• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo Competition doet de Ford GT

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 april 2007 om 15:34 – 19 Reacties

Ford GT Edo Competition


De Ford GT, zonder twijfel Jeremy Clarkson’s meest besproken (en inmiddels voormalige) auto kreeg al eens een steroïdenkuur van de Amerikaanse tunert Hennessy. Ook Joe vermaakte zich goed met het tunen van zijn GT. Tussen al het Italiaanse en Duitse moois heeft Edo Competition de tijd genomen om zich bescheiden bezig te houden met de GT en zijn 5.4 liter V8. Resultaat: 610 pk, 800 Nm, een top van meer dan 340 km/u en een voor Edo-begrippen buitengewoon rustige kleurstelling.

Een truukje dat we al kenden van Edo is de mogelijkheid om het volume van het uitlaatsyseem aan te passen. Verder doet de Ford GT het sprintje naar de 100 nu in 3,7 seconden in plaats van de standaard 3,9.

De veranderingen:

Increased performance up to 60 HP with:
Sport catalyst 200 cell, electronic tuning. All work controlled by dyno running.

Sport back box stainless with flap system. Loudness of the exhaust adjustable

New taile pipes stainless

Carbon fibre engine bay panelling, 3-pieces

Special rear wing

Wheels in different colours and designs available

tyre-air-pressure control system shows pressure and temperature per wheel

Design modification outside for example complete different colour.

Independently adjustable dumping technology – rebound and compression dumping

Racing wheels in different designs and available.

Ford GT Edo Competition

Ford GT Edo Competition

Ford GT Edo Competition

Ford GT Edo Competition

Ford GT Edo Competition

Ford GT Edo Competition

Meer images zijn in de galleries van Edo te vinden.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, Ford, ford-gt, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Spider-car
Volgend bericht: Rolls-Royce dubbelspot: Grey Goose en Drophead »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jesko zegt

    24 april 2007 om 15:40

    VUHHEETTT, leuk, nog sneller, nog bruter, nog luider…

    Login om te reageren
  2. stiggie zegt

    24 april 2007 om 15:43

    had tog meer verwachtt van edo

    Login om te reageren
  3. Danny zegt

    24 april 2007 om 15:48

    Leuk. Wat rijdt ‘ie nu, 1 op 1,5?

    Login om te reageren
  4. Murdock zegt

    24 april 2007 om 15:48

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/23/joes-ford-gttt-de-documantaire deze jongens doen het een stuk beter

    Login om te reageren
  5. Bramzel zegt

    24 april 2007 om 15:58

    Met turbo’s kan iedereen een auto wel snel maken. Dit is tenminste echt tune werk, een auto sneller maken zonder makkelijke hulpjes als Superchargers en Turbo’s.

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    24 april 2007 om 16:18

    Wat blijft dit toch een supergeile bak !

    Login om te reageren
  7. Marc zegt

    24 april 2007 om 16:24

    Niet echt spannend.

    Login om te reageren
  8. Noid zegt

    24 april 2007 om 16:32

    En hij was al zo snel…!

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    24 april 2007 om 16:49

    @ Bramzel, daarom is dit dan weer leuk 60hp zonder anapassing van de supercharger.

    Toch vraag ik de autoblog redactie om het volgende tech-artikel te schrijven over uitlaten en met name het volume van de uitlaat en uitaard goed uitleggen hoe het zit met resonantie etc.

    Login om te reageren
  10. alex zegt

    24 april 2007 om 16:49

    “Met turbo’s kan iedereen een auto snel maken ” dat is lulkoek
    de hele werking van een turbo is een specialisatie op zich die niet iedereen onder de knie heeft
    ik vind een turbo wel leuk Supra, Subaru en zo ma een dikke Amerikaanse V8
    kan er ook wel door
    da compressor gedoe van Mercedes bv. vind ik maar niks

    Login om te reageren
  11. Stephan zegt

    24 april 2007 om 18:25

    @ Alex; denk dat er bedoeld wordt dat je met een turbo op een NA-blok monteren makkelijk aan meer PK’s kunt komen. Niet dat de montage zelf makkelijk ofzoiets is, maar de manier van PK’s ophogen wel.

    Maar EDO heeft het netjes gehouden deze keer met hun kleurenpalet :)

    Login om te reageren
  12. chris zegt

    24 april 2007 om 18:50

    leuk maar nutteloos.. deze auto is de naam (gt)(40 )niet waardig

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    24 april 2007 om 19:12

    Jah, Clarckson rijdt nu rond in een gay Gallardo spyder. Triestig.

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    24 april 2007 om 19:48

    tja..dan ben je er idd niet echt op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    24 april 2007 om 19:51

    Weet iemand eigenlijk hoe het zit met joe’s ford GTTT?

    Login om te reageren
  16. Brecht zegt

    24 april 2007 om 20:52

    In verhouding zou de specs op papier niet waar zijn of anders is er aan de versnellingsbak gepruld zoals ik misschien gedacht had.
    Omdat hij in 1ste ca. 90km/h (standaard wagen 3,4 sec 0-90km/h.) gaat en daardoor heeft hij wat tijdverlies voor naar de honderd te gaan.
    Vind het geen beauty maar is ook niet lelijk…

    Login om te reageren
  17. Nick zegt

    24 april 2007 om 22:35

    Ik snap het niet, denken de Amerikanen slim te zijn door een OHC (DOHC welteverstaan) te gebruiken, en 4 kleppen per cilinder…

    Heb je er niks aan want hoogtoerig is hij niet bepaald en het brandstofverbruik is om te janken!

    Misschien moeten ze de supercharger lozen en eens overgaan op de efficientere (qua vermogensverhoging, brandstofverbruik en duurzaamheid) turbolader.

    En misschien is het bij deze auto wel verstandig om een variable kleppen timing te gebruiken.

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    24 april 2007 om 22:35

    Maakt toch niet uit, de Duesenberg Torpedo Coupe word de eerste echte Amerikaanse supercar, mark my words! ;)

    Login om te reageren
  19. DB9 zegt

    25 april 2007 om 23:25

    Amerikaan Met Turbo Is Dat Dan Nog Amerikaans??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North