
De Ford GT, zonder twijfel Jeremy Clarkson’s meest besproken (en inmiddels voormalige) auto kreeg al eens een steroïdenkuur van de Amerikaanse tunert Hennessy. Ook Joe vermaakte zich goed met het tunen van zijn GT. Tussen al het Italiaanse en Duitse moois heeft Edo Competition de tijd genomen om zich bescheiden bezig te houden met de GT en zijn 5.4 liter V8. Resultaat: 610 pk, 800 Nm, een top van meer dan 340 km/u en een voor Edo-begrippen buitengewoon rustige kleurstelling.
Een truukje dat we al kenden van Edo is de mogelijkheid om het volume van het uitlaatsyseem aan te passen. Verder doet de Ford GT het sprintje naar de 100 nu in 3,7 seconden in plaats van de standaard 3,9.
De veranderingen:
Increased performance up to 60 HP with:
Sport catalyst 200 cell, electronic tuning. All work controlled by dyno running.Sport back box stainless with flap system. Loudness of the exhaust adjustable
New taile pipes stainless
Carbon fibre engine bay panelling, 3-pieces
Special rear wing
Wheels in different colours and designs available
tyre-air-pressure control system shows pressure and temperature per wheel
Design modification outside for example complete different colour.
Independently adjustable dumping technology – rebound and compression dumping
Racing wheels in different designs and available.






Meer images zijn in de galleries van Edo te vinden.





VUHHEETTT, leuk, nog sneller, nog bruter, nog luider…
had tog meer verwachtt van edo
Leuk. Wat rijdt ‘ie nu, 1 op 1,5?
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/23/joes-ford-gttt-de-documantaire deze jongens doen het een stuk beter
Met turbo’s kan iedereen een auto wel snel maken. Dit is tenminste echt tune werk, een auto sneller maken zonder makkelijke hulpjes als Superchargers en Turbo’s.
Wat blijft dit toch een supergeile bak !
Niet echt spannend.
En hij was al zo snel…!
@ Bramzel, daarom is dit dan weer leuk 60hp zonder anapassing van de supercharger.
Toch vraag ik de autoblog redactie om het volgende tech-artikel te schrijven over uitlaten en met name het volume van de uitlaat en uitaard goed uitleggen hoe het zit met resonantie etc.
“Met turbo’s kan iedereen een auto snel maken ” dat is lulkoek
de hele werking van een turbo is een specialisatie op zich die niet iedereen onder de knie heeft
ik vind een turbo wel leuk Supra, Subaru en zo ma een dikke Amerikaanse V8
kan er ook wel door
da compressor gedoe van Mercedes bv. vind ik maar niks
@ Alex; denk dat er bedoeld wordt dat je met een turbo op een NA-blok monteren makkelijk aan meer PK’s kunt komen. Niet dat de montage zelf makkelijk ofzoiets is, maar de manier van PK’s ophogen wel.
Maar EDO heeft het netjes gehouden deze keer met hun kleurenpalet :)
leuk maar nutteloos.. deze auto is de naam (gt)(40 )niet waardig
Jah, Clarckson rijdt nu rond in een gay Gallardo spyder. Triestig.
tja..dan ben je er idd niet echt op vooruit gegaan.
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met joe’s ford GTTT?
In verhouding zou de specs op papier niet waar zijn of anders is er aan de versnellingsbak gepruld zoals ik misschien gedacht had.
Omdat hij in 1ste ca. 90km/h (standaard wagen 3,4 sec 0-90km/h.) gaat en daardoor heeft hij wat tijdverlies voor naar de honderd te gaan.
Vind het geen beauty maar is ook niet lelijk…
Ik snap het niet, denken de Amerikanen slim te zijn door een OHC (DOHC welteverstaan) te gebruiken, en 4 kleppen per cilinder…
Heb je er niks aan want hoogtoerig is hij niet bepaald en het brandstofverbruik is om te janken!
Misschien moeten ze de supercharger lozen en eens overgaan op de efficientere (qua vermogensverhoging, brandstofverbruik en duurzaamheid) turbolader.
En misschien is het bij deze auto wel verstandig om een variable kleppen timing te gebruiken.
Maakt toch niet uit, de Duesenberg Torpedo Coupe word de eerste echte Amerikaanse supercar, mark my words! ;)
Amerikaan Met Turbo Is Dat Dan Nog Amerikaans??