• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo competition ontfermt zich over Koenigsegg CCR

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 april 2011 om 14:54 – 24 Reacties

Koenigsegg CCR Evo817 by Edo
Wat is de overeenkomst tussen een Porsche Carrera GT en een Koenigsegg CCR? Beide modellen werden tussen 2004 en 2006 vervaardigd, en beide modellen zijn onlangs door een tuner aangepakt. De Porsche in de vorm van de Mirage GT Matt Blue door Gemballa, en de CCR als Evolution door Edo Competiton.

Het oppeppen van een auto die al vijf jaar uit productie is mag met recht retro-tuning genoemd worden. Dat betekent echter niet dat de CCR een sufferdje is, met standaard 827 pk uit de twin-supercharged Ford 4,7 liter V8 rij je er (bijna) alles mee zoek. Toch was het origineel voor een klant niet genoeg, en dus bracht hij hem naar Edo, die een beetje aan de superchargers heeft lopen tweaken en de auto terug gaf met 891 pk.

Koenigsegg CCR Edo

Maar om de pk’s draait het niet echt, want op zulke getallen merk je niet zo veel verschil in performance. Volgens Edo was het voornaamste doel “to increase the power output while maintaining a broad torque curve over the whole rev range.” En dus kreeg de auto andere overbrengingsverhoudingen en wordt het maximum koppel eerder bereikt. Om de superchargers een beetje te sparen werd de redline verlaagd van 7.600 naar 7.200 tpm.

Ook de handgeschakelde zesbak aan boord van de Zweed kreeg een aanpassing, waarbij de plastic bussen werden vervangen door Uniball-exemplaren. De CCR levert nu een volledige boostdruk tussen 3.700 en 6.000 toeren, wat een significante verbetering in de acceleratie tot gevolg moet hebben. De topsnelheid werd lichtelijk teruggeschroefd naar een nog altijd gruwelijk snelle 390 km/u (was 394 km/u).

Koenigsegg Edo interieur

Zowel aan de binnen- als buitenkant liet Edo zijn sporen achter: de wielen kregen een ‘beauty treatment‘, het front werd aangepast (of ge-update, zo je wilt), en binnenin vinden we nu wat meer Alcantara dan voorheen. Ook zit er een nieuw infotainment-systeem in en een achteruitrijcamera. Leeglopende banden worden tegenwoordig opgemerkt door het tyre pressure management-systeem (TPM).

Al met al moet de dagelijkse rijdbaarheid van de CCR flink verbeterd zijn. Aangezien we waarschijnlijk geen kans krijgen om dit zelf te testen moeten we het maar voetstoots aannemen. Voor een uitgebreide gallery klikt u HIER.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

ccr, edo-competition, koenigsegg, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Epic video: creatief flitskasten saboteren in België
Volgend bericht: BMW M3 Saloon Concept maakt BMW-dag compleet »

Lees Interacties

Reacties

  1. bosnialove zegt

    1 april 2011 om 14:59

    Die dildo-pook had ook weg gelaten mogen.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      1 april 2011 om 15:05

      @bosnialove:
      Idd, ik zie het veel liever zo:

      Login om te reageren
      • bosnialove zegt

        1 april 2011 om 15:12

        @W115: Dat lijk ook op een dildo-pook.

        Login om te reageren
        • W115 zegt

          1 april 2011 om 15:28

          @bosnialove: Haha, die van de Gallardo zit veel lekkerder in de hand en bovendien is die een stuk kleiner.
          Die van de Koenigsegg lijk meer op deze wtcc-stick:

          Login om te reageren
    • midasracer zegt

      1 april 2011 om 15:18

      @bosnialove: Vreemd model penis heb je dan.

      Login om te reageren
      • bosnialove zegt

        1 april 2011 om 15:36

        @midasracer: Volgens jou worden dildo’s alléén gemaakt in de vorm van piemels?

        Voor jou:

        En voor je volgende verjaardag moet men een fiets voor je kopen:

        Lekker offtopic. :)

        Login om te reageren
        • W115 zegt

          1 april 2011 om 15:42

          @bosnialove: nog iets nodig voor je mercedes? :P

          Login om te reageren
          • bosnialove zegt

            1 april 2011 om 15:52

            @W115: LOL! Leuk voor die persoon die je van achteren aanrijdt. :D

            – Ik rijd BMW.

            Login om te reageren
          • Edge zegt

            1 april 2011 om 19:44

            @W115: Een dildo op een Vulva, hoe toepasselijk!

            Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2011 om 01:57

      @bosnialove: Dit is nog niets !

      Wat dacht je van Mercedes’ paardenpenis versnellingspook?

      Login om te reageren
  2. The_12oach zegt

    1 april 2011 om 15:05

    Ik vind hem geslaagd. Niet te overdone maar had wel gewoon in het wit met rood gemogen. Zo een porno combinatie vind ik dat.

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    1 april 2011 om 15:06

    Ik hou van dit soort projectjes!
    Eigenlijk zo nutteloos om een Koenigsegg aan te passen, dat het weer super gangsta is! ;) :)

    Login om te reageren
  4. LJ zegt

    1 april 2011 om 15:14

    -=edit: check!=-

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    1 april 2011 om 18:12

    is dit de enige getuned koenigssegg in de wereld of niet?

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      2 april 2011 om 12:10

      @lambo4all: Nee, een heleboel oude modellen zijn herbouwd met nieuwe onderdelen. Net als al die 1e model pagani Zonda’s die zijn herbouwd met cinque delen..

      Login om te reageren
  6. ascari15 zegt

    1 april 2011 om 18:19

    Deze auto heeft geen tuning nodig.

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    1 april 2011 om 18:22

    Is niet slecht gedaan.. Ik zou er echter zelf niet aan beginnen om m’n Koenigsegg te tunen, maar kijk….

    Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    1 april 2011 om 19:14

    Buiten de ‘dildootjes’ op AB om….

    Lekkere tuning, dualtone staat’m goed en ondertussen worden de rijcijfertjes ook aanmerkelijk straffer.

    Login om te reageren
  9. xilver zegt

    1 april 2011 om 19:53

    Serieus monster!

    Login om te reageren
  10. Yeelen zegt

    1 april 2011 om 20:06

    Ik vind het nog goed gedaan. Tuning zoals het hoort, gewoon beter maken. Ook is hij wat mooier geworden, knap werk van Edo :D

    Login om te reageren
  11. Nico94 zegt

    2 april 2011 om 09:45

    Heel vet!

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    2 april 2011 om 17:06

    Een Koenigsegg tunen? Dat is niet echt nodig lijkt me… Maar een auto bruikbaarder maken is geweldig, want dat betekend dat we meer van dit soort hyper-exclusieve auto’s in het wild gaan zien!

    Login om te reageren
  13. DennisS65B40 zegt

    3 april 2011 om 10:34

    Los van de esthetische vorm van de dildopook… Heeelemaal geweldig dat ze 900 pk handmatig bedienen in een hypercar!! 80% van de supercars rijdt met flippers rond.

    Login om te reageren
  14. autoblogamateur zegt

    4 april 2011 om 16:56

    man, dit is pure gaafheid!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North