• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo Lamborghini LP600-4 is nog sneller

Auteur: Alwood, gepost 10 december 2009 om 15:50 – 36 Reacties

Edo Gallardo
Je kan er natuurlijk 1500pk uit halen met turbo’s, maar zonder komt de V10 ook al tot 600 stuks. Iets zegt mij dat deze laatste optie het rijplezier meer ten goede komt, zeker als het vermogen vrij komt bij 7970tpm. Dit is Lamborghini’s kleinste volgens Edo.

Je hebt van die mensen waarbij een standaard Lamborghini niet voldoet, zelfs niet als die door Duitsers is ontworpen. Gek genoeg zijn het dan Duitsers die de auto weer een niveau’tje hogerop tillen. Edo Competition vond het onderstel van de LP560 niet voldoen, het vermogen te weinig en het geluid te tam.

Gelukkig heeft Edo de mogelijkheid om de auto wel in orde te maken. Ze hebben de vering en demping vervangen, de dempers zijn nu instelbaar. Er zijn nieuwe lichtere 19″ velgen gemonteerd, het vermogen is op 600pk gezet en het koppel is nu 572Nm. De auto heeft een nieuw uitlaatsysteem gekregen en de voorspoiler is aangepast.

Het resultaat is een Gallardo die 3,5 seconden naar de 100km/u sprint en een top heeft van 340km/u. De verbeterde wegligging moet van cruisen op topsnelheid een ontspannen rit maken. Het geluid moet de rit tot een emotionele ervaring maken, maar is ook te dempen door de vlinderklepjes dicht te zetten.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, gallardo, Lamborghini, lp560-4, tuning

Vorig bericht: « Clash of the titans: 911 Turbo vs GT-R vs R8 V10 [video]
Volgend bericht: Fiat 500C krijgt ‘klein’ prijsje »

Lees Interacties

Reacties

  1. John zegt

    10 december 2009 om 15:53

    3 woorden; Ge Wel Dig !
    Wat een enorm prachtige mooie auto… Die uitlaten hadden iets minder geprononceerd gekund maarja ach..

    Login om te reageren
  2. Treff zegt

    10 december 2009 om 15:55

    @John;
    je had het niet beter kunnen zeggen ;-)

    Login om te reageren
  3. bpc zegt

    10 december 2009 om 15:56

    edo pakt dit veel slimmer aan , goed je hebt geen 1500 pk maar een rondje rond de ring en deze zal toch sneller zijn, edo doet meer dan er wat vermogen inproppen ze passen ook de rijdynamiek aan en dat is voor mij echt tunen ,vermogen is een eitje wegligging is het echte verhaal maar daar wagen de meeste zich niet aan

    Login om te reageren
  4. bram zegt

    10 december 2009 om 15:58

    owww behave! ziek ziek ziek ziek ziekkkk geile automobiel dat zegh:P
    alles is goedgekeurd

    Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    10 december 2009 om 16:03

    Sow, ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    10 december 2009 om 16:06

    En opeens is Lambo’s kleinste, heel groot geworden!
    Prachtig!

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    10 december 2009 om 16:06

    Edo stijgt in mijn achting. Niet dom tunen/pimpen, maar daadwerkelijk nuttige dingen aanpassen. Thumbs up!

    Login om te reageren
  8. mick zegt

    10 december 2009 om 16:06

    mooi gedaan, niet te overdone!

    Login om te reageren
  9. bt zegt

    10 december 2009 om 16:11

    geweldig, alleen in het wit is ie nog mooier!

    Login om te reageren
  10. sebastiaan zegt

    10 december 2009 om 16:12

    schiterende bak, zo hoort ie gwoon standaard afgeleverd te worden

    Login om te reageren
  11. ML Benz zegt

    10 december 2009 om 16:15

    Ik hou echt van EDO, ze hebben al meer dikke creaties gemaakt maar
    deze mag er ook zeker wezen. Waar kan ik hem afhalen ;-)

    Login om te reageren
  12. Naamloos zegt

    10 december 2009 om 16:17

    meer Pktjes dan koppel, toch wel beetje jammer, maar wat een prachtig ding is dat zeg! Dat is een feit!

    Login om te reageren
  13. PCCB zegt

    10 december 2009 om 16:20

    Edo is een tuner die ik wel kan smaken. Uiterlijk meestal subtiel en motorisch altijd berekend.

    Login om te reageren
  14. Pieter Autofans.be zegt

    10 december 2009 om 16:23

    Schitterend. De foto’s zijn ook heel erg knap. Moie tuning. Subtiel en voor de ene keer ook eens beter.

    Login om te reageren
  15. lambolover zegt

    10 december 2009 om 16:23

    negatief beginen en positief eindigen hè
    okee, waarom staat op elk van die foto`s de zon zo supermooi maakt de auto echt 300x zo mooi (dit is niet negatief ik weet het)
    die auto is echt heel mooi! zeker die velgen, zwarte velgen, gele remschijven! heel mooi gedaan.
    mooiste lambo die ik ooit heb gezien!

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    10 december 2009 om 16:29

    Artikel over mijn eerste bezoek aan Edo: http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/14/technische-haute-couture

    Login om te reageren
  17. fant zegt

    10 december 2009 om 16:34

    dat geluid wil ik dan wel eens horen eigenlijk :D

    Login om te reageren
  18. Timmie zegt

    10 december 2009 om 16:38

    “Edo Competition vond het onderstel van de LP560 niet voldoen, het vermogen te weinig en het geluid te tam.” Zulke uitspraken kunnen serieus kwaad bloed zetten hoor (in de richting van de tuners)

    Login om te reageren
  19. M5Power zegt

    10 december 2009 om 16:59

    Wat een beest:d

    Login om te reageren
  20. silly zegt

    10 december 2009 om 17:05

    Zoooo wat een verademing als je eerst naar die Porsche/audi/nissan hebt gekeken.

    ongeveer de vergelijking tussen tatjana en ma flodder!!

    Login om te reageren
  21. juniejr zegt

    10 december 2009 om 17:10

    sapperdeflap wat een lekker ding

    Login om te reageren
  22. Ikke_ferrari zegt

    10 december 2009 om 17:22

    Dit zijn de echte tuners met respect voor een supercar.

    Niet te veel knoeien aan het design, de auto is standaard al zo mooi, spoilerwerk oogt vaak alleen maar goedkoop.

    Rijdynamiek en vermogen aanpassen en klaar.

    Login om te reageren
  23. Duidelijk zegt

    10 december 2009 om 17:45

    @Naamloos: De manier waarop ze hier meer pk’s uit dat blok halen is door de koppelkromme te weizigen. De kromme zal iets trager omhoog gaan maar zijn piek is hoger en ligt meer naar de hoge toeren. Grofweg is pk=koppel*revolutions dus bij een hoogtoerig blok is meer pk nog eens evidenter.

    Prachtige tuning! motorblok aanpassen en het iets meer sportief maken maar dan ook de wegligging aanpassen… zo moet tuning altijd zijn!
    En ik zou ook is graag eens de soundtrack te horen krijgen :D

    Login om te reageren
  24. EJS zegt

    10 december 2009 om 17:46

    Dit noemt men nog eens grondig, professioneel en respectvol getuned! Hier kan je tenminste wat mee, het ziet er goed uit, en zal wel rijden als de malle…

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    10 december 2009 om 18:02

    Erg goed, en mooi zo achterspoilerloos.

    Login om te reageren
  26. jmulleman zegt

    10 december 2009 om 18:12

    Jam Jam

    Login om te reageren
  27. Vincent996 zegt

    10 december 2009 om 18:19

    Prachtig! Zo tune je een ‘supercar’. Niet té wild, maar gewoon lekker ietje meer! Dit is nou een tuner die weet wat ie doet, met respect voor het behouden van de originele uiterlijke kwaliteiten! Love it…

    Login om te reageren
  28. AlpinaSC zegt

    10 december 2009 om 18:29

    Jammer dat ze ook niet meteen de voorwielaandrijving eruit slopen zoals Edo bij de Murcielago LP710/2 deed. Dan heb je een echt gave auto. De vierwielaangedreven Gallardo wordt door veel mensen als een beetje zielloos bestempeld, terwijl de reviews van de LP550-2 Valentino Balboni zeer lovend zijn.

    Login om te reageren
  29. Vincent996 zegt

    10 december 2009 om 18:46

    @Michiel_vd_Brink
    “…want wat er in dit bedrijf gebeurt heeft niets met bodybuilder-achtige oppepkuren met turbo’s en compressoren te maken.” En het resultaat mag er zijn. (leuk stukje trouwens)

    Login om te reageren
  30. Seroo zegt

    10 december 2009 om 20:24

    +1 voor EDO, zijn er toch nog tuners die begrijpen hoe het moet.

    Login om te reageren
  31. RBH zegt

    10 december 2009 om 20:36

    Heel vet. +1000 voor deze wagen. :D

    Login om te reageren
  32. FabianVTS16V zegt

    10 december 2009 om 20:50

    Zo bijzonder vindt ik die 600pk niet.
    Niet in de zin van dat het weinig is, maar ABT haalt met een chiptuning kuurtje hetzelfde uit het R8 blok.
    Die krijgt er dus 75pk bij ;)

    Blijkt maar weer dat het exact dezelfde blokken zijn!

    Login om te reageren
  33. Eric zegt

    11 december 2009 om 08:03

    De Gallardo is ontworpen door een Belg en niet door een Duitser. Gebouwd door Italianen en gefinancierd door Duitsers.

    Login om te reageren
  34. Davidov zegt

    11 december 2009 om 09:44

    Prachtige creatie, Ik zou alleen een andere kleur voor de wielen kiezen :)

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    11 december 2009 om 16:51

    Kijk, 600 pk is meer dan genoeg voor een Gallardo. Al zullen er altijd mensen blijven die de meest grote en kolosale Twinturbo’s er op knallen..

    Dit kan ik wel waarderen. Als het Italiaanse V10-gehuil er maar niet onder zal lijden! :)

    Login om te reageren
  36. vale46 zegt

    11 december 2009 om 19:28

    Gallardo LP560 is al een mooie auto.
    Maar dit zwart examplaar met nog wat meer(bruikbare)pk’s is echt volledig af!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North