• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een blik in de toekomst van Alfa Romeo

Auteur: robbie, gepost 29 september 2007 om 19:42 – 60 Reacties

Alfa Romeo Junior

Momenteel hoor ik vaak geluiden om me heen van mensen die zich afvragen wanneer Alfa Romeo nou een keer met nieuwe modellen op de markt gaat komen. De 147 is namelijk al aardig op leeftijd gekomen. De 166 is al uitproductie en om nou alleen te draaien op de GT/159/Brera schiet natuurlijk niet op. Er wordt dan ook met smart gewacht op een opvolger van de 147 en de daar onder geplaatste Junior.

We geven het woord aan onze vaste bezoeker Ilquadrifoglio, hij zal ons vertellen wat we binnenkort allemaal kunnen verwachten.

Project Junior
Hier de foto’s zoals Progetto 955 (Junior) er voor 98% gaat uitzien. Enkele zeer kleine details worden wel of niet aangepast.

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior

Project Junior gaat na de introductie vrijwel zeker door het leven als Alfa Romeo Sprint/Geneve.

De auto wordt uitgevoed met SDC Suspension met bediending van Manettino (top modellen). Wat een verdere evolutie is op het huidige Skyhook 2 suspension systeem van Ferrari/Maserati.

Er worden uitsluitend Turbo Jet’s/Diesels toegepast. Deze auto zal worden uitgerust met motoren van 95 tot 230 PK. Met een 1.8 T-Jet met 265 PK als GTA model. Ook wordt er overwogen om een 230 PK GTA versie te maken (afhankelijk van het aantal rode wijntjes). Gezien er uit de 1.8 T-Jet, 265 PK te halen is, is dit het meest voor de hand liggend, uiteraard wordt Q2 toegepast.

149 GTA
De Progetto 940 (Alfa Romeo 149 GTA) krijgt een 3.5L V6 met 350 PK (Q4)
Bij de GTA modellen wordt altijd een gewichtsreductie toegepast.

159
De Alfa Romeo 159 MY2008 (december), krijgt de 1e stap in de gewichtsreductie. De 1.9 JTDm gaat van 150 naar 170 PK. En de 3.2 van 260 naar 330 PK (toevoeging turbo).

Ook zal met de 159 MY2008, het nieuwe Alfa Romeo Customisation Programme van start gaan. Wat het de consument mogelijk maakt, om alle Alfa Romeo’s dieper te personaliseren. Ook wordt het mogelijk om uit verschillende motor power stages te kiezen.

Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo toekomst
    Alfa Romeo toekomst voorlopig nog veilig
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Deze optie zou verplicht moeten worden
  • Bij McLaren heerst pure paniek
  • BMW zet reuzestap in autonoom rijden
  • Gaat de Mégane met verbrandingsmotor een comeback maken?
FacebookTweetPinLinkedIn

149, 159, Alfa Romeo, brera, furiosa, junior

Vorig bericht: « Officieel: BMW 1 Serie Cabrio [UPDATED: Persbericht]
Volgend bericht: Maxi Tuning Spanje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefan zegt

    29 september 2007 om 19:45

    Power power power… dat is het enige wat in me opkomt na het lezen van bovenstaande :)

    Login om te reageren
  2. vinox zegt

    29 september 2007 om 19:51

    Ziet er veelbelovend uit!!

    Login om te reageren
  3. Flox zegt

    29 september 2007 om 20:02

    niicee

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    29 september 2007 om 20:02

    Oeeh, looking good!! (as always)

    Login om te reageren
  5. Sander zegt

    29 september 2007 om 20:08

    Ik kan niet wachten!! Er gaat niks boven Alfa Romeo. ZALIG

    Login om te reageren
  6. Jonas zegt

    29 september 2007 om 20:09

    De junior ziet er wel strak uit joor, zijn dat nu dezelfde achterlichten als de 8c ?

    Login om te reageren
  7. monk zegt

    29 september 2007 om 20:15

    wow ik vind die junior er dus echt verschrikkelijk goed eruit zien, die vorm vd ruitpartij aan de zijkant, achtlichten, brede wielkasten en strakke voorkant. IN 1 woord prachtig

    Login om te reageren
  8. Maksimum3 zegt

    29 september 2007 om 20:15

    mooi mooi mooi. Nu ook nog even wachten op de 169 die ook wel belooft wat te worden.

    Login om te reageren
  9. monk zegt

    29 september 2007 om 20:18

    * achtlichten moet achterlichten zijn :p

    Login om te reageren
  10. J. zegt

    29 september 2007 om 20:20

    Ik neem aan dat die junior op hetzelfde onderstel komt te staan als de Grande Punto?

    Mooi bakkie hoor, Alfa Romeo is echt supergoed bezig de laatste tijd alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat ik nou mooier vind, de koplampen zoals op de junior staan, of die heerlijk gemene ogen van de 159.

    Login om te reageren
  11. Murcielago zegt

    29 september 2007 om 20:22

    265pk in die junior :o?! Dik!! En ziet er ook strak uit..
    Ik “zag” hem zo:

    http://www.autojunk.nl/pix/view/133093

    Login om te reageren
  12. RobTWo zegt

    29 september 2007 om 20:26

    Die laatste is een photoshop van een concept van de 8C Competizione.

    Login om te reageren
  13. RobTWo zegt

    29 september 2007 om 20:27

    Maar het wordt weer mooier op de weg!

    Login om te reageren
  14. Ilquadrifoglio zegt

    29 september 2007 om 20:39

    Nog een aantal updates:

    Binnenkort wordt de nieuwe 2.0 JTDM TST (Twin Stage Turbo) met 210 PK met 420Nm

    Ook komt de 3.0 V6 JTDM binnenkort met vermogens die varieren van 270PK met 560 Nm tot 306 PK met 600 Nm.

    De Alfa Romeo’s met gewichtreductie gaat in November in productie.

    Login om te reageren
  15. Mikeee zegt

    29 september 2007 om 20:43

    Kristus! 265pk uit 1,8 liter met turbo??? Hoe doen ze dat in hemelsnaam?
    Ik dacht dat de beste benzine turbomotoren zo rond de 100pk/liter konden maken.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    29 september 2007 om 20:43

    snoezig .. maar niet echt mijn ding .. al ben ik wel helemaal geil van die 1.9 jtd van de fiat SPA group.

    Login om te reageren
  17. Mikeee zegt

    29 september 2007 om 20:45

    Even toevoegen: en dan bedoel ik voor gewone consumentenauto’s dus en geen exotische wagens zoals SSC Aero’s of andere racewagens ofzo.

    Login om te reageren
  18. Ilquadrifoglio zegt

    29 september 2007 om 20:54

    De 159 met gewichtsreductie weegt 92,4 KG minder…

    Login om te reageren
  19. STJ zegt

    29 september 2007 om 21:10

    @Mikeee schrijft,

    De mitsubishi EVO heeft 300PK uit een 2.0 all sinds 1996.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    29 september 2007 om 21:15

    @mikeee de “oude” Audi 1.8 turbo heeft in de Donkervoort ook al 270pk en dat blijft ook gewoon heel. 120pk per liter is onder de 3 liter voor motoren zonder turbo haalbaar. Voor motoren met een turbo is een vermogen van 150pk per liter geen probleem, meer is wel haalbaar maar zie je niet zoveel.

    On-topic: die Junior is op de foto’s nog niet helemaal mijn smaak, maar ik denk dat ik de auto steeds mooier ga vinden naarmate ik em vaker zie (zoals ik bij mijn favoriete alfa’s eigenlijk altijd heb.

    De nieuwe motoren beloven veel goed, maar ik kijk vooral uit naar de gewichtsreductie! “To go faster add lightness” Dat heeft ook een hele fijne invloed op het remmen, het bochtgedrag en daarmee de lol in het autorijden.

    Login om te reageren
  21. Frank zegt

    29 september 2007 om 21:17

    ‘hoe kom je aan 92.4 kilo? dat is uit de lucht gegrepen.

    Login om te reageren
  22. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    29 september 2007 om 21:17

    @ Mikeee:

    265pk uit een 1.8 turbo is nog niks met een beetje tuning moeten deze Alfa’s meer dan 300 pk uit dat motortje persen. Een grotere turbo, nieuwe uitlaat, downpipe en wat ander spul.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 21:26

    Hey Mikeeeeeee,

    Ik haal uit mijn grootmoeders 0,018 l naaimachine motortje 3 hele pk´s. Nou ja, laat er een factor 100 op los en je hebt 300 pk op een 1,8l motor. Ik bedoel maar….

    …..mja, wilde net als de andere ook ff interessant doen…..

    Hey maar ff serieus, die Junior ziet er helemaal niet slecht uit zo met die vouw in het achterwerk. Waarom is dat eigenlijk? Wellicht om te verdoezelen dat ding veel trekjes van de FIAT Bravo heeft?

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 21:59

    Eerdere impressies van de Junior zeiden me niet zo veel, maar dit ziet er toch wel erg dik uit! Heel erg mooi.
    350 pk in een middenklasser is wel gigantisch veel zeg…
    En gewichtsreductie in de 159 wisten we al, maar kan ik alleen maar toejuichen. Helemaal top Alfa Romeo, en bedankt Ilquadrifoglio (uit mijn hoofd!) voor de info.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 21:59

    @ Rick dos; Jij hóeft toch niet interessant te doen? Dat bén je al! ;)

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 22:08

    @Citrofiel

    O ja? Ik neem aan op een positieve manier if so, Thx man. ;)

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 22:18

    @ Rick dos; Natúúrlijk op een positieve manier! Er is toch niets negatiefs aan jou te ontdekken? :o ;)

    (behalve BMW dan :P )

    Login om te reageren
  28. Chip zegt

    29 september 2007 om 22:20

    Prachtige auto. Alfa is goed bezig.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 22:54

    @Citrofiel

    (behalve BMW dan )

    En de meeste vinden zelfs dat positief…. ;) :P

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 22:59

    @ Rick dos; Wat zijn er toch een boel gekke mensen hè… :P

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 23:01

    (en dan is gek niet beledigend bedoeld…)(meer in de zin van vreemd)(maar ook dat is niet beledigend)(juist goed)(als niemand vreemd zou zijn zou het saai zijn)(toch?)(voordat ik problemen krijg met BMWfans)(en dat zijn er nogal veel hier)(leuk hè, al die haakjes :P )

    Login om te reageren
  32. RuudV68 zegt

    29 september 2007 om 23:03

    VRAAG aan Ilquadrifoglio: Waar komen deze foto’s uit???? Uit de -reeds gedrukte- italiaanse brochure?? Uit een Italiaans autoblad??

    Ik ben SUPERnieuwsgierig……..

    Je kunt je niet voorstellen hoe ik met SMART wacht op deze auto (en liefst nog de cabrio versie) :-) :-D !!!!!!!!!

    Na 4 jaar in een Spider, type 4 te hebben gereden, ga ik maandag mijn net gekochte Alfa 147 ophalen (met die mooie “Supersport” velgen). In Alfarood natuurlijk…..ook absoluut ’n PRACHTIGE auto, waar ik blij mee ben :-D!!

    Maaarrrrrr……de Junior/Sprint is van ’n andere orde. Een auto zoals ik ‘m het liefste heb: klein, licht, luxe, sportief en retesnel…… ;-) !!!!!!!!!!

    IL CUORE di ALFA ROMEO………ALFA RULES !!!!!!!!
    –edit: 1 uitroepteken is genoeg en “alfa rules” kun je voor je houden–

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 23:08

    @(Citrofiel)

    (ik)(denk)(dat)(ik)(het)(begrijp)(.) ;( (oh)(nee)(ander)(haakje) ;)

    Login om te reageren
  34. Martin116 zegt

    30 september 2007 om 00:11

    De 159 met gewicht reductie word maar 30 kilo lichter hoor. En dat verhaal van het ander staal is nog lang niet aan de order.

    Verder nog wel een paar dingen gelezen die er zeker voorlopig nog niet aan komen :)

    Login om te reageren
  35. gilein b zegt

    30 september 2007 om 02:19

    heeft die junior nou 230 of 265 pk als topmodel dat is een beetje wazig

    Login om te reageren
  36. speedlimit zegt

    30 september 2007 om 04:03

    @ lincoln

    Je zal wel psa groep bedoelen…de 1.9jtd is volledig door fiat zelf ontwikkeld.
    Voor zover ik weet heeft psa nooit ’n 1.9 common rail diesel gehad…ze zijn pas begonnen bij de 2.0 hdi en daaronder zit de 1.4hdi weer.
    Kwa bedrijfswagens zit ’t weer anders met fiat en psa…daar wisselen ze wel onderling motoren uit voor hun wagens aangezien ze daarin samenwerken.
    Maar ik ben het helemaal met je eens dat de 1.9jtd van fiat ’n lekker dieseltje is ;)
    Ben benieuwd naar de nieuwe alfa’s…heb er altijd wel ’n zwak voor gehad.

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    30 september 2007 om 09:31

    @speedlimit .. nope .. ik bedoel fiat SPA group .. dat is de naam voor fiat , alfa , lancia , maserati , ferrari … in ene keer ..

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    30 september 2007 om 10:23

    @speedlimit: bij mijn weten was de 2.0hdi de eerste common rail diesel van PSA S.A. en kwam daarna de 1,6 hdi die ook door Ford wordt gebruikt. De 1.4 hdi kwam veel later. Alle bedrijfswagens van Fiat, Citroen, Peugeot gebruiken volgens mij al jaren de motoren van de PSA group (met name de kleine bestelwagens hebben heel lang de 1,9 (turbodiesel) van PSA in het vooronder gehad) Check het aantal cc’s maar en dan zie je zo bij wie de motor vandaan komt.

    De 1,9 jtd is er in vele soorten, maar die JTDm motoren van Alfa zijn duidelijk de leukste.

    Login om te reageren
  39. AppieFlappie zegt

    30 september 2007 om 10:30

    Holy sh*t WAT EEN GAVE BAKKKKKKKK :O:O Doe maar die maar graag!
    -edit: cut down on the capslock please-

    Login om te reageren
  40. jelle zegt

    30 september 2007 om 12:31

    Waar sta ik dan met mijn GT met maar 150 pk? :s :s

    Login om te reageren
  41. Toby zegt

    30 september 2007 om 13:43

    ik hoop dat alfa daadwerkelijk betere autos gaat maken dan de 159/brera. deze autos zijn een beetje hetsportieve alfa karakter verloren door de luie moteren van GM. en het zware gewicht. de 156 was veel beter gezien geicht en moteren met italiaans temprament en de welbekende alfasound. Alfa zegt: I’ll be back!

    Login om te reageren
  42. Turbopaultje zegt

    30 september 2007 om 14:10

    Click nu al een paar maal voorbij…..

    Ik kan het eenvoudig niet geloven dat Alfa de Junior zoveel elementen van de 8C gaat geven. En zoals het eigenlijk gewoon hoort, blijft het design van de auto voorlopig gewoon top secret vermoed ik……….. tot de officiele introductie.

    Login om te reageren
  43. phantom zegt

    30 september 2007 om 15:05

    geweldig design, geldt voor alle toekomstige alfa modellen, en die motoren: ga zo door echt vet!

    Login om te reageren
  44. Nick zegt

    30 september 2007 om 15:47

    @Mike: Bij Formula Palmer Audi hebben ze een 1.8 twin-turbo die in kwalificatie trim over de 400 pk haalt én nog steeds soepeltjes draait…

    Weliswaar begint de power pas bij 4000 tpm, maar dat maakt niet uit.
    265 pk is nog niks.

    Nu nóg achterwielaandrijving of vierwielaandrijving…

    Login om te reageren
  45. heidekonijn zegt

    30 september 2007 om 20:28

    Mmh, ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen. Was net van plan één van mijn GTV’s weg te doen om een Integrale te kopen en wat te finetunen (voor dagelijks gebruik). Maar de 147 inruilen op een lichtere Q2 met een sportieve(re?) diesel in begint ook wel interessant te klinken. Het prijskaartje zal veel duidelijk maken.

    Login om te reageren
  46. mashell zegt

    30 september 2007 om 21:44

    Die Junior ziet er goed uit, maar ook erg klein, een typische Ibiza concurent?

    Login om te reageren
  47. marruk zegt

    30 september 2007 om 22:21

    en de 169 dan?

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    30 september 2007 om 22:26

    Ben het dit keer met Turbopaultje eens…. het is eigenlijk niets voor Alfa om het design van de ene auto te gebruiken voor de volgende…. In tijden van armoede hebben ze wel ooit een steekje laten vallen, maar meestal is ieder model juist heel anders dan een groter/kleiner model.

    Login om te reageren
  49. Ilquadrifoglio zegt

    30 september 2007 om 23:47

    Antonio Baravalle:

    “Despite the difference in class, it is going to be in the style of the car on my right (Zwarte 8C)”

    Ook komt er een nieuwe 8C, ontworpen door Zagato.

    Login om te reageren
  50. Karel zegt

    1 oktober 2007 om 13:33

    IIquadrifiglio,

    Hoe weet je zo zeker dat ze met snellere en lichtere versies komen van de 159?
    Ben bezig voor een 159 met turbo, maar via de officiele kanalen krijg ik niks te horen. Kun je me misschien verder helpen?
    (info-at-156gta.nl)

    Login om te reageren
  51. Ilquadrifoglio zegt

    1 oktober 2007 om 18:10

    @ Karel

    Uiteraard ga ik hier geen bronnen noemen!

    Maar A. Baravalle (Alfa Romeo CEO) heeft dit al in diverse interviews te kennen gegeven.

    De turbo versies komen pas volgend jaar. De V6 turbo is een intermediate engine voor de nieuwe V6.

    Login om te reageren
  52. Karel zegt

    1 oktober 2007 om 18:24

    Dat snap ik. Maar komt de turbo januari 2008 of december 2008. Mocht je dit niet openbaar willen vertellen (kan ik me voorstellen) mail me dan even via mijn site 156gta.nl

    Alvast bedankt.

    Login om te reageren
  53. Karel zegt

    1 oktober 2007 om 18:29

    @ Ilquadrifoglio

    Nog effe ter aanvulling. Mocht je willen weten waarom ik het zo graag wil weten dan wil ik je dat met alle liefde mailen maar niet op een openbaar forum. Beetje lullig voor AR Nederland. Vandaar misschien handig even per mail te communiceren. Zou ik erg op prijs stellen.

    Login om te reageren
  54. MongDaGreat zegt

    1 oktober 2007 om 21:39

    @Ilquadrifoglio

    Heb even info gevraagd aan de bevoegde mensen in België over de turbo op de 3.2 159 en ze hebben mij onthoocheld met een negatief antwoord. Van 260pk naar 330 pk, daarvoor kan ik wel iets langer wachten, maar zij zeggen dat ik nog lang ga moeten wachten…

    Login om te reageren
  55. Ilquadrifoglio zegt

    1 oktober 2007 om 23:52

    @ Karel

    Je kunt het beste een PM sturen op Italiaspeed (alfa_ricardo).

    @ MongDaGreat

    Tja..

    Hij komt in het éérste semester van 2008.

    Moeten ze toch maar eens de info over het nieuwe Alfa Romeo Custumisation Programme goed lezen. Zegt iets over het dealer netwerk van Alfa Romeo in België.

    Login om te reageren
  56. Karel zegt

    2 oktober 2007 om 00:14

    @Ilquadrifoglio

    Heb me aangemeld, maar ik kan je geen PM sturen, misschien morgen wie weet moet ik eerst een bevestigingsmail krijgen of zo…

    Probleem is dat ik in “hele hoge bomen geklommen ben” omdat ik straks niet een Ti 3,2 full option wil krijgen in januari die in maart al weer ouderwets en moeilijk te verkopen is. Ik moet (lees wil graag) een handvat om er voor te zorgen dat ik straks niet met een “waardeloos” ding voor de deur zit. Mijn dealer werkt mee, belt AR NL, maar we komen nog niet veel verder. Als blijkt dat hij inderdaad semester 1 van 2008 komt heeft ie een mega groot probleem met me en dat weet hij…

    Ik probeer je morgen te pm’en want ik wil graag wat meer houvast.

    Login om te reageren
  57. Maaike zegt

    3 oktober 2007 om 17:27

    Pfff, d’s geen rommel!

    Beeldschoon zeg!

    Login om te reageren
  58. MongDaGreat zegt

    16 oktober 2007 om 14:16

    lquadrifoglio & Karel,

    geen nieuw van onze kant van de leveringstijd van de nieuwe motoren voor de 159. Hebben jullie hier nog nieuws over? Het is al een tijdje stil… kalmte voor de storm?

    Login om te reageren
  59. Karel zegt

    16 oktober 2007 om 14:46

    @ MongDaGreat

    Voorlopig komt de turbo niet. Dat zal op zijn vroegst zijn in 2009 en aangezien er dan een facelift komt van de 159 zal ook dan naar alle waarschijnlijkheid de turbo komen….

    Login om te reageren
  60. Saabje zegt

    17 februari 2008 om 11:10

    Aan degenen die het weten: komt die nieuwe 1.9 jtd twin stage turbo er voor de huidige 159 nu aan binnenkort, of pas later (bij facelift?)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North