• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een dakkoffer op je AMG: hondslelijk of super praktisch?

Auteur: hayte, gepost 25 september 2020 om 20:12 – 36 Reacties

Een dakkoffer op een AMG

Voor wie nooit genoeg kofferbakruimte kan hebben, heeft AMG nu de ideale dakkoffer.

Met drie vrienden op roadtrip door Europa in een Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, klinkt dat niet als een gaaf idee? Die dikke V8 onder de motorkap, de gezelligheid van je vrienden en genieten van alle geweldige wegen die Europa te bieden heeft. Dat genieten moet in die AMG zeker lukken, want volgens onze rijtest is de vierdeurssedan een stuurmansmachine.

Het AMG-logo op een dakkoffer

Er is alleen wel een klein probleem voor die roadtrip: de kofferbakruimte. Want als je op zo’n lang autoritje gaat, wil je wel het een en ander mee kunnen nemen. Maar goed nieuws! Want voor precies zulke situaties, heeft Mercedes-AMG een nieuw product bedacht: de AMG-dakkoffer.

Wat de dakkoffer zo AMG maakt? Nou, ten eerste de stickers. Zowel de neus als beide zijkanten hebben namelijk aardig prominente AMG-stickers, waardoor je iedereen nog beter kan vertellen dat je in een dikke Mercedes rijdt. Maar er is meer. Volgens de Duitsers is de dakkoffer namelijk met ‘de hoogste precisie ontwikkeld en geeft deze extra aerodynamische en esthetische accenten’. En nee, wij weten ook niet wat ze bedoelen met esthetische accenten.

De AMG-dakkoffer

Mercedes claimt dat het ‘sportief ontwerp’ – waarschijnlijk voor het eerst dat iemand een dakkoffer sportief heeft genoemd – voor betere aerodynamica en geluidsniveaus zorgt. Zo zijn de handgrepen van de dakkoffer geïntegreerd in het ontwerp en is er een ‘expressieve diffuser’. Jazeker, deze sportieve dakkoffer heeft een diffuser.

Het wordt overigens nog beter. Mercedes toont namelijk niet één, maar twee sportieve dakkoffers aan. De tweede is speciaal ontwikkeld voor de AMG-coupés. Deze coupédakkoffer heeft een iets andere diffuser, ‘die aerodynamisch is aangepast voor het sportieve ontwerp van de coupé’. Mercedes claimt dat de dakkoffer geschikt is voor dagelijks gebruik en makkelijk te gebruiken is. De dakkoffers zijn te gebruiken op alle Mercedes-Benz-auto’s met dakrails. Dus ja, ook op een niet-AMG, kan je de AMG-dakkoffers gebruiken. We vragen ons af hoe lang het duurt voor iemand het doet.

Hoeveel de dakkoffers kosten? Geen idee, dat melden de Duitsers nog niet. In november zijn de dakkoffers verkrijgbaar. De dakkoffers zijn 220x85x44 centimeter groot, hebben een inhoud van 410 liter en kunnen maximaal 70 kg aan inhoud dragen. De dakkoffers zijn aan beide kanten te openen. Jammerlijke kanttekening: met vol gas op de Autobahn zit er niet in bij deze dakkoffers, je mag van AMG maar maximaal 130 km/u met de dakkoffers rijden.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

accessoires, amg, dakkoffer, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Zoveel ben je kwijt voor de goedkoopste plug-in Golf
Volgend bericht: Video – Formule 1 met een warmtebeeldcamera »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boomer zegt

    25 september 2020 om 20:21

    Dat deden ze bij volvo toch mooier, die legde hem als het ware op het dak

    Login om te reageren
    • 20vtsport zegt

      26 september 2020 om 13:57

      Oh, joh… dát is wel mooi inderdaad, met een dakkoffer.

      Login om te reageren
  2. dwfc zegt

    25 september 2020 om 20:25

    Het lijkt me een overbodige vraag, in deze prijsklasse heb je nog wel ietwat anders in de garage staan als je überhaupt al de wagen neemt voor vakantie …. je kan er ook nog een sleurhut aan koppelen :-)

    Login om te reageren
  3. eaudi zegt

    25 september 2020 om 20:38

    Wel een diffusor, maar geen uitlaten? Gemiste kans!
    Btw, wel gaaf, dit gaat punten opleveren in onze wintersportreisdakkoffercontest. Dubbele punten als hij in het midden zit. 50% bonus voor een dakkoffer in de kleur van de auto.

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      25 september 2020 om 21:36

      @eaudi: ik wil een dakkoffer dat het BMW-logo projecteert op de weg voor me. En uiteraard adaptief zodat ie tijdens het bochtenwerk mooi de schijnwerpers volgt.

      Login om te reageren
  4. koeberg zegt

    25 september 2020 om 20:43

    “hondslelijk of super praktisch?”
    Of? Is en nog een optie?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 september 2020 om 21:36

      @koeberg: Estate aanschaffen

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      25 september 2020 om 21:47

      Super mooi

      Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      25 september 2020 om 23:02

      @koeberg:
      Geen dakkoffer en de rit gewoon 2x rijden heenweg en 2x terugrit. Met een 90 liter tank hoef je waarschijnlijk maar 18x te tanken indien je een E63S 4444Matic+ hebt & een zware rechterschoen/laars.

      Gebruik maken van een DHL, FedEx of UPS pakezel is een ander alternatief om grote hoeveelheden bagage te laten vervoeren naar de bestemming & retour naar huis.

      Ik weet niet of ze er aan mee willen werken maar DARPA heeft een werkende teleportatiemachine om niet-biologische materie geografisch te verplaatsen. Reken op een astronomische elektra-rekening.

      2x Een Merc. kopen met grote kofferinhoud en deze door een betrouwbare persoon achter je aan laten rijden met alle bagage die je niet kwijt kon in de 1ste Merc.

      Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      26 september 2020 om 09:02

      Spuuglelijk

      Login om te reageren
    • maarteno zegt

      26 september 2020 om 14:10

      inderdaad, vind ze ook niet elkaar uitsluiten….een Multipla is super praktisch en hondslelijk…

      Login om te reageren
  5. Benny_Weisz zegt

    25 september 2020 om 20:51

    Waarom zou men voor een overpriced dakkoffer van AMG kiezen waar je max. 130 km/h mee mag rijden terwijl je ook voor een Thule dakkoffer kunt kiezen waar je 180 km/h mag rijden?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      25 september 2020 om 22:19

      @bennyweisz: omdat die geen diffusor heeft

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      26 september 2020 om 06:53

      @bennyweisz: thule adviseert ook 130kmh, dat je er in de praktijk harder mee kan rijden is op eigen risico

      Login om te reageren
  6. jasbelle zegt

    25 september 2020 om 20:53

    Dit geeft wel aan hoeveel het AMG logo nog waard is.

    Een dakkoffer gemaakt door de sport afdeling, gemaakt voor snelle auto’s waar je maar 130km/u mee mag.

    Waarom zou AMG überhaupt hun naam hieraan hangen?

    Login om te reageren
    • creative zegt

      25 september 2020 om 20:56

      @jasbelle: idd

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      25 september 2020 om 22:19

      @jasbelle: Porsche komt er ook mee weg met “Porsche design”

      Login om te reageren
  7. creative zegt

    25 september 2020 om 20:53

    Ik zie steeds vaker sportieve auto’s met dakkoffers, supercool! Zelfs porches met daktenten komen voorbij op insta.
    Zijn er serieus dakkoffers die je boven de 130kmh kan rijden? Of is het een trendy show ding?

    Login om te reageren
    • povel zegt

      25 september 2020 om 22:03

      @creative: Ja geen enkel probleem, wij hadden er een daar stond bij max 200kmh maar 240 ging ook prima.

      Login om te reageren
      • creative zegt

        26 september 2020 om 00:24

        @povel: wat is het risico, dat je hem verliest? Aan het design te zien levert het aardig wat downforce (Sorry nog nooit zo’n ding op mijn auto gehad)

        Login om te reageren
        • povel zegt

          26 september 2020 om 12:11

          @creative: Ja dat denk ik. Het lijkt me ook dat veel dakkoffers de aërodynamica verstoren, zeker op hoge snelheden.

          Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 september 2020 om 00:48

      @creative; het is een beetje als die vuurpijlen waar op staat “tenminste 25 meter afstand” en stiekem alles ook gewoon goed gaat op 15 meter afstand…..

      Login om te reageren
  8. Rob zegt

    25 september 2020 om 21:17

    Hee @hayte; je bent de tag “marketinggezeik-en-gebakken-pr” vergeten.
    https://www.autoblog.nl/auto/fiatmarketinggezeik-en-gebakken-pr

    Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    25 september 2020 om 21:31

    Ja is het antwoord…. foeilelijk en superpraktisch

    Login om te reageren
  10. phaeton zegt

    25 september 2020 om 21:38

    Praktisch: ja. Dit gedrocht met het zijaanzicht van een walvis: nee.

    Login om te reageren
  11. bpc zegt

    25 september 2020 om 21:48

    Of je kiest een e63 touring met genoeg plek in de eerste plaats ?

    Login om te reageren
  12. sizedoesmatter zegt

    25 september 2020 om 22:11

    Foeilelijk en uiterst sneu. Bagageruimte zat, de bank is toch ook leeg? Niemand gaat toch achterin een amg zitten….

    Login om te reageren
  13. elemli zegt

    26 september 2020 om 00:33

    Die dakdragers alleen zal zijn even hoog als wolkenkrabbers. Kennelijk hebben ze nooit bij hun Duitse broeders van Thule die ultra platte dakdragers gezien.

    Trouwens, een 56Nord of een Packline dakkoffer zal veel beter staan en lijken veel lichter dan dit gedrocht. Je kunt er ook nog eens geruisloos meer dan 130km/u mee rijden.

    Login om te reageren
  14. joostdetaalnazi zegt

    26 september 2020 om 02:40

    Superpraktisch is één woord.

    Login om te reageren
  15. Poulusma zegt

    26 september 2020 om 02:53

    In mijn ogen hondslelijk, net zoals dat gebakkie waar de koffer op zit…

    Login om te reageren
  16. cloverleaf zegt

    26 september 2020 om 04:39

    Gewoon vliegen!

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    26 september 2020 om 06:58

    Elke skihut op het dak is gewoon lelijk. Ik propageer de regel “als het niet in de kofferbak past dan gaat het niet mee”. En dat geldt ook voor de dakkoffer.

    Login om te reageren
  18. petermb zegt

    26 september 2020 om 08:11

    Ik heb al jaren een originele Mercedes-Benz dakkoffer op mijn ‘Familie-Combi-AMG’, volgens mij mag die officieel tot 180 km/u ofzo, maar ook bij 210 km/u blijft die zitten (ik ‘moest’ een keer mee-accelereren met een olympische Volkswagen).

    Login om te reageren
  19. langeharry zegt

    26 september 2020 om 10:53

    Die diffuser is wel mooi bedacht, jammer dat die horizontale schuin naar beneden lopende strip het hele idee van een diffuser ongedaan maakt en juist verstoort…. Als het alleen de verticale ‘vinnentjes’ waren zou ie nog voor wat stabiliteit en downforce kunnen zorgen, al is dat laatste wellicht juist het probleem icm de maximale belasting van de dakdragers…..

    Login om te reageren
  20. mercedesgl500 zegt

    26 september 2020 om 11:51

    Nou ik rijd met mijn thule dakkoffer met gemak 200 kmh. 130 is wel heel langzaam

    Login om te reageren
  21. sudbina zegt

    27 september 2020 om 20:17

    Hmmmmm. Max snelheid met dakkoffer. Ik heb daar echt nog nooit bij stilgestaan. Mijn 15+ jaar oude dakkoffer waarvan ik het merk niet weet blijft al vele jaren en op vele verschillende auto’s prima zitten tijdens de jaarlijkse tripjes naar de Franse Alpen en dat meestal met een flink deel 150 op de cruisecontrol..

    Zou dat komen doordat mijn dakkoffer geen diffusor heeft?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North