Maybach is een taaie. De 57(S) en 62(S) modellen zijn nooit echt succesvol geweest en toch wil Daimler het luxe vlaggenschip nog niet begraven. Dus gooien de Duisters er als een soort kunstmatige beademing, maar weer een facelift tegenaan.
Verwacht geen grote ingrepen, want de facelift is vooral een stukje uitstel (van executie?) zodat Daimler zich nog wat langer achter de oren kan krabben over de toekomst van Maybach. Misschien wel een Maybach coupé?
De verschillen ten opzichte van het huidge model zitten in een nieuwe verchroomde grille en de hoeken van de motorkap zijn licht gewijzigd. In de voorbumper LED dagverlichting en van achteren donkerrode verlichtingsunits. De 57 modellen kunnen binnenkort ook worden besteld met een verstelbare rugleuning op de achterbank, zoals de 62 dat al heeft. Denk verder aan snufjes als een WLAN router met Wifi internet, een 19 inch “bioscoopscherm” en Swarovski afwerk-accenten. Het vermogen van de 12-cilinder is met 18 pk opgekrikt naar 630 pk en het verbruik en de uitstoot is ietwat gereduceerd: verbruik van 16,4 naar 15,8 l/100 km, CO2 uitstoot van 390 naar 368 g/km.
Met C-klasse speigels
misschien tijd om deze te dumpen. Iedereen kiest toch voor de Rolls…
kopen mensen dit nog?
@KaCh1ng: Heb gisteren nog een Maybach Zeppelin voorbij zien rijden aan de Wolvengracht in Brussel, dus ja die worden nog verkocht
@KaCh1ng:
als het niet verkocht werd, zou het er niet zijn. Vooral in azie en rusland zijn er rijkelui bijgekomen. Daar zal wel interesse zijn voor deze auto.
Best een brute auto, maar helaas zo fout.
hmmm… geef mij maar een bentley, en als die uitverkocht zijn doe me dan maar een rolls.
ze kunnen beter gewoon een nieuw model maken ipv deze te faceliften. Dit design is zo 2002(!)
@Mr. V8: Het probleem is nu juist dat ze nog niet weten of dat wel lonend is, gezien de verkoopcijfers van Maybach.
Oei! Die voorkant is enorm lelijk geworden!
Lijkt wel een chinese ripoff! Wat zonde zeg.
@TWJ: was ook mijn eerste gedachte, maar misschien is dat wel de doelgroep.
Deze auto heeft zijn beste dagen zo wel gehad
Oke het is een S klasse, maar zou je dezelfde luxe ook bij concurrenten vinden zoals de Phantom? Wat zijn hier meerdere concurrenten van?
Zit er in een phantom ook vloerbedekking e.d.? Ik blijf het bizar mooie auto’s vinden zowel interieur als exterieur.
@FordGT: in de Phantom ligt een lekker 5 cm dik tapijtje.
Volgens mijn nicht ook nog erg stil, je hoort werkelijk niks tijdens het rijden. Het interieur bij een Rolls ziet en voelt gewoon een stuk exclusiever aan. Het interieur voorin de Maybach vind ik verre van onderscheidend. Tuurlijk is dit een kwestie die gaat over wat je persoonlijk mooier vind. Klassieke uitstraling of toch maar ‘subtiel’?
Rolls Royce, yes? Thank you.
Carbon in het interieur? echt… waarom? Dat doe je in een sportauto, maar niet in een over-the-top luxe limousine waar je ook marmer op je middenconsole kunt bestellen.
ik koop wel een nieuwe huis….
@Jzaero;
Zo bizar, zo had ik het nog nooit gezien, ik ben bijna gelijk van de maybach weggestapt!
Alhoewel ik dat ook nog een zeer mooie auto vind hoor;)
Ik ga er zeker wel een kopen nu hij gefacelift is (dan neem ik dat antieke dashboard wel voor lief)
Nog steeds de auto voor de ECHT rijke mensen :p Terwijl RR downsized, blijft Maybach van die villa’s van auto’s te maken, zalig :p Hilarisch als zo een persoon in een RR zit, en er passeert een Maybach, dan denkt hij zo damn :p
@Thibaut: Excuseer? Sinds wanneer downsized RR? Een 6.6 Liter V12 met 507pk in de Ghost vind ik nou niet echt klein. Bovendien wordt de Phantom nog gewoon naast de Ghost verkocht, wat duidelijk duidt op het aanspreken van een andere (dynamischere) doelgroep en niet een nieuw model die de Phantom vervangt met kleinere afmetingen. Deze doelgroep heeft niet zo zeer minder te besteden, maar hoeven ook niet het vlaggenschip van RR. Het is een vriendelijkere auto dan de Phantom.
@Levi
Die hebben alle nieuwe modellen!
@Thibaut
Ja dat is natuurlijk onzin, even een minuutje nadenken, dan snap je het zelf ook. RR en Maybach hebben niet direct dezelfde doelgroep. Een Maybach is duurder ja, maar is het dan een auto voor de ‘ECHTE’ rijken? minuut gaat nu in
Volgens mij zijn ze het interieur vergeten ?
Die stugheid om het model te behouden, heeft te maken met imago. Ten eerste moet je als zelfverklaard premiummerk een toplimousine in je rangen heben, en te tweede is een uit-productie-nemen een flinke knauw voor je reputatie.
@ATA
Niet dezelfde doelgroep? Hoor je jezelf praten? Leg mij dan es uit wat de totaal verschillende doelgroepen zijn. En het is voor de “echte” rijken, ga maar na hoeveel RR je al gezien hebt en hoeveel RR’s. Eénmaal een Maybacj gezien, en dat was in Parijs en de eigenaar was een oliesjeik, de ECHTE rijken dus.
zo’n maybaggerschuit past steeds beter bij de mb stal, ongegeneerd ordinair.
Ik blijf dit best een mooie wagen vinden.. maar volgens mij mag er eens een grondige facelift komen… :)
Ik had het niet gedacht, maar hij is nog lelijker geworden… Die snuit doet écht Chinees aan & hij was al een achteruitgang t.o.v. de gewone S-klasse.
Kan iemand me zeggen wat die doorzichtige bol tussen de 2 voorste zetels is? Te zien op foto “Maybach 57S-5936.jpg”
Hij ziet er gewoon enorm saai uit! JA! Ik noem een auto van 6 euroton saai ja. Dus als ze daar nou eens iets aan doen, er iets imposants van maken zoals Rolls Royce met de Phantom gedaan heeft, dan zijn we al een stuk verder;)
de koplampen zijn er niet op vooruitgegaan in ieder geval
Het lijkt wel of de grille verticaal is gaan staan zeg. Zo geef je het nog een paar jaar. Maybach is gebaseerd op de good old W140, waarvan de ontwikkeling zo rond 1981 begonnen is. Als Mercedes wil dat Maybach blijft bestaan, dan moeten ze toch echt met iets nieuws komen. RR en Bentley hebben dat al gedaan met Ghost en Arnage. Van mij mogen ze hoor, ik heb een irrationele affectie voor zwarte 62s-en.
Hm . . . , ’n kapitaal krachtig mens wil hem zoals hij-(zij) het wil, niet zoals het bedrijf-(firma) het voorsteld-(aanbrengd). Al is de ondernemingsvoorstelling meestal wel de mooiste en aantrekkeligste.
@daeruin
Die doorzichtige bol tussen de 2 voorste zetels is ’n geurenverstuiver, en zelfs zodanig verfijnd dat de meeste vrouwen met ’n fijne neus er voor wegkwijnen.