• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een facelift voor de Maybach

Auteur: Dennis, gepost 30 september 2010 om 14:41 – 34 Reacties

Afbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de MaybachAfbeelding Een facelift voor de Maybach

Maybach 57S @ Parijs

Maybach is een taaie. De 57(S) en 62(S) modellen zijn nooit echt succesvol geweest en toch wil Daimler het luxe vlaggenschip nog niet begraven. Dus gooien de Duisters er als een soort kunstmatige beademing, maar weer een facelift tegenaan.

Verwacht geen grote ingrepen, want de facelift is vooral een stukje uitstel (van executie?) zodat Daimler zich nog wat langer achter de oren kan krabben over de toekomst van Maybach. Misschien wel een Maybach coupé?

De verschillen ten opzichte van het huidge model zitten in een nieuwe verchroomde grille en de hoeken van de motorkap zijn licht gewijzigd. In de voorbumper LED dagverlichting en van achteren donkerrode verlichtingsunits. De 57 modellen kunnen binnenkort ook worden besteld met een verstelbare rugleuning op de achterbank, zoals de 62 dat al heeft. Denk verder aan snufjes als een WLAN router met Wifi internet, een 19 inch “bioscoopscherm” en Swarovski afwerk-accenten. Het vermogen van de 12-cilinder is met 18 pk opgekrikt naar 630 pk en het verbruik en de uitstoot is ietwat gereduceerd: verbruik van 16,4 naar 15,8 l/100 km, CO2 uitstoot van 390 naar 368 g/km.

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

57S, Maybach, Parijs-2010

Vorig bericht: « Peugeot 508 dinges
Volgend bericht: Citroën C5 facelift incl. matzwarte Tourer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Levi zegt

    30 september 2010 om 14:43

    Met C-klasse speigels

    Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    30 september 2010 om 14:46

    misschien tijd om deze te dumpen. Iedereen kiest toch voor de Rolls…

    Login om te reageren
  3. KaCh1ng zegt

    30 september 2010 om 14:48

    kopen mensen dit nog?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      30 september 2010 om 14:54

      @KaCh1ng: Heb gisteren nog een Maybach Zeppelin voorbij zien rijden aan de Wolvengracht in Brussel, dus ja die worden nog verkocht

      Login om te reageren
    • primramessar zegt

      30 september 2010 om 16:14

      @KaCh1ng:

      als het niet verkocht werd, zou het er niet zijn. Vooral in azie en rusland zijn er rijkelui bijgekomen. Daar zal wel interesse zijn voor deze auto.

      Login om te reageren
  4. floryn zegt

    30 september 2010 om 14:51

    Best een brute auto, maar helaas zo fout.

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    30 september 2010 om 14:54

    hmmm… geef mij maar een bentley, en als die uitverkocht zijn doe me dan maar een rolls.

    Login om te reageren
  6. Mr. V8 zegt

    30 september 2010 om 14:56

    ze kunnen beter gewoon een nieuw model maken ipv deze te faceliften. Dit design is zo 2002(!)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      30 september 2010 om 14:59

      @Mr. V8: Het probleem is nu juist dat ze nog niet weten of dat wel lonend is, gezien de verkoopcijfers van Maybach.

      Login om te reageren
  7. TWJ zegt

    30 september 2010 om 14:59

    Oei! Die voorkant is enorm lelijk geworden!
    Lijkt wel een chinese ripoff! Wat zonde zeg.

    Login om te reageren
    • L=Fred zegt

      30 september 2010 om 15:21

      @TWJ: was ook mijn eerste gedachte, maar misschien is dat wel de doelgroep.

      Login om te reageren
  8. YaSo zegt

    30 september 2010 om 15:05

    Deze auto heeft zijn beste dagen zo wel gehad

    Login om te reageren
  9. FordGT zegt

    30 september 2010 om 15:11

    Oke het is een S klasse, maar zou je dezelfde luxe ook bij concurrenten vinden zoals de Phantom? Wat zijn hier meerdere concurrenten van?

    Zit er in een phantom ook vloerbedekking e.d.? Ik blijf het bizar mooie auto’s vinden zowel interieur als exterieur.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 september 2010 om 15:17

      @FordGT: in de Phantom ligt een lekker 5 cm dik tapijtje.

      Volgens mijn nicht ook nog erg stil, je hoort werkelijk niks tijdens het rijden. Het interieur bij een Rolls ziet en voelt gewoon een stuk exclusiever aan. Het interieur voorin de Maybach vind ik verre van onderscheidend. Tuurlijk is dit een kwestie die gaat over wat je persoonlijk mooier vind. Klassieke uitstraling of toch maar ‘subtiel’?

      Login om te reageren
  10. jzaero zegt

    30 september 2010 om 15:11

    Rolls Royce, yes? Thank you.

    Login om te reageren
  11. erce zegt

    30 september 2010 om 15:14

    Carbon in het interieur? echt… waarom? Dat doe je in een sportauto, maar niet in een over-the-top luxe limousine waar je ook marmer op je middenconsole kunt bestellen.

    Login om te reageren
  12. paulusrx7 zegt

    30 september 2010 om 15:20

    ik koop wel een nieuwe huis….

    Login om te reageren
  13. FordGT zegt

    30 september 2010 om 15:21

    @Jzaero;

    Zo bizar, zo had ik het nog nooit gezien, ik ben bijna gelijk van de maybach weggestapt!

    Alhoewel ik dat ook nog een zeer mooie auto vind hoor;)

    Login om te reageren
  14. Bumer zegt

    30 september 2010 om 15:41

    Ik ga er zeker wel een kopen nu hij gefacelift is (dan neem ik dat antieke dashboard wel voor lief)

    Login om te reageren
  15. Thibaut zegt

    30 september 2010 om 17:45

    Nog steeds de auto voor de ECHT rijke mensen :p Terwijl RR downsized, blijft Maybach van die villa’s van auto’s te maken, zalig :p Hilarisch als zo een persoon in een RR zit, en er passeert een Maybach, dan denkt hij zo damn :p

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      1 oktober 2010 om 00:15

      @Thibaut: Excuseer? Sinds wanneer downsized RR? Een 6.6 Liter V12 met 507pk in de Ghost vind ik nou niet echt klein. Bovendien wordt de Phantom nog gewoon naast de Ghost verkocht, wat duidelijk duidt op het aanspreken van een andere (dynamischere) doelgroep en niet een nieuw model die de Phantom vervangt met kleinere afmetingen. Deze doelgroep heeft niet zo zeer minder te besteden, maar hoeven ook niet het vlaggenschip van RR. Het is een vriendelijkere auto dan de Phantom.

      Login om te reageren
  16. C220AMG zegt

    30 september 2010 om 18:38

    @Levi

    Die hebben alle nieuwe modellen!

    Login om te reageren
  17. ata zegt

    30 september 2010 om 18:44

    @Thibaut
    Ja dat is natuurlijk onzin, even een minuutje nadenken, dan snap je het zelf ook. RR en Maybach hebben niet direct dezelfde doelgroep. Een Maybach is duurder ja, maar is het dan een auto voor de ‘ECHTE’ rijken? minuut gaat nu in

    Login om te reageren
  18. majinstar zegt

    30 september 2010 om 19:33

    Volgens mij zijn ze het interieur vergeten ?

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    30 september 2010 om 20:00

    Die stugheid om het model te behouden, heeft te maken met imago. Ten eerste moet je als zelfverklaard premiummerk een toplimousine in je rangen heben, en te tweede is een uit-productie-nemen een flinke knauw voor je reputatie.

    Login om te reageren
  20. Thibaut zegt

    30 september 2010 om 20:02

    @ATA

    Niet dezelfde doelgroep? Hoor je jezelf praten? Leg mij dan es uit wat de totaal verschillende doelgroepen zijn. En het is voor de “echte” rijken, ga maar na hoeveel RR je al gezien hebt en hoeveel RR’s. Eénmaal een Maybacj gezien, en dat was in Parijs en de eigenaar was een oliesjeik, de ECHTE rijken dus.

    Login om te reageren
  21. willie zegt

    30 september 2010 om 20:09

    zo’n maybaggerschuit past steeds beter bij de mb stal, ongegeneerd ordinair.

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 20:34

    Ik blijf dit best een mooie wagen vinden.. maar volgens mij mag er eens een grondige facelift komen… :)

    Login om te reageren
  23. daeruin zegt

    30 september 2010 om 20:39

    Ik had het niet gedacht, maar hij is nog lelijker geworden… Die snuit doet écht Chinees aan & hij was al een achteruitgang t.o.v. de gewone S-klasse.

    Kan iemand me zeggen wat die doorzichtige bol tussen de 2 voorste zetels is? Te zien op foto “Maybach 57S-5936.jpg”

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    30 september 2010 om 20:39

    Hij ziet er gewoon enorm saai uit! JA! Ik noem een auto van 6 euroton saai ja. Dus als ze daar nou eens iets aan doen, er iets imposants van maken zoals Rolls Royce met de Phantom gedaan heeft, dan zijn we al een stuk verder;)

    Login om te reageren
  25. jer-ome zegt

    30 september 2010 om 20:49

    de koplampen zijn er niet op vooruitgegaan in ieder geval

    Login om te reageren
  26. Bart zegt

    30 september 2010 om 22:24

    Het lijkt wel of de grille verticaal is gaan staan zeg. Zo geef je het nog een paar jaar. Maybach is gebaseerd op de good old W140, waarvan de ontwikkeling zo rond 1981 begonnen is. Als Mercedes wil dat Maybach blijft bestaan, dan moeten ze toch echt met iets nieuws komen. RR en Bentley hebben dat al gedaan met Ghost en Arnage. Van mij mogen ze hoor, ik heb een irrationele affectie voor zwarte 62s-en.

    Login om te reageren
  27. Gerard zegt

    4 oktober 2010 om 01:20

    Hm . . . , ’n kapitaal krachtig mens wil hem zoals hij-(zij) het wil, niet zoals het bedrijf-(firma) het voorsteld-(aanbrengd). Al is de ondernemingsvoorstelling meestal wel de mooiste en aantrekkeligste.

    Login om te reageren
  28. Gerard zegt

    5 oktober 2010 om 00:08

    @daeruin

    Die doorzichtige bol tussen de 2 voorste zetels is ’n geurenverstuiver, en zelfs zodanig verfijnd dat de meeste vrouwen met ’n fijne neus er voor wegkwijnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North