Een gloedjenieuwe Audi RS4 B5 te koop in Nederland

Auteur: , 56 Reacties

Een occasion die je niet elke dag voorbij ziet komen.

Misschien is de B5 wel de laatste A4 met een duidelijke eigen smoel en da’s wat ons betreft absoluut een pré. Deze RS4 is bovendien “lekker dik” met uitgeklopte wielkasten en bumpers die onmiddellijk te kennen geven dat met deze youngtimer niet te sollen valt.

Onder de kap ligt een bi-turbo 2.7-liter zescilinder met een vermogen van 380 pk. De vorige eigenaar heeft het prestatiepotentieel van deze station niet of nauwelijks benut, want de kilometerteller van deze auto uit 2001 staat op een bijzonder lage 188 km. De verkoper gaat er echter prat op dat de Audi geen uitgedroogde delen kent en dat er in de afgelopen 15 jaar netjes op is gepast.

De Misanorode lak staat prima op de RS4, die bovendien met een flinke lijst aan opties is uitgerust. Hebberig geworden? Voor 99.500 euro is ‘ie de jouwe, de advertentie check je hier. Mocht een zwarte beter bij je passen en is een wat hogere kilometerstand geen probleem, dan hadden we dit exemplaar ook nog voor je in de aanbieding.

Dank voor alle tips!



56 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Tsja, met zo’n lage kilometerstand koop je natuurlijk een smetteloos exemplaar. Het rood staat hem overigens schitterend. Samen met geel toch wel dé kleur die je wilt hebben. Behalve als je beroepscrimineel bent en niet wilt opvallen tijdens een overval of plofkraak..

Ja, mooi ding. Maar wel ontzettend duur en dat kennen we van Leitner.
@viezefreddyw: Leitner speelt met vuur (woord grap)
@riri: Handig dat je nog even aangeeft dat het een woordgrap betreft. Had ik anders niet door gehad.
@viezefreddyw: of een sprintblauwe.
Alweer een?
Ik ben altijd wel benieuwd naar de verhalen achter dit soort auto’s.
Waarom is er nooit mee gereden?
Was het een investeringsobject?
Er word niet echt winst gemaakt, dus dat lijkt me niet.

Had iemand hem gekocht voor zijn/haar partner maar durfde die niet te rijden?
@awesome: Een beetje gegokt en verloren verhaal lijkt me. Vraagprijs is natuurlijk niet wat er wordt betaald. Schat dat dit dan eerder naar de 90.000 gaat. Auto kost nieuw 97.000, had hij dat geld op de bank gezet en er gewoon rente van getrokken was dit nu als snel 130.000 geweest. Auto is gestald, waarschijnlijk verwarmd en droog. En dan moet de auto na aankoop direct zijn geschorst. Zonde geld dus, had hij er veel beter mee kunnen rijden.
@pomoek: Ik hoor graag welke bank dat is ! :)
@thearchitect: haha, tegenwoordig zal het inderdaad niet lukken, maar met een rentestand van 2% (beetje een laag gemiddelde van de afgelopen 20 jaar) kom je, met rente op rente, al gauw op die 130.000.
@pomoek: verdorie… ik dacht nog wel de gouden tip te krijgen vandaag.. ;)
@awesome: Iemand koopt hem is rijk krijgt gezondheids-poblemen jaren later staat de auto te koop.
Als geld me niet interesseerde , kocht ik hem en maakte ik gelijk een wereldrijs ermee
@kimhung: wereldrijs naar Java?
@kimhung: Jij interesseert geld waarschijnlijk ook niet dan…. ;)
@kimhung: wereldrijs…. kun je dat eten of zo??
@406_v6: Knorr wereldgerecht…
Ik weet het jongens voor mij is het ook maandag
Spelling correctie: Wereldreis
Geen Audi liefhebber maar deze maakt toch wel hebberig. Dik ja. Voor mij nee! En dan alleen omdat saldo niet toereikend is.
@isn1981: Voor dat geld staat er een Alpina voor je deur en 2e hands hou je geld over voor benzine en verzekering.
@riri: ja dat weet ik ook wel maar het gaat in dit artikel specifiek over een Audi en dan kan ik wel als bmw liefhebber gaan zaniken dat ik een bmw wil maar dan kan ik net zo goed niet reageren. En aan je eerste 3 berichten tezien op reactie van anderen denk ik dat jij voor de meeste reacties gaat. Naar mijn bescheiden mening voegen jouw reacies niks toe. Succes!!!!
@isn1981: :) verkeerde been ?
Je moet wel een garage hebben voor deze auto. Dit zet he niet op straat. Prachtige bak zeg. Dit was wel een van mijn favo auto’s vroeger. Deze rs4 .
Hopelijk gaat deze wagen langer mee dan die andere dikke station die zij hadden staan….
Hier is wel duidelijk te zien hoe ver die motor voorin ligt. Nog een paar centimeter verder naar voren en ze kunnen het blok op een karretje voor de auto spannen.

Verder is het natuurlijk een erg leuke auto. Een icoon wat mij betreft. Alleen vind ik het geen icoon dat een ton waard is. Leitner ziet ze vliegen.
@berlinetta: Ach, Leitner heeft ze wel vaker zien vliegen. Maar dan in de brand…
@berlinetta: ja inderdaad nu je het zegt, de motorruimte an sich is ook helemaal niet zo lang/groot.
Echt schitterend. Maar wat een geld!
Heel leuk hoor, zo’n nieuw exemplaar, maar beter koop je gewoon eentje die goed ingereden is, Geef je een uitgebreide beurt, en kan je er tenminste mee rijden!
@reactief: lijkt me inderdaad verstandiger.
Whahaha ..

Ja hoor .. Gewoon de nieuwprijs vragen voor ouwe fabrieksvoorraad ..

Zijn er 6000 van gemaakt ..
Ordinaire productie stampwerk dus ..
@lincoln:
Soms vraag ik me werkelijk af wat je hier eigenlijk op *AUTO*blog doet. Alles downplayen, beetje stoer doen met een soort geveinsde nonchalance. We get it, alles uit Duitsland komt rechtstreeks uit de hel. Ga nu maar weer met je blokken spelen.
@JvT: Lincoln heeft, zeker in dit geval, vaak gewoon gelijk. Een RS4 B5 is niet een schaarse auto. Zoals gezegd, 6000 exemplaren rolden van de bank in die tijd. Dat is veel. Dan is bijna een ton vragen voor dit exemplaar gewoon erg veel en eigenlijk een te hoge vraagprijs. Vergis je niet in de kennis van Lincoln. Ja, soms komt ‘ie een beetje bot of apart over. Soms moet ik wel eens twee keer zijn reactie lezen om hem echt goed te begrijpen. Er zit namelijk 9 van de 10 keer een gedachte achter.
@viezefreddyw:
Het is misschien geen schaarse auto, maar je zult er weinig in nieuwstaat aantreffen. Het is niet voor niets dat AB er een artikeltje aan wijdt natuurlijk. Van mij -en ik durf te zeggen ook van vele anderen hier- krijgt ie dan het stempel “best tof”. Uiteindelijk kun je alles downplayen en/of belachelijk maken.
Tuurlijk, een vraagprijs van een ton is erg hoog, maar er hoeft maar één gek te zijn met geld. Misschien moet @lincoln zich eens inlezen in het concept van “worth vs. value”. Je kunt namelijk nog net zo hard roepen dat een Porsche uit de jaren 70 een platgeslagen kever is met de motor op de verkeerde plaats (ik noem maar een voorbeeld van ‘low value’), toch verwisselen ze van eigenaar voor substantiële bedragen (‘high worth’).
@JvT:

Goed zo knul .. Nooit zelf nadenken ..
Laat anderen maar voor jou rekenen ..
@lincoln:
Och och och, ’t is weer “knul”-tijd. Geen poot om op te staan, dan maar denigrerend gaan doen? Dan is dit míjn tijd voor ‘whahaha’. Succes met je Hyundai.
@lincoln: Tja dat zijn de 911’s ook, kijk wat die prijzen doen mijn beste.
Als ie geel was geweest was Wouter de eerste..?
Hopelijk wordt ie niet gepikt voor een plofkraakje :-(
@Smokey: als hij niet snel wordt verkocht staat hij misschien wel ergens in de fik.
Als je dit zelf importeert kan je minimaal 50k kan besparen, en dan is er tenminste mee gereden wat me beter lijkt dan alleen maar stilstaan…
Hoeveel geld!!?

ben geen Audifan maar deze heb ik altijd wel mooi gevonden.
Mooie auto. Hopelijk heeft de vorige eigenaar niet iedere avond als een gek met koude motor zitten ‘revven’ in zijn garage. Ben je lekker genaaid met je 188km..
gevalletje km kabeltje losmaken dat kon vroeger nog
Damn son, where did you find this.
@riddertevoet: in a barn..
Nu weten we het wel met de tweedehands audi’s!
Ik zie deze occasion anders dagelijks voorbij komen op autoblog. De redactie krijgt n harde plasserd bij het zien van welke Audi dan ook. Een s of rs krijgt zelfs t scrotum mee de lucht in.
Laat opgemerkt jongens, die staat er al een paar weken.
Ontzettend mooie dikke wagen, vraagprijs is vrij bizar, enkel een rijke verzamelaar zal dit gaan betalen, dus die kan nog wel even staan vermoed ik zo.
Fuck, wat is de RS4 toch altijd een dik ding. Het model maakt niet eens zo zeer uit. Altijd dik en toch lekker!
Was vroeger mijn droomauto… Liever dit dan een Polestar T6? Zal alvast even snel waarde verliezen als je ermee rijdt.

Zelf kies ik voor mijn huidige Cupra ST. Veel goedkoper in aankoop en gebruik, moderne veiligheid, 250kg lichter, 200l grotere koffer, ietsje trager rechtdoor, iets sneller in de (droge) bochten. Saai in vergelijking maar op het eind van de dag wil ik met de auto rijden en me niet afvragen of ie beter in een museum was blijven staan…
@Onehp: Heerlijke wagen, zo’n Cupra ST, die staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Je hebt er één met DSG, neem ik aan? Ga je er nog iets aan laten sleutelen door bijv. JD Engineering?
@Jochempie: héél complete wagen idd. Zover ik weet de enige manuele in Zweden. Wat meer vermogen lokt, origineel is het blok al ‘fris’ met meer dan driehonderd paardjes, een behouden tune geeft dan slechts ~10% meer. Misschien doe ik het gewoon omdat het kan, maar vooreerst leuke bochtige wegjes opzoeken en hem vaak mogelijk naar het rood jagen, de plaatsen waar dat kan zijn zowiezo al beperkt…
Heerlijke bak. De eigenaar zal er niet veel aan verdienen lijkt me zo. Jammer genoeg zal deze waarschijnlijk ook ergens in een collectie verzamelen.
Och, wel een leuk ding op zich. Audi stationwagons vind ik altijd wel puik. Maar ergens is de Passat uit dat bouwjaar een stuk chiquer.

Daar was toch ook een snelle variant van? Een V8 zelfs? Doe mij die maar dan. Denk dat je voor ongeveer 10% van de prijs, die deze oplichters willen hebben, wel klaar bent……
Nou Wouter inruilen die laffe gele S4
Ik zou zweren dat ik deze afgelopen juni in Ingolstadt heb zien staan bij het Audi Forum. Zal wel niet dezelfde zijn maar goed ik zal eens foto’tje op Autojunk zetten.
Sidenote: die velgen heeft mijn vrouw ook onder haar A2 :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).