Deze frisse B5 RS4 is te koop in Nederland

Auteur: , 64 Reacties

Iemand nog een overval op de planning staan maar niet de beschikking over geschikte getaway-wielen?

Zoek niet langer, want met deze zwarte B5 RS4 kom je in stijl aan op de plek van je werkzaamheden. Audi introduceerde de B5 RS4 in 2000. Het was de eerste RS4 en de opvolger van de door Porsche ontwikkelde RS2, de stamvader van alle RS-avants. Net als die RS2 was de eerste RS4 er dan ook alleen als ‘Avant’.

De power wordt geleverd door een V6 van 2,7 liter met twee turbo’s. In de basis ligt dit blok ook in de B5 S4 die sommigen op de redactie best wel tof vinden, maar voor de RS4 werd dit blok nog eens flink aangepakt door Cosworth. Dankzij vergrote inlaat- en uitlaatpoorten van de cilinderkoppen, dikke turbo’s en intercoolers, een andere uitlaat en een gekietelde ECU resulteerde dit in een opgegeven vermogen van 380 pk. Via een manuele zesbak wordt dit vermogen uiteraard naar alle vier de wielen gestuurd.

Audi-RS4

Ondanks dat de RS4 met zijn 1.620 kilo geen lichtgewicht is, knalt de auto in 4,7 seconden naar ‘de honderd’. Remschijven van formaat pizza zorgen voor ordentelijke stopkracht, tot het moment dat je er één keer te hard op gaat staan en er een stel pizza calzone’s van maakt. Maar, gewoon netjes op tijd je remmen vervangen voorkomt dat probleem uiteraard.

Bij dit zwarte exemplaar dat staat bij boeuf Bourguignon occasions hoef je je over versleten remmen nog totaal geen zorgen te maken, of het moet een beetje vliegroest zijn van het stilstaan. De auto heeft namelijk pas 24.938 door de Nationale Autopas gecertificeerde kilometers op de teller staan. De boekjes zijn ook aanwezig en de vraagprijs is 66.500 Ekkermannen. Als je trek hebt in deze zwarte RS4 kan je je melden aan de Uranusweg (flauwe grappen in de comments) in de Friese hoofdstad Leeuwarden. Ben er echter snel bij, want de tiid hâldt gjin skoft.



64 reacties

Ongelooflijk. Er staat gewoon een Audi te koop. Wauwwwwww
@aadnus: Autoblog <3 oude k*t audi's
Zo te zien doet de plusjes-spammer ook weer zijn werk..

Fraaie auto vind ik het, kleur zwart staat hem erg goed. Wel erg veel geld, ik fyn it te djoer.
@noreplacementfordisplacement: toen was Audi nog niet zo K*t
@bmwm3gtr: nu nog steeds niet
@autoriteit: nu de laatste generatie Audi’s is te veel eenheidsworst en te braaf vorige generatie was veel gaver!
@bmwm3gtr: dat zeggen ze ook over BMW tegenwoordig.
@awesome: tja ze hebben tegenwoordig een 6 cilinder met 4 turbo’s. Gaver dan dat wordt het niet.
@xiran: Jawel, v8 v10 v12 zonder haardroger uiteraard.
@aadnus: maar uit technische oogpunt zeer interessant. Inspuiten met 2500 bar en een einddruk na verbranding van 200bar. BMW heeft speciale zuigerveren tegen de druk ontwikkeld.
@bmwm3gtr: De BMW’s van tegenwoordig zijn ook niet bepaald spannend te noemen.
@autoriteit: echt geweldig ook niet. Ze zijn minder flink minder premium dan dat de mensen denken en Audi ons wil laten geloven.
@bmwm3gtr: 1000x liever deze dan een nieuwe rs6 rs4 etc.
Schitterende auto
He die velgen heb ik ook onder mijn golf hangen
@w115: Heb ze ook onder m’n leon 1m gehad, mooi wiel. Velg staat mooi onder veel vag producten
@w115: en 300PK te kort… Net als ik hahaha
@w115: imitatie multisteek ;-)
Ekkermannen ?
@sjonnie82:
Ekkermannen zijn 0,1 euro, klinkt de vraagprijs gelijk een stuk realistischer voor een 15 jaar oud hok.
@alibombali: ah sorry wist niet ?
Mijn eerste auto was niet de RS, maar de 1.6 (dat fijmt)…. En was een sedan. Wat een fijne auto was dat, ondanks het te weinig aan vermogen! Tegenwoordig rij ik een station als nieuwbakken papa. Dus dit moet dan mijn ultieme kar zijn. FF cursus onderhandelen int Frysk doen.
Mja dit is denk ik één van de meest gekopieerde velgen ook…
@davelepeef: Klopt ja, ooit zo’n velg stuk gereden waarna ik op zoek ging naar een vervanger, een hele om precies dezelfde namaak te vinden…
Voor flink minder is ook genoeg leuks te krijgen.

Alleen al op MP kom ik camaro’s mustang’s Focus RS, M3 en een B7 RS4 sedan tegen.

Die laatste is toch iets minder gevoelig qua techniek, dus ik zou het wel weten… 13K meer gereden, 30K lager in prijs.
66.500 voor die kar? Uranus! Uh… My ass!
@benzinehoofd: 66500 Eckermens for that car?? You can put it in Ur-anus
Das idd een keurige
Wat een geld!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=285081687

Dan toch altijd deze. RS4 uit 2013 met 39.000 km. Voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Maw deze is giga overpriced!
@mark997gt3: sluit je direct even allrisk diefstal verzekering af waarbij een wielklem en externe volg-apparatuur verplicht is? Denk dat deze prachtige (te dure) audi minder geliefd is bij de diefjes.
Hoeveel geld!!? Die is gek.
Mooi ingetogen, die exclusieve auto’s uit de jaren ’90.
Even voor de fotograaf: hoe veel foto’s van de voorkant wil je maken?
66.500 Euro…

En dan moet je hem ook nog helemaal in Friesland ophalen, bij de RDW laten keuren, de auto in Nederland importeren en een vermogen aan invoerrechten betalen…

Maar dan heb je wel een hele auto voor de deur staan. Uit een periode dat Audi echt mooie auto’s maakte. Mooi ingetogen, maar toch een dikke uitstraling. En met een interieur om van te smullen. Het dashboard dat net zo bonkig en nuchter is vormgegeven als de buitenkant, een mooie sobere sportieve ambiance en geweldig zitmeubilair. Maar al dat moois heb je ook als je een exemplaar met iets meer kilometers voor een veel lagere prijs koopt.
@moveyourmind: invoerrechten? 0 ja.
@moveyourmind: ervan uitgaande dat de auto uit 2000 komt, is hij dus ouder als 15 jaar zijn en zit er zo goed als geen rest bpm meer op. Waarschijnlijk minder als 5%
@amnesia: ‘dan’
@ehnl: zult wel een gezellige vent zijn, als je dit soort reacties op dit soort tijdstippen plaatst. Tering zeg
@amnesia: er was een tijd dat ik vond dat iedereen recht heeft op een mening, maar er zijn te veel mensen zoals jij; wel een mening, maar die is nergens op gebaseerd…je weet niets over mij, maar ik weet al een aantal dingen over jou: je beheerst het Nederlands gebrekkig en je bent kortzichtig, maar ondanks dat veel plezier met je mening…!
@moveyourmind: die prijs slaat echt nergens op, ja weinig km’s , maar daar staren mensen zich blind op. Als een auto zeer veel korte ritjes heeft genaakt dan kan je problemen verwachten. Die twee mooie turbo’s werken het best als alles lekker warm is gedraaid. Voor dit geld koop je heel veel andere mooie auto’s die technisch beter En betrouwbaarder zijn.
@slickrick: Stel je niet zo aan… Als de auto daadwerkelijk 26k gereden heeft dan is het juist een garantie op een hoop aantal probleemloze km’s. De turbo’s komen water & olie-gekoeld, en de maximale boost slaat pas in als alles op temperatuur is.


Je kunt prima een rit maken op korte duur als de olie maar goed op temperatuur komt. Dat een auto mogelijk lang stil heeft gestaan doet er niet aan af. Ik rij de auto zelf ook al 2 jaar, ik weet waar ik het over heb. Ze krijgen de status classics ja, en ze worden schaarser met de dag. Je moet je pas zorgen gaan maken als je een model van 200.000 tot 280.000km opkoopt. Dan gaan de ‘serieuze’ problemen pas komen. Cardan, remmerij, brandstofpomp, sensoren, rubbers, gewoon alles dat onderhevig is aan slijtage komt ineens om de hoek.


Bin there done that, heeft me bij elkaar meer gekost dan aanschaf van de auto, maar ik garandeer je dat je er een auto in uitstekende staat voor rijden mag dat echt niet af doet aan nieuwe RS4’s / RS6’s.
Pff, 66.5k aan een audi. No thanks!! Koop ik veel liever een dikke 135i xdrive voor. Veel meer waar voor je geld..
@vagtroep: Ja want VAG= troep!!!!! Sjoemelbakken die allemaal op elkaar lijken! 66.5k aan een vw met een premium badge!
Oprecht nieuwsgierig waarom je zo veel geld zou betalen voor deze auto, als je voor hetzelfde geld ook een modernere RS4 hebt. Is het puur de looks of youngtimerregeling? Wie kan me verlichten?
@2wheeler: De eerste Audi RS4 was destijds flink snel. Op het niveau van de E39 M5, 996 Turbo of Skyline GT-R R34. Verschil was wel dat het stationwagon was. En qua looks was ie lekker dik.

Verder zijn er niet veel van gebouwd, helpt ook altijd. De B5 RS4 wordt nu meer op waarde geschat dan vroeger. Oude Audi S en RS modellen stijgen al een tijdje in waarde. Een exemplaar met zo weinig kilometers is gewoon erg zeldzaam. Of dat ook zo veel waard is, is lastig te bepalen. Als deze garage hem voor dit bedrag verkoopt is het dus blijkbaar waard.
@willeme: vergeet het predikaat ‘youngtimer’ vooral niet.
Dat is een nieuwe rage onder handelaren, alles dat 15jaar + is noemen ze zo.
@2wheeler: ben het met je eens. Voor hetzelfde geld eentje uit 2013. Youngtimer regeling zal het niet zijn want 35% van 65k levert toch een aanzienlijke bijtelling op. Kost je aan bijtelling ruim 10k per jaar. Nee deze koop je voor een verzameling en eigenlijk kan je er niet mee rijden. De waarde zal drastisch verminderen bij km standen boven de 100k.
Wel een puik exemplaar, maar die prijs is een sloot te ver
Mensen die dit bedrag uitgeven voor die wagen mogen zich direct melden bij het Pieter baan centrum …….
Dus….. een halve zool probeert een pauperbak te slijten voor meer dan 60k en AB wijdt er een artikel aan. Mmmm t snelle hondenhok is net iets meer waard dan de oudijzerprijs. Bied 2 rootjes altijd een malloot die er in trapt voor 4
Doet mij denken aan die gele RS4, ex fabriekswagen van Audi, die door bourguignon werd aangeboden destijds. Stonden ook weinig km’s op.
Mooi ding wel. Ik betwijfel de kilometerstand. De bestuurdersstoel ziet eruit of ie richting de 2 ton gedaan heeft. Ik geloof die 25k niet.
@ejvdl:

hoe zou jij eruit zien als er elke dag een dikke Duitser op jouw gezicht ging zitten? ik gok ook niet zo best ;)

Van wat ik kan zien, ziet die stoel er prima uit, niks versleten, ja je kan zien dat er iemand in gezeten heeft.
Dus je laat een splinternieuwe 340i x drive met M pakket en automaat en nog een kwak opties staan bij de BMW dealer voor deze second hand RS4. Now om je never nooit niet.
Toch maar eens bellen of de erfenis van mijn Nigeriaanse oom al deze kant op komt.. Wat n mooie auto ..
Sommige vragen tussen de 20-25K voor een exemplaar met rond de 200DKM, dan snap ik de vraa prijs wel, ik vind het wel vrij pittig, wel een mooie auto
Wordt gewoon betaald want je krijgt aan de uranusweg zoveel terug voor je inruiler en die ruimte hebben ze ook met zo’n vraagprijs. Oh u rijdt een e36 325i uit 1992? Inruil 15k dus als u 50k bijlegt, hoppa.
Schitterend! Alleen nog ff geel spuiten.
@dutchdriftking: Viezerik!
Blijft het de coolste RS vinden tot nu toe. Was toch best een extreem ding destijds. Jammer dat ze zo extreem duur worden. Maakt het lastig een leuke te vinden voor ‘normaal’ geld.
@E34M5Touring: Mee eens, ook de RS2 vind Ik één van de mooiste tot nu toe alleen die is iets minder bruut qua looks.
Criminelen kopen geen handbak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).