Een Porsche GT3 RS met 1.500 km, wat kost dat?

Auteur: , 58 Reacties

Spoiler (Ha!): een hele hoop geld, maar morgen is het wellicht nóg meer.

De circuitracer met kentekenplaten is samen met de 911R (rijtest) de allerlaatste dikke vette atmosferische 911 ooit. Tenminste: daar gaan we van uit. Bijna precies een jaar geleden schreven we over een tweedehands GT3 RS en dat ding mocht toen voor 418.000 euro de deur uit.

Het paarse monster dat we vandaag in het zonnetje zetten is helaas nog een stuk duurder. De Porsche heeft slechts 1.500 km gereden en is origineel Nederlands geleverd. Iets zegt ons dan ook dat het de vorige eigenaar wellicht om waardevermeerdering te doen is geweest, maar met de waardestijging van dergelijke auto’s in het achterhoofd kunnen we de man (of vrouw) moeilijk ongelijk geven. Al moet je natuurlijk wel rijden met zo’n ding!

Door naar de prijs, want daar klikte je voor. De 911 GT3 RS kost je 495.000 euro. Een hoop geld, maar dezelfde handelaar heeft ook nog een kekke Dacia Sandero staan. Bovendien is de reeds vermelde 911R intussen nóg duurder. De vraag is alleen of je voor dit geldt niet liever een hele nette 993 Turbo S op de oprit zet.

Dank aan @autokenner voor het tippen!



58 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Best vreemd, zo’n hoge prijs. Al helemaal omdat de GT3RS geen gelimiteerde auto is. En helemaal super-ultra-gigavreemd omdat vergelijkbare GT3 RS’jes voor ongeveer de helft van dat geld weggaan…
@Jochempie: koop ik liever een 458 spider ofso
@bjornvdschelde: dat is niet echt een vergelijkbare auto denk ik
Dan moet je kijken naar een 458 speciale ook een circuitmonster voor de openbare weg en een geluid waar porsche nog veel van kan leren
@bartjeeh: geen vergelijkbare auto, maar wel goedkoper??
@bjornvdschelde: ja en een 991.2 turbo S.
Inderdaad, dan een 993 turbo s. Half miljoen voor een 911…wat de fxxk.
@forza: enn fxx k is wel iets duurder??
@daanwesselink: ?? was een smiley
Prijzen beginnen echt ridicuul te worden.. En het meest spijtige is dat de volgende eigenaar er waarschijnlijk ook niet mee gaat rijden. Kan een Wayne Carini ze binnen 60 jaar op veilingen neerzetten voor een paar miljoen.
Lekker specs, geel en paars kleurt je kenteken ook goed bij.
Op autoscout staan er genoeg voor ongeveer 300 dus dit artikel klopt niet helemaal en in america is de prijs erg aan het zakken
@kannito: wat klopt er niet aan het artikel?
@MauritsH: het artikel klopt wel maar de beoogde prijs is misschien ambitieus. Heb me er verder niet in verdiept.
In NL zijn er nog nieuwe te krijgen tegen catalogusprijs.
@RudyV: Ja, Max had er toch 1 besteld een maand of wat geleden? Was ook een GT3RS dacht ik. Gewoon nieuw te koop. Precies wat Jochempie zegt.. het is geen gelimiteerde auto.
@Freewarefreak: VES rijdt al even rond in een GT3 RS, inderdaad
@Freewarefreak: De 911 GT3, 911 GT3 RS en 911 R zijn al een behoorlijk tijdje niet meer te bestellen.
@RudyV:
Dan wil jij de mensheid vast wel even vertellen waar die te koop is/zijn.
@amghans: Porsche centrum Gelderland heeft er drie staan
@rcolt:
Maar dat zijn geen vrij configureerbare auto’s, vrij configureerbare zijn – voor zover mij bekend – niet meer voor catalogusprijs te koop.
@amghans: ja zeker, echter zijn ze niet meer vrij configureerbaar.
@RudyV:
We benne ’t eens.
@amghans: daar ben ik blij om!
Staat wel meer fijn spul daar binnen zo te zien
Doe mij maar een Singer voor dat geld.
Dit is een auto waar je echt keihard en heel vaak mee kunt gaan rijden, en dan nog meer waard gaat worden. Klinkt als de perfecte sportwagen.
Intussen was ook de facelift al gespot ergens, niet?

Wat biedt deze uitvoering dan meer.
Maar zijn ze nou wel of niet een gelimiteerde oplage? Was laatst iemand die zij van niet
@mrrallycross: De 911 GT3 RS wordt beperkt verkocht. Er zijn maar een aantal ‘slots’ beschikbaar. Uiteraard zorgt Porsche dat er altijd iets meer vraag is dan aanbod.

Meestal worden er zo rond de 2.000 van verkocht, verschilt een beetje per type. Let wel, dat is bijna drie keer zo weinig als de BMW Z8 (iets meer dan 5.700 stuks)
@willeme: Ja.
Maar er was maar 1 Z8. Die komt niet meer terug. Er was geen goedkopere modelvariant van en er was geen opvolger.
Van de 991 worden er gigantisch veel gemaakt. Daarnaast zijn er gigantisch veel speciale uitvoeringen. Er is eigenlijk altijd wel een race-uitvoering nieuw te leveren. Of je m nou GT2/3(R)(S)(R) noemt.
En dan is er altijd ook nog een Turbo (S).
Dus dit is gewoon van de gekken!
@gregorius: Nee, is het niet. De GT3 en GT3 RS modellen worden in kleine aantallen gebouwd. Daarbij staan ze ook bekend als verreweg de best sturende auto’s in hun klasse. Gezien het feit dat de klasse ‘sportauto’s’ is, zijn het dus de best sturende auto’s full stop, in tegenstelling tot de Z8.
@willeme: ik denk dat ik mij binnen een week doodrij in zo’n ding..

Maar ik hou er van!
wel goed om te weten dat ie bekerhouders heeft, waarschijnlijk een optie van +/- 1900 euro
Ik lees net in de Porsche configurator op de Zwitserse Porsche website dat de 911 GT3 RS niet meer als nieuwe auto bestelbaar is. Er zal wel een facelift aan zitten te komen..
Precies in de kleur zoals ik hem zou bestellen..
beter een nieuwe kopen bij de dealer. is voordeliger. 911R is in ieder geval gelimiteerd tot 991 stuks. Mijn geld zou gaan naar 997 GT2 RS. 500 stuks gemaakt. 620 pk op de achterwielen. tot nu toe de 911 met PK’s. zal eerder een verzamelauto worden dan een ongelimiteerde RS. 997 GT3 RS prijzen komen ook alweer af na gehyped te zijn.
Hahahahaha bijna een half miljoen voor een Porsche! Maakt mijn maandag weer goed.
Doe mij dan maar een Carrera GT, Clio V6 en een Lotus Elise voor dat geld ;)
Een half miljoen voor een paarse auto met gele remklauwen. Deze kleurencombi vloekt nog harder dan Gordon Ramsey op een slechte dag.
@berlinetta: mooi omschreven! ;)
Er zijn inmiddels meer RS-en gemaakt dan normale GT3’s. Op Autoscout en Mobile staan er genoeg voor rond de 200K. Deze vraagprijs gaat nergens over.
@evogt3:
Ben met je eens dat deze vraagprijs nergens over gaat. Maar die auto’s van 200K op Autoscout/Mobile zijn ex BPM. Op een nieuwe bedraagt de BPM ca. 71K, dus er komt nog een ‘kleinigheidje’ bij voordat-ie op NL kenteken staat. Maar dan ligt de totaalprijs inderdaad nog beduidend onder de 495K voor deze paarse.
Als ze er 3 ton af doen, heeft nog 99,5% van de lezers het geld niet dus waar hebben we het over.
Die taartschep kan echt niet. Rij je echt zwaar voor lul
@lekkerlinksrijden: hoe kan je nu zwaar voor lul rijden in je gt3rs? Het is toch geen Honda Civic? Die spoiler zit er toch niet voor niks? Niet voor de sier?
@rolov: In feite zit die spoiler er bij 99% van de kopers wel voor de sier. Ze kunnen immers toch niet het maximale uit hun auto halen, maar ze rijden wel met die mega taartschep rond. In mijn ogen is het ook een beetje een clownsmobiel geworden, maar die mening heb ik al regelmatig verkondigd hier op AB.
@berlinetta:
Dan is alles wat boven een oer-Panda met een 1000cc’tje is bluf.
Want die haalt de maximum snelheid in Nederland makkelijk
Heeft meer ruimte dan de Porsha, een derde deur en je kunt nog eens vier mensen meenemen ook
En hoe leuk ik hem ook vind, die Panda dan., ik blijf toch in mijn grotere en nutteloze auto rijden waar ik misschien vier keer het maximale uit heb gehaald qua prestaties.
De mooiste keer wil ik u niet onthouden :
Frankrijk speelde voor de voetbal iets EK of WK, weet ik veel, ik moest van Rouen ten westen van Parijs naar Chalons sur Saone, een goeie 450 kilometers.
Spitsuur rond Parijs dus dat was geen optie.
Onder Parijs doorgedoken en -bij toeval- op een nagelnieuwe autoroute terechtgekomen.
Daar hebben we toen zeker anderhalf uur achter elkaar zo een kleine 200 gereden en de rit waar normaal een goeie vijf uur voor stond in drie en een half uur gedaan !
Bij het afdalen naar Chalons lagen de bochten op de autoroute zo mooi schuin dat je er retesnel doorheen kon, de Vitesse Maximum was 110 maar ik ging er met een goeie 140 – 150 doorheen de ene flitspaal na de andere activerend !
Dat is eigenlijk de enige keer geweest dat ik echt de capaciteiten van mijn Italiaanse Mini-Maserati volledig heb kunnen benutten !
Wat het is????, een 159 JtDM natuurlijk, what else !
@rolov: op het circuit is het een ander verhaal, op de openbare weg gewoon voor lul
@lekkerlinksrijden: het is een RS. Die is voor het circuit. Het is niet zo dat ze hem eraf kunnen halen. Als ze heen en weer rijden naar de ring moet he toch over de weg. Ja en wie hem normaal gebruikt heeft hem erop zitten. Het is een RS .
@rolov: haal de spoiler eraf en je heb een 911R wat dat is de 911R alleen veel meer waard
Slechte bekerhouder ook. Zo midden op het midden console. Dure geintjes……
Fijnste en snelste ‘rijdersauto’ momenteel. Uitzonderlijk powerfull en agiele stuurauto, fenomenaal.
Vernoemde prijs van 495k is gelul, gaat nooit betaald worden. Deze auto’s gaan momenteel voor fractie boven de aanschafprijs. Vorige week superexemplaar in Munchen.
zie: http://www.weekendheroes.de
Bij http://www.louwmanexclusive.nl staat er 1 voor 300K… bj 2016 met 400 km op de teller;-))
Porsche is alleen niet meer een supercar. Zoveel ik er dagelijks zie in Amsterdam Zuid, zou ik zeggen regular daily driver. Ik zou dus ook nooit zoveel geld eraan uitgeven, mocht ik dat daaraan willen spenderen.
T enige, interessante is zijn paarse vel. Verder zou ik NEVERNOOIT zoiets kopen.
Koop gewoon een 2e hands 911 in belgie voor 10 mille, hang er een spoiler achterop en vrijwel niemand ziet het verschil.
@grandmasterb: koop er dan meteen een bril bij
Hmmm verleidelijk, maar ik had toch nog graag geweten hoeveel die Dacia Sandero kost. Mochten ze daar wat minder voor vragen zou ik misschien toch die overwegen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).