• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een V10 in de Audi R8?

Auteur: Wouter, gepost 11 februari 2007 om 18:05 – 38 Reacties

Audi R8


De Audi R8 is gelanceerd met de fabuleuze 420 pk sterke 4.2 V8 FSI motor, waarmee de 300 km/u beslecht wordt. PK’s heb je echter nooit genoeg, dus waarom zou de R8 er niet meer verdienen.

In een interview met Mercurynews heeft Johan de Nysschen, de executive vice president Audi of America’s, zich laten ontvallen dat er nog een R8 in de pijplijn zit. Op termijn wordt de Audi R8 leverbaar met een 480 pk sterke V10. Een echte verassing is dat niet, Audi monteert al een V10 in de S6 en S8 en ook de Lamborghini Gallardo is uitgerust met een V10.

“and the R8 sports car. That speed demon will come with either a 420-horsepower V-8 or a 480-horsepower V-10. It shares some components with the Lamborghini Gallardo, another affiliated brand, and will rival the Porsche 911.”

Via Germancarblog.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8

Vorig bericht: « R1 vs Veyron vs Carrera GT
Volgend bericht: REMINDER: Vanavond 21.00, TopGear, BBC2, afl. 3 [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thom Holwerda zegt

    11 februari 2007 om 18:08

    Ik ben echt totaal geen Audi fan, maar de R8 is desondanks toch wel zo’n verschrikkelijke schoonheid. Beangstigend gewoon.

    En dan nog met een V10 ook. Ik ben grotere voorstander van de V8 en V12 (om geluidstechnische redenen), maar toch, hij gaat er wel weer harder door.

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    11 februari 2007 om 18:09

    Hmm als dat zo is zou het pas echt een Audi Gallardo worden!

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    11 februari 2007 om 18:12

    Een beter motor is altijd goed, maar het wordt wel echt een Lambo zo… :(

    En BTW: Ik had net problemen met autoblog, hij deed het opeens niet meer, iemand daar ook problemen van gehad?

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    11 februari 2007 om 18:17

    *betere… Stomme typefout, sorry. Denk nu niet dat ik een allochtoon ben of zo. :P

    Login om te reageren
  5. Stephan zegt

    11 februari 2007 om 18:19

    MAAR uit het dialoog blijkt dus dat de R8 wel degelijk in het vaarwater gaat zitten van Porsche, vreemd ?

    Login om te reageren
  6. erik zegt

    11 februari 2007 om 18:28

    Die V10 is alleen in cilinder aantal gelijk aan die van de Gallardo. Gallardo is een 5L, die van de R8 een 5,2L met directe inspuiting. De wielbasis is ook groter dan de Gallardo. Ik zie in het uiterlijk ook totaal geen overeenkomsten met de Gallardo, alleen de strakke belijning. Als een F430 ook een strakkere belijning zou hebben zou hij toch ook nog geen Gallardo zijn. Ik vind die flauwe gelijkenissen dan ook onzinnig. Ik durf te wedden dat indien je de carrosserie van de R8 op het Gallardo onderstel zou leggen er helemaal niks zou passen.

    Login om te reageren
  7. Thom Holwerda zegt

    11 februari 2007 om 18:31

    Ik denk ook niet dat iemand die aan het shoppen is voor een Lamborghini Gallardo er ook maar 1 seconde aan denkt een Audi te kopen. Een Lamborghini koop je niet alleen omdat ie snel of mooi is, maar ook omdat het een Lamborghini is, en dat is iets wat Audi natuurlijk niet heeft.

    Het is natuurlijk gewoon een Audi, die R8, en Audi maakt ook de A2. Ik bedoel maar.

    Login om te reageren
  8. jantjebeton zegt

    11 februari 2007 om 18:34

    volkomen met erik eens. en zo erg vind ik het niet dat hij iets krijgt van de gallardo. De gallardo is immers een prachtige auto. Overigens denk ik dat de R8 geen groot succes zal worden. Mensen die dit bedrag te besteden hebben, gaan denk ik wel voor een engelse of italiaanse fleur!!!

    Login om te reageren
  9. Lebastille zegt

    11 februari 2007 om 18:40

    Hmm een V10 in de R8, dat belooft aardige prestaties. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Audi toch meer een luie i.p.v. een echte racemotor wil maken wanneer ze 480 pk uit een V10 halen zal deze meer op koppel afgesteld staan. Ook bij de V8 krijg ik dezelfde indruk, al is de auto nog steeds erg snel. Begint idd Porsche carrera gt terratorium te worden.

    Login om te reageren
  10. Bol zegt

    11 februari 2007 om 18:42

    Gaat ie dan R10 heten? Ik voorzie ook nog een RS10 met v10 biturbo en minimaal 700 pk en nog een RD12 met de 12 cylinder monsterdiesel uit de Q7

    Login om te reageren
  11. MarcO zegt

    11 februari 2007 om 18:44

    @ Thom Holwerda

    De A2 wordt naar mijn weten niet meer gemaakt.
    Maar dat doet natuurlijk niets af aan je stelling. Ik vergelijk het ook met de Phaeton. Die club maakt ook een Fox en hebben zelfs plannen voor een modelletje daar nog onder.

    Login om te reageren
  12. MarcO zegt

    11 februari 2007 om 18:48

    @ Bol

    Hahaha! die RD12 zie ik wel zitten…. Lekker voortborduren op de successen op Le Mans en dan daarmee ferrari, lamborghini, aston martin enz, enz zoek rijden met een ‘dieseltje’: helemaal goed!

    Login om te reageren
  13. erik zegt

    11 februari 2007 om 18:51

    Ik denk dat de V10 R8 aangeduid wordt met een rode r of 8. R10 zal het zeker niet worden.

    Login om te reageren
  14. Stefan zegt

    11 februari 2007 om 18:53

    @jantjebeton:

    Idd, ik zou persoonlijk voor dat geld liever een Aston Martin V8 Vantage kopen, hoewel die minder pk’s heeft en een aantal kilo’s zwaarder is…

    Login om te reageren
  15. Bart zegt

    11 februari 2007 om 18:59

    ik heb al iets geleze dat de r8 niet zo scherp stuurt als een 911. maar hij ziet er wel heel strak uit!!!

    Login om te reageren
  16. joep zegt

    11 februari 2007 om 19:01

    hmm ook zijn het qua karakter allemaal verschillende auto’s, lijkt het toch wel erg op kannibalisme daar bij VAG +porsche

    Login om te reageren
  17. slk55 amg zegt

    11 februari 2007 om 19:30

    snik…snik…snik….. bij zulke topics mis ik Rick dos pas echt.. ;)

    nee even zonder grappen of grollen.. dat is natuurlijk goed nieuws, nadat de gallardo een update heeft gekregen (en dus meer pk’s) kan er ook een V10 in de R8….uhhh R10 komen te liggen.

    Login om te reageren
  18. Jordey zegt

    11 februari 2007 om 19:30

    een v10 maakt het mooiste geluid vindt ik.
    en ze lijken bijna allemaal op elkaar ( geluid )
    ga maar eens naar youtube. en dan soundcheck van een:
    – Bmw ///M5 of ///M6
    – Porsche Carrera GT
    – Dodge Viper Srt 10

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    11 februari 2007 om 19:32

    waar is hij eigenlijk naartoe?

    Login om te reageren
  20. Martijn zegt

    11 februari 2007 om 20:21

    er waren toch ook geruchten over de 6.0 v12 TDI. Kan me herinneren dat een audi werknemer zei dat dit overwogen werd, maar dat er alleen nog een oplossing gevonden moest worden om de partikelfilters erin te passen. Qua concurrentie een logischere stap.

    Login om te reageren
  21. Mr. R zegt

    11 februari 2007 om 21:00

    Ja, waar blijft potverdorie die diesel!? Dáár hebben ze Le Mans toch voor gewonnen, dacht ik zo.

    Login om te reageren
  22. Nick zegt

    11 februari 2007 om 21:33

    @Bart: Nou, de R8 zou juist scherper moeten sturen vanwege de aerodynamische elementen die er in zitten en de magneto-rheologische vering die de auto recht houd terwijl je flinke bochten neemt.

    Hij zou het zowiezo sneller doen op de baan als een LP640, en dat is al heel wat.

    Login om te reageren
  23. TomRS6 zegt

    11 februari 2007 om 21:57

    Waar is Rick Dos eigenlijk?

    Login om te reageren
  24. slk55 amg zegt

    11 februari 2007 om 22:29

    ik denk dat hij voor zaken in het buitenland zit.

    Login om te reageren
  25. Jappy zegt

    11 februari 2007 om 22:36

    Vet, echt een heel erg mooie wagen! Die V10 klinkt erg aantrekkelijk, laat maar komen!

    Login om te reageren
  26. Robin zegt

    11 februari 2007 om 23:46

    Om marketingtechnische redenen zullen ze uit deze auto waarschijnlijk nooit helemaal eruit halen wat erin zit. Ook de V10 zal zo afgesteld worden dat hij zijn lambo broeder er niet uit rijdt (gok ik of is daar al wat over bekend, dat hij ondanks het mindere vermogen hem er wel uit rijdt??) Dat zou beschamend voor lambo zijn en aangezien dit een zwaar exclusief merk moet blijven zal Audi daar ook voor zorgen. Anders gooien ze een beetje hun eigen ruiten in en das dom.

    Dus eigenlijk is het allemaal maar weer jammer he… want hij is zo mooi en toch altijd de mindere…

    Beetje Cayman achtig idee… In theorie een betere auto dan de 911 maar puur marketingtechnisch klein gehouden. Desondanks wel erg erg erg vet.

    Login om te reageren
  27. Florijn zegt

    11 februari 2007 om 23:54

    het lijkt me leuk, maar is het niet een beetje laat en voegt het eigenlijk wel zo heel veel toe aan het geen er is? zitten ze nu ook niet net iets te veel in de poel van lamborghini te hengelen?

    Login om te reageren
  28. bolleh zegt

    12 februari 2007 om 00:32

    >>Die V10 is alleen in cilinder aantal gelijk aan die van de Gallardo. Gallardo is >>een 5L, die van de R8 een 5,2L met directe inspuiting

    De 5.2L V10 is een uitgeboorde versie van die 5.0L V10. volgens mij is de gallardo sinds de SE en cabrio uitgerust met de 5.2L V10

    hij heeft directe inspuiting omdat moederbedrijf audi daar hard mee bezig is, zie ook de R8 Race Car :)

    Login om te reageren
  29. CSL zegt

    12 februari 2007 om 00:35

    meer power is welkom :)

    Login om te reageren
  30. the stig zegt

    12 februari 2007 om 13:46

    Klein verschil, hierarchie is niet super.

    Login om te reageren
  31. Marex zegt

    12 februari 2007 om 14:20

    Ik vind eerlijk gezegd die koplampen een beetje TEGENVALLEN! beetje klein en lelijke vorm voor de rest wel strak

    Login om te reageren
  32. Audi-fan zegt

    12 februari 2007 om 16:13

    Helemaal te gek:O:O…
    En het maakt echt geen zak uit dat hij op de Gallardo gaat lijken, want die is PRACHTIG!!!;)

    Login om te reageren
  33. Fova' zegt

    12 februari 2007 om 17:40

    Was te verwachten

    Login om te reageren
  34. Noisemaker zegt

    12 februari 2007 om 17:44

    Waarom nog meer power…laat audi eens wat aan dat saaie design doen…dat kennen we nu al ’n paar jaar.
    Een andere koets met het bekende audi front en achterkant daar zitten we niet op te wachten.

    Login om te reageren
  35. audi_boy zegt

    17 februari 2007 om 19:15

    Ik snap niet waarom er steeds meer pk’s in een auto moeten,hier in nederland mag je er niks mee doen. Wegen van 30.60.80.100.en 120 en dat houd niet over.Ik zou zeggen als je in amerika zou wonen en in een woestijn zou rijden met een beest als deze audi dan heb je er wat aan.Maar ondanks alles hij blijft supper mooi en dan het liefst in het zwart.

    Login om te reageren
  36. audi_boy zegt

    17 februari 2007 om 19:16

    Noisemaker …. heb jij een idee ?????

    Login om te reageren
  37. C30CDIAMG zegt

    20 februari 2007 om 11:17

    Die V12 komt ook hoogstwaarschijnlijk hierin. En las dat die R8 alleen wordt geproduceerd voor de europese markt.

    Login om te reageren
  38. Phil zegt

    9 mei 2007 om 22:26

    @ Thom Holwerda,

    Ik quote –> En dat is iets wat Audi niet heeft.

    Ik wil niks zeggen, maar Audi heeft wel serieus een goede status hoor, ik bedoel ik denk dat niemand verlegen is om te zeggen dat hij in een Audi rijdt al, is het ‘maar’ een A3 of TT.

    En btw, die R8 gaat een betere sportwagen worden dan de Gallardo (al is die laatste ook gebouwd door Audi). Maar natuurlijk de Audi zelf krijgt toch dat ietjes meer afwerking en comfort wat men van een Duitser verwacht, en aan die magneto-rheologische vering kan Lamborghini al helemaal niet tippen, dus…

    Phil

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North