• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een echt snelle Diablo

Auteur: Wouter, gepost 6 november 2005 om 19:17 – 15 Reacties

Diablo

De standaard Lamborghini Diablo SV is al geen stakker en zeker ook geen muurbloempje. In de typerende flamboyante Lamborghini koets zit een 530 pk sterke 5.7l V12. Voor gewone stervelingen meer dan genoeg om je iets stervelijker te voelen… Gelukkig zijn er altijd mensen, en erg vaak Japanners overigens, die het allemaal niet genoeg vinden.

Mr. Kondou is zo’n man, zijn 1999 Lamborghini Diablo SV was niet snel genoeg in zijn ogen. Dus moest er wat “loodgieterswerk” worden uitgevoerd om wat extra PK’s erbij te toveren.

Lamborghini Diabli b-turboZoals te zien op de foto is V12 nogal onder handen genomen. Twee KKK K27 turbo’s zorgen samen met de twee intercoolers voor een overdruk van 1.2 bar. Alles is op maat gemaakt voor deze auto en het resultaat mag er zijn. Op dit moment levert de Diablo 1187 pk en 1288 nm. Daarmee knalt de auto de toerenbegrenzer in bij 368 km/u. Toch zijn er nog plannen om nog wat verder te gaan, 1400 pk moet haalbaar zijn.

Bekijk hier nog meer foto’s.

Ook interessant!

  • Buitenkansje: Diablo SV op te halen bij Domeinen
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

diablo, Lamborghini, Supercars

Vorig bericht: « Volkswagen Scirocco is officieel!
Volgend bericht: Carver reloaded: Phiaro P67b Eternity »

Lees Interacties

Reacties

  1. auto zegt

    6 november 2005 om 19:44

    ik vraag me altijd af hoe zo iets heel blijft, dat niet heel die motor uit elkaar klapt

    Login om te reageren
  2. Ejay zegt

    6 november 2005 om 20:54

    0-100 in….?

    Login om te reageren
  3. Sir Smokalot zegt

    6 november 2005 om 22:53

    0-100 in: volledig afhankelijk van de bestuurder….
    Deze bakken moeten inderdaad in no-time gereviseerd worden, bovendien levert een dergelijke extreme setup meestal onnoemelijk veel kinderziektes op, aangezien uit zo’n beetje alle componenten het maximale wordt geperst (ze worden in ieder geval stuk voor stuk veel zwaarder belast). Dit betekent in de praktijk dat je soms wel weken aan het sleutelen bent voor een goede tijd op de kwart-mijl, waarna je het ding wéér op de brug kan gaan zetten…

    Login om te reageren
  4. Sacha zegt

    7 november 2005 om 00:58

    Hé, je hebt een hobby of niet!

    Login om te reageren
  5. midi zegt

    7 november 2005 om 10:38

    japanners….compensating for something?

    Login om te reageren
  6. Maurice zegt

    7 november 2005 om 18:17

    Tja…als je geld teveel heb, waarom niet?

    Login om te reageren
  7. Andy zegt

    16 december 2005 om 16:43

    Ik heb in deze auto gezeten :D Geweldig dingetje :-)

    Login om te reageren
  8. ToM5 zegt

    16 december 2005 om 18:13

    In no-time naar de klote. Leuk voor 1 dragrace en dan weggooien..

    Login om te reageren
  9. bas zegt

    26 januari 2006 om 18:13

    tom5, en sommige anderen. deze lamborghini heeft een 5.7 liter V12, en ze willen er 1400pk uit trekken. een nissan skyline, heeft een inline 6 clinder, 2.6 liter. het blok van de skyline, RB26DETT, kan 1600 pk aan, en dan scheurt het blok. vertueel, zou het lamborghini blok dus +- 3200 pk aan kunnen.

    zeg niet altijd ‘kan niet’ of ‘in no time naar de klote’etc. als iemand met behoorlijk verstand de motor goed heeft gebestudeert, kan dat persoon er makkelijk 1400 pk uithalen. als die persoon ook een anti-lag ECU kan ontwikkelen, trekt deze bak een veyron makkelijk er uit.(anti-lag ECU is een ECU systeem, dat als de turbo’s niet ‘opgespoeld’zijn benzine krijgen toegevoerd, zodat er een minimum turbo-lag is.)

    Login om te reageren
  10. skater zegt

    3 februari 2006 om 19:09

    hoe veel zwaarder woord dat ding dan wel niet

    Login om te reageren
  11. bart zegt

    16 februari 2006 om 17:57

    niet teveel dromen andy. we weten nu wel dat je lult

    Login om te reageren
  12. andy zegt

    16 februari 2006 om 18:08

    Bart, jij gaat me ff zeggen wat ik heb gedaan ? was je er mss bij ? nee dacht het niet, deze auto stond vorig jaar op SpaItalia (spa-francorchamps) een meeting met Veel italiaanse auto’s.. dus voor je iets zegt ga je bronnen na ..

    Login om te reageren
  13. db zegt

    3 mei 2006 om 19:18

    als een murciélago LP640 met 640pk 340 gaat , moet je met 1187pk toch sneller gaan dan 368km/h

    Login om te reageren
  14. vladan zegt

    6 mei 2006 om 13:02

    wat een wagen super niet te geloven ik zou de kracht wel willen voellen

    Login om te reageren
  15. martijn zegt

    17 augustus 2007 om 09:49

    db dr word uitgelegd in de tekst waarom. Dat is de max van de versnellingsbak want hij loopt op die snelheid de toerebegrenzer in

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North