Eerste Ferrari 458 Speciale op Nederlands kenteken

Auteur: , 35 Reacties

Vers van de pers!

Ferrari 458 Speesjale

De Ferrari 458 is al hardcore, maar het kan altijd extremer. Hun extra lichte, extra harde achtpitter heet dit keer geen Scuderia, maar Speciale. Ach ja, het beestje moet een naam hebben, en het gaat uiteindelijk om de rijbeleving.

Ondergetekende heeft zelf nog nooit van een Ferrari 458 mogen genieten, maar als je hem hoort brullen, en de specs bekijkt zit het qua beleving wel snor: 605 atmosferische paarden, 90 kg lichter dan een 458, en een V8 die het tot 9.000 toeren uit kan schreeuwen.

Ferrari 458 Carbonara

Ja, de nieuwe eigenaar gaat zo veel lol beleven aan zijn bolide, en dat mag ook wel, want hij heeft er € 331.491 voor neergeteld. Daar zit dus nog voor een halve ton aan opties op, alsof je een emmer leeg gooit. Laten we hopen dat hij de glimmende kant boven houdt, en er zich geen onprettige Ferrari-trekjes ontwikkelen. De foto’s van dit witte monster met een knalrood G-label komen tot ons via de heren van JD Customs.

Hoe zou het met zijn zwarte broeder zijn? Staat die nog steeds op een baasje te wachten?

Met dank aan Thom voor de tip!

Update: Willem Schellekens stapte in voor de maiden voyage van deze Speciale op gele platen:

Geef eens gas dan

Update 2: en we hebben een video. Speakers open.



35 reacties

Kenteken opzoeken in 3… 2… 1…
Hij zal vast en zeker geweldig rijden, maar ik moet zeggen dat ik de 458 stukken mooier vindt ogen.
@exotic: dit is een 458.
@thomcarspotter:
Je snapt toch wel dat ik daarmee de Italia bedoel toch?
@exotic: dacht dat je het over de 458 Spider had ;)
Een gewone 458 vind ik toch echt wel mooier. Die motorkap is zo lelijk! En die bumpers vind ik ook niks, vooral die aan de zijkant is echt lelijk. Gaat er gewoon een beetje over als je het mij vraagt.
Meh, al die airvents en extra lijnen, ik vind het er eerlijk gezegt niet uitzien. Rijdt en klinkt vast geweldig, maar de standaardversie is mooier. Maar doe mij sowieso maar een Huracan, dan maar iets minder snel over het circuit…
Ik vind ‘m toch wel heel gaaf!
Dikke bak :) Weer 50.000 bpm naar de staatskas…
Jullie zijn snel! Meer foto’s volgen, houd jullie mail in de gaten :)
In het wit komt de auto er niet echt mooi uit.. Ik vind geel, rood of zwart stukken mooier.
Eindelijk een met een fatsoenlijk gemonteerde kentekenplaat aan de voorkant!
Ik vind deze wel echt dikker dan de ‘normale’ 458. Vooral de achterkant. Is in verhouding toch mooier door de 2 uitlaten dan de ‘normale’ 458
Filmpje staat op Autojunk!
Proficiat voor de eigenaar.

Hij zal wel binnen de week aan de kant worden gezet door de popo vanwege die kentekenplaat, voor als je na die bpm-afdracht zou zijn vergeten in welk land je ook alweer woonde.
@nielsvanderweiden: Ik zit nog steeds te wachten op mijn rechtszaak mbt de kentekensticker. Volgens mij klopt de wet niet, maar dat zal zo’n jaloerse 0-streper een worst zijn. Die schrijft gewoon weer een prentje uit voor 130 euro (zal nu wel weer meer zijn), stelletje losers. Nee je moet officieel de originele op de auto schroeven, maar dat wordt dan vrijhangend en naar voren uitstekend. Zodat je bij een aanrijding met een voetganger de voeten ter hoogte van de enkels afhakt. Blijkbaar geldt de wet uitstekende scherpe delen dan niet (een boete van 220 overigens), maar het effect is dezelfde. De VMBO dropouts hebben er de hersencapaciteit niet voor om dit te begrijpen, gelukkig zijn rechters van universitair niveau. Dus ik ben benieuwd.
@nielsvanderweiden: volgens mij heeft Kroymans een truc bedacht zodat die kentekensticker voorop legaal is. Dit komt dan op het kentekenbewijs te staan.
@clioracing: Ik heb Kroymans gevraagd of ze iets officieels hadden bedacht, maar helaas. Zij gaven aan dat dit een illegale oplossing is. Ze adviseren hun klanten om de voorplaat altijd bij de auto te hebben, maar ook dan wordt er af en toe een boete geschreven door jaloerse agentjes. Tot nu toe is de enige officiele oplossing om de achterkant dusdanig te saboteren dat er geen gewone EU plaat meer op past (daarom zit er op pickup trucks vaak de stekker van de trekhaak op die plek). Dan pas kun je een 18.2 USA kentekenplaat krijgen. Dat ga ik dus ook doen als ik mijn rechtszaak verlies.
@midasracer: hmm ok, ik dacht een keer gelezen/ gehoord te hebben dat zij daar iets legaals op wisten.
Gaat het bij jou om de voor of achterkant? Bij een Ferrari of andere speciale auto zal de voorkant altijd een twistpunt blijven, als er gewoon echt niet fatsoenlijk een echte plaat op kan. De achterkant is denk ik in alle gevallen een lastiger verhaal. Succes met de rechtszaak!
@clioracing: Het probleem zit altijd aan de voorkant, voor mijn auto ook. Maar de wet beperkt zich tot de achterkant. De voorkant volgt dan automatisch. Beetje krom maar dat heeft met de EU te maken. Die heeft alleen een wet voor ruimte voor de plaat aan de achterkant. De voorkant is in principe vrij.
@midasracer: Dat zou betekenen dat je misschien wel een kans maakt. Gaat Europees recht niet voor Nederlands recht?
Het is natuurlijk belachelijk dat met ”1” Europa het in Italië en Monaco wel is toegestaan om met een kleine plaat voorop te rijden, en dat zij zonder problemen in NL mogen rijden, en jij als Nederlander in Nederland niet. Daarnaast wordt een Ferrari 458 Speciale wel goedgekeurd (gelukkig maar) terwijl er eigenlijk geen plaats is voor een kenteken voorop de auto.
Echter gaat het in jouw geval om een sticker, dat is wel weer een beetje anders… Je zou eigenlijk ook is iemand moeten bellen die aan de Dakar rally heeft meegedaan, die gebruiken ook bijna allemaal kentekenstickers.

Als je de rechtszaak verliest zou je eigenlijk gewoon door moeten gaan tot het Europese hof. Maarja, kosten/ baten, in Nederland weten ze ook dat je dat niet snel doet…

Laat maar weten wat de uitkomst is. Misschien kunnen ze er hier een artikel van maken.
@clioracing: Iemand heeft dat een keer zo geprobeerd, maar is niet gelukt. Wat jij zegt is een punt voor de rechtbank. De certificatie gebeurt zonder kentekenplaat. Dus scherpe delen, bumperindrukking en uitlaatemissies worden gecontroleerd zonder platen. Daarna worden de platen gemonteerd met alle problemen. In mijn geval had ik een vrijhangende vooruitstekende plaat, dan hak je iemand bij 30 km/h al de voeten eraf. Dat vond ik niet acceptabel maar de agenten vonden dat het zo moest. Nou daar wil ik een rechter wel eens over horen.
@midasracer: ik geef je groot gelijk! Maarja, dit is Nederland hè. Hier worden dingen rechtgeluld die krom zijn. Nogmaals succes!
ik zag em vandaag rijden! maar ik zag em niet van dichtbij dus ik twijfelde. Bij RDW heeft ie echter wel het gewicht van een 458 italia ipv speciale, dus toen ik dat thuis ging checken dacht ik zal wel 458 italia zijn met behoorlijk veel opties ipv speciale
@arashrsf: Ferrari en Lamborghini geven altijd een leeggewicht op. Vul alle vloeistoffen af, gooi de tank vol, en je bent zo 120 kg verder. Of, in termen van het EU-gewicht: 200 kg.
@sir_smokalot: de link naar de video werkt niet.
@sir_smokalot: 1290 is leeg van de speciale, en 1380 leeg de italia. bij rdw stond massa ledig 1380kg ( ledig is toch leeg? ) en als je de specs opzoekt op internet is de italia leeg 1380kg.

jouw berekening klopt dan niet want 1290 + 120 of 1290 + 200 komt niet op 1380.

Ik denk dat de rdw de speciale nog niet als aparte uitvoering heeft geregistreerd als voertuig, vandaar dat ie dan automatisch als 458 standaard wordt geregistreerd
Tsjah wel dik, maar ik weet het niet, het lijkt wel alsof ‘ie door een tsjoenert is aangepakt ipv door de fabriek zelf met al die spoilertjes en skirts. Qua waarde zal deze na verloop van tijd het waarschijnlijk wel beter doen dan de gewone 458 als je afgaat op wat de CS en Scud doen…maar eigenlijk zegt het wel genoeg dat ik met zo’n argument moet komen om mezelf te overtuigen dat de Speciale toch echt de betere fantasy keus is tov de reguliere 458 (met novitec uitlaatje).
Mooie echt. Maar in het wit oogt het een saaie auto. Misschien oogt het in het echt wel anders…
Het enige mindere aan deze auto is de motorkap. Voor de rest vind ik het wel erg geslaagd. Ik hou wel van al die frutseltjes op dit soort auto’s. Hoort er gewoon bij.
ik heb er zelf een 30min in gereden en het rijdt echt geweldig…en zo makkelijk….

het geluid is echt te gek…
@johanw: in een italie of speciale?
Een rode anders niet.
Ik zou toch liever een zo’n hardtop cabrio 458 hebben dan een Speciale..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).