Zojuist onthulde Ferrari de Nederlandse prijs voor zijn ruige, exclusieve achtcilinder met de lachwekkende naam: de 458 Speciale. Hij kost minder dan 3 euroton, mits je voor de HELE-versie (High Emotion Low Emissions) gaat. Maar er is ook nog een optielijst.
Om met de deur in huis te vallen: de 458 Speciale HELE (275 gr CO2) neem je vanaf 283.269 euro mee naar huis, de ‘gewone’ Speciale (307 gr CO2) kost 300.901 euro. Of u even ruim 17,5 mille voor 32 grammetjes CO2 wilt neertellen….
Echter, dan zijn we er nog niet. Sowieso moet iedere klant een bovenmodaal bruto maandsalaris aan afleveringskosten aftikken, 3.569 euro per favore. En dan beginnen we pas. Hieronder een greep uit de opmerkelijke opties:
- N.A.R.T. Racing Stripe – 8.954 euro
- Lederen Trolleys & tas voor kofferruimte – 7.854 euro
- Remklauwen Giallo / Rosso – 1.081 euro (or GTFO)
- Toerenteller Bianco – 699 euro
- Anti-steenslag folie – 3.509 euro
- 4-punts veiligheidsgordels – 2.662 euro
- Carbon Fibre sill cover – 7.139 euro
- Brandblusser – 666 euro
De allergrootste dijenkletser die hier tot een verse lading koffiesproei op de monitor leidde was wel de prijs van de brandblusser, die vreemd genoeg nog steeds op de optielijst staat: een inferno-tastische 666 euro. Zeg niet dat ze geen humor hebben bij Ferrari.
Tja het is geen opel eh…
@sls63amg: haha +10
Bijzonder, die streep is ongeveer net zo duur als mijn auto..
@mike0709: is speciale streep
Bijna 9000 euro voor een paar strepen? Bij een Renault dealer krijg je voor dat geld zelfs twéé strepen, inclusief Twingo Gordini…
@motoragent: laten we die nou net niet willen. Niet met en niet zonder streepjes.
@motoragent: Inderdaad, de strepen zijn niet mijn keus op een 458….
En zeker niet voor een gestoord bedrag als dit. Dat heet nou oplichting!
Wie geen brandblusser in een Ferrari neemt maakt een duivels foute beslissing.
@vids22: harhar
@towi1989: dinrar dinrar
Chicken winrar!!!
@vids22:
Brandblusser from hell
leuke en waarschijnlijk handige optie die brandblusser
Zitten er naast de CO2 uistoot nog meer verschillen tussen de HELE en de ‘gewone’ versie. Waarom zou je anders voor de gewone gaan. kan je zomaar die strepen, brandblusser en nog wat leuks uitkiezen :)
@konjo: ja precies. Ben ik ook wel benieuwd naar.
@konjo: Volgens mij krijg je met dat ‘HELE’ pakket ook een start/stop systeem en wat aanpassingen onderhuids waardoor hij wat minder uitstoot.
@Nino: Start stop is wel een no-go in een ferrari……
@konjo: Boeiend, dan gebruik je het toch niet, dan heb je er geen last van. Het scheelt je toch weer een paar centen…
@konjo: ben ik ook wel tegen hoewel je dan iedere keer als je weer vertrekt die start up roar krijgt
@Nino: Precies…beetje tweaks hier en daar. De start/stop functie kan je natuurlijk ook gewoon uitschakelen. Eigenlijk is het hele HELE verhaal een optie waar je extra voor moet betalen maar in ons belachelijke belastingklimaat is de auto dan alsnog goedkoper. Zelfde gold ook voor de E92 M3 met DKG tov de M3 met manuele handbak.
@konjo: http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/26/ferrari-komt-met-zuinige-458-italia-hele-system
Bij een Ferrari start je toch eerst de brandblusser en daarna de auto???haha.
Remklauwen in GTFO. Haha.
Blijft een hebbeding die brandblusser.
Kan je tegen je vrienden zeggen 666 euro, dus snel eruit halen wanneer hij begint te fikken.
@primer: duivels dilemma inderdaad…
Brandblusser is eigenlijk nog wel goedkoop voor wat je er mee kan besparen
@bastiaanstultjens: Vraag me eigenlijk af of het nou echt werkt…misschien als de brand net gestart is, maar je moet de auto stilzetten, uitstappen, die brandblusser ergens lostrekken uit het voetencompartiment…Met al dat brandbare spul in het achteronder ga je het denk ik meestal niet redden met een brandblussertje.
Zie ook wat er voor nodig was om de F1 auto van Webber uiteindelijk te blussen afgelopen weekend…en die baanmarshalls hebben volgens mij toch echt wat zwaarder materiaal.
@jaapiyo: Vergeet niet dat een F1 auto even ietsjes warmer wordt dan elke straat legale auto, bij racewagens zijn uitlaten vaak letterlijk roodgloeiend van hitte. Je kunt nog zo hard stampen met je Ferrari maar dat gaat je niet gauw lukken me dunkt…
@theghost: zeker krijg je de uitlaten roodgloeiend. Sterker nog. Heb een civic van een maat van mij op een dyno gehad. Daar werd toch echt een deel van het spruitstuk roodgloeiend. ( wel een rvs spruitstuk ) Dus ja ook bij een productie auto lukt dat.
@jaapiyo: Een blusdeken bij de Action..
@paulaner: Hopelijk past die wel in een van de lederen trolleys of tassen dan.
@jaapiyo: Ja, als je een kleine vlam hebt, die blus je even snel. Als je erbij gaat staan kijken tot dat uitmond in een grote vlam, helemaal in vlam en het een asbak wordt denk je toch wel twee keer na over je lullige brandblussertje.
“Lederen Trolleys & tas voor kofferruimte”
want als je die niet koopt heb je geen kofferruimte?
iig bizar dure opties zoals gewoonlijk…
Voor dat geld hebben ze toch wel een complete sprinklerinstallatie in de kofferruimte ingebouwd?
@potver7: daar heb je vrij weinig aan. Is er brand in de auto en dan wordt je bagage ook nog eens nat… Je kan hem beter in de motorruimte bouwen.
3500 euro voor een steenslagfolie? Ik bestel ‘em wel zonder en doe hem naar Wax-it voor een clear wrap of een knap laagske PLE voor dat geld!
Wel een goejke van de brandblusser :D!
7 meijer voor een witte toerenteller………. Iets wat je bij autostyle voor 8, 99 uit de gids bestelt… Belachelijk. Net als die streep trouwens. Daar koop je een leuk 2ehands circuitspeeltje voor. Kan je met dit ding lekker in London in de file staan, beetje je peut op revven.
Verzkering wordt vast goedkoper als je die brandblusser erbij neemt.
@rob68: Plus een e ergens…
@rob68: Even kijken op de optielijst… De letter ‘e’ komt u op €450,-.
Tja, logisch natuurlijk. Als je het toch kunt betalen, waarom niet?
@kapiteinaudi: Je kunt het ook anders zeggen. De gekken betalen ervoor, dus waarom niet?
@berlinetta: jiji vindt hen gek, kan hen aan den reet roesten.
je kan ook zeggen dank je voor weer een relatief grote bijdrage aan het begrotingstekort.
als iemand hier de loterij wint ben ik benieuwd hoelang die miljonair weet te blijven.
maar een handjevol die dat kunnen.
Heb erin gezeten op de IAA. Die klepjes aan de voorkant zijn erg geinig. Maar heb toen ook gevraagd wat die striping kost aangezien die gespoten is. Ik vroeg aan die jongen op de stand, rond de 5 a 6K? Hij lachtte en zei: nog ietsjes meer. Ik vind die striping niet eens mooi dus laat maar mooi zitten!
Een brandblusser van €666..
Zal wel goeie blusser wezen!
Sjonge… Bij een speciale auto (waarbij het nog wel in het model staat dat ie speciaal is) moet je nog zelfs belachelijk veel bijbetalen voor wat streepjes.
Een tas voor in de kofferruimte kost bijna 8 ruggen?
‘Speciaal’… *proest* (‘-.-)
‘Doe maar een 458 speciale.’
‘Wilt u een HELE?’
‘Nee, een halve, nou goed..?’
Krijg ik dan ook speciaal vuurwerk als ie in de vik vliegt?????
Brand is standaard, een blusser optioneel
Hoeveel per jaar verdienen mensen die zo’n auto contant betalen? Moet je hier uitgaan van 100-400k per jaar of echt in de miljoenen?
@workhardplayhard: met contant bedoel ik, zonder financiering.
@workhardplayhard: mensen die er 3 ton voor over hebben, meer kan je er niet over zeggen.. gaat er om hoeveel je gespaard hebt of dat je hem met 1maand salaris wil betalen..
@workhardplayhard: zouden er mensen zijn die deze wagen contant afrekenen? Nu financiering zo goedkoop is is het toch veel interessanter deze op de zaak met financiering te kopen als promotie investering oid.
En ik maar afvragen of het ook zonder die lelijke streep kon… scheelt je zelfs 10.000 euro.
Die streep al eens weglaten, en zo’n auto heb je toch alleen voior erbij dus wat heb je dan aan een kofferset van 8000 euri’s.
De rest zou wel pakken. Hoe groot is die brandblusser eigenlijk?
Voor 666 euro moet je toch wel een exemplaar krijgen waarvoor je bijna een aanhanger nodig hebt.
Nu nog meespelen in de loterij en hopen dat ik een mooi win anders kan ik deze auto in de verste verte niet betalen.
@workhardplayhard.
Contant? dan hangt het ervanaf hoeveel planten dat ze hebben en hoevaak ze kunnen oogsten.
@peugeotgek: huh ik snap hem niet..
Tja, met een Dacia kom je ook van A naar B. Is dit artikel geschreven door een autoliefhebber?
Brandblusser – 666 euro
Nice one :)
Optie 9:
Een normale naam: onbetaalbaar
lachwekkende naam: de 458 Speciale. : sir , soms , ook nu weer , kun je beter zwigen. Wat een niveau weer….
Wel mooier dan die 2 uitlaten.
Anti-steenslagfolie?
Dat doe je op een civic crx of een oude 200sx, maar toch niet op een Ferrari!
@Hubert: volgens mij maken stenen geen onderscheid tussen Honda’s en Ferrari’s.
Vind de 458 speciale wel veel mooier dan de normale italia!