
De reden dat de man-met-zonnebril waarschijnlijk niet al te vrolijk kijkt, is waarschijnlijk omdat hij zo meteen met een 1.200-pk sterke hypercar de weg op moet. Dan lach je niet meer. Dan ben je bloedserieus, en staan al je zintuigen op scherp. Veel plezier ervan, hou ‘m heel!
Hartstikke leuk dat er ook Venom GT’s met 725 en 1000 pk hun weg naar het asfalt zullen vinden. Maar in Dubai heeft men er graag iets extra voor over om het topmodel te kunnen rijden. In het geval van deze door Hennessey vervaardigde hypercar is dat de 1.200-pk versie. Met dank aan twee hele grote turbo’s.
Ongeveer een maand geleden werd de Hennessey Venom GT officieel onthuld. Wat ze in Amerika hebben gedaan is het chassis van een Lotus Elise pakken, en daar een van de meest krachtige Corvette-engine inlepelen die je maar kan vinden (de 6.2-liter LS9 V8). Vanzelfsprekend werd het complete onderstel op dit pk-aantal afgestemd, en ook het uiterlijk is ingrijpend veranderd. Wat je dan overhoudt is een theoretische topsnelheid van 434 km/h. Plus een sprintje naar de honderd dat niet langer dan 2.9 seconden hoeft te duren.
De Venom GT met chassisnummer ‘1’ werd gisteren overhandigt aan ene Hareton Akob.
Leuk voor hem, ik hoef zo’n ding niet te hebben. Doe mij maar dat nieuwe speeltje van Albers.
@XXOOD: `
heeeeelemaal 120% mee eens!
@XXOOD: Inderdaad.. volledig mee eens.. Ik denk dat deze gewoon enkel snel is op een recht stuk…
wauw, dan heb je best geluk!
en je bent best origineel!
Carrera GT spiegels?
ben echt eens benieuwd naar de topsnelheid 434 lijkt me een beetje veel
Bye bye Bugatti Veyron….
@Dennis: en daar heb je de 1e veyron hater
@Dennis: hoezo bye bye veyron?
die is op 2.5 sec op de 100 km/u
deze na 2.9 sec
en de super sports heeft ook een top van 343km/u
(als de topsnelheid van de hennessy gt)
@Dennis: Veyron Supersports?
+1 voor de koper ..
die zijn geld aan een obscure toko gunt ..
en weet dat de waarde van zijn auto bij de aankoop halveerde ..
hulde voor dit soort knakkers ..
mooie specs maar het blijft een lotus met een dikke motor en ferrari achterlichten :D
@gillet: Alleen hij is toch lelijker dan een Lotus omdat ze hem uit hebben moeten rekken ;)
Volgende week eerste crashbericht?
Amerikanen toch? ;)
Ik houd voorlopig wrecked exotics toch echt wel in het oog.
Theoretische topsnelheid van 434? Waar slaat dat op, op welke theorie is dat gebaseerd? De goktheorie?
Hebben ze uitgebreid getest op snelheden rond 400 kmh? Hebben ze geanalyseerd hoe de banden zich verhouden bij dat soort snelheden? Dit soort hobby projecten claimen er altijd maar op los, het is gewoon sneu.
@JPM:
Vele rekensommetjes zouden die richting op kunnen wijzen.
In de praktijk moet je het maar durven testen. ;)
Voor wie iets meer wil zien/lezen
http://www.hennesseyperformance.com/venomgt.html
Daar vind je onder andere dit…

en dit
http://www.youtube.com/watch?v=tO7jRtBGlm0
Is dit niet de inflatie van de supercar. Die arabieren kopen alles als het maar veel pk heeft en verrekte duur is. Iedere malloot kan een supercar maken zie bovenstaande voorbeeld, maar over enige originaliteit schijnt men niet te beschikken. Om over de handling van zo’n ding nog maar te zwijgen. Leuk voor zij die kunnen kopen, maar kan er ondertussen niet meer echt warm of koud van worden.
@jp:
en iedere debiel kan “plaats reactie” aanklikken ..
zie bovenstaande voorbeeld ..
zet maar voor de deur vind hem superbruut!! jammer dat ik niet meer in kuwait woon, dan had ik mischien nog ooit is deze kunnen spotten als ik in dubai was voor een vakantie ofzo!! :P
@MRStephan: dat is waar ;)
@X-HolySaphire-X: je bedoelt 443 ?
@X-HolySaphire-X: je bedoelt 434 ?
@gillet: je bedoelt dubbel dubbel post?
Leuke bak overigens, persoonlijk meer een oldtimer/youngtimer fan!
@ Something:
Ik haat de Veyron helemaal niet. De Veyron is toch de meetlat voor de 400+ auto’s. Zal niet lang meer duren en ze zijn weer sneller dan de Veyron.
Ik wil de Hennessy en de Veyron wel eens op een circuit zien. Weet zeker wie er wint en dat is niet de Veyron. Die kan alleen maar heel hard op een recht stuk.
Want je moet namelijk de volle vermogen activeren door bij de instap de sleutel in een soort 2e contactslot te steken. Dan gaat de auto in een sportstand.
En ik denk haast wel zeker te weten dat de Hennessy het vermogen continue beschikbaar heeft.
@Dennis: Das alleen om de begrenzer op te schuiven naar 407 kmu. Heeft niks met het vermogen te maken.
Ok, stel al je vrienden hebben al een Veyron (niet ondenkbaar in die hoek), als jij er ook een koopt dan ben je ook maar een meeloper en met alles wat goedkoper of minder krachtig is wordt je uitgelachen. Zeg maar wat jij zou doen?
@Dennis
Ik zou er niet al te zeker van zijn. 1200pk op de achterwielen is niets meer dan lachwekkend, tenzij er mega plakkende slicks onder gelegd worden. En zelfs dan zal het gebrek aan downforce (het is geen formule wagen) en niet lineaire afdracht van vermogen dankzij de turbo’s ter grootte van meloenen deze auto opbreken, me dunkt.
PS: de Veyron beschikt altijd over het volle vermogen (zie ook vermogensmeter). Alleen is de top in de normale stand electronisch begrensd.
En toen dachten ze dat ze de snelste waren, niet dus…. En toch rijd ik liever in Bugatti…
Mooie auto, mooie prestaties, beter dan menig andere sporter.
oke die zit nu in vliegtuig na londen,parijs of monaco dus;)
stelletje zielepoten,lullen mekaar allemaal na ppfffff.
Het fenomeen Theoretische topsnelheid is toch briljant!
Als ik ooit auto’s ga produceren ga ik mij niet limiteren tot het schatten van de topsnelheid, maar ook: theoretisch verbruik, theoretische crashtest sterren, theoretische remweg, theoretische airconditioning, theoretische ramen…..Maar goed, desondanks vind ik het toch wel (stiekem) een toffe wagen en zou er ook zeer graag in willen rijden!
deze word binnenkort gay roos, Special Dubai editie
Ook fraai alleen jammer van die vent die op de foto staat…
Voor de non-believers…Hennesey heeft al wel wat naam gemaakt met snelle wagens in het verleden (tuning kits voor de american big blocks). Het is niet omdat de boeren van de polders in Belgie en Holland het niet kennen dat het geen naam heeft in de rest van de wereld…Please, gun toch wat credit aan de engineers en designers!
Denk je dat alle amerikanen weten wat een Spyker is? think again, en die spyker staat dan nog eens virtueel stil met de wagens die Hennesey uit hun loods laten!
Hebben de achterwielen nou een lichte uitspoor (toe-out)? Of is het de vorm van de carrosserie die het zo doet lijken?
De Venom GT heeft net als de meeste andere auto’s met extreme vermogens een TC met verschillende settings en electronica om in de lage versnellingen het vermogen te beperken. De Veyron doet dat ook alleen heeft die ook 4wd met een berg electronica… drive by computers basically.
Bij de Veyron kun je de TC uitzetten en al het vermogen aanspreken zonder meteen een setje banden op te roken. Een McLaren F1 kon tot zo’n 140 km/u nog wielspin oproepen op droog asfalt. Zelfs nu zijn de tijden van de F1 voor de sprint tot 100 (of zelfs 200) door nog maar heel weinig supersportwagens geëvenaard. Dat komt mede door de beperkende factor van slechts 2 aangedreven wielen. Het 911 concept heeft een voordeeltje door de extreme plaatsing van motor en de nieuwe schakelsystemen boeken nog wat winst, evenzoals beter rubber. Maar een snelle blik op bijv. de Cargraphic supertest geeft het al aan:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/29/cargraphic-911-turbo-snelste-naar-de-100-en-200
–
Alles meer dan zo’n 600-700pk op 2 straatbanden is redelijk onzinnig, tenzij je pas vanaf 200 km/u begint te tellen. Over bruikbaarheid (in het licht van de eerdere discussie over topsnelheden) gesproken.
@TrojMacready: kijk naar de video van Tiff Needell in de Veyron. Ook in die auto kun je niet vol op het gas bij lage snelheden en in bochten als de tc/esp uit staat…. 4wd is geen wondermiddel 600+pk is altijd lastig in goede banen te leiden zonder hulp…
@Bozewolf:
Die 2 sleutel is om de diffusers te sluiten, de spoiler gaat omlaag en de auto zakt enige centimeters.
Doe je dit niet dan behaal je de topsnelheid niet. Dit is om zo weinig mogelijk luchtweerstand te hebben.
Maar goed we wachten de beelden wel af van de Hennessy en ik denk dat hij de Bugatti erg moelijk maakt. En ik denk dat het met de wegligging en vermogen wel goed komt.
Bugatti kan al het vermogen toch ook op de weg krijgen dus waarom een ander merk niet?
eigenlijk had hier gewoon lotus op moeten staan.ik vind het er wel goed uit zien. maar idd, hoe is dit voertuig getest op topsnelheid. houden de banden, wat is de daadwerkelijke v/max??? zou wel een multitest willen zin met dit ding tegen de veyron Supersport en de koenigsegg agera. wie is de snelste??