• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste foto van de Koenigsegg CCX

Auteur: autoblogger, gepost 19 februari 2006 om 00:23 – 23 Reacties

Koenigsegg CCX


Er is eindelijk een foto van het Zweedse antwoord op de Veyron; de Koenigsegg CCX.


Over ongeveer 10 dagen zullen we meer specs hebben, dan wordt de supercar onthuld in Genève (via autoblog.it).

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

ccx, koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Sportec SPR1 met 800pk
Volgend bericht: Twin Turbo Hayabusa Ultima »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeremy zegt

    19 februari 2006 om 02:24

    Volgens mij gaat ie een hogere topsnelheid hebben dan de Veyron. Koenigsegg gaat met niet minder genoegen nemen.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    19 februari 2006 om 09:18

    ze mogen heù houden ik haat koeningseggg’s
    toen ik op de site van hun leesde vond ik het zo een prachtige wagen tot ik filmpjes ervan zag op een track en het dashbord is om van te kotsen

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    19 februari 2006 om 09:19

    (ik heb het hierover de instrumenten zelf

    Login om te reageren
  4. Patrick zegt

    19 februari 2006 om 10:31

    ok je kan um niet mooi vinden maar haten kan vrijwel geen1 autoliefhebber het verhaal achter dit merk is geweldig alleen al daarom moet je er iets voor voelen of je um nou mooi vindt of niet

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    19 februari 2006 om 10:46

    om van te kotsen?! dat moet je me toch uitleggen… het is vrij futuristisch, maar ik vind het zeker wel gaaf.

    Login om te reageren
  6. autoliefhebber zegt

    19 februari 2006 om 11:18

    Ik vind ze mooi, het is net een jet op wielen.

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    19 februari 2006 om 11:29

    oké ik moet toegeven het is niet zo erg als dat ik zei in mijn comment maar ik vind dit er lelijk aan:
    het oogt kitsch
    de toerenteller heeft geen redline
    de kilometerteller is een simpel display
    de achterkant is te druk en kort
    de versnellingspook lijkt op een dildo
    het design zegt dat het een supercar is maar ik vind het emotieloos
    de deuren zijn mooi maar weer zo kitsch
    de handeling is niet wat je “perfect” noemt

    Login om te reageren
  8. autoliefhebber zegt

    19 februari 2006 om 11:30

    Scandinavisch design is altijd vrij koel. Pas na langere tijd ga je het mooi vinden.

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    19 februari 2006 om 11:45

    eu, scandinavisch? het is toch zwitserland? of hebben ze een ontwerper geimporteerd?

    en ze zouden idd aan de handling kunnen werken ipv de topsnelheid. ik vraag me alleen af of ie daar niet wat breed voor is, de kilometerteller zou ik in deze auto niet erg in het oog houden, de toerenteller is zonde en de pook is idd een dildo, maar wel praktisch(euh)… ja hoef je niet ver naast je stuur te reiken.

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    19 februari 2006 om 11:47

    @Alwood: Koenigsegg komt uit Zweden

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    19 februari 2006 om 11:50

    Zweden?! heb ik al die jaren… huh?! jeetje argh. mijn wereld staat op zun kop 8-S

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    19 februari 2006 om 12:30

    zien hoe 388km/uur eruit ziet? komt ie!
    http://www.koenigsegg.com/movies/Web_NardoWeb5031816.wmv

    Login om te reageren
  13. Sacha zegt

    19 februari 2006 om 13:03

    Die heeft de vaart er goed in zitten.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    19 februari 2006 om 13:05

    prachtig but speed isn’t evrything

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    19 februari 2006 om 14:30

    heb je erin gereden ofzo?? met je de ‘handling’ is niet echt perfect!!

    Top gear jeremy vond hem toentertijd geweldig!! en persoonlijk vind ik e’m van buiten wel mooi!!

    Login om te reageren
  16. dekster(de echte) zegt

    19 februari 2006 om 14:33

    nee maar ik heb een video gezien op de site van koeningseggg

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    19 februari 2006 om 19:19

    Koenigsegg heet iets wat de Veyron niet heeft. Efficiente aerodynamica. Een veyron is ontworpen zoals de toenmalige VW baas het wilde en hij wilde weinig compromissen in het design. Dit leide tot vele problemen en het feit dat je met 1001 pk en zoveel koppel maar een schamele 407 km/u haalt. De Koenigsegg heeft de laagste cw waarde (frontaal oppervlak) op dit moment op personenauto’s. Het design lijkt vrij koeltjes, maar zit vol met leuke stijlelementen, kijk maar eens hoe ver de voorruit doorloopt en hoe de deuren opengaan. Ik denk dat dit beestje in NL tussen de 800k en 1000k moet gaan kosten dankzij die idiote belastingen hier.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    19 februari 2006 om 19:33

    down the less I want the veyron
    de veyron heeft charme en de koeningseggg is zo emotieloos

    Login om te reageren
  19. Jeremy zegt

    19 februari 2006 om 20:49

    @Ejay: “Schamele 407km/h”, en van welke planeet ben jij afkomstig???:-?

    Login om te reageren
  20. SamSam zegt

    19 februari 2006 om 21:59

    Veyron is monsterlijk man gewoon…alleen de naam al
    Als ik koenigsegg hoor dan denk ik gelijk aan en ziekte

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    19 februari 2006 om 22:00

    of een kale zweed

    Login om te reageren
  22. Jan zegt

    20 februari 2006 om 12:39

    Het is dan wel een koningsei maar het blijft tenslotte maar een gewoon ei he.

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    20 februari 2006 om 12:40

    een ei heeft wel extreem weinig luchtweerstand… toevallig (jokerp)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North