Eindelijk: de Duitsers pakken de Duitsers aan

Auteur: , 21 Reacties

Het moest er eens van gaan komen.

VW

De Amerikanen hadden Volkswagen héél snel bij het spreekwoordelijke klokkenspel te pakken toen bekend werd dat er nogal gesjoemeld was met de uitstoot van hun befaamde TDI motoren.

Het kwam natuurlijk perfect uit: de Amerikaanse auto-industrie was uit een diep dal aan het klimmen en het braafste jongetje uit de klas bleek vals te spelen. Volkswagen kon niet anders dan direct grote sommen geld apart leggen om de Amerikaanse aanklaag-cultuur aan te kunnen. Tot nu toe bleef het redelijk stil rond Europese bedrijven die Volkswagen aanklaagden voor de malafide praktijken.

Inderdaad, tot nu toe. Voor vis-distributeur Deutsche See is de maat vol en klaagt het Volkswagen A.G. aan vanwege het ernstige misleiden. In tegenstelling tot Volkswagen probeert Deutsche See namelijk wel daadwerkelijk een verschil te maken voor een beter milieu.

Deutsche See heeft een vloot van 500 leaseauto’s, allemaal producten van de Volkswagen Group. Het Duitse bedrijf had destijds gekozen voor de producten van Volkswagen vanwege het feit dat deze milieuvriendelijk en duurzaam waren. In 2010 won Deutsche See nog een prestigieuze award op het gebied van duurzaam ondernemen.

Het is niet zo dat Deutsche See dit doet als publiciteitsstunt. Naar het schijnt hebben ze al veel eerder geprobeerd om de kwestie met Volkswagen, buiten de rechtbank om, op te lossen. De onderhandelingen liepen op niets uit nadat Volkswagen de verantwoordelijke managers hadden vervangen voor PR-functionarissen en advocaten. Voor welk bedrag Volkswagen verantwoordelijk gehouden wordt is vooralsnog onduidelijk. De Duitse (ahum) ‘kwaliteitspublicatie’ (proest) Bild am Sonntag spreekt over €11.900.000,-.

Tot nu toe heeft het Dieselgate schandaal Volkswagen al de lieve som van €21.600.000.000 gekost. Ook wordt voormalig topman Martin Winterkorn door de Duitse justitie verdacht voor fraude en markt-manipulatie. Winterkorn heeft er naar eigen zeggen “nicht van gewusst.” via Reuters



21 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Kopen ze toch nog een paar ambtenaartjes ..

Corrupte D66 rechtertjes genoeg die een jaartje bij VW op de loonlijst willen staan ..
via Android app
@lincoln: heb jij ineens zeer veel vrije tijd ofzo?
@lincoln: zoals wij in Sittard zeggen: “”Het wethouderschap is Darwinisme: alleen de sterksten overleven.”
@josvanrey:

Gedogen .. de corrupte tegenpool van aanklagen ..

Europa .. het Soedan van Afrika ..
@lincoln: en dat is nu toevallig, in het noorden van Khartoum is een Volkswagen dealer: “Elsafwa”, aardige jongens!
@josvanrey: Limbabwe
@josvanrey: Dat is wel een heel slechte interpretatie van Darwins werk.
@josvanrey: Dit is een mooi voorbeeld van verkeerde interpretatie van Darwins werk.
@lincoln: ik vraag me steeds vaker af hoe sommige mensen tot hun uitspraken komen en dit is ook weer zo’n voorbeeld …
waarom sleep je D66 erbij in reactie op een stukje over Duitsland?!
@ehnl:

Staat synoniem voor onfrisse doofpot handel ..
Voor Hohmann Dennhardt en volstrekt normale gang van zaken ..
@lincoln: blijkbaar ben jij zo’n type dat graag zijn stokpaardjes berijdt en zich niet zoveel aantrekt van de relevantie van zijn opmerking …
de juiste volgorde is: lezen, nadenken of je de essentie van het stukje begrepen hebt en alleen dan (en als je wat zinnigs te melden hebt) reageren.
dit stukje gaat over een Duitse klant die een Duitse autoproducent aanklaagt; niks doofpot en niks D66 dus, maar ook hierin zul je wel weer een aanleiding zien om een conspiracy theory de ether in te slingeren …!
@ehnl: het is een persoon die in elk stukje VW sjoemelsoftware zijn gal wil spuien over de Nederlandse staat. Je kunt het zien als een beetje populistisch gebral, schoppen tegen het systeem. Een discussie voert hij alleen maar met wazige oneliners waardoor er mensen van mening zijn dat het een intelligent persoon is. Gevalletje grote mond maar te laf om werkelijk iets te willen betekenen voor zijn medemens…tja, helaas hebben dat soort mensen ook een kans gekregen van onze staat!
@ehnl: inderdaad lincoln verkondigt vaak warrige dingen en haalt dingen die totaal niks met elkaar te maken hebben door elkaar zoals hier bijvoorbeeld het geval is.
Vreemd bedrijf. In beginsel voor blijkbaar diesel kiezen en tegelijk milieuvriendelijk willen zijn
@prop: Als de diesels binnen de grenzen van de Euro6 norm zouden presteren in de praktijk, dan is er niks vreemds aan de keuze.

Dat is de hele essentie van het schandaal.
500 voertuigen leasen is nogal veel ..
Heel veel ..

Had opzich die meuk allemaal kunnen terugbrengen en stoppen met alimentatie betalen ..

Had gewoon een optie geweest ..
En een goeie ook ..
@lincoln: Daar zouden ze inderdaad een statement mee kunnen maken. Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om binnen de regels van de wet de leasecontracten te laten ontbinden.

11.9 miljoen Euro is echter een hoop geld voor een MVO marketing stunt…
Van mij mag VAG tot de grond toe gesaneerd worden. ‘Huuuuuuu!!!!!’ roepen dan de lieden die zich ernstig, maar vooral selectief zorgen maken over de duitse werkgelegenheid. Want de werkgelegenheid in de duitse duurzaamheidssector (op energiegebied) bedraagd ongeveer 2 miljoen banen. VEEL groter dan VAG dus, maar daar hoor je hier niemad over…
Deze achterlichten zijn toch de mooiste achterlichten voor een golf!
Goedzo aanpakken die handel
App stuuk?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).