
Als je een Audi R8 hebt aangeschaft, maar de looks van een Murcielago LP640-achterkant prefereert, dan biedt uitlaatspecialist Eisenmann uitkomst. Hun laatste creatie, de Spark Eight, verzorgt behalve een andere knalpot ook nog wat carbon-accesoires voor je Audi.
Voor Eisenmann is dit project de vuurdoop. Het is namelijk voor het eerst dat de uitlaatboer een volledige auto aanpakt. Ze beloven dat hun componenten “significantly improve the driving dynamics and the load distribution between front and rear axle“. Een aardige prestatie, als je er van uitgaat dat de R8 al tot een van de meest uitgebalanceerde sportwagens wordt gerekend.
Je kunt de grille en sideblades in carbon laten uitvoeren (7800 Euro), de front splitter (1800 Euro), de achterspoiler met grille (4800 Euro), en de diffuser (3800 Euro). Voor het RVS-uitlaatsysteem rekent Eisenmann 4600 Euro. Met behulp van een ‘flap control system’ kan het geluid dat er uit je V8 komt met een druk op de knop geregeld worden. Mocht je geen geld hebben voor een R8 V10, maar wel de looks willen, dan bieden de Duitsers voor 1000 Euro een setje ovale pijpjes.
Ook de standaard schokdempers kan je laten vervangen: voor 3.850 Euro monteert Eisenmann een nieuwe set met performance-veren. De velgjes met 235/35 (voor) and 315/30 (achter) bandjes verwisselen voor 7300 Euro van eigenaar. Veel van de Eisenmann-verfraaingen waren al bekend, maar nu hebben we eindelijk de gallery waar we zo lang op moesten wachten. Een video waarin de klappen van het uitlaatsysteem goed te horen zijn kan je hierrrr bekijken.





past er niet bij vind ik persoonlijk…
lijkt meer op de uitlaat van een veyron.. staat echt voor geen meter trouwens^^
@kevinc3: Klopt eigenlijk, die van de LP640 is zes-/achthoekig meen ik. Maar toch was LP640 het eerste dat in me opkwam, en niet Veyron.
Misschien moet ik nog een stukje fanatieker worden :)
@sir_smokalot: haha, ik ben ook niet zo fanatiek hoor^^
zag het gewoon..
@kevinc3: psh, nonsense, is natuuurlijk een Veyron-uitlaat!
Dat setje kost bij elkaar nog geeneens 500 euro en dan vragen zij er 7800 euro voor ? Wel leuk dat de Aoedi rijders dan lekker genaaid worden door Eisenmann.
dat carbon heeft een hoog flapdrol gehalte ..
die uitlaat is wel een schoonheids-prijs waard ..
-edit: check!
@CSL:
maar eh .. elke BMW heeft toch een arschloch ??
@lincoln: LOL! :lol:
@lincoln: Kudo’s voor de beste reply vd week !! :mrgreen:
@lincoln:
Good one.
^o^
alleen dat “geven” zit er niet bij met Eissenmann ..
Is dat niet eerder een Veyron look-a-like uitlaat ipv een lp640?
Het is allemaal VAG, en dus lijkt het allemaal op mekaar, ik begrijp de misverstand.
Ennnnn…als ik ff had opgelet dan had ik gezien dat Kevin al iets had geschreven van dezelfde strekking…
Veyron uitlaat was al veel eerder dan de Murcielago hè?
Al metal vindt ik het niet mooi.. Laat gewoon die mooie ovale pijpjes erop of de 4 van de V8!!
De enige auto die echt uitlaattuning verdient is de 2007 Mustang GT
Dit lijkt er zoals gezegd meer op:
De Audi petjes vinden het weer niks ,
En DUS vind ik het wel wat hebben.
ja het lijkt ergens op!
er was al heel lang een filmpje van deze wagen
-edit: die staat ook gelinkt-
& je trekhaak dan? :o
@martinusgerhardus:
Die klapt weg in de uitlaat
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/20/de-sound-van-de-eisenmann-audi-veyron
Dit vind ik echt niet passen….
Inpakken en wegwezen…
Vind mijn Stasis veel beter klinken dan dit!
Mooi verkR8.