• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer range

Auteur: ricardo, gepost 20 maart 2013 om 20:06 – 20 Reacties

Afbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer rangeAfbeelding Elektrische Chreos EV: 1.000 kilometer range

Chreos EV
Kijk, met zulke cijfers kunnen we het fenomeen range anxiety voor eens en voor altijd uitroeien. Er is alleen een probleem met dit Maltese voertuig: niemand gelooft het.

De Chreos EV is een project van de duurzamheidsgoeroes van Silex Power, niet te verwarren met die Canadese MacBook-DJ, en staat stijf van de bombastische claims. Zo zou de 5,42 meter lange fastback beschikken over vier elektromotoren – een voor elk wiel – en een totaalvermogen van 648 pk (477 kW) kunnen genereren. En het koppel, gemeten aan de wielen, bedraagt 4.400 Nm. Dat de Chreos EV hierdoor in 2,9 seconden de 100 km/u aantikt en over een begrensde top van 300 km/u beschikt is dan nog wel te realiseren ja.

Nog belangrijker dan het aantal kW’s van de elektromotoren is de capaciteit van de accu. Maar daarover zwijgt Silex Power in alle talen. We weten dus niet hoeveel kWh’s de batterij heeft. In plaats daarvan zegt het bedrijf dat de Chreos EV over ‘Hypercharge technology’ beschikt, waarmee je de accu in 10 minuten volpompt. Een soortgelijk systeem als de gratis Superchargers van Tesla, maar dan beterder.

Tja, claimen dat je EV 1.000 km ver komt bij een constante snelheid van 125 km zonder ook maar iets tastbaars te laten zien, dat geloven ze zelfs bij Groen7.nl niet.

Zullen we hier ooit nog iets van horen?

Ook interessant!

  • leuke elektrische auto
    Een leuke elektrische auto, hij is er eindelijk!
  • Vernieuwde MG ZS is goedkoopste EV met 400+ km range!
  • Toyota Mirai haalt 1.000 km range in de praktijk
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch

Vorig bericht: « BMW plant aanval op wereldrecord driften [video’s]
Volgend bericht: ‘Nissan GT-R krijgt 7-speed versnellingsbak’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. barrrry zegt

    20 maart 2013 om 20:14

    Wat je allemaal anno 2013 wel niet uit de kast moet trekken om 1000 kilometer bereik te halen.

    Zou diesel ook zijn overogen?

    Login om te reageren
    • barrrry zegt

      20 maart 2013 om 20:14

      @barrrry: *overwogen

      Login om te reageren
  2. onlycocksdriveaudi zegt

    20 maart 2013 om 20:16

    Ooit riep er iemand I had a dream, nou dit kan nog wel eens heel lang gaan duren voor dat deze uitkomt

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      21 maart 2013 om 12:10

      @onlycocksdriveaudi: Net als bij Voisin. Lijkt het zelfs een beetje op qua uiterlijk.

      Login om te reageren
  3. ravi zegt

    20 maart 2013 om 20:16

    ‘In 2030 op de markt’, dat hoort volgens mij nog in het artikel..

    Login om te reageren
  4. oli4k zegt

    20 maart 2013 om 20:19

    Misschien hopen ze nog niet bestaande graphene accu’s te gebruiken. Dan is 1000km range en opladen in 10 minuten nog niet eens zo gek. Jammer alleen dat dergelijke accu’s nog niet productierijp zijn.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    20 maart 2013 om 20:21

    En mijn opa was Bernhard en mijn oma Juliaantje, gelooft ook niemand.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 maart 2013 om 20:22

      @norge:
      Dat van opa Bernhard wil ik nog wel geloven….

      Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    20 maart 2013 om 20:21

    4400nm koppel lijkt mij genoeg om er een industriele aggregaat achter te hangen. Dan kan je een heel eind komen.

    Login om te reageren
  7. laminaatplaat zegt

    20 maart 2013 om 20:28

    Bij een flinke schuine berg die 1000km lang bergafwaards is en een leuke dynamo wil ik het wel geloven.

    Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      20 maart 2013 om 20:38

      @laminaatplaat: zou je dan niet in theorie de accu’s of de dynamo op kunnen blazen, met 4.400Nm en met meer dan 300 km/h?

      Login om te reageren
    • tt123 zegt

      20 maart 2013 om 20:53

      @laminaatplaat: precies

      Login om te reageren
  8. tt123 zegt

    20 maart 2013 om 20:42

    Het zijn alleen nog maar tekeningen , ik zou het eerst wille zien die 1000km

    Login om te reageren
  9. krijn zegt

    20 maart 2013 om 20:58

    misschien een nulletje teveel?

    Login om te reageren
  10. tborre zegt

    20 maart 2013 om 21:07

    klopt gewoon helemaal.. zo een 1 liter/100 km motortje van vw erin en de rest is marketing…

    Alle gekheid op een stokje: 1 april is vroeg dit jaar…

    Login om te reageren
  11. lemans96 zegt

    20 maart 2013 om 21:15

    Heerlijk bullshitverhaal weer dit. Anyway, prima om de EV’s nog even een duwtje richting onzinnigheid te geven.

    Login om te reageren
  12. autobart zegt

    20 maart 2013 om 22:40

    Dat ding is gewoon zo groot om al de accu’s er in te kunnen plaatsen, enkel de ruimte voor de bestuurder is open gelaten. Met de huidige capaciteiten van accu’s was dit anders niet mogelijk.

    Login om te reageren
  13. jerry zegt

    20 maart 2013 om 23:27

    En een gewicht van een containerschip waar je van 100-0 in 300 meter doet.

    Login om te reageren
  14. jmeverts zegt

    21 maart 2013 om 00:20

    Valt nog best mee die claim; verdubbel het accupakketje van de Model S en je bent er bijna. Vind ergens iets betere accus en je hoeft maar 1,5 keer dit pakket mee t zeulen. Stop t in een iets grotere auto met twee keer t vermogen en voila: 0-100 in 2.9 sec. Zijn dus gewoon 2 tesla’s op een tikkie groter chassis met maar 1 kap erop

    Login om te reageren
  15. bmwe30325i zegt

    21 maart 2013 om 09:07

    ‘bij een constante snelheid van 125 km’ PER UUR.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North