• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische stadsmuis: Audi A1 e-tron Concept

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2010 om 08:44 – 24 Reacties

Audi A1 e-tron Concept
Zoals Audi gisteren al liet weten gaan ze fors inzetten op elektrische & hybride auto’s (ondanks dat ze daar eerder forse kritiek op hadden). Op basis van de gloednieuwe A1 heeft Audi voor Geneve deze e-tron (aka elektrische) variant ontwikkeld. Zelfs noemen ze het een Mega City Vehicle (MCV) (doet mij denken aan een Dacia).

De elektromotor is gemonteerd op de vooras en levert een geweldige 61 pk (en als het moet een piek van 102 pk) en er is altijd 150 Nm beschikbaar. En als het nodig is zelfs 240 Nm. Met een setje volle accu’s kan je volgens Audi 50 kilometer door de stad tuffen, daarna zijn de accu’s leeg en slaat de range extender motor aan om de accu’s bij te laden. Die range extender is in dit geval een wankelmotor met een inhoude van slechts 254 cc. Daarna kan je nog eens 200 kilomter extra rijden. De totale range is dus 250 km.

Het opladen van de accu’s met een 380 volt stopcontact duurt zo’n 3 uur volgens Audi. En de Audi A1 e-tron weegt slechts 1.190 kilo. Overigens gaat Audi de naam e-tron gebruiken voor al haar elektrische modellen. Net zoals ze quattro gebruiken voor hun vierwielaangedreven modellen.

Ook interessant!

  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, concept, Elektrisch, geneve-2010, wankelmotor, wit

Vorig bericht: « Video: autosalon Geneve 2010 (preview)
Volgend bericht: Audi A8 Hybrid Concept (2.0 TFSI + elektro) »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenS zegt

    2 maart 2010 om 08:45

    leuk autootje:D

    Login om te reageren
  2. Jipp zegt

    2 maart 2010 om 08:55

    ziet er goed uit, zo gaan ze wel wereldleider worden ja, als je mooie electrische auto’s maakt en geen prius of auris.

    Login om te reageren
  3. rob zegt

    2 maart 2010 om 09:02

    50 km elektrisch is net iets te weinig. Vanaf 100 km (+ range extender) vind ik het interessant worden. Dan kan bijna iedereen zijn woon-werk verkeer elektrisch afleggen en daarna thuis ’s nachts opladen.

    Login om te reageren
  4. Mr. V8 zegt

    2 maart 2010 om 09:12

    Dit is, mag ik hopen, toch niet E-tron concept 3 waar jullie het gister over hadden?

    Login om te reageren
  5. Corolla G6 zegt

    2 maart 2010 om 09:14

    @jipp

    Ach gut, wat hebben we hier dan: een moderne Nostradamus?!

    Misschien moet je eerst het bericht eens goed lezen en dan eens goed nadenken:

    Hoeveel volwaardige hybride auto’s heeft Audi op dit moment?

    en hoeveel hebben Toyota en/of Lexus er?

    En wanneer komen deze elektrische auto’s van Audi nu eindelijk eens op de markt? 2011,2012, 2013, 2014,?

    Het is een CONCEPT, weet je wel…

    Login om te reageren
  6. Arash zegt

    2 maart 2010 om 09:14

    Het probleem is dat mensen die in een stad wonen niet altijd de mogelijkheid hebben om hun auto aan te sluiten op stroom.

    Tenzij je een vrijstaande woning, twee-onder-een kap woning of een ander type woning hebt met eigen parkeergarage zal het erg moeilijk worden om je auto te laden.

    Login om te reageren
  7. BaRa zegt

    2 maart 2010 om 09:47

    Eindelijk nog eens een leuk Audi-interieur. Alvast stukken beter dan dat van de A3. Zelfs de A4 en de A5 liggen onder dit niveau.

    Login om te reageren
  8. klaas zegt

    2 maart 2010 om 09:51

    Wat kost die, wanneer wordt die geleverd? Elektrische concepts cars zijn er genoeg. Elektrische auto’s worden al jaren aangekondigd. Als deze auto niet gewoon volgende maand bij de Audi dealer staat dan is het geen nieuwswaardig bericht.

    Login om te reageren
  9. Arash zegt

    2 maart 2010 om 10:23

    @klaas

    De gewone Audi A1 moet nog komen, ergens tussen mei en september. Als deze e-tron concept er komt, dan zal dat zeker nog een 1 jaar duren.

    Login om te reageren
  10. Bert zegt

    2 maart 2010 om 10:31

    Toch hebben ze wel heel wat gepikt van de Lancia ypsilon bij dit model.

    Login om te reageren
  11. CJJ zegt

    2 maart 2010 om 11:11

    61 pk / 1192kg ~ 50pk/ton… Dat heeft mijn moeders Twingo uit ’98 ook…

    Login om te reageren
  12. MLTB zegt

    2 maart 2010 om 11:11

    En dus is de andere E-Tron ook gewoon ‘gebasseerd’ op de R8, al zegt Audi van niet. Grappig ding, maar ik hoef ‘m niet te hebben.

    Login om te reageren
  13. CJJ zegt

    2 maart 2010 om 11:13

    Nee wacht! Die heeft nog meer! 60 pk / 800 kg = 75pk/ton! Whaha…met een koekblik rijd je dit premiummobiel er dus al zo’n beetje uit!

    Login om te reageren
  14. Timmie zegt

    2 maart 2010 om 11:24

    Nou nou, Audi is geen groen merk. Vanaf de dag dat dat bericht online stond, wist ik dat die filosofie niet lang stand ging houden. Bij Audi kunnen ze dus ook niet tegen de stroom invaren. Vorsprung durch technik, achterstand durch koppighaid.

    Login om te reageren
  15. rob zegt

    2 maart 2010 om 13:58

    @CJJ, jouw moeders Twingo uit ’98 heeft 93 NM tot haar beschikking, de A1 150 NM. Je snapt dat deze auto jouw moeders twingo bij het stoplicht zoek rijdt.

    Login om te reageren
  16. Pieter-Jan zegt

    2 maart 2010 om 17:22

    @Mr V8

    Heb je geen lief of zo om u aandacht te geven? Misschien een huisdier. Sexlijn?

    Login om te reageren
  17. 013` zegt

    2 maart 2010 om 19:05

    Mooie vierkante hoek in dat voorscherm…. :S lekker duits desing weer.. hahahahahah

    Ik kan wel begrijpen waarom ze geruchten verspreiden dat ze erg graag Alfa Romeo zouden willen kopen :D hahahah

    Wat een lachertje dat desingn zeg.. prutsers bij vag..

    Login om te reageren
  18. 013 zegt

    2 maart 2010 om 19:08

    mooie vierkante hoek daar is dat dat voorscherm..
    Lekker duits desingn weer hahahahhaha

    Ik snap wel waarom ze de geruchten verspreiden dat ze o zo graag Alfa Romeo zouden willen overnemen..

    Kunnen ze bij vag nog wat van leren…. stel prutsers

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 21:14

    Dit zou wel eens succesnummertje kunnen worden..
    Redelijke radius.. (voor in de stad)
    en hij ziet er goed uit dus :)

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 13:40

    Ik zie dit dus echt niet zitten he… Ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
  21. Bartjuh zegt

    4 maart 2010 om 00:05

    audi aan de wankelmoter? mischien word dat dan eindelijk is verder ontwikkeld. en als we dan klaar zijn met het elektrische gelul, kunnen ze echte sportwagens bouwe met wankels. liefst 3+ rotor.

    Login om te reageren
  22. Bartjuh zegt

    4 maart 2010 om 00:19

    Ik bedoel natuurlijk opnieuw. Nsu was de eerste met een wankel moter.

    Login om te reageren
  23. Sander zegt

    19 maart 2010 om 08:43

    Voor mij is dit een ideale auto. Ik woon midden in de Randstad en al mijn ritjes zijn bijna in de stad. Daarbuiten kom ik in de praktijk niet verder dan vanuit Den Haag naar Antwerpen of Sneek. Ik ben met een Toyota Aygo tot Praag, Dubrovnic en Barcelona gekomen, waarbij ik elke twee uur van bestuurdersstoel naar passagiersstoel wisselde, dat valt met deze A-1 E-tron zó uit te kienen met een TomTom dat dit plaats heeft bij een benzinestation. Dan kom ik ook precies even snel tot Dubrovnic mensen.

    Login om te reageren
  24. herman zegt

    19 maart 2010 om 22:46

    Als je op een flat 3 hoog achter woont, hoe moet je zo’n A1-etron opladen?
    Lijkt me niks! Geef mij maar een Toyota hybride.
    Tegen de tijd, dat Audi hem in de showroom heeft, levert Toyota al de waterstof-hybride.
    Is Audi weer 10 jaar achter…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North