• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

En het betrouwbaarste automerk is… Dacia!

Auteur: ricardo, gepost 10 januari 2012 om 21:57 – 76 Reacties

Dacifaal


Opstekertje voor het Roemeense merk met Franse roots dat ons vorige week nog zachtjes liet huilen toen de Lodgy op ons netvlies werd geprojecteerd.

Maar over die MPV gaat het nu even niet. Er is namelijk een grootschalig onderzoek geweest door consumentenorganisaties. En de meerderheid van 30.000 ondervraagden uit België, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal gaven aan dat kiloknaller-in-autovorm Dacia het meest betrouwbaar is. Beproefde Renault-techniek in een nieuw jasje stoppen en veur weinig aanbieden werkt dus prima. Qua tevreden klanten.

Uit voorgaande onderzoeken van deze consumentenorganisaties kwam Dacia al eens als twee na beste uit de bus, maar nu mogen ze doorstomen naar de eerste plaats en laten ze Honda (2e) en Kia (3e) achter zich. Toyota en Subaru komen op de vierde en vijfde plek en daarmee is het standaard rijtje van Aziaten die maar niet tot zelden kapot gaan weer compleet. Ook werd nog even uit de doeken gedaan welk merk het minst in trek is bij de ondervraagden: dat zijn Jeep en smart.

Al met al leuk nieuws voor Dacia, want onlangs scoorden ze ook al retegoed in de WaardevastheidsMonitor. En pas nog liep de vier miljoenste Dacia van de band. 4.000.000 Dacia-rijders can’t be wrong?

Verder bleek dat 19% van de ondervraagden wel eens pech heeft gehad tijdens de hele periode dat ze de wagen in gebruik hadden. En in 33% was het euvel van elektronische aard. Op de vraag “welke auto zou jij je vrienden aanbevelen” werden Honda, Subaru en Dacia het vaakst als antwoord gegeven. Mm, ligt het aan ons, of is hier een grote afwezigheid van de Duitse overheersers te beproeven?

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Dacia DUSTAR
    Dacia DUSTAR is betaalbaar ruimtevaart-programma
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Zo voorkomt Dacia dat jij straks een ouderwets interieur hebt
  • Dacia Jogger zevenzitter is helemaal officieel!

Nieuwste artikelen

  • VinFast biedt frisse keuze op de Europese EV-markt met betaalbare B-segment SUV
  • Gaat de Volvo XC60 al te lang mee? #test
  • Iconische Ferrari is stiekem vernoemd naar Brigitte Bardot
  • Opvolger Nederlandse Bugatti one-off kent zijn klassiekers
FacebookTweetPinLinkedIn

Dacia

Vorig bericht: « De Falcon F7 is een supercar met 628 pk
Volgend bericht: Dit is het interieur van de nieuwe Audi A3 [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Northwestern zegt

    10 januari 2012 om 21:58

    Wat nou “Renault technisch bagger”… :D

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 januari 2012 om 22:01

      @Northwestern: In een Dacia zitten alleen de Renault onderdelen die geen complexe elektronica vereisen ;)

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        10 januari 2012 om 22:03

        @Jochempie: Tegenwoordig komt bijna alle complexe elektronica van Renault bij Nissan vandaan.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          10 januari 2012 om 22:05

          @Northwestern: En tegenwoordig zijn Nissans een stuk minder bedrijfszeker dan vroeger. Waar komt dat dan vandaan?

          Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            10 januari 2012 om 22:07

            @Jochempie: Ze gebruiken diesels van Renault :’)

            Login om te reageren
            • faalhaas zegt

              10 januari 2012 om 22:32

              @Northwestern: En mercedes heeft de roest overgenomen.

              Login om te reageren
            • betonstaal zegt

              11 januari 2012 om 08:16

              @Northwestern: door veel lease-maatschappijen wordt Renault niet meer gevoerd wegens te veel storingen.

              Login om te reageren
              • Northwestern zegt

                11 januari 2012 om 09:21

                @betonstaal: Noem er maar een paar.

      • Abarth zegt

        10 januari 2012 om 22:05

        @Jochempie: Dat verklaart toch niet dat 1/3 van de pech van dacia’s van elektronische aard is?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          10 januari 2012 om 22:06

          @Abarth: Jawel, als we kijken naar de meest vernuftige elektronica, de stereo, dan komt het wel eens voor dat een soldeerpuntje op de 5 watt speaker loslaat door het pakken van een b-weggetje.

          Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          10 januari 2012 om 22:08

          @Abarth: Dat stuk ging weer over de gehele ondervraging, dus niet enkel over Dacia ;-)

          Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    10 januari 2012 om 22:00

    ‘na’= ‘naar de eerste plaats’

    Login om te reageren
  3. fluvioglacialeafzetting zegt

    10 januari 2012 om 22:00

    Ligt het nou aan mij, of staat daar nou dat Dacia het meest betrouwbare automerk is?

    Login om te reageren
  4. Twan zegt

    10 januari 2012 om 22:01

    Ja, als er niets op zit. Kan er ook niets kapot he.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 januari 2012 om 22:03

      @Twan: ..en toch was ‘electronica’ de grootste faal bij Dacia… :lol:

      Login om te reageren
    • imba zegt

      11 januari 2012 om 00:53

      @Twan: Als het propvol japanse electronica zit zou het ook niet stuk gaan. Het is nu eenmaal zo dat veel europese auto fabrikanten de voorkeur geven aan kwalitatief slechte electronica en de consument er de hoofdprijs voor laten betalen.(voornamelijk duits)

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        11 januari 2012 om 16:07

        @imba: Onzin, maar praat lekker door…

        Login om te reageren
        • imba zegt

          11 januari 2012 om 16:55

          @masterstig: De waarheid komt hard aan he, knul.

          Login om te reageren
          • masterstig zegt

            11 januari 2012 om 17:25

            @imba: Onzin komt bij mij nooit hard aan, sorry…

            Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    10 januari 2012 om 22:02

    Zijn gewoon degelijke auto’s… maar langs de andere kant is er nog altijd de regel: “als er niet veel op zit, kan er ook weinig aan kapot gaan…”

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    10 januari 2012 om 22:02

    Wat nou Koreaans technisch bagger… :D

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    10 januari 2012 om 22:02

    De ‘onderzoekers’ is er héél veel aangelegen, om hun eigen autoindustrie te behouden, hahaha, inderdaad geen enkele duitser ertussen. En van Dacia heb je niet zozeer last met ’twijfelkopers’. Goed onderzoek dus ! Maurice de Hond kan er een puntje aan zuigen.

    Login om te reageren
    • _Eend_ zegt

      10 januari 2012 om 22:25

      @Megakix: Dat is toch altijd zo? Een paar jaar geleden was er een onderzoek verricht door Israëlische onderzoekers naar welk volk het slimst was. 3x raden welk volk als slimste uit de bus kwam?

      Maar kunnen ze bij Dacia geen betere namen verzinnen? Logan is tot daar aan toe. Maar Duster? Het klinkt als een stofzuiger, en dan heb ik het nog niet gehad over die nieuwe SUV/MPV/SPV Koektrommel

      Login om te reageren
  8. luwek zegt

    10 januari 2012 om 22:07

    Mijn fiets is ook betrouwbaar..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      10 januari 2012 om 22:12

      @luwek:Ga toch fietsen joh…

      Login om te reageren
      • luwek zegt

        10 januari 2012 om 22:30

        @norge: je snapt m’n punt niet.. En ik haat fietsen overigens:p

        Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      10 januari 2012 om 22:32

      @luwek: mijne ook, zitten net zoveel onderdelen op als die dacia, alleen 2 wielen minder. Stuur, trappers, ketting, wielen en een framepje, achteruittraprem.

      Login om te reageren
    • Daniel073 zegt

      11 januari 2012 om 00:00

      @luwek: mijn fiets gaat altijd kapot…

      Login om te reageren
  9. love4sportcars zegt

    10 januari 2012 om 22:09

    Niet moeilijk, daar steekt ook geen technologie in. Ik wil wel eens een lijstje zien met auto’s die volgepropt zitten met technologie welke daarvan het beste merk is. :!

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      10 januari 2012 om 22:39

      @love4sportcars: Nou laat me verrassen. Dat is volgens jou Audi..??

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        11 januari 2012 om 10:26

        @integraturbo: dan zet ik mijn geld in op een Nissan GTR

        Login om te reageren
      • love4sportcars zegt

        11 januari 2012 om 13:22

        @integraturbo: heu… Hoe weet jij dat? ;)

        Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    10 januari 2012 om 22:17

    Logisch, als er niks op zit kan er niks kapot gaan.

    Wel een mooie validatie voor Dacia als merk. No-nonsense auto dat je van A naar B brengt en je zo min mogelijk in de kou laat staan.

    Back to basics!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      10 januari 2012 om 22:19

      @bozewolf: erp…die*

      (E-D-I-T K-N-O-P W-A-N-T-E-D_

      Login om te reageren
  11. kickass zegt

    10 januari 2012 om 22:22

    Mensen die Dacia’s kopen, hebben geen verstand van auto’s, dus ze weten niet beter…

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      10 januari 2012 om 22:35

      @kickass: heb je bewijs?

      Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      10 januari 2012 om 22:46

      @kickass: Ik zie mijzelf niet als ”autokenner” maar ik vind een Dacia altijd wel een verleidelijk aanbod. als je genoeg sheit hebt aan de mening van een ander dan kun je heel veel lol beleven aan je Dacia.

      Login om te reageren
  12. CedricH zegt

    10 januari 2012 om 22:23

    Inderdaad, ik rij liever rond in een ietwat minder betrouwbare auto met meer speeltjes dan zo’n Dacia… Als er niets is kan er inderdaad niets kapot gaan ;) en zoals gezegd is het de vrij simpele beproefde Renault techniek

    Login om te reageren
    • luwek zegt

      10 januari 2012 om 22:41

      @CedricH: zeg dat niet.. Ken iemand die een dacia rijdt.. En dat interieur is een drama, valt aan alle kanten uit elkaar. Elektrische ramen (!) doen het niet en hij lekt als het regent. Kan dus wel degelijk kapot:p

      Login om te reageren
  13. liquid zegt

    10 januari 2012 om 22:32

    Wauw, dit verbaast mij. Ik woon zelf in Roemenie. en wij, als nederlanders steken altijd de draak met dacia’s omdat ze (de oude modelen) zo slecht bleken te zijn.. maar blijkbaar is dit veranderd nadat renault dacia heeft overgekocht.

    Login om te reageren
    • willemseles zegt

      10 januari 2012 om 23:14

      @liquid:

      gokje: je hebt het zeker over het 1310 jaren ’70 model ?
      De aloude renault 12. 95% van de taxi’s is een dacia, nu vooral de logans.Tellerstanden van 170 dkm met een 1.4 benz. heb ik vaak genoeg gezien en op het Roem.wegdek zijn dat tropenjaren. Ze kosten daar trouwens E 5000,- nieuw, voor een daar wonende NL-er een prikkie. Dankzij Dacia heeft RO een goede exportpositie opgebouwd.

      Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    10 januari 2012 om 22:37

    Nou dat is fijn, als ze nou nog is mooie auto’s gingen maken…

    Login om te reageren
  15. dutchiehd zegt

    10 januari 2012 om 22:37

    Tevens is er met de renault techniek sinds 2007 niks mis.. Zolang je maar van de renaults die tussen 2003 en 2007 gebouwd zijn afblijft. Ik rij ni mn 2e Laguna III GT met vierwielbesturing, en heb met beide auto’s geen problemen op electrisch gebied, heb met de eerste 200.000km gereden in 3 jaar. De 180pk/400nm diesel motor is gewoon super.

    OT: Goed bezig Dacia! Hulde!

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      11 januari 2012 om 00:06

      @dutchiehd: Hulde! Eindelijk iemand die weet waar hij over praat. Renaults tussen 2001 & 2005 zijn electronisch zwak (mechanisch wel sterk), alles van ervoor (m.u.v. de R14) en zeker daarna is gewoon prima spul. En ja, ik weet het uit ervaring… (Full-option Laguna uit 2001 gehad… Zucht…)

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        11 januari 2012 om 00:13

        @RRenault: lees: mijn vader heeft gehad. Ik kan helaas nog geen eigen Laguna betalen ;)

        Login om te reageren
        • dutchiehd zegt

          11 januari 2012 om 08:46

          @RRenault: dus conclusie, modellen van 2000 tot 2007, niet kopen! Alles daarvoor of daarna (vooral daarna) zijn gewoon super auto’s!

          Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        11 januari 2012 om 01:14

        @RRenault: Espace III 2.2 dCi uit 2000 was ook al een drama hoor… :/

        Login om te reageren
  16. alcantara zegt

    10 januari 2012 om 22:41

    Mijn vader heeft z’n X3 ingeruild tegen een Dacia Duster, geen dag spijt van gehad! Rijdt net zo lekker alleen kost geen drol qua aanschaf en onderhoud in tegenstelling tot de Bimmer, en hij is lekker zuinig! Snap echt niet dat mensen nog voor een Duitse wagen kiezen, status zeker?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 januari 2012 om 10:30

      @alcantara: Als jou vader geen verschilt merkt tussen een X3 en een Dacia dan heeft die waarschijnlijk achterstallig onderhoud op zijn X3, of gewoon geen gevoel met auto rijden.

      Niet lullig bedoeld, ik wou dat ik zelf genoegen kon nemen met een budget auto, maar ik stoor me aan alles aangezien ik mijn duitse wagen gewent bent.

      Login om te reageren
  17. sir_smokalot zegt

    10 januari 2012 om 22:46

    Misschien kan Ali G ook eens bij Da CIA langs gaan. De FBI heeft ie al eens gehad:

    http://www.youtube.com/watch?v=wGTcMW0kk_k

    Login om te reageren
  18. willemseles zegt

    10 januari 2012 om 23:08

    Ik kom en rijd aldik 12 jaar vaak in Roemenië. Met Dacia’s van kennissen of in taxi’s. Die dingen blijven rijden en het gezegde’krakende karren blijven altijd rijden’ is zeker van toepassing.Heb meegemaakt, dat chauffeur lekke band of kromme velg kreeg door het slechte wegdek (soms 2km goed en dan …een klap)en gewoon van een sloopauto lang de weg een ander wiel demonteerde.Dat is het grote voordeel; altijd identieke onderdelen voorradig. Helaas moet je wel passen op je ruitenwissers, spiegels, alles.Techniek is beproefd en gewoon jaren ’90. Niet zuinig, maar elektr.storingen zul je niet krijgen.En nog een opmerking: Renault is 1 van de betere merken gezien alle autosportsuccessen en daaruit voortvloeiende techniek voor productiewagens. Heb je het over de ontwikkeling van turbo’s , dan heb je het over renault. Een zwaar onderschat merk.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      11 januari 2012 om 15:13

      @willemseles: mee eens met alles, vooral dat gedeelte van renault sport, Heb met de laguna GT met vierwielbesturing veel meer plezier dan welke duitser dan ook, BMW 3 en 5 serie, mercedes C klasse, zelfs Porsche Boxter S, Impreza WRX STI etc, maken geen kans qua wegligging TOV de Laguna GT.

      Login om te reageren
  19. kaasboerin zegt

    10 januari 2012 om 23:13

    Jongens, jongens.. Het interview is gehouden in vrijwel elk EU land dat zo goed als pleite is.. Die rijden dus gewoon allemaal Dacia, valt dus weinig te vertellen over de superieure Deutschers…. (lekker puh!) :lol:

    Login om te reageren
  20. Lan_Evo zegt

    10 januari 2012 om 23:43

    Wel eigenaardig dat boven aan de lijst van modellen allemaal Franse autos staan en onderaan ook, maar dan oudere modellen. Met andere woorden je moet gewoon je Franse auto verkopen na 3-5 jaar probleemloos rijden en dan valt die bij de volgende eigenaar pas uit elkaar. ;)

    Login om te reageren
  21. speedie zegt

    10 januari 2012 om 23:56

    Rijd ook al 30 jaar met “Duitse” merken en maar 1 keer pech gehad door gebroken ventilatorriem. Met Dacia heb je geen veilige wagen, kraakjes en gerammel, slechte stoelen, geen comfort, zuipt meer, slechte wegligging enz. Neen, bedankt hiervoor.

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    10 januari 2012 om 23:59

    En toch (ook al ben ik een 18-jarige rijbewijsloze student) zweer ik bij de japanners.
    BTW @ricardo: Moet dat niet en het meest betrouwbare heten?
    Van het betrouwbaarste heb ik echt nog nooit van gehoord.. :s

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 januari 2012 om 10:34

      @toyotafortuner: Jij spreekt duidelijk uit ervaring.

      Login om te reageren
  23. Benjamin1 zegt

    11 januari 2012 om 00:42

    Wat een onzin braken sommige mensen ook uit….

    Login om te reageren
  24. faalhaas zegt

    11 januari 2012 om 01:51

    5-10 jaar geleden reden we er massaal mee rond (de techniek) – En nu is het klagen dat het troep is. :’) Het zal dan niet de afwerking en opties hebben van een nieuwe bmw of audi, maar wat erop zit werkt wel over het algemeen.

    Login om te reageren
    • visconty zegt

      11 januari 2012 om 09:21

      @faalhaas: +1 (als ze nog wat minder techniek van Renault over hadden genomen was het nog beter ;))

      Login om te reageren
  25. Sm0keGun zegt

    11 januari 2012 om 07:44

    Simpele techniek ,weinig problemen . Weet je nog de problemen van mercedes begin 2000 … met elektronica enz …

    Login om te reageren
  26. RoT___ zegt

    11 januari 2012 om 09:50

    Renault en bagger? In 4 jaar een Laguna diesel naar 160.000 gebracht, enige onvoorziene was een turbosensor die de weg kwijt was, binnen paar minuten opgelost. En ja, het was er een van het vorige type.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      11 januari 2012 om 17:52

      @RoT___: hier een Laguna GT in 3 jaar probleem naar de 200.000 geholpen, en nu heb ik weer een Laguna GT phase 2 :)

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        11 januari 2012 om 21:14

        @dutchiehd: allebij een Laguna GT III btw.

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          11 januari 2012 om 23:18

          @dutchiehd: Zijn nu aan een Ph.2 van de Laguna III begonnen, dCi150. Heerlijk stil, ondertussen 40k op de klok.

          Login om te reageren
  27. alfamail zegt

    11 januari 2012 om 09:57

    Taai bakkie!

    Login om te reageren
  28. RoT___ zegt

    11 januari 2012 om 09:59

    Onderzoek verbaast me overigens niet. Techniek heeft zich al jaren in Renaults bewezen. Desalniettemin wel een paar keer een knipperend motorstoringslampje gehad, kwam op bij 5-10min op 175km/u en verdween als ik terug zakte onder de 140. Dwazensnelheid met dat ding overigens, harder dan 160 moet je er niet mee willen, daarboven zwalkt het ding alle kanten op.

    Login om te reageren
  29. moondustfocus zegt

    11 januari 2012 om 10:36

    Wat er niet op zit, ken ook nie stuk gaan…

    Login om te reageren
  30. Flatfour zegt

    11 januari 2012 om 10:43

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      11 januari 2012 om 15:02

      @Flatfour: cool story bro, now get back into the kitchen and make me a sandwich!

      Login om te reageren
  31. joeke zegt

    11 januari 2012 om 13:25

    Ik vind de dacia (logan mcv 1.5 diesel) wel vrij degelijk hoor. Een carpoolcollega heeft er 120.000 km op 4 jaar meegedaan en het ding rijdt nog steeds goed, hij heeft nog geen enkele panne gehad en hij heeft een gemiddeld verbruik van nog geen 5 liter. (vooral snelwegkilometers) De logan mcv is toch minstens even groot als een 5-serie en maar liefst 2/3de goedkoper! (in belgië toch)
    En wat dat gerammel betreft…hij is een heel pak stiller en dan mijn 10 jaar oude zafira, is op dit vlak natuurlijk niet te vergelijken met een nieuwe bmw en het uiterlijk is ook niet zo geweldig, maar voor de rest gewoon goed! En je zou ervan verschieten wat er ook zonder al die opties nog allemaal kan kapot gaan.

    Login om te reageren
  32. The360box zegt

    11 januari 2012 om 15:06

    Best wel zielig dat goedkoop per definite als slecht wordt gezien/ervaart. Dit is een degelijke auto met wat oudere Renault technologie, ik rijd echt liever in een Dacia dan een Audi dezer dagen.

    Login om te reageren
  33. mercedesfan zegt

    11 januari 2012 om 15:51

    Dit gaat toch tegen de logica in. De onderdelen zijn oude stukken Renault. Uit de tijd dat Renault niet echt het betrouwbaarste merk was(jaren 90 en 2000). De productie gebeurt in Roemenië in een fabriek stammende uit de communistische tijd.
    De vraag stelt zich dan, moet een mens dergelijke enquêtes geloven of niet. Telkens er een enquête gehouden wordt komt men tot een ander resultaat.

    Login om te reageren
  34. jazzzo28 zegt

    11 januari 2012 om 18:23

    Hulde aan kia!

    Jammer dat het merk bij de tevredenheidstrofee zo slecht scoorde…

    Login om te reageren
  35. aschie1 zegt

    11 januari 2012 om 18:23

    Het zijn egt lelijke auto’s

    Login om te reageren
  36. schnitzerken zegt

    11 januari 2012 om 20:24

    Volgens mij heeft test-aankoop net een hoop nieuwe dacia’s gekregen.. Anders is dit onmogelijk.. Of is de vragenlijst afgenomen voor mensen die < 10000 EUR willen uitgeven voor een auto..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North