• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Engine swap: Porsche 911 Targa met Cadillac V8

Auteur: autoblogger, gepost 21 september 2007 om 21:26 – 37 Reacties

Porsche 911 Targa met Cadillac V8

Een engine swap is historisch gezien natuurlijk niet correct, en een 8.2-liter V8 uit een 1970 Cadillac Eldorado in een 911 Targa leggen is helemaal bizar. Toch vond een 45-jarige Amerikaan (midlife anyone?) het nodig om deze swap uit te voeren… Het beestje staat inmiddels te koop op eBay.

The Porsche shock tower crossmember and sheetmetal behind the rear seat had to be removed. I chose a Targa body because of the extra unibody rigidty provided to help when this sheetmetal was removed. The body is still surprisingly stiff. When I was building the car onlookers swore that the back window would pop out and the chassis would twist. But it is all still nice and stiff.

Waar de inspiratie vandaan kwam? Lees “Peterson’s Complete Book of Engine Swapping No. 2” (1975). Of juist niet (via germancarscene).

De Hartman luggage engine cover is natuurlijk wel heel lauw. Meer op eBay.com.

Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • Gespot - De lekkerste Porsche 992 Targa van Nederland
  • Rolf Sanchez
    Zanger Rolf Sanchez koopt nieuwe Porsche 992 Targa 4
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Porsche, targa

Vorig bericht: « Eindelijk een échte pliesie auto: Carbon Motors E7
Volgend bericht: Islide skateboard met Segway techniek »

Lees Interacties

Reacties

  1. Werner zegt

    21 september 2007 om 21:29

    bah, ben hier geen voorstander van, maar ik vind de creativiteitsprijs wel op z’n plaats voor de motorkap!

    Login om te reageren
  2. Xiphos zegt

    21 september 2007 om 21:33

    haha, opzich wel gaaf gedaan, ook met die koffers, leuk gedaan, maar het nut ervan…

    Login om te reageren
  3. Thijs zegt

    21 september 2007 om 21:42

    Ik vind die koffers geniaal. Verder vind ik het gewoon lomp. Zo’n verfijnde Porsche motor vervangen door een amerikaanse motor (bijvoegelijke naamwoorden zijn daarbij niet nodig).

    Login om te reageren
  4. Tombnolz zegt

    21 september 2007 om 21:47

    Waarom voeren we de doodstraf niet opnieuw in?

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    21 september 2007 om 22:02

    Leuk bedacht die koffers! en volgens mij de engine swap van de eeuw of niet?

    Login om te reageren
  6. jurrian zegt

    21 september 2007 om 22:08

    en daarmee wint de porsche 10 pk? en 250 kilo?

    Login om te reageren
  7. Turbopaultje zegt

    21 september 2007 om 22:14

    Grove heiligschennis en absoluut kansloos. Natuurlijk ziek idee van zo´n lompe USA Cowboy…………

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    21 september 2007 om 22:17

    Tja, ik denk dat iedereen wel weet hoe ik hier over denk.
    Maar de oplossing om de motor aan het zicht te onttrekken vind ik wel zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  9. Niels zegt

    21 september 2007 om 22:20

    Blokkeren die “koffers” niet de air in take??

    Login om te reageren
  10. 2SLOW4ME zegt

    21 september 2007 om 22:25

    het geluid van een caddy is naar mijn mening wel mooier dan dat van een porsche… sommige porsches dan

    Login om te reageren
  11. wilco zegt

    21 september 2007 om 22:52

    Echt wel foute mod, auto wordt er toch niet sneller van

    Login om te reageren
  12. Thijs zegt

    21 september 2007 om 22:54

    @Niels
    Door de cabine heen? De koffers zitten aan de binnenkant van de auto.

    Login om te reageren
  13. Arie Nap zegt

    21 september 2007 om 22:57

    Ben ik de enige die het echt gewoon zonde vind van die prachtige porsche :'(

    Login om te reageren
  14. kees zegt

    21 september 2007 om 22:59

    @ jurrian
    Volgens mij lees ik in de omschrijving op ebay ergens dat ie 517 pk levert… da’s denk ik wel iets meer dan ’10pk extra’.

    Volgens mij rij je wel voor lul met zo’n ding. Als je dan toch een enorme motor in een klein autootje wil bouwen, doe het dan in iets waarvan men helemaal niet verwacht dat er power in zit…

    Login om te reageren
  15. dion zegt

    21 september 2007 om 23:02

    echt vette shit die enginecover dat maakt de auto, alleen een vraag voor vandaag, waarom in godesnaam, een onsportieve motor ruilen ??, er rijd nu vast ergeens een fleetwood rond die… niet echt vooruit komt

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    21 september 2007 om 23:03

    @huilebalken .. ik denk idd dat elke vorm van verandering onbegrijpbaar is voor jullie .. dat zegt meer over jullie dan over echte autoliefhebbers.

    Login om te reageren
  17. monk zegt

    21 september 2007 om 23:06

    leuk 512 pk daarin, jammer dat het uit zon enorm blok moet, maar wel prachtige oplossing voor het motordeksel

    Login om te reageren
  18. Bender zegt

    21 september 2007 om 23:08

    Ik ben het met iedereen eens dat een 8.2 uit een Caddy in een Porsche niet echt de best combi is. Maar ik vind het idee geniaal, een keer wat anders! Dit is wel iets wat niemand heeft, en het is een leuk hobby project. Je moet het maar bedenken :-)

    Login om te reageren
  19. Martijn zegt

    21 september 2007 om 23:10

    Ik vind die koffers echt origineel!

    Login om te reageren
  20. Jurgen zegt

    21 september 2007 om 23:21

    Heiligschennis, als je die Mansory wagens slecht vind moet je dit ZEKER slecht vinden.

    Ik vond de Mansory’s top maar dit, BAH. En die koffers is gewoon nutteloos.

    Login om te reageren
  21. Mikeee zegt

    21 september 2007 om 23:21

    Poosje terug was er hier ook een artikel over een rode Porsche met een Chevy V8
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/22/porsche-911-met-chevy-small-block-v8#post-9912

    Deze is dan wel een Big Block t.o.v die andere :-)

    Login om te reageren
  22. Porsche Fan zegt

    22 september 2007 om 00:55

    Dood en doodzonde :s

    wie zo iets doet heeft geen verstand en zeker geen gevoel voor auto’s !!

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    22 september 2007 om 07:07

    @ lincoln:
    Je haalt het niet in je bolle kop om een V8 in je Jag te lepelen he!
    Dan kom ik je opzoeken om je aan je oorlelletjes achter de auto aan te slepen! ;)

    Hoe is ’t trouwens met de Jag?

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    22 september 2007 om 08:32

    @klassiekerrally..
    in mijn bolle kop zit dat idee al bij de aankoop..
    het financiele verhaal houd me nog even tegen..
    uiteraard wel een jag v8 (ford rules)..

    en mijn jaguar staat verlopig alleen maar mooi te zijn..
    de motor loopt niet mooi rond..
    en hij rijdt nog vrij stug..
    een amerikaan die 2.5 ton weegt kan je opkrikken aan zijn bumpers .. bij deze bak is het gewoon eng om een goed plekje uit te zoeken.

    het is de absolute schoonheid die de aankoop heeft bepaald .. maar er moet nog een hoop liefde in op het tweede gezicht.

    bedankt voor je intresse….

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    22 september 2007 om 10:27

    @lincoln: zou je dan niet gewoon het blok compleet kunnen laten reviseren door een echte specialist? Goed uitgebalanceerd met wat nieuwe onderdelen zou het wel eens een heel andere motor kunnen lijken en de kosten zullen lager zijn (hoop ik). Btw welk type/bouwjaar?

    Login om te reageren
  26. Markus zegt

    22 september 2007 om 11:41

    Wat een debiel.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    22 september 2007 om 12:21

    Die persoon is van de pot gerukt!

    ……oke 1 ding toegegeven die “motorkap” is wel gaaaffffff…….

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    22 september 2007 om 12:48

    @wOoOdy .. tja .. het blijft pre-tacher/pre-ford meuk .. al denk ik dat de manifold en het ontstekings gebeuren effe aandacht nodig hebben.

    jaguar xj-c met 6 in lijn 4.2 uit 1976…

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    22 september 2007 om 13:00

    @lincoln: nice one! Ik zou toch gaan voor origineel, perfect afgesteld en perfect in balans ….

    Login om te reageren
  30. Rob USA zegt

    22 september 2007 om 20:41

    Ja ik vind het ook zo zonde van die motor. Dat hij verder moet leven in een te
    klein duits oranje misbaksel !

    Login om te reageren
  31. ZwerverRoodbaard zegt

    23 september 2007 om 12:45

    Ik heb niet het gevoel dat zoiets lekker rijd :S
    Tevens vraag ik me af wat voor Airco of Arko die kerel heeft want zon V8 achter je rug is toch net iets anders dan het verwarminkje wat standaard in een 911 zit.

    Login om te reageren
  32. je oma zegt

    23 september 2007 om 12:51

    Het was toch maar ’n targa, dat is geen echte porsche

    Login om te reageren
  33. RScosworth zegt

    23 september 2007 om 15:21

    Hij is nu in ieder geval wel af van dat koffiemolen geluid…

    Login om te reageren
  34. Ary zegt

    23 september 2007 om 21:41

    Precies RScosworth. Ik doe niets af aan een Porsche en zeker niet aan de kwaliteit van Porsche.
    Maar als je eenmaal in een Porsche vol gas hebt gegeven en dat 1o minuten lang, dan begrijp je waarom er mensen zijn die er een V8 in bouwen.
    Je oren en hersenen zijn niet geschapen om naar een Porsch motor te luisteren

    Login om te reageren
  35. mc zegt

    3 november 2007 om 11:49

    Zit er eindelijk eens een beetje vermogen in zo’n lelijke krautmobiel.

    Login om te reageren
  36. 70 fullsize zegt

    4 november 2007 om 00:18

    @Rob usa: precies!! Dat blok in dat blik is zonde……zou véél beter staan in mijn Catalina.

    Maar ja……

    Trouwens, hebben ze eindelijk es een echte motor in zo’n strijkijzer gebouwd, dekken ze hem af met wat nepkoffers?!?!?!?

    Login om te reageren
  37. igor kowalski zegt

    6 november 2007 om 12:18

    zit er eindelijk eens echt koppel in die porsche , en dat zonder turbo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North