• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland

Auteur: hayte, gepost 26 maart 2021 om 17:10 – 22 Reacties

De Porsche 911 Targa die een halve koprol deed in Gelderland

Deze Porsche 911 Targa maakte de koprol niet af, dus eindigt deze op z’n dak.

Zwaarder dan een reguliere Porsche, maar niet zoveel open lucht als een cabrio-911. De Porsche 911 Targa lijkt een vreemd tussenmodel te zijn, die tóch iets begeerlijks heeft. Is het de interessante techniek, of is het de mooie combinatie van hardtop en opendak? Dat blijft nog een beetje een mysterie. Sowieso voor deze schrijver.

De Targa op de foto’s is echter nog dat stukje mysterieuzer. Feit is wel dat de 911 Targa 4S minstens een halve koprol heeft gedaan; de auto ligt nu ondersteboven op een fietspad. Daarbij heeft dat glazen dak het duidelijk niet overleefd. Het gaat om een 997-model dat in 2008 voor het eerst op de Nederlandse weg reed. Deze heeft dus niet het Targa-systeem waarbij de hele achterzijde van het dak omhoog wordt getild. In plaats daarvan schuift het dak onder de achterruit, alsof het een flink panorama-dak is.

De linkerzijde van deze Targa lijkt nog redelijk onbeschadigd te zijn. Ja, de achterste wielkast heeft wat krasjes, maar zo’n gigantisch grote kostenpost hoeft dat ook niet te zijn. Kijken we naar de andere kant van de omgekukelde Targa, dan zien we dat het ongeluk toch een stukje heftiger was. Het voorwiel zit duidelijk niet meer zo goed aan de auto vast als zou moeten. Ook zien we auto-onderdelen waar eigenlijk een bumper voor hoort te hangen. Het lijkt er dus op dat de Targa met het rechtervoorwiel de stoeprand raakte.

Het ongeluk zou vrijdagmiddag zijn gebeurd, zo rond 14.00 uur in Doesburg. De Porsche Targa raakte van de weg, gleed door het plantsoen en rolde tegen de lantaarnpaal aan. De politie en een ambulance waren ter plaatse; de bestuurder is meegenomen naar het ziekenhuis. Over zijn verwondingen is niets bekend.

Foto’s: Dennis van Bemmel / Persbureau Heitink

Ook interessant!

  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Deze 8 Porsche 911 smaakjes zijn er nog niet
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Gespot - De lekkerste Porsche 992 Targa van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-targa, 997, crash, Porsche, targa, targa-4, targa-4s

Vorig bericht: « Ambtenaren in Groningen gaan aan de Toyota Mirai
Volgend bericht: Komen er dan misschien tóch meer kaartjes voor Dutch GP? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lefty00 zegt

    26 maart 2021 om 17:59

    Toch knap voor een targa, is dat niet precies waarom sommigen kiezen voor een targa ipv cabrio? Hoe stijf zal zo’n cabrio zijn als ie op zn dak ligt….of heb je dan van die automatische rolbars ofzo?

    Login om te reageren
    • DCG zegt

      26 maart 2021 om 19:22

      @lefty00: https://www.planet-9.com/threads/911-roll-over-safety-bars-activate.136449/

      Login om te reageren
  2. hehe zegt

    26 maart 2021 om 18:29

    Ik heb die Turbo velgen nooit zo mooi gevonden, maar ik zie toch dat velen daar anders over denken

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      26 maart 2021 om 21:36

      @hehe: zo zie je ze eens vanuit een andere hoek. Wellicht dat het nu beter is?

      Login om te reageren
  3. Pascal zegt

    26 maart 2021 om 18:41

    Zonde man. Ik reed vandaag nog naast een 911 cabrio, wat een fantasische soundtrack heeft zo’n ding

    Login om te reageren
  4. volvov7025t zegt

    26 maart 2021 om 19:06

    Het nut van het targadak tov de cabrio is bewezen.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      26 maart 2021 om 19:55

      Dat ie makkelijker omrolt? Of wat bedoel je?

      Login om te reageren
  5. schreute01 zegt

    26 maart 2021 om 19:53

    Zonde van de lantaarnpaal.

    Login om te reageren
    • janstehouwer1954 zegt

      27 maart 2021 om 09:38

      @schreute01: 😂🤣

      Login om te reageren
  6. lexis zegt

    26 maart 2021 om 20:58

    Toch wel stevig zo te zien. Zal wel in de papieren lopen die herstellingen.

    Login om te reageren
  7. bitd zegt

    26 maart 2021 om 22:01

    Is geen Targa

    Login om te reageren
    • gabrielo zegt

      26 maart 2021 om 22:16

      Idd was ik ook in de war, maar volgens de auteur is dit een targa. Ik vraag me af of het dan wel een targa mag heten als er in lengterichting doorlopende dakbalken zijn, en dan alleen het middelste deel als een schuifdak naar achteren schuift. :s

      Login om te reageren
    • V8Vantage zegt

      26 maart 2021 om 22:36

      Is destijds toch echt verkocht als targa.: https://www.porsche-club-holland.nl/porscheclubs/pc_holland/pc_main.nsf/web/4EBDFF2C2A0E13CFC12572D2006C7099

      Login om te reageren
    • dragspert zegt

      26 maart 2021 om 23:03

      @bitd: Nee? wat dan wel?

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        26 maart 2021 om 23:19

        @dragspert: een officiële nep targa met een schuifraam, maar goed moet wel eerlijk bekennen dat ik alleen naar de daklijn heb gekeken voor mijn oordeel en dit model was vergeten zoals hierboven beschreven.

        Login om te reageren
  8. V8Vantage zegt

    26 maart 2021 om 22:33

    Grappig, dit is hier even verderop helemaal niets van gemerkt…
    Zo te zien kwam hij vlot van af de provinciale weg, hard linksaf gegaan en met onderstuur het stoeprandje gepakt. Op de foto is dit lastig te zien maar je komt van de afrit met een rechts-links stuk om vervolgens scherp weer naar links te gaan…..

    Login om te reageren
  9. Charles Taycan 4S zegt

    26 maart 2021 om 23:06

    Zonde van deze fraaie Targa. Heb dezelfde gehad maar dan het facelift type van 2010 met PDK. De Targa kun je aan de zijkant herkennen aan de chromen daklijst. Dit is nog het prefacelift model zonder PDK en andere achterlichten.

    Login om te reageren
  10. Flatsix zegt

    27 maart 2021 om 06:54

    Bij de RDW staat ie te boek als Targa 4S

    Login om te reageren
  11. Flatsix zegt

    27 maart 2021 om 07:03

    En even over het mysterie: een Targa is voor mij de meer mannelijke versie van een Cabrio. Wel het plezier van het open rijden maar niet het, in mijn beleving, hogere vrouwen-DNA van de auto. Prachtige auto overigens zo’n Targa 4S!

    Login om te reageren
  12. macchina zegt

    27 maart 2021 om 07:54

    Door die zware dakconstructie gaat je lage zwaartepunt 5 meter omhoog en wordt ie natuurlijk topzwaar. Was een kwestie van tijd dit. ;)

    Login om te reageren
  13. buddy991 zegt

    27 maart 2021 om 10:18

    Die eland test toch, hebben meer auto’s last van

    Login om te reageren
  14. ericd zegt

    27 maart 2021 om 12:35

    Heeft niet de bekende targabeugel… Dus een 996 of 997 targa?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North