• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veiling

Auteur: JordyS, gepost 28 mei 2014 om 19:09 – 14 Reacties

Afbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veilingAfbeelding Enige authentieke Ford GT40 Roadster naar de veiling

Ford GT40 Roadster Prototype 1965
Ford GT40’s zijn zeldzaam, heel zeldzaam. De Roadster-versie rolde slechts vier keer uit de fabriek en dit is jouw kans om er een in originele staat te kopen.

De Ford GT40 was in de jaren zestig het antwoord van Ford op de dominantie van Ferrari in de autosport. Deze Roadster met chassisnummer GT/108 was misschien wel de belangrijkste, ook al won deze auto nooit een race. Ford gebruikte de GT/108 namelijk als testbolide en liet ‘m besturen door grootheden als Carroll Shelby, Ken Miles en Jim Clark, ter voorbereiding op het echte werk, bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans.

GT/108 is de enige authentieke Roadster, met neus in 1965-stijl. De andere Roadsters bestaan alleen nog in onderdelen, zijn van de aardbodem verdwenen of zijn omgebouwd naar de Coupe-versie. De GT/108 bracht de afgelopen twintig jaar door bij dezelfde eigenaar, maar werd in de jaren tachtig en negentig ingezet tijdens historische races.

De veiling staat gepland voor 15 of 16 augustus, dus tot die tijd zul je het als potentiële koper moeten doen met onderstaande, zeer fraaie plaatjes.

Ook interessant!

  • Nieuwste Superformance GT40 heeft 800 pk!
  • Ford GT40 en 911 Targa rijden afgrond in tijdens rally [video]
  • Dit is waarom Ford een GT met zwarte voorklep uitbrengt
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt40, Klassiekers, le-mans, roadster, veiling

Vorig bericht: « Ford wil iedereen aan opblaasbare autogordels
Volgend bericht: De zeven beste dragraces uit films »

Lees Interacties

Reacties

  1. pieterveer zegt

    28 mei 2014 om 19:15

    Was dat ook niet de auto die Rob Slotemaker bestuurde tijdens de opnames van de film Le Mans? Dat was toen de camera-auto, dus ook handiger met zo’n open dak.

    Login om te reageren
  2. O plaat zegt

    28 mei 2014 om 19:36

    Prachtige wagen, leuk om te hebben de enige Ford GT roadster. De (oude) Ford GT is wel zo wat de enige auto ter wereld waar ik een paar 100.000 voor over zou hebben indien ik ze kon missen.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      28 mei 2014 om 19:41

      @shiva: maak daar maar een paar 1.000.000 van!

      Login om te reageren
    • marvinoppeneer zegt

      28 mei 2014 om 21:18

      @shiva: Afgelopen april een prototype voor $7.1 miljoen dollar. Met die paar 100,000 van gaat je het bij lange na niet redden.
      http://www.gtspirit.com/2014/04/13/1964-ford-gt40-prototype-sells-for-7-1-million-at-mecum-auctions-houston/

      Login om te reageren
  3. dragspert zegt

    28 mei 2014 om 19:55

    Niet verwonderlijk dat ze omgebouwd werden tot coupé. Wat een gedrocht is dit geworden zeg!

    Login om te reageren
  4. bofkont zegt

    28 mei 2014 om 19:59

    Leuke historie idd , maar kan niet tippen aan een ferrari uit dezelfde tijd kwa schoonheid.
    En het als dan toch een ford moet worden doe mij dan maar de moderne GT, wat een bruut ding.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      29 mei 2014 om 00:02

      @bofkont: kea schoonheid misschien (volgens jouw), maar dat is dan ook het enige waar de meningen over verdeeld kunnen zijn.

      De GT veegde de vloer aan met zowat iedere Ferrari uit die tijd en alleen daarom is die bijzonder.

      Login om te reageren
  5. carmasterr zegt

    28 mei 2014 om 19:59

    Ik meen in de RTL GP gelezen te hebben over een groen exemplaar, gecrasht tijdens de Targa Florio en later in een paar stukken teruggevonden bij een oud ijzerboer.
    Deze is weer compleet gerestaureerd, maar wordt door het originele chassisnummer wel gezien als ´n echte.
    Dus eigenlijk zijn het er twee, tenzij ie een zeer on originele paintjob heeft gekregen.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      28 mei 2014 om 22:22

      @carmasterr: die groene rijdt in de Historic Masters, of hoe het ook heet. Erg fraai ding, dacht inderdaad wel origineel maar niet in oorspronkelijke staat. Ziet er overigens anders uit dan deze, meer gewoon mk1, targa style. Dit is niet fantastisch

      Login om te reageren
  6. bohica zegt

    28 mei 2014 om 22:53

    Ik wou me net inschrijven .
    Zie ik dat het een rechtsgestuurde is .
    Daar zit ik niet op te wachten .

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      29 mei 2014 om 10:45

      @bohica: Zal vast zijn vanwege het gebruik op een circuit. Meeste circuits hebben vooral bochten die rechtsom gaan en daarom is rechtsgestuurd logischer.

      Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    28 mei 2014 om 23:26

    De ”gewone” GT40 oogt zo veel beter, dit mag dan wel een van de enige overgebleven roadsters zijn. Maar het lijkt net een zelfbouwproject.

    Login om te reageren
  8. Alfarobert zegt

    28 mei 2014 om 23:57

    Hij zal wel weer naar China of Amerika verhuizen neem ik aan.(J.Leno)?

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    29 mei 2014 om 00:12

    Zeker mooi als roadster, maar toch liever de GT40 coupe. Net wat mooier als coupe

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North