• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ie

Auteur: Author, gepost 26 april 2017 om 12:09 – 43 Reacties

Afbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ieAfbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ieAfbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ieAfbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ieAfbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ieAfbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ieAfbeelding Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ie

Er komen 18 Abarth 595 Pista's naar NL, zoveel kost 'ie
Opgefokte 500’jes kennen we intussen. Waarom zouden we wakker moeten liggen van de Pista?

Allereeerst het vermogen. De 1.4 T-Jet onder de kap werd opgewaardeerd naar 160 pk en 230 Nm. Schakelen mag met de vijfbak en wie dat tot in de perfectie beheerst moet in 7,3 seconden naar 100 km/u kunnen sprinten. De topsnelheid bedraagt 216 km/u.

De Pista wordt in gelimiteerde oplage gebouwd en naar verluidt worden de 18 Nederlandse exemplaren allemaal Campovolo Grey gespoten. Las u ook Campoyolo? Voor de remmerij zorgen geperforeerde schijven en Koni leverde de schokbrekers. De 1.4 ademt uit middels een viertal uitlaatpijpen en met Abarth Telemetry kun je op de bekende circuits in Europa (Monza, Spa, et cetera) je eigen rondje uitlezen en analyseren.

Verder krijgt de Pista enkele gele details, 17 inchers en sportstoelen. Omdat de moderne man niet zonder kan is het stuurwiel uitgerust met 12-uursstreepje en als je het uitlaatgeluid beu bent zorgt de audio van Beats voor de broodnodige afwisseling.

Kost dat? 30.995 eurootjes.

Ook interessant!

  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Abarth 595 Spa-Francorchamps
    Abarth 595 Spa-Francorchamps is Belgisch feestje voor Belgen
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar
    Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 595, abarth, Fiat, geld, pista

Vorig bericht: « Koopje: Citroën Méhari voor 32 ruggen
Volgend bericht: Lease maar: Peugeot 5008 of Skoda Kodiaq »

Lees Interacties

Reacties

  1. dromedaris zegt

    26 april 2017 om 12:15

    Da’s al wat beter geprijsd dan de 500 met een geel Ferrari kleurtje, die gingen voor niet minder dan €80k

    Login om te reageren
  2. 't Peugje zegt

    26 april 2017 om 12:17

    Sjooo hey, dat is een snelle Cinquecento. Maar 30 duuzend is het niet waard…

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    26 april 2017 om 12:26

    Meh… Als er niet eens een fatsoenlijke kleur af kan voor die 31 ruggen, dan pas ik liever

    Login om te reageren
  4. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    26 april 2017 om 12:35

    Vind de prijs inderdaad wel meevallen. Al is het nog altijd meer dan genoeg

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    26 april 2017 om 12:38

    Dik hoor, elke cilinder een eigen pijp jonguh.

    Login om te reageren
  6. focusrs1 zegt

    26 april 2017 om 12:41

    Voor dat geld koop je beter een Ford Fiesta ST – op ieder vlak beter!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 april 2017 om 15:04

      @focusrs1: of een volvo 850R en een hele dikke vakantie (of nieuwe keuken, tuin, badkamer?)

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        26 april 2017 om 17:09

        @kennone: Je kunt het niet vergelijken maar zo zit ik ook altijd te relativeren. Geld is geld. Voor mij dan E46 M3.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          27 april 2017 om 13:04

          @straatzakelijk: bespaar je geld op die E46, heb hem gehad als youngtimer en toegegeven nog steeds vind ik hem er fantastisch uitzien. En dan komt de maar: hij stuurt echt niet goed, hij is veel te zwaar. En dat is voor mij het belangrijkste in een auto.
          “Hard rechtuit is het eerste wat gaat vervelen” (quote gejat van Chris Harris, maar oh zo waar)

          Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    26 april 2017 om 12:43

    Heerlijke wagentjes, en deze is zelfs nog “redelijk” geprijsd ook. Maar er zijn uiteraard wel veel beter sturende en meer vermogende B segmenters te koop voor dit geld.

    Login om te reageren
  8. fromtheg zegt

    26 april 2017 om 12:47

    Vermogen en snelheid vallen tegen voor zo’n prijs

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    26 april 2017 om 12:59

    Het probleem van de 500 Abarth is dat hij voor geen meter zit. De pedalen staan te dichtbij, het stuur te ver weg en te vlak. Als je niet goed zit wordt rijden nooit echt leuk.

    Login om te reageren
    • laurensaz zegt

      26 april 2017 om 13:07

      @Jochempie: als je lang bent is het helemaal een drama. Ik kan geen 5 min rijden zonder nekklachten

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        27 april 2017 om 17:55

        @laurensaz: wat is lang? Ik kan prima in een fiat 500 rijden en ben 1m93. Gewoon fatsoenlijk in die stoel gaan zitten…

        Login om te reageren
  10. zwepp zegt

    26 april 2017 om 13:08

    Jammer dat je em na aanschaf nog naar de spuiter moet brengen. Wordt alleen geleverd in de grondverf.

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    26 april 2017 om 13:09

    De esseesse had toch al 180pk?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      26 april 2017 om 14:10

      @gulli: Dat is nu de 695 geworden.

      Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    26 april 2017 om 13:14

    Die essesse is een schat van een urban hero, helaas wil mijn vrouw hem niet ze is aan haar Twingo I gehecht en wil geen neurotisch opgefokt Italiaantje.
    Eentje in de familie is al meer dan genoeg zegt ze.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      26 april 2017 om 13:26

      @desjonnies: Een 159 is toch geen neurotisch opgefokt Italiaantje? Lijkt me juist een prettig metgezel.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        27 april 2017 om 14:48

        @viezefreddyw: Dat ging natuurlijk over meneer Sjonnies himself :)

        Login om te reageren
  13. verral zegt

    26 april 2017 om 13:18

    Voor elke 40 PK een uitlaatpijp? Overdrijven is ook echt iets Italiaans. Goed dat ze dat bij BMW niet als norm hanteren. Een M550D met 10 pijpen is ook geen porem.

    Login om te reageren
    • veppiale zegt

      26 april 2017 om 18:35

      @verral: overdrijven lijkt me meer iets voor jou, heeft een giulia qv 12 uitlaten ofzo.. dus hou je domme opmerking voor jezelf. En als je dit ding hoort draaien, wel die maakt een 550d belachelijk. Dit karretje heeft geen ingebouwde luidspreker nodig in de achterbumper om het geluid van een V8 na te bootsen.. deze klinkt rauw en puur maar hey wij Italianen overdrijven toch altijd.

      Login om te reageren
      • bmwtouring2 zegt

        27 april 2017 om 02:39

        @veppiale:
        Je vergeet nog “lichtgeraakt” als eigenschap te vermelden.
        Geen dank.

        Login om te reageren
        • veppiale zegt

          27 april 2017 om 09:37

          @bmwtouring2: gelijk jullie Nederlanders als het over max verstappen gaat bedoel je ?

          Login om te reageren
  14. bogaertd zegt

    26 april 2017 om 13:20

    Geef mij maar liever men Adam-s.. Vele meer luxe en beter uitgerust en dan voor een stuk minder geld. En dan zwijg ik nog over de vele betere zit positie enz…

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      26 april 2017 om 13:39

      @bogaertd:

      Is de Adam onderhuids niet een 500?
      Dan zou de zitpositie niet heel veel meer kunnen afwijken lijkt mij.

      Login om te reageren
      • bogaertd zegt

        26 april 2017 om 13:50

        @jack_abarth: De adam is breeder en langer al oogt hij wel vrij identiek (natuurlijk geen meter hehe). Een adam is eig een ingekort corsa chassis. Ik zou zeggen spring eens bij een dealer binnen en test het maar en wees verrast :) positie stuur en versnellingspook ligt anders en ook zitten de recaros zetels beter als die sabaltjes.

        Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    26 april 2017 om 13:24

    Best een geinig wagentje, maar niet zo geinig dat ik daar 30k voor zou neerleggen. De 500 is sowieso een overpriced ding, ongeacht welke uitvoering. Maar het gleufvolk valt er massaal voor.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      26 april 2017 om 13:38

      @berlinetta: postbodes? Lijkt me niet de ideale auto voor een postroute

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 april 2017 om 14:13

        @gulli: Onder andere postbodes. Snel en makkelijk in de stad. Maar ik doelde toch op een ander soort gleufvolk.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          26 april 2017 om 14:15

          @berlinetta: Ah, toch :P

          Login om te reageren
  16. supertjeduc zegt

    26 april 2017 om 13:43

    Ik zit er perfect in , en ja veel geld
    Heb er sinds vorige week gele koni’s onder , rijdt best erg goed , niet zo stug als de Bilsteins
    En 200 pk en dat scheelt best een slok op een borrel

    Login om te reageren
  17. expendite zegt

    26 april 2017 om 14:33

    Ik koop liever de 1.5 colt czt met 150pk ipv 500

    Login om te reageren
  18. Jantje_555 zegt

    26 april 2017 om 14:45

    die 695 heeft toch meer pk dus wat is hier speciaal aan?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      26 april 2017 om 14:47

      @jantje_555: Is meer PK per definitie beter dan?

      Login om te reageren
  19. gerjan zegt

    26 april 2017 om 14:48

    Vraag mij af wat voor mensen dit kopen. Zullen wel hippe stadse lui wezen. Het is geen mooie auto. Voor 30.000 is er zoveel mooiers te koop. Zit geen ruimte in. Kleuren combo is niet mooi. Je moet flinke klap van de molen gekregen hebben om dit te kopen.

    Login om te reageren
  20. poes zegt

    26 april 2017 om 17:23

    Het ergste is nog de zithouding. Je zit er véél te hoog in.

    Login om te reageren
  21. PeugeotGTI zegt

    26 april 2017 om 17:28

    Als het nou Campagnolo was geweest . . .

    Login om te reageren
  22. cossiekiller zegt

    26 april 2017 om 21:20

    Doe maar de Biposto met dogleg bak. Als het dan toch geld mag kosten.

    Login om te reageren
  23. bonzoo zegt

    26 april 2017 om 22:58

    Voor dat geld koop je toch een Fiesta ST veel beter!!

    Login om te reageren
  24. MaartenD zegt

    27 april 2017 om 00:22

    Ik vind 160pk wel een beetje laf…daarnaast belachelijk overprized

    Login om te reageren
  25. bmwtouring2 zegt

    27 april 2017 om 02:41

    Voor dat geld koop ik wel een echte auto.

    Login om te reageren
  26. continentalgt zegt

    27 april 2017 om 08:47

    Voor die 30k, kun je ook b.v iets leuks kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North