Er komen 18 Abarth 595 Pista’s naar NL, zoveel kost ‘ie

Auteur: , 43 Reacties

Opgefokte 500'jes kennen we intussen. Waarom zouden we wakker moeten liggen van de Pista?

Allereeerst het vermogen. De 1.4 T-Jet onder de kap werd opgewaardeerd naar 160 pk en 230 Nm. Schakelen mag met de vijfbak en wie dat tot in de perfectie beheerst moet in 7,3 seconden naar 100 km/u kunnen sprinten. De topsnelheid bedraagt 216 km/u.

De Pista wordt in gelimiteerde oplage gebouwd en naar verluidt worden de 18 Nederlandse exemplaren allemaal Campovolo Grey gespoten. Las u ook Campoyolo? Voor de remmerij zorgen geperforeerde schijven en Koni leverde de schokbrekers. De 1.4 ademt uit middels een viertal uitlaatpijpen en met Abarth Telemetry kun je op de bekende circuits in Europa (Monza, Spa, et cetera) je eigen rondje uitlezen en analyseren.

Verder krijgt de Pista enkele gele details, 17 inchers en sportstoelen. Omdat de moderne man niet zonder kan is het stuurwiel uitgerust met 12-uursstreepje en als je het uitlaatgeluid beu bent zorgt de audio van Beats voor de broodnodige afwisseling.

Kost dat? 30.995 eurootjes.



43 reacties

Da’s al wat beter geprijsd dan de 500 met een geel Ferrari kleurtje, die gingen voor niet minder dan €80k
Sjooo hey, dat is een snelle Cinquecento. Maar 30 duuzend is het niet waard…
Meh… Als er niet eens een fatsoenlijke kleur af kan voor die 31 ruggen, dan pas ik liever
Vind de prijs inderdaad wel meevallen. Al is het nog altijd meer dan genoeg
Dik hoor, elke cilinder een eigen pijp jonguh.
Voor dat geld koop je beter een Ford Fiesta ST – op ieder vlak beter!
@focusrs1: of een volvo 850R en een hele dikke vakantie (of nieuwe keuken, tuin, badkamer?)
@kennone: Je kunt het niet vergelijken maar zo zit ik ook altijd te relativeren. Geld is geld. Voor mij dan E46 M3.
@straatzakelijk: bespaar je geld op die E46, heb hem gehad als youngtimer en toegegeven nog steeds vind ik hem er fantastisch uitzien. En dan komt de maar: hij stuurt echt niet goed, hij is veel te zwaar. En dat is voor mij het belangrijkste in een auto.
“Hard rechtuit is het eerste wat gaat vervelen” (quote gejat van Chris Harris, maar oh zo waar)
Heerlijke wagentjes, en deze is zelfs nog “redelijk” geprijsd ook. Maar er zijn uiteraard wel veel beter sturende en meer vermogende B segmenters te koop voor dit geld.
Vermogen en snelheid vallen tegen voor zo’n prijs
Het probleem van de 500 Abarth is dat hij voor geen meter zit. De pedalen staan te dichtbij, het stuur te ver weg en te vlak. Als je niet goed zit wordt rijden nooit echt leuk.
@Jochempie: als je lang bent is het helemaal een drama. Ik kan geen 5 min rijden zonder nekklachten
@laurensaz: wat is lang? Ik kan prima in een fiat 500 rijden en ben 1m93. Gewoon fatsoenlijk in die stoel gaan zitten…
Jammer dat je em na aanschaf nog naar de spuiter moet brengen. Wordt alleen geleverd in de grondverf.
De esseesse had toch al 180pk?
@gulli: Dat is nu de 695 geworden.
Die essesse is een schat van een urban hero, helaas wil mijn vrouw hem niet ze is aan haar Twingo I gehecht en wil geen neurotisch opgefokt Italiaantje.
Eentje in de familie is al meer dan genoeg zegt ze.
@desjonnies: Een 159 is toch geen neurotisch opgefokt Italiaantje? Lijkt me juist een prettig metgezel.
@viezefreddyw: Dat ging natuurlijk over meneer Sjonnies himself :)
Voor elke 40 PK een uitlaatpijp? Overdrijven is ook echt iets Italiaans. Goed dat ze dat bij BMW niet als norm hanteren. Een M550D met 10 pijpen is ook geen porem.
@verral: overdrijven lijkt me meer iets voor jou, heeft een giulia qv 12 uitlaten ofzo.. dus hou je domme opmerking voor jezelf. En als je dit ding hoort draaien, wel die maakt een 550d belachelijk. Dit karretje heeft geen ingebouwde luidspreker nodig in de achterbumper om het geluid van een V8 na te bootsen.. deze klinkt rauw en puur maar hey wij Italianen overdrijven toch altijd.
@veppiale:
Je vergeet nog “lichtgeraakt” als eigenschap te vermelden.
Geen dank.
@bmwtouring2: gelijk jullie Nederlanders als het over max verstappen gaat bedoel je ?
Geef mij maar liever men Adam-s.. Vele meer luxe en beter uitgerust en dan voor een stuk minder geld. En dan zwijg ik nog over de vele betere zit positie enz…
@bogaertd:

Is de Adam onderhuids niet een 500?
Dan zou de zitpositie niet heel veel meer kunnen afwijken lijkt mij.
@jack_abarth: De adam is breeder en langer al oogt hij wel vrij identiek (natuurlijk geen meter hehe). Een adam is eig een ingekort corsa chassis. Ik zou zeggen spring eens bij een dealer binnen en test het maar en wees verrast :) positie stuur en versnellingspook ligt anders en ook zitten de recaros zetels beter als die sabaltjes.
Best een geinig wagentje, maar niet zo geinig dat ik daar 30k voor zou neerleggen. De 500 is sowieso een overpriced ding, ongeacht welke uitvoering. Maar het gleufvolk valt er massaal voor.
@berlinetta: postbodes? Lijkt me niet de ideale auto voor een postroute
@gulli: Onder andere postbodes. Snel en makkelijk in de stad. Maar ik doelde toch op een ander soort gleufvolk.
@berlinetta: Ah, toch :P
Ik zit er perfect in , en ja veel geld
Heb er sinds vorige week gele koni’s onder , rijdt best erg goed , niet zo stug als de Bilsteins
En 200 pk en dat scheelt best een slok op een borrel
Ik koop liever de 1.5 colt czt met 150pk ipv 500
die 695 heeft toch meer pk dus wat is hier speciaal aan?
@jantje_555: Is meer PK per definitie beter dan?
Vraag mij af wat voor mensen dit kopen. Zullen wel hippe stadse lui wezen. Het is geen mooie auto. Voor 30.000 is er zoveel mooiers te koop. Zit geen ruimte in. Kleuren combo is niet mooi. Je moet flinke klap van de molen gekregen hebben om dit te kopen.
Het ergste is nog de zithouding. Je zit er véél te hoog in.
Als het nou Campagnolo was geweest . . .
Doe maar de Biposto met dogleg bak. Als het dan toch geld mag kosten.
Voor dat geld koop je toch een Fiesta ST veel beter!!
Ik vind 160pk wel een beetje laf…daarnaast belachelijk overprized
Voor dat geld koop ik wel een echte auto.
Voor die 30k, kun je ook b.v iets leuks kopen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).