• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komt geen nieuwe Audi RS4?

Auteur: Alwood, gepost 28 augustus 2009 om 23:03 – 55 Reacties

Audi RS4 RIP


Audi wil graag een snellere A5, een RS5 zal niet lang meer op zich laten wachten. De komst van dit model gaat echter wel ten koste van en andere lekkere Audi.

Niks wijst er vooralsnog op dat Audi een nieuwe rappe A4 aan het ontwikkelen is. Testmodellen op de Nordschleife zijn veelal coupés en dat heeft dus een reden. Naast een snelle vierzits coupé is er geen ruimte voor een RS4. Wil je een snelle Audi met veel deuren, dan is de S4 wellicht de beste optie.

Wel gaat de nieuwe RS5 een flink fijngeslepen V8 herbergen. Het 4.2 blok zou zelfs 450pk uit moeten gaan spuwen. Met de komst van deze coupé zou ook de R8 wel eens een update kunnen krijgen. Over 2 weken weten we meer.

Geen goed nieuws, zo laat op de vrijdagavond. Helaas moet iemand het brengen. Misschien kunnen we de RS4 nog wel het beste herinneren om haar prachtige grom. Uit den ouden doosch, speakers voluit! (bron: jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, RS4, Video

Vorig bericht: « Naast de Coupe, ook een Mini Roadster in Frankfurt?
Volgend bericht: BMW’s conceptcar is een diesel-elektrische plug-in hybride coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jipino zegt

    28 augustus 2009 om 23:05

    die goeie ouwe tijd waarin audi’s nog een beetje te onderscheiden waren… klein beetje

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      28 augustus 2009 om 23:43

      @Jipino: Waar is die tijd?

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    28 augustus 2009 om 23:06

    Ja joh, doe nog ff een berichtje over Audi, die hadden we nog niet.

    De RS4 is wel lekker, maar geen cash-cow natuurlijk. Aan de andere kant een S4 motor uitrusten met een turbo naast de compressor…..

    Login om te reageren
  3. yns zegt

    28 augustus 2009 om 23:06

    jammer, ik had vieler een rs4 dan dat ik een rs5 had(eigenlijk maakt het niet veel uit ik zou het toch niet kunnen betale :P)

    Login om te reageren
  4. Yeelen zegt

    28 augustus 2009 om 23:06

    NEEEEEEEEEEEEEEEEENN ! Geent combinatie meer van sportiviteit en comfort en praktische auto’s meer bij audi in de hogere middenklasse (de RS4 dus, , de RS6 is er nog ;) )

    Login om te reageren
  5. sven2 zegt

    28 augustus 2009 om 23:11

    jammer, vond ie wel leuk, maar zal toch altijd een C-klasse AMG verkiezen boven een RS 4. niet tegenstaande, is het en blijft het een leuke kar!! maar ik denk niet dat je te hard moet treuren, er zal heus wel een RS 5 SportBack komen, wees maar gerust!

    Login om te reageren
  6. klootzak1 zegt

    28 augustus 2009 om 23:12

    So? toch een lelijk ding

    Login om te reageren
  7. e24 zegt

    28 augustus 2009 om 23:13

    Als er een RS5 komt, dan komt er ook een RS5 Sportback. Heb je ook vier deuren…

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    28 augustus 2009 om 23:16

    Jep, die rijtest herinner ik me nog. Van in Ruben’s hiphop periode.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 augustus 2009 om 08:39

      @vla: dat filmpje is door Sacha gemaakt. Wel even opletten he;)

      Maar het is lang geleden dat ik dat filmpje heb gezien, leuk!

      Login om te reageren
  9. MATSS zegt

    28 augustus 2009 om 23:17

    maak dat de nonnen wijs!
    ik denk wel dat er eentje zal komen hoor , misschien met een twin turbo V6 ofzo

    het zou toch spijtig zijn moest er geen komen want dan kun je de goeie ouwe vergelijking niet meer maken of je moet dan de RS5 vergelijken met de M3 coupé en jah wat dan… de CLK 63??? of komt er een C-klasse coupé gelijk bij de E ofzo

    Login om te reageren
  10. HDM zegt

    28 augustus 2009 om 23:21

    @MATSS: ja er komt een C-klasse coupe, met echte coupe-lijnen, en niet zoals de CLC.

    En van de E zou blijkbaar alsnog GEEN versie van AMG komen. Ik heb beide dingen via AMG gehoord, misschien dat het tweede geheimhouding is, misschien ook echt waar…

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      29 augustus 2009 om 12:49

      @HDM: er komt wél een AMG, maar een ‘andere soort’ AMG.. “Mercedes-AMG vaart een andere koers wat betreft de E-klasse Coupé AMG. Volgens een woordvoerder van het merk verschijnt er namelijk ´een andere AMG-uitmonstering van de E Coupé´ dan dat we normaliter van de performancejongens gewend zijn.

      Sommige automedia suggereren dat de AMG-versie van de E-klasse Coupé het bijkomend predicaat Black Series meekrijgt, en dat zou onder andere nog meer vermogen en een nog krijgshaftiger uiterlijk betekenen in vergelijking tot de normale AMG’s. Ook zou de auto volledig zijn gericht op circuitgebruik. Mercedes rept hier overigens geen woord over. Een woordvoerder van het merk neemt de woorden “Geen ‘gewone’ E Coupé AMG” in de mond. En of het inderdaad een versie van het kaliber Black Series – die normaal gesproken uitsluitend als exclusieve kers op de AMG-taart wordt uitgebracht – wordt blijft ook zodoende onduidelijk.

      Alsnog een gapend gat
      Wij durven hierover in ieder geval nog geen uitspraken te doen. Reden? Afgaande de op de eerdere verschenen Black Series-modellen vergt een eventuele E Coupé AMG Black Series namelijk een aanzienlijk hogere investering als een gewone AMG. En aangezien de markt voor normale AMG’s al beperkt is, zal de kopersgroep van een veel duurdere variant helemaal dun bezaaid zijn. Het blijft toch een kosten-baten-verhaal, nietwaar?! Bovendien, wat voor soort E Coupé-model gaat vervolgens het (enorme) gat tussen een normale E Coupé en de E Coupé Black Series opvullen?” bron: autowereld.com

      Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    28 augustus 2009 om 23:27

    Toch maar de S4 MTM van laatst nemen dan maar?

    Login om te reageren
  12. BMWPerformance zegt

    28 augustus 2009 om 23:38

    vind de vorige generatie A4 het mooiste van allemoaal de B8 vind ik niet mooi,
    die goede oude tijden (A)

    Login om te reageren
  13. F355GTB zegt

    28 augustus 2009 om 23:39

    Misschien komt de RS4 later. De A5 is immers gewoon een A4 coupé.
    En aangezien Audi graag BMW nadoet: De M3 was eerst ook alleen als coupé leverbaar.

    Login om te reageren
  14. Peewee zegt

    28 augustus 2009 om 23:39

    Ach, ook dit jaar (t/m augustus) heeft Audi weer 40% meer auto’s verkocht dan BMW, zo slecht doen ze het dus niet.

    Overigens, op Diesel gebied komen ze elkaar nog wel tegen, maar de 1.8T en de 2.0T maken natuurlijk gehakt van de 318i en 320i. Pas bij de 6 cylinders begint BMW wat te lopen, maarja, dat is in Nederland misschien 1% van het marktaandeel.

    Hetzelfde geldt in het segment eronder. Zelfs een Golf 1.4TSI (118kw) rijd rondjes om een 118 of 120, ondanks de mooie wegligging van de BMW. Verouderde techniek. Het is wachten op de eerste 1.6T van BMW, die al wel klaar ligt.

    Login om te reageren
  15. M5Power zegt

    28 augustus 2009 om 23:50

    450pk? meer dan de M3 dus en waarschijnlijk krijgt de volgende generatie M3 dan 480 ofz? op dat vlak apprecieer ik mercedes dan toch meer die trekken zich niks aan van die pk-oorlog

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 augustus 2009 om 23:54

      @M5Power: Oh ja?

      Login om te reageren
      • M5Power zegt

        28 augustus 2009 om 23:58

        @SimonMc: hoe bedoel je oh ja?

        Login om te reageren
  16. M5Power zegt

    29 augustus 2009 om 00:00

    ah ok ik snap het hij was niet direct gevallen en ik vind dat toch in ieder geval de sls amg bv krijgt 526 pk zijn voorganger de slr heeft er 617 zou audi of bmw zoiets doen?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 augustus 2009 om 11:35

      @M5Power: Dat van die SLS amg klopt niet hoor, die krijgt geen 526 pk, maar 571 pk…

      http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/02/officiele-specs-mercedes-benz-sls-amg-aka-gullwing

      Ook kan je die SLS met geen enkele wagen in het gamma van BMW of Audi vergelijken, die zit in zijn eigen segment, dus die hoeft nergens mee te concurreren.

      Wel klopt het dat deze minder pk krijgt dan de SLR Mclaren, maar deze weegt wel een heel stuk minder dan de SLR !Dit is trouwens ook geen opvolger van de SLR, maar een reïncarnatie van de Gullwing.En deze wordt ook niet samen meer ontwikkeld met McLaren, maar wel met AMG.

      Geloof me, Mercedes zal niet met de staart tussen de benen verdwijnen, maar ze blijven geen pk’s en Nm’s bijpompen bij modellen die het vermogen nu al niet op de baan krijgen.Dus je zal in de toekomst bv geen SL amg zien met 700 pk en 1300 Nm.

      Maar als BMW of Audi een krachtigere versie uitbrengen van de M5 of RS6, dan zal Mercedes niet braafjes toekijken hoe ze marktaandeel verliezen.

      Eigenlijk zouden ze het anders moeten doen.Gewoon evenveel pk behouden als nu ( of minder ), maar wel een heel stuk lichter maken ( ik denk aan 200 kg of meer ).

      Maar natuurlijk doen ze dat niet, want hoe krijg je dit uitgelegd op café?

      Man A:”Ja mijn nieuwe M5 heeft wel minder pk dan mijn vorige M5, maar omdat ie nu 200 kg minder weegt, is de pk/gewichtsverhouding véél gunstiger…”

      Man B: “Mijn RS6 heeft 50 pk meer dan jouw M5…”

      Login om te reageren
  17. autobandventieldopje zegt

    29 augustus 2009 om 00:17

    Eg wel dat er een RS4 komt, gewoon ff wachten…half Zwitserland rijdt in zo’n auto rond…en in RS6jes…dus zijn succesvol genoeg om produktie voort te zetten dunkt me.

    Login om te reageren
  18. Tommy2 zegt

    29 augustus 2009 om 00:30

    Een Avant zou er wel komen toch? Teminsten dat waren de laatste berichten een paar maand terug. En dan ipv een RS4 sedan een RS5 SB…

    Zo erg is dat niet, 2 A4’s terug was er ook geen RS4 maar alleen een S4!

    Login om te reageren
  19. AriM6 zegt

    29 augustus 2009 om 00:32

    Jammer voor de Audi fans, maar goed dan moeten ze maar gaan dromen van een RS5 Sportback.

    En eh..
    Zijn jullie van merk geswichted ?
    Normaal is er meer BMW dan Audi nieuws, maar zo te zien is het de laatste tijd ff andersom.

    Login om te reageren
  20. Tommy2 zegt

    29 augustus 2009 om 00:32

    @M5Power: AMG is toch bezig met een 525 pk sterke C 63 AMG, hoezo geen pk-oorlog? :D

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      29 augustus 2009 om 00:56

      @Tommy2: je hoort me al niet meer:d

      Login om te reageren
  21. Patrick zegt

    29 augustus 2009 om 00:34

    spijtig voor de audifans.. misschien wel goed nieuws voor de RS4 bezitters van het vorige type, misschien gaan die wel wat meer geld opbrengen met de tijd?

    Login om te reageren
  22. Sorcerer zegt

    29 augustus 2009 om 00:41

    Ff wachten: RS5 Sportback, ook meer deuren, toch?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 augustus 2009 om 08:40

      @Sorcerer: inderdaad!

      Login om te reageren
  23. 750i zegt

    29 augustus 2009 om 01:00

    Toch liever een RS5 dan een RS4 maar jammer is het wel. Maar als BMW-fan toch het liefst de M3.

    Login om te reageren
  24. clijde zegt

    29 augustus 2009 om 01:09

    Dream on, en heb geduld. De rs4 zetten de echt niet in de ijskast. :)

    Login om te reageren
  25. Jozef zegt

    29 augustus 2009 om 02:00

    Het RS4-segment brengt gewoon niets op voor audi. Nu ja, de A5 is toch veel lekkerder en wellicht hopen ze bij audi dat een RS5 wél vlotter van de hand gaat. Wat ook zo zal zijn :)

    Maar toch vind ik dat ze beter een paar van die sportsback- modellen of zo hadden kunnen schrappen, stomme eikels :roll:

    Login om te reageren
  26. Iceman zegt

    29 augustus 2009 om 09:25

    Gewoon wachten op de RS5 Sportback.

    Login om te reageren
  27. TimmyHighflyer zegt

    29 augustus 2009 om 09:42

    Prachtige auto die RS4. Ik heb er ooit één als tweedehands te koop gezien voor ongeveer €50.000. Minder dan een nieuwe A5 3.0 (Belgische prijzen weliswaar voor beiden!). Mooi lijkt dat natuurlijk totdat je dan even uitrekent wat verbruik je gaat kosten, moest je hem dagelijks gaan gebruiken!
    Een RS5 coupe zal wel prachtig zijn, maar op de RS5 sportsback zit ik echt niet te wachten. Ik hou het liever bij klassiek modellen als sedan, break, coupe, hatchback, SUV… dan bij al die cross-overs en tussenmodellen.

    Login om te reageren
  28. AMG Powerrr zegt

    29 augustus 2009 om 10:33

    Da’s behoorlijk kansloos van Audi. Hopen ze dan zo dat de S4 met een C63 of een M3 sedan moet gaan concurreren. Een RS5 is meer wat voor de M3 Coupe en een (hopelijk toekomstige) E AMG Coupe.

    Login om te reageren
  29. Guido zegt

    29 augustus 2009 om 11:47

    Aan een S4 heb je toch genoeg als een dergelijke bestuurder die men normaliter in een audi vindt? Ik reed toevallig gister een tijdje bij een S4 en daar komt ook een heerlijk geluidje uit en is toch zeer zeker erg rap.

    Login om te reageren
  30. Iceman zegt

    29 augustus 2009 om 12:02

    Met een upgrade heeft de S4 B8 meer vermogen dan een RS4.

    Login om te reageren
  31. northspotting zegt

    29 augustus 2009 om 12:03

    Jammer jammer jammer. Of eigenlijk: sukkels sukkels sukkels.

    Net nu BMW een familieversie van z’n M3 coupé op de markt heeft gebracht, omdat Audi daar zo succesvol mee was, gooit Audi de zijne uit het programma! De C63 verkoopt ook retegoed, de vorige RS4 avant was niet aan te slepen… Hier hadden ze toch nog wel mee kunnen scoren?

    Login om te reageren
  32. W1ck3D-78 zegt

    29 augustus 2009 om 12:10

    Liever een RS4 dan een RS5 eigenlijk. Jammer, want de laatste versie is een van mijn favo auto’s.

    Login om te reageren
  33. PantheraLeo205 zegt

    29 augustus 2009 om 12:37

    Dit kon je al voorspellen toen de A5 uitkwam, helemaal in ’t geval van de sportback. Ze kunnen de A4 er maar beter uitgooien.

    Login om te reageren
  34. Tombnolz zegt

    29 augustus 2009 om 12:53

    Ik geloof er geen zak van! Voor relatief weinig geld hebben ze’r een nieuw product bij en dan nog eentje dat lekker veel centen binnenbrengt. Nu BMW een M3-sedan gaat uitbrengen, zal Audi haar RS4 & RS4 Avant gaan schrappen zeker? Laat me niet lachen.

    Login om te reageren
  35. SLR zegt

    29 augustus 2009 om 12:57

    ze gaan wel een nieuwe RS4 maken geloof me nou

    Login om te reageren
  36. M-lover zegt

    29 augustus 2009 om 15:35

    @Peewee:
    atmosferische blokken moet je niet gaan vergelijken met turboblokken…

    Login om te reageren
  37. Jipino zegt

    29 augustus 2009 om 17:07

    @M5power
    Dat ben ik vergeten… Volgens mij heb ik die tijd zelf verzonnen ofzo…

    Login om te reageren
  38. Tommy2 zegt

    29 augustus 2009 om 18:59

    @Tombnolz: De RS4 Avant wordt niet geschrapt, alleen de sedan dacht ik…

    En relatief weinig centen? Ze zijn al zo’n anderhalf jaar aan het testen met de RS5, op alle uithoeken van de wereld zowat, hoezo goedkoop… En al die rondjes Nürburgring die er gereden worden met de prototypes doen ze ook niet voor hun lol. :P

    Login om te reageren
  39. Tombnolz zegt

    29 augustus 2009 om 19:36

    @ Tommy2:

    Het onderstel van de A4 is zeer verwant aan dat van de A5, s dus uiteraard dat er nog wat geld in kruipt om die

    Login om te reageren
  40. Tombnolz zegt

    29 augustus 2009 om 19:36

    … om die even lekker te laten sturen, maar het zal toch wel een stuk minder kosten dan moest het een geheel afzonderlijk model zijn, zoals de TTRS.

    Login om te reageren
  41. FabianVTR16V zegt

    30 augustus 2009 om 01:01

    Zucht…. gaan we weer!!
    Al dat geneuzel dat er snelle modellen worden geschrapt….
    Wedden dat er gewoon WEER een nieuwe RS4 komt?!

    Login om te reageren
  42. Windhoos zegt

    30 augustus 2009 om 13:12

    @Alwood,

    “Met de komst van deze coupé zou ook de R8 wel eens een update kunnen krijgen”

    Waarom? De R8 V8 levert dan nog steeds de betere prestaties en over de R8 V10 hoeft geeneens gespeculeerd te worden…

    Login om te reageren
  43. oli4k zegt

    30 augustus 2009 om 21:26

    @SimonMc In de kroeg is het lastig uitleggen. Op de weg heb je met een 200kg lichtere auto echter een hoop minder woorden nodig ;)

    Login om te reageren
  44. Dianne zegt

    17 september 2009 om 00:12

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag:
    Heeft 1 van jullie een RS4? mijn vader wordt 2 oktober 50 jaar en zou daar graag een keertje in willen rijden. wij willen dat voor die dag proberen te regelen. we willen hier ook wel een vergoeding voor neerleggen! we wonen in Amersfoort. Ik hoor het graag als jullie iemand weten o.i.d.
    alvast super bedankt!

    mail: [email protected]

    Login om te reageren
  45. star_teckzz zegt

    17 september 2009 om 19:30

    er komt echt wel een nieuwe rs4 gwn ff w8te
    hoe moet audi het anders opnemen tegen de bmw m3 ?

    Login om te reageren
  46. Windhoos zegt

    18 september 2009 om 06:23

    @star_teckzz,

    Daarvoor krijgt Audi de RS5…..

    Login om te reageren
  47. janklaassen zegt

    14 oktober 2010 om 20:24

    FACK.. geen RS4?KUT MAN.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North