• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW’s conceptcar is een diesel-elektrische plug-in hybride coupe

Auteur: autoblogger, gepost 29 augustus 2009 om 09:52 – 27 Reacties

BMW Vision hybrid


Zo snel als een M3, zo zuinig als een Prius…

Het nieuwe studiemodel van BMW is geen sportieve sedan, zoals eerder werd gedacht. Het wordt waarschijnlijk een coupe (2+2) waarbij zelfs de link wordt gelegd naar de M1 Homage. Volgens sommige media gaat het om een zeer futuristisch ogende plug-in hybride sportwagen. Het vermogen is afkomstig uit een kleine driecilinder dieselmotor, in combinatie met twee elektrische motoren. De auto kan op diesel rijden, op elektriciteit rijden, of een combinatie daarvan. Het vermogen zou ergens rond de 350pk moeten liggen.

Naast diverse nieuwe brandstofbesparende maatregelen, welke we kennen uit het EfficientDynamics-pakket, zou het Duitse merk bij de ontwikkeling van deze nieuwe conceptcar ook gebruik hebben gemaakt van vooral milieuvriendelijke materialen.

Klik nog even verder voor de teaservideo die we eerder deze week hebben gepost:

bmw efficientdynamics

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Coupe, Diesel, EfficientDynamics, Elektrisch, Hybride, iaa-2009, plug-in

Vorig bericht: « Er komt geen nieuwe Audi RS4?
Volgend bericht: Nieuw: Autoblog podcast (ABHD) »

Lees Interacties

Reacties

  1. koreantaxiproductions zegt

    29 augustus 2009 om 09:55

    starten als een traktor, rijden als een sportauto, diesel betalen als een iemand die geen auto heeft (vrij weinig dus)

    Login om te reageren
  2. York zegt

    29 augustus 2009 om 09:57

    Amai:s

    Wel beetje vroeg voor zo’n fantastische dingen:-)
    BMW lijkt wel goed bezig, nu wachten op het antwoord van de andere Premium merken. Ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    29 augustus 2009 om 10:06

    “Zo snel als een M3, zo zuinig als een Prius…”

    Die hadden ze al, de M3 genaamd!

    Login om te reageren
  4. M5Power zegt

    29 augustus 2009 om 10:19

    ben toch wat teleurgestelt het is wel knap dat ze zoiets bouwen maar ik had toch een V8 ofzo verwacht hoor ach ja ik denk dat dat tijdperk stilaan op zijn einde is aan het lopen:(

    Login om te reageren
  5. Neluz zegt

    29 augustus 2009 om 10:29

    “we are the creators of emotion” (teaserfilmpje)

    uit een 3 cilinder diesel en wat elektrische troep krijg je toch alleen maar nachtmerries van :roll:

    Login om te reageren
  6. JH zegt

    29 augustus 2009 om 10:31

    Het wordt in ieder geval iets “anders” kwa design:

    dus een echte concept (wat iedereen toch zo graag wil zien)

    Login om te reageren
    • BloodSeaker zegt

      29 augustus 2009 om 13:16

      @JH:

      Hoezo, de eerder geposte foto is meer langs achter getrokken, waar deze meer in profiel is genomen lijkt me?

      Login om te reageren
  7. JH zegt

    29 augustus 2009 om 10:37

    Ik weet niet hoor maar een 0-100 sprint onder 5 seconden gecombineerd met een verbruik van 1:28 klinkt niet zo gek…maar ja voor sommige is het nooit goed

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    29 augustus 2009 om 11:14

    Die aandrijflijn is een ontwikkeling van Mahle, een prototype lieten ze al een zien tijdens een Formua Student race.
    Schijnt lekker uit de startblokken te gaan mbv die electromotoren, scheelt aanzienlijk in koppeling slijtage.

    Login om te reageren
  9. edgar zegt

    29 augustus 2009 om 11:28

    hahaha BMW die zegt: we are creators of emotion! als er een merk is dat niet echt emotie uitstraalt is het bmw wel (tegenwoordig)!!

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    29 augustus 2009 om 11:35

    BPM vrijstelling wordt langzaam afgeschaft, maar 40% korting op een auto van 150.000 Euro is voor de liefhebbers van “terugpakken van de overheid” natuurlijk wel zeer aantrekkelijk.

    Er is een theorie die zegt dat als een auto ongeveer 6 liter/100 km verbruikt (zeg 135 gram CO2/km), het milieutechnisch onrendabel wordt er nog veel meer af te willen halen (afhankelijk van de ontwikkeling van de kostprijs van de benodigde techniek). Het geld kan dan beter aan pak hem beet het isoleren van een huis besteed worden.

    Login om te reageren
  11. nert zegt

    29 augustus 2009 om 11:46

    eindelijk, ik heb nooit gesnapt waarom ze hybrides met een benzine motor maken. De brandstofmotor in een hybride hoeft in principe alleen de accu’s op te laden, een aggregaat laat je toch ook niet op benzine draaien.

    Login om te reageren
  12. MattCurlew zegt

    29 augustus 2009 om 11:55

    Diesel zal over aantal jaren toch ook over zijn met al die zuinige en sterke benzinemotoren?

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    29 augustus 2009 om 12:00

    Ik had graag een BMW gezien die me in staat stelt om niet langer afhankelijk te zijn van die geterroriseerde fossiele brandstof (zie oorlogen in Irak en Afghanistan).
    Ik wil geen auto rijden die oorlogen en ellende voedt….en al helemaal geen auto die dat gedrag tot in Sint Juttemis zal rekken.
    Ik wil een auto die geen gebruik maakt van fossiele brandstof…..zodat de rijke olie elite zich een ander plannetje kan trekken om het klote volk uit te buiten.

    Login om te reageren
    • bimmerfahrer zegt

      29 augustus 2009 om 12:05

      @Bas: Jij lijkt me een vegetariër.

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      29 augustus 2009 om 12:16

      @Bas: Er zijn genoeg gebieden op aarde waar stammenoorlogen uitgevochten worden. Dat wij dat niet weten, is misschien olie gerelateerd, maar olie hoeft niet de oorzaak te zijn.

      Hybrides zijn ontwikkeld voor niet diesel markten (want een diesel heeft hetzelfde effect). Diesel zal er toch wel blijven, want het rendement van een diesel is erg gunstig, denk niet dat een benzine motor dat ooit zal halen. Een scheepsdiesel zit op iets van 50% rendement.

      Login om te reageren
  14. Atakan zegt

    29 augustus 2009 om 12:05

    I can’t wait! Als het maar geen Pooierbak wordt dan vind ik alles oke :P

    Login om te reageren
  15. maferick74 zegt

    29 augustus 2009 om 13:07

    @bimmerfahere: Wat is er mis met de gedachte van Bas?

    Login om te reageren
  16. Tommy2 zegt

    29 augustus 2009 om 13:42

    Een diesel-elektrische plug-in hybride coupe… Nounou dat is pas premium! Komt er ook een M-versie?

    Login om te reageren
  17. BaRa zegt

    29 augustus 2009 om 14:19

    Diesel is slechts een tijdelijke oplossing. De CO2-uitstoot mag dan lager zijn, maar de technologie voor de roetfiltering is zowel duur als onbetrouwbaar (want snel aan vervanging toe), en de prijs zal alleen maar stijgen naarmate de EU-normen (terecht) scherper worden. Hybride voertuigen zijn een logische tussenstap, maar vroeg of laat hangen we allemaal aan de elektriciteit. Zelfs als we waterstof gebruiken als energiedrager, want een brandstofcel is op dat vlak efficiënter dan een verbrandingsmotor. In tegenstelling tot biobrandstof hebben we vandaag al de kennis om elektriciteit in grote hoeveelheden te produceren. Wat Bas’ opmerking betreft: een beetje naïef, vind je niet? Als we minder afhankelijk worden van olie, worden we meer afhankelijk van andere energiebronnen. En dan voeren we wel oorlog voor de controle over die gebieden waarin de elektriciteitswinning het efficiëntst kan.

    Login om te reageren
  18. 750i zegt

    29 augustus 2009 om 17:40

    Mooi dat deze auto zo zuinig is, maar ik had eigenlijk een r8-killer verwacht, en dat is deze duidelijk niet als het klopt wat hier gezegd word.

    Login om te reageren
  19. bartinspace zegt

    29 augustus 2009 om 19:55

    Vrij nietszeggend filmpje, heb toch liever een iets concreter ontwerp.

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    29 augustus 2009 om 20:56

    UPDATE: alle info lijkt te kloppen en over een paar uur komt de officiele info vrij… hier alvast een extra plaatje:

    BMW EfficientDynamics

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    29 augustus 2009 om 23:29

    Ooh, het is geweldig!

    En nog geweldiger!

    Supergeweldig!

    Maar het is wel een concept car, dus verwacht uiteindelijk niet te veel extreems op de markt… :roll:

    Login om te reageren
  22. W115 zegt

    29 augustus 2009 om 23:30

    Wow, wel een mooi plaatje Autoblogger :)

    Login om te reageren
  23. AriM6 zegt

    29 augustus 2009 om 23:59

    Wow dat ziet er goed uit.
    Je zegt dat over een paar uur nieuwe foto’s kwamen, we zijn nu 3 uur verder en ik zie nog geen foto’s..

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    30 augustus 2009 om 00:27

    Officieel: http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/30/bmw-vision-efficientdynamics-concept

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North