• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er zijn 1,2 miljoen Skoda’s uitgerust met illegale software

Auteur: ricardo, gepost 28 september 2015 om 19:38 – 85 Reacties

Er zijn 1,2 miljoen Skoda


Dieselgate dieselt doorrr.

Ook de Tsjechen gaan voor de bijl. Het stukje software dat de NOx-uitstoot van dieselmotoren van de Volkswagen Group in de Amerikaanse emissie-tests verlaagt zit in 1,2 miljoen Skoda’s, aldus Reuters. Daarmee komen we op de volgende dieselgate-tussenstand:

  • Volkswagen: rond de 5 miljoen auto’s
  • Audi: 2,1 miljoen auto’s
  • Skoda: 1,2 miljoen auto’s

Het totaal aantal getroffen diesels van Volkswagen AG ligt rond de 11 miljoen. Hoeveel Seats er ‘besmet’ zijn met de software is nog niet vrijgegeven. Voor zover bekend gaat het nog altijd om de 1.6 en 2.0 TDI met motorcode EA 189 en de Euro 5-normering. Over de 3.0 TDI V6 is nog geen uitsluitsel gegeven.

Check het laatste nieuws over de Volkswagen Dieselgate via deze link.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Skoda, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « BREEK: PON schort verkoop voorradige sjoemeldiesels op [updated]
Volgend bericht: Ford Mondeo Vignale vanaf oktober leverbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. 991gt3rs zegt

    28 september 2015 om 19:44

    Blij dat ik geen VAG diesel rij

    Login om te reageren
    • bikevscar zegt

      28 september 2015 om 19:45

      @991gt3rs: waarom niet?

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        28 september 2015 om 19:51

        @bikevscar: ik hou niet van een door diesel aangedreven koffiemolen

        Login om te reageren
        • bikevscar zegt

          28 september 2015 om 20:00

          @991gt3rs: ikzelf hou ook niet bepaald van dieselauto’s! Maar ik kan je vertellen dat bepaalde dieselauto’s voldoende power en geluid produceren. bijv audi sq3

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            28 september 2015 om 20:04

            @bikevscar: die bestaat niet Bob. Je bedoelt denk een sq5 met 313pk. Ja rijd erg fijn, lekker veel koppel. Geluid produceert hij wel maar dat is hartstikke nep.

            Login om te reageren
            • bikevscar zegt

              28 september 2015 om 20:10

              @991gt3rs: sq5 idd!

              Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              28 september 2015 om 20:11

              @991gt3rs: net als bij de 991.2, F-Type, 63 AMG, M5/M6 en RS6/7.

              Maar toch, zo’n SQ5 klinkt voor een dieseltje uitstekend :-).

              Login om te reageren
              • 991gt3rs zegt

                28 september 2015 om 20:35

                @gtwillem: Bij de F-Type? Dat had ik nooit verwacht. Van de M5 en 6 en de Audi RS6/7 wist ik het. Kwestie van zekering eruit en een titanium uitlaat monteren. Hoe kom je erbij dat de 991.2 dit heeft?

              • gtwillem zegt

                28 september 2015 om 20:48

                @991gt3rs: kreeg ik te horen bij de Porsche stand op de IAA. Omdat de motoren telkens efficiënter moeten lopen, gaat dat ten koste van andere dingen.

                Kijk, een verbrandingsmotor heeft een belachelijk laag rendement. Rond de 25 procent. Dit betekent dat de energie van de brandstof in andere dingen worden omgezet. Denk aan geluid en warmte. Je wilt voornamelijk vermogen, niet de rest. Dit is de reden waarom de elektromotor superieur is aan de verbrandingsmotor. Rendement zit volgens mij tussen de 50 en 60 procent.

                Dus om de motoren enigzins te laten klinken, kiezen de fabrikanten ervoor om de motoren uit te rusten met turbo’s. Dit betekent een betere vullingsgraad en dus meer vermogen en koppel. Maar het geluid is minder. Om dit op te vangen kiezen de merken ervoor om met akoestische truukjes te komen om een beter geluid te fabriceren.

              • widodh zegt

                28 september 2015 om 21:28

                @gtwillem: Bijna goed. Elektromotor zit zo rond de 90% rendement

              • gtwillem zegt

                28 september 2015 om 21:39

                @widodh: klopt, maar ik heb gesmokkeld. Ik heb de cijfers van Elon Musk meegenomen. Die redeneert niet zozeer an sich vanuit de elektromotor, maar ook waar de elektriciteit vandaan komt. Er is veel groene stroom, maar er wordt ook nog altijd een hoop elektriciteit gewonnen van bruinkoolcentrales.

              • stephane8200 zegt

                28 september 2015 om 21:50

                @gtwillem: rendement van een dieselmotor is ook hoger. Daarom zijn ze ook zuiniger dan benzinemotoren.

              • 991gt3rs zegt

                28 september 2015 om 21:52

                @gtwillem: Ja dat begrijp ik. Dat is de basis van het vak verbrandingsmotoren ;-) Maar het is voor mij moeilijk te geloven dat de 991.2 hiermee is uitgerust. Al helemaal de uitvoering met de sportuitlaat.

              • gtwillem zegt

                28 september 2015 om 22:25

                @991gt3rs: dat is juist de uitvoering die er gebruik van maakt….

              • 991gt3rs zegt

                28 september 2015 om 20:40

                @gtwillem: Amg maakt hier trouwens ook geen gebruik van.

              • jeroen13 zegt

                28 september 2015 om 21:23

                @991gt3rs: voor zover ik weet amg toch ook niet?

              • gtwillem zegt

                28 september 2015 om 21:41

                @jeroen13: jazeker. Ook Mercedes en AMG.

          • terminator zegt

            29 september 2015 om 07:22

            @bikevscar: of de q7 v12 TDI

            Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      28 september 2015 om 19:46

      @991gt3rs: ik ook niet…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 september 2015 om 19:46

      @991gt3rs: de berijder heeft er geen last van hoor

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        28 september 2015 om 19:48

        @dutchdriftking: nee je moet er blij van worden zeker.

        Login om te reageren
        • jordip zegt

          28 september 2015 om 19:49

          @991gt3rs: hoezo zo je er verdrietig van worden dan?

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            28 september 2015 om 19:52

            @jordip: ik word er niet verdrietig van, ik kom meer in een dip

            Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          28 september 2015 om 19:51

          @991gt3rs: Niet minder blij dan een Toyota hybride of of een Peugeot diesel.

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            28 september 2015 om 19:59

            @dutchdriftking: daar wil ik het niet eens over hebben

            Login om te reageren
        • legion1349 zegt

          28 september 2015 om 19:52

          @991gt3rs: zo’n gt3rs hè. Das vag hè. ‘K zeg t maar effe voordat je meer gekke dingen roept.

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            28 september 2015 om 19:54

            @legion1349: zo’n gt3rs hè. Das geen diesel hè.

            Login om te reageren
            • legion1349 zegt

              28 september 2015 om 20:02

              @991gt3rs: maar ga je straks ook haten op vag-benzine-torretjes als ze daar creatief mee zijn geweest?

              Login om te reageren
              • 991gt3rs zegt

                28 september 2015 om 20:10

                @legion1349: ik zeg alleen blij dat ik geen vag diesel rij. En meteen ben ik aan het haten en roep gekke dingen. Is mammie vanochtend je boterhammetjes vergeten te smeren ofzo?

              • legion1349 zegt

                28 september 2015 om 20:12

                @991gt3rs: nee ik moest de olie van mijn vag dieseltje toen ik vanochtend naar mijn werk wilde rijden

              • 991gt3rs zegt

                28 september 2015 om 20:30

                @legion1349: Opwarmen? Opdrinken? Stelen? Of is de nox naar je hoofd gestegen?

    • ukbob zegt

      28 september 2015 om 19:53

      @991gt3rs: als je VW diesel reed kon je op dit moment alleen maar blij zijn…
      VW heeft (illegaal) lopen klooien om auto’s op papier zuiniger te krijgen. ‘Wij’ klanten hebben daar alleen maar voordeel van;
      – lagere bpm
      – lagere bijtelling
      – (op termijn) lagere mrb
      – etc etc

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        28 september 2015 om 19:55

        @ukbob: en straks misschien minder vermogen?

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          28 september 2015 om 20:00

          @rufctr01: iedereen die z’n auto vrijwillig naar de dealer rijdt om m te laten ‘down tunen’… Dat zullen er niet veel zijn lijkt me!

          Login om te reageren
        • potjak zegt

          28 september 2015 om 21:31

          @rufctr01: ik denk niet dat men de auto’s gaan aanpassen tenkostte van het vermogen. Daar zal het grootste gros van de rijders niet mee akkoord gaan.

          Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        28 september 2015 om 19:57

        @ukbob: Zuiniger? Nee meer om de uitstoot te reduceren.
        Op termijn lagere mrb? Leg eens uit. Dit word toch berekend door het wagengewicht of mis ik iets?

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          28 september 2015 om 20:03

          @991gt3rs:
          Zuiniger idd niet waarschijnlijk. Had moeten schrijven ‘schoner’ (op papier!)

          En net als bijtelling, bpm (maar ook soms al parkeren) wordt steeds meer op basis van de uitstoot ‘op papier’ bepaald.

          Dus VW neemt straks de dikke boete, terwijl een aantal leaserijders zich suf lacht om een auto met een totaal belachelijke lage uitstoot en daarmee bijtelling

          Login om te reageren
    • duess zegt

      28 september 2015 om 19:55

      @991gt3rs:
      Sowieso blij dat ik geen VAG rijd, maar dat gevoel had ik voor dit schandaal al.

      @AB
      Om 21:00 uur krijgen we te horen om hoeveel SEAT’s het gaat?

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        28 september 2015 om 20:06

        @duess: juist, door een bepaalde reactie te plaatsen weet je meteen wie er vag rijd. Zijn altijd meteen op hun pikkie getrapt.

        Login om te reageren
  2. clarkson zegt

    28 september 2015 om 19:45

    Volkswagen kan precies vertellen hoe veel van zulke systemen zijn ingebouwd. Ik zou zeggen dat ze nu gewoon open kaart moeten spelen en daarna weer wat van hun imagoschade proberen weg te poetsen. Al die vraagtekens overal komt ook slecht over. Nu krijgen we iedere dag weer nieuw dat er toch net wat meer auto’s er mee zijn uitgerust.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      28 september 2015 om 20:02

      @clarkson: Precies!

      De opstelling van Volkswagen doet nu denken aan een kleuter die met volle mond opbiecht een paar kruimeltjes uit de koekjestrommel opgegeten te hebben in plaats van eerlijk te bekennen zich te schompes te hebben gevreten. Straks moet Volkswagen nóg langer op de naughty stairs zitten.

      Btw, er is ook nóg ander nieuws over Volkswagen op tv dan alleen dieselgate. Straks maar eens zien wat Anette Hertzenberg te vertellen heeft bij Radar.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        28 september 2015 om 20:31

        @moveyourmind: hahaha radar! Zie het al voor me!

        Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        28 september 2015 om 20:38

        @moveyourmind: vertel, wat is het andere nieuws?

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          28 september 2015 om 20:52

          @bierbuik: Oud nieuws voor ons, het exorbitante olieverbruik van de TFSI motoren.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    28 september 2015 om 19:46

    Goh, dat had ik nou niet verwacht

    Login om te reageren
  4. gedece zegt

    28 september 2015 om 19:46

    Skoda, simply dirty.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      28 september 2015 om 20:37

      @gedece: haha. Ik begreep ook dat kwf een nieuwe slogan heeft: Volg de skodarijder NIET!.

      Login om te reageren
  5. Mika_Hakkinen zegt

    28 september 2015 om 19:52

    Neeeee dat meen je niet, dit had ik zien aankomen. Beetje open deur intrappen he

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    28 september 2015 om 19:58

    Tjonge wat een naapers bij Skoda….Oh, wacht…

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      28 september 2015 om 20:38

      @norge: Grapjas…

      Kijk nou eens wat je hebt aangericht met je jarenlange anti-propaganda. Net zolang tegen VAG aan geschopt tot het hele concern omvalt.

      Dieselgate was alleen maar het laatste kleine zetje..,

      Login om te reageren
      • norge zegt

        28 september 2015 om 20:59

        @moveyourmind: Ben de eerste om een jonge rebelse kerel uit 68 als medeschuldige aan te wijzen…

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        28 september 2015 om 21:02

        @moveyourmind: Blijkbaar was die anti-campagne van @norge et al. niet eens nodig… VAG was zelf al genoeg bezig voor de grote klapper…

        Login om te reageren
  7. ghost zegt

    28 september 2015 om 20:00

    Mercedes en BMW en alle andere merken ontkomen hier ook niet aan, alles gaat nu op de schop en ik zie zelf benzine ook nog wel geraakt worden.

    Login om te reageren
    • duess zegt

      28 september 2015 om 20:06

      @ghost:
      Nu je toch begint, om 20:30 gaat Radar over het olieverbruik van de TSI motoren, zit er eentje bij die 1liter per 320 km verbruikt.
      Dat vind ik dan weer knap zuinig voor een diesel, 0 w8.

      De gifbeker is dus nog lang niet leeg.

      Op het 8 uur journaal hadden ze het over 4000 tdi’s die op voorraad staan en voorlopig onverkoopbaar zijn.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 september 2015 om 20:22

        @duess: dat ben ik volkomen met je eens. Dit is niet een constructie fout met ernstige gevolgen (Explorer met de Firestone banden, Audi startmotor, Prius cruise control). Dus niet een enkel type met een bepaalde fout. Van laakbaarheid is bij VW geen sprake.

        VW heeft heel bewust de boel bedonderd, op een exorbitant grote schaal. Dit gaat echt catastrofale gevolgen hebben voor VW. Kan niet anders. Het feit dat er ook weinig gecommuniceerd word en met name dat er niets ontkent wordt spreekt boekdelen.

        Tel daarbij op dat er nog wat kwaliteitsproblemen (olieverbruik is nog steeds een issue, malaise met TSI motoren, overmatige slijtage) en het feit dat alle techniek ook nog eens in veel modellen van de Volkswagen Group geleverd zijn en je kunt er van uitgaan dat dit wel eens heel wrang kan aflopen voor de Wolfsburgers.

        Login om te reageren
        • 991gt3rs zegt

          28 september 2015 om 20:37

          @gtwillem: ik zeg wel eens misschien gaan ze failliet, de kenners roepen dan keihard nee dat gaat noooit gebeuren. Dit gaat heel vervelend voor Vag worden als ze koppig blijven doen.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            28 september 2015 om 21:21

            @991gt3rs: in principe zijn Volkswagen en alle merken uit de Volkswagen Group tezamen te groot om om te vallen. De boel laten ploffen is leuk voor de haters, maar geen realistisch vooruitzicht. In 1 keer heb je er 60.000 werklozen erbij, en dan reken ik de leveranciers niet eens mee.

            Er zijn enkele opties mogelijk van wat er gaat gebeuren.

            1. Volkswagen gaat door het slijk en betaald alle boetes. Gaat ze enorm veel kosten. Dus ze zullen enorm moeten inkrimpen. Kijk er niet van op als er merken verdwijnen. Zelfde als wat met GM gebeurde.

            2. Volkswagen gaat er dusdanig aan onderuit dat een andere partij de boel overneemt. Denk aan FCA, Renault-Nissan, BMW, Daimler Benz of, waarachtig, GM. Zou de overname van de eeuw zijn.

            3. VW weet zijn lobbyisten goed te plaatsen en de sancties vallen mee. Zou schandalig zijn, maar ik sluit het niet uit.

            4. De merken die nog vrij zijn van de blaam, gaan op zichzelf verder of worden overgenomen door een van de voornoemde concerns.

            5. Deze optie is denk ik zeer goed mogelijk: VW blijft in zijn hoedanigheid bestaan, maar loopt dermate veel schade op zodat de Duitse overheid moet ingrijpen. VW word weer een voor een groot deel eigendom van de overheid.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              28 september 2015 om 21:29

              @gtwillem:
              Was General Motors ook niet te groot om te kunnen omvallen? Okay, het zat dan wel anders in elkaar, maar toch! En het ging daarbij niet om frauduleuze toepassingen.

              Login om te reageren
            • marinepower zegt

              28 september 2015 om 21:54

              @gtwillem: wat betreft die laatste zin uit alinea 5: zo zijn ze ook ooit ontstaan, in een “duister” verleden.

              Login om te reageren
            • nord zegt

              28 september 2015 om 22:41

              @gtwillem: wat dacht je van vw wordt bereikbaar voor (in delen) vijandige overnames..

              En stel je voor.. Dat die gekke Marchionne toch weer.. Als een boomerang.. :)

              Login om te reageren
        • super zegt

          28 september 2015 om 20:52

          @gtwillem:
          Al die problemen lijken me symptomen van een behoorlijk rotte bedrijfscultuur.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            28 september 2015 om 21:09

            @super: het is heel erg simpel eigenlijk. De prestaties moeten omhoog, de kosten moeten omlaag. Door die enorme druk zijn waarschijnlijk de techneuten in de positie gekomen om met de bekende oplossingen te komen. Maar die hebben dat echt niet zo maar gedaan. Daar is een goedkeuring van bovenaf geweest.

            Login om te reageren
            • super zegt

              28 september 2015 om 22:07

              @gtwillem:
              Ja, uiteraard, vandaar die rotte bedrijfscultuur. Ze hadden het overigens nergens voor nodig, behalve dat ze de binnen een paar jaar de grootste autobouwer wilden zijn, megalomanie dus, want met wat meer geduld waren ze er ws op een nette manier ook wel gekomen. Toen toyota destijds de grootste werd, was er zon woordvoerder die vertelden dat ze dat wel leuk vonden maar dat hun doel nog steeds lag in de beste autos bouwen, en niet de meeste, lijkt me een stuk gezondere houding qua bedrijfsvoering.

              Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          28 september 2015 om 21:23

          @gtwillem:
          Wat VW hier met dieselgate heeft gepresteerd kan niet anders dan gepaard gaan met zeer ernstige gevolgen. En niet alleen voor VAG. Alle merken die diesels verkopen zijn nu ten minste verdacht en zullen intensief onderzocht worden.
          Het ergste van alles vind ik nog dat topmanagers ontkennen er iets van geweten te hebben. Professor Doctor Doctor Winterkorn voorop! Het gaat hier immers om het monteren van software, die frauduleus werd toegepast ondanks de informatie, die Bosch hen heeft doen toekomen om die alleen voor interne tests te gebruiken. Zelfs medewerkers die ervan wisten hebben in 2011 en -volgens sommigen- al in 2007 hiervoor gewaarschuwd. Die waarschuwingen zijn gewoonweg genegeerd. Mij maakt niemand wijs, dat het hoogste management er dan niets van geweten heeft. Het gaat immers over ingrijpende toepassingen op de algehele techniek en niet om een andere soort ventieldopjes.
          Ik ben bang, dat de gevolgen nu nog steeds niet te overzien zijn. Die raken niet alleen VAG, maar ook het wereldwijde vertrouwen in alles wat “made in Germany” is. Die imago-schade is nog steeds niet in te schatten.
          Er zullen waarschijnlijk nog vele koppen gaan rollen, maar of dat de schade binnen afzienbare tijd zal weten te beperken betwijfel ik.
          De hele affaire zal verschrikkelijk veel geld gaan kosten. Ik hoop alleen dat iedereen daaruit zijn lesje zal leren: Maak een eerlijk product dat je in zijn geheel kunt vertrouwen. Zonder te gaan roeptoeteren dat je enige streven is om (langs illegale weg) de GROOTSTE ter wereld te willen worden.

          Login om te reageren
      • reistje zegt

        28 september 2015 om 20:39

        @duess: Als 2 takt liefhebber ben ik erg onder de indruk! Wel vreemd alleen dat ze hun carter gebruiken voor olie…

        Login om te reageren
        • duess zegt

          28 september 2015 om 20:51

          @reistje:
          Ik ben er nog niet achter hoe dat principe precies werkt maar het zal iets te maken hebben met hun “voorsprong door techniek”.?

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            28 september 2015 om 21:04

            @duess: Audi: voorsprong door………fraude. Audi Fraudi

            Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        28 september 2015 om 21:28

        @duess: ben er wel even stil van! Zeker van de arrogante houding van Pon! Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het risico nemen om zo’n auto te kopen. Als je de showroom in loopt met de intentie om zo’n auto te kopen dan belooft de IVA verkoper, een wannabee yup, je vanalles en heb je een probleem dan kun je kapot vallen.

        Login om te reageren
  8. ferrarif40 zegt

    28 september 2015 om 20:05

    Ik denk dat er ook aardig wat gesjoemeld word met de plugin hybrides. Misschien moeten ze daar ook maar is het echte verbruik en uitstoot van gaan meten. Denk dat dat nog wel erger is dan deze Diesels.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      28 september 2015 om 20:55

      @ferrarif40: “maar is”? Misschien voldoen die plugin hybrides gewoon prima aan de belachelijk achterhaalde rij-test-cyclus.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 september 2015 om 08:27

        @postzegel: bij de NEDC scoren ze heel goed, maar als je die test van Wouter bekijkt zie je ook waarom: elke keer als je mag stoppen of moet afremmen zet zo’n hybride de verbrandingsmotor uit. En de elektromotor kan in die cyclus veel draaien, wat ook weer gunstig is.

        Volkswagen heeft een hele lange tijd ‘nee’ gezegd tegen de hybride, want hun diesels waren net zo zuinig en net zo schoon. Dat blijkt nu dus niet het geval te zijn.

        Login om te reageren
  9. myth0 zegt

    28 september 2015 om 20:18

    Heb een wagen met desbetreffende motor… kan ik deze nu niet gewoon terugbrengen omdat ik niet gekregen heb wat ze beloofd hebben?

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      28 september 2015 om 20:28

      @myth0: Misschien krijg jij een update?

      Login om te reageren
      • Think-Tank zegt

        28 september 2015 om 21:10

        @bsxc2: eerder een downgrade…

        Login om te reageren
  10. reiziger zegt

    28 september 2015 om 20:27

    Blij dat ik SEAT rij…..shit ook VAG -_-‘

    Login om te reageren
  11. stephanotis zegt

    28 september 2015 om 20:34

    Dat worden natuurlijk geen 2,8 miljoen Seats, maar hooguit een miljoen. Skoda en vooral Audi verkopen simpelweg veel meer auto’s.

    Login om te reageren
  12. postzegel zegt

    28 september 2015 om 20:48

    De software is niet illegaal. Die heeft gewoon een verblijfsvergunning.

    Login om te reageren
  13. Think-Tank zegt

    28 september 2015 om 21:09

    Men vergeet wel eens de honderdduizenden VAG’s over heel Europa die ingeschreven zijn op naam van een leasingbedrijf…LeasePlan, ALD, DLL, Arval, KBC, Alphabet… Deze auto’s krijgen hun restwaarde aan het begin van het leasecontract en lessor neemt elk risico op zich. Dus al de auto’s die betrokken zijn hebben een flinke deuk in de restwaarde. 2x raden waar ze hun schadevergoeding gaan eisen….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2015 om 21:43

      @Think-Tank: aan de andere kant verzint men er ook van alles bij. Feit is VW heeft toegegeven bij emissietests in de VS gesjoemeld te hebben. Feit is dat Winterkorn is afgetreden. Feit is dat Europese importeurs zich even geen raad weten. Maar je 2.0 TDI Passat rijdt er nog precies even goed om en is nog precies evenveel waard. Ik ga ervanuit dat als er ander nieuws dit in Europa gewoon overwaait en in de VS met een schikking wordt afgekocht.

      Login om te reageren
  14. Think-Tank zegt

    28 september 2015 om 21:13

    Bekijk het hoe je wil. Allemaal de schuld van Hitler! Met zijn “Volkswagen” ?

    Login om te reageren
    • Think-Tank zegt

      28 september 2015 om 21:14

      @Think-Tank: En zijn gasfetisch.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 september 2015 om 22:30

        @Think-Tank: en laten de benzinemotoren en diesels op dit moment onder vuur liggen…

        Login om te reageren
  15. dotternetta zegt

    28 september 2015 om 21:38

    Net Radar gezien over de 1.8 en 2.0 tfsi met hun verkeerde olieschraapringen.

    Login om te reageren
  16. dewitt zegt

    29 september 2015 om 00:19

    Vind het allemaal wat gelul , ja mensen hebben een minder schone auto gekocht maar deze diesels zijn vele male schoner dan mij 2.5 transporter diesel uit 2003 ……

    Login om te reageren
  17. 3246cm252kw zegt

    29 september 2015 om 08:53

    Ja dit zal de VAG groep waarschijnlijk niet overleven. Ben ik en dat is bij vele wel bekend geen VAG man maar dat gun je zo’n merk niet want ze maken toch wel hele mooi auto’s!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North