Met de Mondeo Vignale wil Ford de aanval openen op de bekende premium-merken. Overdadige luxe en een hoger serviceniveau moeten de premium-kopers naar de Ford-showrooms lokken.
Niet naar alle Ford-showrooms overigens, want vooralsnog zijn er zes dealers aangewezen als speciale Ford Store, eind volgend jaar moet dat aantal ruimschoots verdubbeld zijn tot vijftien. De Mondeo Vignale is er zowel van de hatchback, sedan en van de estate.
Onder de kap een 2.0 TDCI met 180 pk of de 2.0 HEV (benzine-hybride met 187 pk). Beide zijn dit jaar nog goed voor 20 procent bijtelling, maar waar de diesel volgend jaar naar 25 procent gaat, daar blijft de hybride enigszins gespaard met 21 procent bijtelling. Er is ook nog een conventionele tweeliter benzine met 203 pk, maar deze komt niet in aanmerking voor bijtellingsvoordeel. Prijzen beginnen bij 44.945 euro voor de diesel en 45.195 euro voor de hybride.
Momenteel is er op Schiphol een tijdelijke Vignale-pop up store, waar je de auto kunt bekijken en je informatie kunt krijgen over alle luxe die standaard of te bestellen is. Weten hoe de auto rijdt? We gingen al op pad met de gewone Mondeo en de prima rijeigenschappen zullen overeen komen met die van de Vignale-uitvoering.
5 reacties
Vooral door de ervaring van anderen met pogingen om premium modellen en merken uit te brengen en slechts weinigen zijn daar succesvol in geweest.
Op deze manier kan je met (relatief) zeer lage kosten mensen laten rijden in een auto die er gewoon net even mooier bijstaat.
Tevens is een groot deel van de verkochte mondeo’s toch al in een heel goed uitgeruste versie dus op deze manier biedt je klanten weer meer keus.
Als ik mocht kiezen reed ik liever in een Vignale Mondeo als een vrij kale Audi, BMW of Merc.
Hier ben ik het mee eens, denk trouwens ook eens aan de managers die klanten moeten bezoeken en graag wel graag echte luxe om zich heen hebben maar de klant het maar beter niet kan zien omdat “ik betaal te veel”.