• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Europese versie van de Subaru Legacy

Auteur: ricardo, gepost 7 augustus 2009 om 09:05 – 37 Reacties

Subaru Legacy 2010

Na de VS is nu ook Europa aan de beurt. De nieuwste Subaru zal voor het eerst te bewonderen zijn op de IAA in Frankfurt.

De Legacy in conceptvorm viel niet tegen, maar zoals zo vaak wijkt het definitieve model uiteindelijk sterk af van wat we eerder zagen. Dat konden we al zien toen de Legacy eind maart werd geïntroduceerd. Toch ziet de Europese variant er op de foto’s niet heel onaardig uit. Zeker niet als je ‘m vergelijkt met zijn voorganger.

Als leaseslet zal hij goed mee kunnen komen, aangezien hij hier leverbaar wordt met een tweeënhalf liter diesel-boxermotor. Uiteraard kan je ook kiezen voor een benzine-variant. De meest lekkere en minst zuinige motor, de 2.5-liter turbo-boxer, komt ook deze kant op. Helaas is de Subaru Legacy met deze motorvariant niet te bestellen in Nederland. Op de turbo-boxer na voldoen alle benzine motoren aan de strenge EURO 5 norm. Geheel in traditie zal AWD ook bij deze Subaru niet ontbreken.

Ook de Outback is van de partij. Deze verhoogde stationwagon is iets meer dan 5 cm gegroeid ten opzichten van zijn voorganger. De Legacy telt 6,5 cm meer in lengterichting dan zijn voorganger. Dit najaar kunnen boswachters en anderen geïnteresseerden de Legacy bewonderen bij de dealer.

Ook interessant!

  • Nieuwe Subaru Outback nu ook voor Europa
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Video: Subaru rijdt door rood, gaat mis

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2009, Legacy, outback, Subaru

Vorig bericht: « Weer een afbeelding van Cayman shooting brake
Volgend bericht: Heiß! Nieuwe Porsche 911 Turbo [Video Update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jezus zegt

    7 augustus 2009 om 09:09

    Ben ik nou de enige, of ziet dit er uit als een mislukte copie van het vorige model Opel Vectra? Copy paste, mislukt. Sh*t

    Login om te reageren
  2. Leon zegt

    7 augustus 2009 om 09:09

    Waarom, waarom, waarom lijkt deze niet meer op het getoonde concept.

    Login om te reageren
  3. FarmerFORCE zegt

    7 augustus 2009 om 09:18

    Kan er mij iemand uitleggen waarom hier, ook bij de diesel, gekozen wordt voor een boxeropstelling? Welke voordelen geeft dit tov een gewone 4-in-lijn?

    Login om te reageren
  4. Westleah zegt

    7 augustus 2009 om 09:23

    Omdat subaru altijd met boxermotoren werkt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Boxermotor

    Login om te reageren
  5. MCW zegt

    7 augustus 2009 om 09:26

    Als je de concept zag zag je ook al de niet bijpassende wielkasten en gedateerd ogende grote raampartijen. Beetje slecht als je niet door de concept elementen kon kijken… ik vind daarom ook het productiemodel suf en gedateerd. En het herkenbare van de station is helemaal weg :(

    Login om te reageren
  6. BART! zegt

    7 augustus 2009 om 09:31

    Ik vind het oude model mooier, deze lijkt wel op een bastaard van de laatste Opel Vectra en de huidige Ford Mondeo. Jammer, heel erg jammer.

    Login om te reageren
  7. Sonnett zegt

    7 augustus 2009 om 09:39

    Wordt tijd dat ze eens een goeie carossier inhuren voor een paar jaar om het merk een zetje in een betere designrichting te geven..
    ’tuurlijk zijn er altijd wel een paar mensen die dit mooi vinden, maar data zullen er weer niet veel zijn.

    Login om te reageren
  8. Sonnett zegt

    7 augustus 2009 om 09:40

    Kan er geen spellllllingscontrole op de reactiebox komen?? :D

    Login om te reageren
  9. mb zegt

    7 augustus 2009 om 09:41

    Lachwekkend model met verouderde techniek .Wat moet je ermee

    Login om te reageren
  10. Rolf zegt

    7 augustus 2009 om 09:43

    Ik vind em mooi, lekker puh.

    Ik zou zeggen, lepel er 300+ pk in en stop die stomme hatchback impreza in de car crusher en noem deze impreza.

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    7 augustus 2009 om 09:43

    ook ik vind het geen geslaagd model. Een saaie sedan met luchthapper maakt geen succes.

    Login om te reageren
  12. markieanta zegt

    7 augustus 2009 om 09:54

    @mb, verouderde techniek?
    Explain please…

    Login om te reageren
  13. Marco zegt

    7 augustus 2009 om 10:08

    Mooi alternatief voor mensen die de hele dag lopen te geilen op overgestyleerde auto’s als het – o o zo – saaie Audi en de zonnebank Alfa’s.

    Mee eens, qua uiterlijk ziet er niet echt uit. Maar ach, Subaru maakt qua techniek meer dan gehakt van alle Europese autofabrikanten. Een 2,5L dieselboxer icm vierwielaandrijving is natuurlijk garantie voor een heerlijk rijgedrag. Voor de mensen hier die geen verstand hebben van auto’s: boxermotoren hebben door hun ‘liggende’ bouw een veel lager zwaartepunt dan conventionele zuigermotoren. Daarmee rijdt de auto veel strakker en is er veel minder sprake van het ‘zware’ motor gevoel (zoals we dat kennen van veel diesels).

    Ben benieuwd hoe de Outback eruit ziet.

    Login om te reageren
  14. SLSAMG zegt

    7 augustus 2009 om 10:14

    @Rolf

    Helemaal mee eens, de huidige Impreza is een beschaming voor Subaru!
    Een hele reeks Impreza sedans en komen ze met die boodschapen wagen aanzetten!
    En de enige die erin kan rijden is Ken Block!

    Login om te reageren
  15. Freewarefreak zegt

    7 augustus 2009 om 10:17

    Ik vind hem niet mooi. Vind de stationwagon saai. De sedan is wel te doen… maar dan met de voorbumper van de stationwagon. Waarom is die anders? Bovendien zijn de wielen veel te klein. Dus om er iets moois van de maken (correctie… iets redelijks) moet je al met bumpers en wielen e.d. gaan tweaken…. nee laat maar…

    Login om te reageren
  16. mb zegt

    7 augustus 2009 om 10:17

    Nou dat is niet zo moeilijk.Zon boxermotor is gewoon uit de tijd.

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    7 augustus 2009 om 10:24

    @ MB

    maar als merk wil je graag een statement maken

    BMW – alleen RWD of AWD en 6 in lijn.
    Porsch – geen diese.. erh laat maar.
    Volvo- 101 airbags en veiligheden
    Subaru – AWD en boxer

    Login om te reageren
  18. cardesigner@USA zegt

    7 augustus 2009 om 10:28

    Niet eens zo heel lelijk.

    Login om te reageren
  19. Wits zegt

    7 augustus 2009 om 10:40

    Doe mij dan toch de oude 3.0 R maar.

    Login om te reageren
  20. markieanta zegt

    7 augustus 2009 om 10:45

    @mb, mwah, dat durf ik te betwijfelen als ik eerlijk ben,
    ze kiezen in dit geval voor een bijzonder soort motor,
    met een gigantsche kracht en een mooi geluid, terwijl ze gewoon bij Toyota kunnen shoppen.
    Subaru is gewoon een vreemde eend in de bijt, maar zeg niet dat ze verouderde technieken toe passen. Want dat is absoluut niet waar.
    Vergelijk het met de rotormotor van Mazda.
    Is ook een bijzonder stukje techniek, maar of het qua duurzaamheid e.d. voldoet aan de gewone verbrandinsmotor, als ik de verhalen hoor niet. Maar stoppen ze ermee?
    Nee, het is namelijk een stukje autohistorisch erfgoed.

    Login om te reageren
  21. The_Don_Cartagena zegt

    7 augustus 2009 om 10:46

    doe mij het vorig model maar , deze is maar f*d up

    Login om te reageren
  22. Gizzy zegt

    7 augustus 2009 om 11:07

    Moet zeggen deze is lang, lang, lang, lang niet zo mooi als de vorige legacy. Die heb ik veel liever!

    Login om te reageren
  23. Sjors zegt

    7 augustus 2009 om 11:12

    De achterkant van de sedan heeft iets weg van de lexus gs….

    Login om te reageren
  24. ivanadrive zegt

    7 augustus 2009 om 11:24

    @markienta: de boxermotoren van Porsche hebben anders wel een goeie reputatie wat betreft betrouwbaarheid dacht ik, aan het concept zal het dan wel niet liggen.

    Login om te reageren
  25. markieanta zegt

    7 augustus 2009 om 11:35

    @Ivanadrive, ik had het in dat geval ff over de rotormotor van Mazda lol. Was ff een onduidelijk stukje tekst van mij.
    Maar ook de Subaru motoren hebben inderdaad een hele goeie reputatie.
    ijn fout, was niet helemaal te begrijpen lol.

    Login om te reageren
  26. KoguchiPower zegt

    7 augustus 2009 om 11:49

    Echt zo’n auto die niet overkomt op foto… Moet je in het echt gezien hebbe :) Ziet er in het echt vele malen beter uit (beetje tegenovergestelde van de Veyron dus)

    Login om te reageren
  27. Texter zegt

    7 augustus 2009 om 12:17

    Deze zal wel wat aggressiever ogen in 3D en minder grijs.

    Login om te reageren
  28. tom zegt

    7 augustus 2009 om 12:24

    is het raar als ik hier een wat oud model van lexus in herken?

    Login om te reageren
  29. Timmie zegt

    7 augustus 2009 om 12:30

    Om echt succes te hebben in de leasewereld moet je volgens mij ook een tweewielaangedreven variant aanbieden. Veel bedrijven zijn immers op zoek naar een goedkoper wagenpark (niet noodzakelijk kleiner park). Subaru heeft al (recent) bewezen dat het wil zondigen tegen hun heilige regel van tweewielaandrijvingsban.

    Login om te reageren
  30. pieter zegt

    7 augustus 2009 om 12:52

    Voor diegenen die een Avensis of Accord niet betrouwbaar genoeg vinden.

    Login om te reageren
  31. Henk zegt

    7 augustus 2009 om 13:26

    De boxerdieselmotor is de beste trillingsvrije diesel op de markt! maar dat heeft de autoliefhebber natuurlijk al gelezen in de vele vakbladen..
    Probleem is, dat je zo’n wagen vooral voor de techniek kiest en niet vanwege het model en daar mag wel eens verandering in komen.
    Toch mogen we dit merk weer niet onderschatten, omdat alle oude modellen er momenteel goed uitzien en over 10 jaar is dit misschien wel een stoere dikke bak, alsof het een nieuwe lexus lijkt;-).
    Welke wagen is tegenwoordig nog tijdloos, zoals vroeger mercedes? Subaru;-)

    Login om te reageren
  32. super zegt

    7 augustus 2009 om 13:35

    @FarmerFORCE
    boxermotoren hebben een lager zwaartepunt en een betere natuurlijke balans (minder trillingen). Nadeel is dat ze in vergelijking met een lijnmotor duurder zijn om te bouwen, ik heb ook wel eens gehoord dat de horizontale ligging van de zuigers problemen gaf met smering en/of koeling maar ik weet niet hoeveel daar waar van is.

    Login om te reageren
  33. 16v zegt

    7 augustus 2009 om 14:02

    Is alles wat enigszins “uit de tijd” is ineens niet goed meer dan?
    Vind het een prima wagen, maar misschien is mijn eisenpakket ook niet hoog, wie zal het zeggen….?

    Login om te reageren
  34. Jan zegt

    7 augustus 2009 om 14:38

    Net zoals bij de huidige Impreza zag het vorige model er mooier uit

    Login om te reageren
  35. SummerSky zegt

    7 augustus 2009 om 17:46

    Duidelijk zonder passie getekend. De opdracht was: ’teken een nieuw model’, en daar is wat arbeid tegenaan gegooid, talent was er niet. Ziehier het resultaat.

    Login om te reageren
  36. TMNL zegt

    7 augustus 2009 om 21:11

    In ieder geval ben ik wel benieuwd naar de onderbouwing van mb dat de boxermotor achterhaald zou zijn…
    Ontwerp is inderdaad een gemiste kans. Sinds het debakel met die Griekse ontwerper zijn ze helaas ernstig doorgeschoten in conservatieve richting.

    Login om te reageren
  37. Oom Agent zegt

    7 augustus 2009 om 23:59

    Oh.. wow.. wat ziet deze auto er gedateerd uit.
    Conservatisme in design hoeft niks mis mee te zijn (Volkswagen), maar deze auto ziet er gewoon gedateerd uit.
    Had zo op een autosalon in 2002 kunnen staan gelet op enkele stijlelementen.

    Jammer hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North