• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heiß! Nieuwe Porsche 911 Turbo [Video Update]

Auteur: ricardo, gepost 7 augustus 2009 om 10:00 – 128 Reacties

Porsche 997 Turbo 2010

Nu nog lichter en meer powerrr!

Gelukkig nog even geen elektrische 911. Nee, gewoon een gefacelifte 911 met turbo, zoals het hoort. De motor uit in de nieuwe Porsche heeft directe brandstofinspuiting meegekregen en gecombineerd met de variabele turbo perst de 6-cilinder boxermotor er 500 pk uit (368 Kw). Voor het eerst zal op de Turbo de bekende PDK versnellingsbak gemonteerd worden. In combinatie met het Sport Chrono Package kun je schakelen met flippers achter het driespaaks-sportstuur. Wie het gaspedaal vloert en launchcontrol gebruikt zit na 3,4 seconden al op de 100. De naald van de snelheidsmeter stopt bij de 312 km/h

Ondanks de stijging van het vermogen (20 pk) is de Porsche zuiniger geworden. Dit dankzij de directe inspuiting en het optimaal schakelen van de PDK bak. De nieuwe 911 Turbo stoot nu 244 gram C02 per gereden kilometer uit. Het verbruik ligt gemiddeld op iets minder dan 12 liter per 100 km. Nog meer rijplezier wordt verzorgd door het Porsche Torque Vectoring (PTV) systeem. Dit schijnt voor meer wendbaarheid en stuurprecisie te zorgen (lees: harder de bochten in en uit).

De Porsche 911 Turbo Coupé en Cabrio zijn inmiddels al te bestellen. De basisprijs van de 911 Turbo Coupé bedraagt € 204.900 (incl. belastingen) en de basisprijs van de 911 Turbo Cabriolet bedraagt € 220.250,- (incl. belastingen).

Update: Video’s van de Porsche 911 Turbo 997 facelift HIER, HIER, HIER en DAAR.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Cabrio, iaa-2009, Porsche, turbo

Vorig bericht: « Europese versie van de Subaru Legacy
Volgend bericht: Koopje! Mitsubishi Starion uit Top Gear aflevering »

Lees Interacties

Reacties

  1. EvilestFool zegt

    7 augustus 2009 om 10:02

    Zoek de verschillen. Wat is er aan het uiterlijk veranderd?

    Login om te reageren
  2. RickB zegt

    7 augustus 2009 om 10:05

    ben benieuwd waneer we deze velgen onder de Golfjes gaan verwachten.

    Login om te reageren
  3. jan zegt

    7 augustus 2009 om 10:05

    Nu de vergelijking GT-R V-spec vs 997 Turbo facelift?

    Login om te reageren
  4. Fout zegt

    7 augustus 2009 om 10:05

    Waar zijn die geile standaardvelgen naartoe?!
    3,4 naar 100; :o duivels snel

    Login om te reageren
  5. Fout zegt

    7 augustus 2009 om 10:06

    @RickB: Porsche heeft ze volgens mij net vandaar gehaald ! (gesloten versie)

    Login om te reageren
  6. Headhunterz zegt

    7 augustus 2009 om 10:07

    het zijn net BBS velgen :?

    Login om te reageren
  7. Dehieman zegt

    7 augustus 2009 om 10:08

    @ EvilestFool: buiten de velgen, zijn de mistlichtjes volgens mij wit geworden en de horizontale buiten lamellen in de onderste luchthappers zijn zwart i.p.v. metaalkleurig

    Login om te reageren
  8. jetman zegt

    7 augustus 2009 om 10:10

    in de grille en de luchtinlaten zaten op het oude model verticale spijlen, hier niet. maar het kan zijn dat je ze niet ziet. voor de rest is alles het zelfde. rara duitsers. ze kunnen ook echt niets nieuws verzinnen in stuttgart

    Login om te reageren
  9. SLSAMG zegt

    7 augustus 2009 om 10:11

    Waar kan ik bestellen:D

    Login om te reageren
  10. jetman zegt

    7 augustus 2009 om 10:12

    @dehieman
    dat die mistlampen wit zijn lijkt maar zo door het daglicht.

    Login om te reageren
  11. Ollie zegt

    7 augustus 2009 om 10:14

    @Jetman: Check foto 2: vergroot hem eens op origineel formaat: ik zie vertical spijlen!

    De achterlichten zijn duidelijk nieuw, voor de rest maar onderhuidse wijzigingen heb ik het idee… Natuurlijk wel een mooie Porsche!

    Login om te reageren
  12. Verschil zegt

    7 augustus 2009 om 10:15

    @ EvilestFool , lamellen en happers zijn altijd tegen meerprijs in elke kleur leverbaar, het gaat zelfs zo ver dat je de kleur van de koplampsproeiertjes kan kiezen.

    Login om te reageren
  13. mb zegt

    7 augustus 2009 om 10:16

    Begint een beetje te vervelen.Je ziet ze ook te veel,Steeds meer mensen kunnen zich zon auto permiteren.

    Login om te reageren
  14. C220AMG zegt

    7 augustus 2009 om 10:20

    @SLS

    Nergens, het wordt toch zeker een sls? :D

    OT.

    Veel verschil met de vorige zie ik niet, des al niet te min blijft het een fraaie verschijning maar zie je ze de laatste tijd wel erg veel zoals mb al schreef.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    7 augustus 2009 om 10:22

    15pk meer en 0,1sec sneller naar 100 en 2km/u sneller dan de GT-R…. toeval? En maar blijven beweren dat de GT-R geen echte concurrent is…
    Gebruikelijke doodsaaie evolutie geneuzel van Porsche, hoe minimaal kunnen we iets aanpassen en toch roepen dat het een serieuze verbetering is… Jammer dat men de lat niet hoger legt, men kan veel meer.

    Login om te reageren
  16. F355GTB zegt

    7 augustus 2009 om 10:22

    Hij is dus ook nog met handbak leverbaar, zoals het hoort?
    Zonde dat ze ook weer een dakloze versie hebben… Maar goed, voor de niet-autoliefhebbende patsers moet er ook een cabrio zijn…
    Minder gewicht, meer vermogen: gunstig! Gave bak.
    Daar kunnen ze wel weer even twee jaartjes mee vooruit:
    http://www.autoweek.nl/autonieuws/12312/Porsche-998-Cabrio-bezoekt-Sierra-Nevada

    Login om te reageren
  17. CrazyHenkie zegt

    7 augustus 2009 om 10:24

    Die uitlaatpijpen zijn wel errug groot voor een Porsche! Leentjebuur gespeeld bij neefje Lamborghini? ;)

    Vind ‘m op dat vlak niet mooier geworden, maar de Turbo is wel verrekte snel geworden zeg! De LP560-4 loopt op dat vlak alweer achter, en ook de 458 Italia heeft daar geen voorsprong op!

    Login om te reageren
  18. Laue zegt

    7 augustus 2009 om 10:26

    *snurk*

    Login om te reageren
  19. bmw-e30-7bh zegt

    7 augustus 2009 om 10:29

    Is en blijft een erg mooie auto!

    Login om te reageren
  20. Type-R zegt

    7 augustus 2009 om 10:31

    Die had altijd prachtige velgen, maar dit is echt 3 keer nix :S

    Login om te reageren
  21. jetman zegt

    7 augustus 2009 om 10:34

    @CrazyHenkie

    tuurlijk is ie snel geworden. maar daardoor levert hij wel op temperament in. hetzelfde verschil tussen een Veyron en en Zonda.

    Login om te reageren
  22. mardec zegt

    7 augustus 2009 om 10:34

    Hoeveel lichter is hem geworden?

    Login om te reageren
  23. Laue zegt

    7 augustus 2009 om 10:38

    Het is een erg uitgemolken model, de minimale aanpassing worden alleen voglens de trend gedaan als je kijkt naar de uitlaten, led verlichting, etc.

    Login om te reageren
  24. Roy zegt

    7 augustus 2009 om 10:45

    244 gram CO2 voor een auto met 500pk is onvoorstelbaar! Mijn auto heeft maar 170 pk en stoot al 200 gram uit. Ik vind moderne Porsches er echt mooi uit zien, vooral van de voorkant. Dat schuine hakje in de achterlichten had van mij niet gehoeven.

    Login om te reageren
  25. Marc82 zegt

    7 augustus 2009 om 10:48

    Van 0 naar 100 sneller dan de 997 GT2… indrukwekkend!!

    Login om te reageren
  26. jdm zegt

    7 augustus 2009 om 10:53

    de 911 is niks meer, de GT-R is het helemaal!

    Login om te reageren
  27. JPM zegt

    7 augustus 2009 om 10:57

    1. Een Porsche in het geel is het lelijkste wat ik in jaren heb gezien.
    2. Is dit niet gewoon de beste auto ter wereld? Wat is allround gezien beter?

    Login om te reageren
  28. Geert Schoots zegt

    7 augustus 2009 om 11:02

    Zoek de 3 niet of nauwelijks waarneembare verschillen, eindelijk een zoekplaat waar mijn kinderen niet binnen een halve minuut mee klaar zijn.

    Login om te reageren
  29. PCCB zegt

    7 augustus 2009 om 11:15

    Sorry, maar sinds wanneer staat een facelift dan ook voor ingrijpende uiterlijke wijzigingen? Zelfs bij een Kia C’eed zie je nauwelijks een verandering aan de gefacelifte versie, dus waarom steeds weer diezelfde opmerking…

    OT: Het uiterlijk hoefde niet veranderd te worden. Het is overigens de eerste keer dat de Turbo gefacelift wordt. Normaal kwam er gewoon een Turbo S en dat was het. Het ziet er zo al schitterend uit. Enkel vind ik de oude velgen wel knapper! Die BBS RS-velgen vind ik niet zo mooi. Maar los daarvan, vind ik de cijfers wel bijzonder indrukwekkend!

    Login om te reageren
  30. Turbo zegt

    7 augustus 2009 om 11:15

    Kies je met emotie: Ferrari
    Kies je met verstand (wat de meeste mensen uiteindelijk doen): Porsche

    Zo is het al tientallen jaren ;)

    Login om te reageren
  31. de sjonnies zegt

    7 augustus 2009 om 11:25

    Toen MG in 1975 met een ge-facelifte B uitkwam met rubberen bumpers schreef Road & Track dat MG het laatste zou lachen, het was in hun ogen de eerste replica die nooit uit produktie is gegaan, hetzelfde geldt voor de 911;
    alleen omdat daar het ‘heilige’ Porsche logo op staat vind iedereen ‘em geweldig.

    Login om te reageren
  32. PCCB zegt

    7 augustus 2009 om 11:29

    En ze hebben het eindelijk begrepen: de PDK heeft floppy paddles en niet dat anti-ergonomische duw-en treksysteem van bij de normale Carrera’s!

    Login om te reageren
  33. Powerslide zegt

    7 augustus 2009 om 11:31

    Let op!
    Wat betreft verbruik moet je erg opletten dat een PDK-bak een auto zuiniger doet lijken door de manier waarop de test wordt uitgevoerd. Een PDK komt zuiniger uit een verbruikstest dan de manuele bak. Wanneer je bekijkt hoe een verbruikstest wordt uitgevoerd kom je er vanzelf achter. (heeft te maken met automatisch opschakelen van PDK en zo zuiniger kunnen rijden)

    Login om te reageren
  34. tt zegt

    7 augustus 2009 om 11:37

    toch denk ik dat ik voor dat geld liever een R8 V10 zou bestellen…

    Login om te reageren
  35. Eric zegt

    7 augustus 2009 om 11:42

    Slechts 20 PK? Kan je evengoed naar een tuner lopen met je “oude” 997, een chipje laten steken en ben je sneller dan de nieuwe.
    Ferrari heeft meteen alles uit de kast gehaald om hun 458Italia terug van voor te plaatsen waar hij hoort. Audi R8 V10, Lambo 560 en nieuwe 997 turbo (alle 3 zijn AWD en dus zwaarder) komen nog niet in de buurt van de 570 pk Ferrari.

    Login om te reageren
  36. DMan zegt

    7 augustus 2009 om 11:44

    whoo nieuwe achterlichte.. goedzo porsche….. blijft n prima auto hoowr! maar de veranderinge zijn, subtiel.

    Login om te reageren
  37. WieAndersDasAuto zegt

    7 augustus 2009 om 11:54

    Ik vind het zeer netjes dat de uitstoot slechts 244 gram per kilometer! En dat voor een auto van 500 pk die in 3,4 sec van 0-100 gaat.

    Login om te reageren
  38. YK zegt

    7 augustus 2009 om 11:55

    Volgens mij probeert Porsche met deze kleur geel een hele nieuwe trend te creeeren… Is geel het nieuwe wit? :?

    Login om te reageren
  39. AMG Powerrr zegt

    7 augustus 2009 om 11:56

    Hij blijft mooi! Maar ik zou nog steeds wachten op de GT2.

    Login om te reageren
  40. Tim zegt

    7 augustus 2009 om 12:09

    @Eric

    de 0-100 tijd van deze turbo is gelijk aan die van de 458Italia,
    Porsche heeft die 570 pk simpelweg niet nodig om een bloedsnelle wagen te maken

    Login om te reageren
  41. SvenvW zegt

    7 augustus 2009 om 12:21

    @ Wooody:

    Lichte aanpassingen kunnen ook een verbetering zijn, en commercieel gezien is het heel dom om niet aan facelifts te doen. Op deze manier kun je een model met minimale wijzigingen makkelijker een paar jaar langer mee laten gaan.

    En dat Porsche veel meer kan hebben ze al veel vaker bewezen, daar hebben ze geen faceliftmodel voor nodig om dat te bewijzen.

    En het is wel een concurent van de GT-R, maar de GT-R zal nooit de verkoopcijfers en aantrekkelijkheid voor dagelijks gebruik krijgen zoals de 911 dat heeft.

    @ Eric:

    Het is maar 20pk, maar het is maar een facelift. Het is geen nieuw ontwikkelde wagen zoals de R8 V10, of de 458 Italia, waarop de Turbo jaaaren achterloopt. Daarbovenop komt nog eens dat de 458 italia prijstechnisch een concurent zal zijn voor de GT2 (die overigens ook minder vermogen heeft en minder snel zal zijn, maar wederom ook een aantal jaren tekort komt in ontwikkeling).

    We zullen moeten wachten op de 998 om te gaan vergelijken met de Ferrari.

    Voor de rest lacht Porsche zich rot om de critici, voorlopig verkopen ze nog prima. Ik tel me dagelijks rot aan de 911’jes.

    Login om te reageren
  42. Sven zegt

    7 augustus 2009 om 12:27

    Ik zou em trouwens wel willen hebben mét PDK. even langs Manthey voor andere veren, 19 inch BBS LM eronder, en subtiele lipjes en klaar.

    Login om te reageren
  43. Eric zegt

    7 augustus 2009 om 12:32

    @ Tim,

    Ze hebben wel 2 turbo’s nodig om snel te zijn. Een atmosferisch aangedreven wagen betuigt van meer technologische kennis.

    @ SvenvW,

    GT2=scuderia gebied. En wachten op de 998? Doe geen moeite, buiten wat andere lichten blijft het toch hetzelfde. Sinds de eerste 996 is er nog niet veel verandert!!!!

    Login om te reageren
  44. micheloo0 zegt

    7 augustus 2009 om 12:35

    Ik vraag mij af of hij nu wel van de gt-r kan winnen :D

    Login om te reageren
  45. Sven zegt

    7 augustus 2009 om 12:38

    @ Eric,

    Sinds de 996 is er best veel veranderd, de techniek is nieuw. En de looks zijn ook veranderd. Wel bij de les blijven als je rond loopt te blaten.

    Login om te reageren
  46. RenesisHP zegt

    7 augustus 2009 om 12:45

    Ik heb mijzelf er op betrapt dat mijn interesse voor moderne Porsches schrikbarend laag is. Dit nieuwe model doet mij dan ook helemaal niks.
    Voor mij geen nekkendraaier dus.

    Oude Porsches doen mij veel meer. Helemaal als ze gas geven. :D

    Login om te reageren
  47. sven2 zegt

    7 augustus 2009 om 12:52

    Do it faster, make us stronger our work is never over!

    het lijflied van de Porche 911 997 Turbo

    Login om te reageren
  48. RenesisHP zegt

    7 augustus 2009 om 12:52

    @WieAndersDasAuto.

    2 keer zoveel vermogen, 3sec sneller, iets zwaarder dan de rx8 en dan een lagere uitstoot hebben is zeer netjes te noemen.

    Nou doet een rx8 het ook wel schrikbarend slecht. :oops:

    @wOoOdy.

    Ik vraag mij af of deze turbo een GT-R kan bijhouden op de ring. Ik denk het eigenlijk niet.

    Login om te reageren
  49. bereboot91 zegt

    7 augustus 2009 om 12:53

    Het is natuurijk al een ontzettend afgang voor Porsche, dat ze de 993-koplampen weer hebben moeten monteren op de 997. Niemand vond die 996 mooi. Hoe halen ze het in hun botte hersens on die sjonnieledjes er op te zetten. Die horen thuis op Audis en hun Ray Ban dragende rijders. En waarom is het prachtige klokkenwinkeltje vervangen door zon prutserig plastic onzin in elkaar kwijlend gezeik interieur als het nu is? Om maar te zwijgen van de achterlichten. Nee, niet zwijgen: HET IS SPUUG EN SPUUG LELIJK!!! Verder: een watergekoelde Porsche boxer. Die met 500pk nergens mee mag doen. Geef mij maar een 993. laatste echte Porsche. Dan maar minder PK, je hebt tenminste wel een hele mooie auto.

    Login om te reageren
  50. Sven zegt

    7 augustus 2009 om 12:54

    @ RenesisHP,

    Wankelmotoren zijn dan ook niet echt efficiente motoren, hoog benzineverbruik, hoog olieverbruik.

    En een GT-R bijhouden ? Daar zou ik niet van uit gaan.

    Login om te reageren
  51. Koen_dr zegt

    7 augustus 2009 om 12:56

    I’m in love … ***KWIJL***

    Login om te reageren
  52. BmwMPower zegt

    7 augustus 2009 om 13:03

    BBS zijn de allerbeste velgen voor je (oude) 911! Ook voor deze, en de facelift ziet er weer lekker uit! Kan weer mee!

    Login om te reageren
  53. Kenny zegt

    7 augustus 2009 om 13:06

    Lelijk zoals elke Porsche.

    Login om te reageren
  54. CrazyHenkie zegt

    7 augustus 2009 om 13:09

    @ Jetman

    Dat is zonder meer waar, maar aan de andere kant is het wel zo dat een auto die temperamentvoller, maar minder snel is, het uiteindelijk wel aflegt tegen de prestatiegerichte auto die sneller is. Waardoor het zoas altijd een kwestie van smaak blijft ;)

    Login om te reageren
  55. RenesisHP zegt

    7 augustus 2009 om 13:10

    @Sven en @Eric.

    Wat lopen jullie nou weer te blaten over een achterstand op Ferrari vanwege het gebruik van turbo’s?

    Een Porsche en Ferrari zijn toch echt voor een totaal verschillende doelgroep.
    De verschillen tussen een Porsche en een Ferrari zijn al vanaf het begin vastgesteld.

    Ferrari maakt de emotionele temperamentvolle hoogtoerig krijsende sportauto die ook bijna niet normaal voor andere doeleinden dan hard rijden is bedoeld.

    Porsche maakt de überdegelijke dagelijks inzetbare sportauto die je als een trouwe dominante hond met aggresieve trekjes moet zien.

    Op technisch vlak een Porsche onderontwikkeld noemen is gewoon oerdom.
    De uitganspunten zijn totaal verschillend.

    Daarbij mag je bedenken hoeveel moeite het gaat kosten om een betrouwbaar hoogtoerig 500pk blok in een 911 te plaatsen.
    Er is geen ruimte voor een 4,5-5 liter blok. Dus het moet van toeren komen.
    Hogere toeren gaan echter wel ten koste van de betrouwbaarheid.

    Een GT3 komt dan al een eind in de buurt. Dat blok doet het dan ook erg goed, maar zal normaal gesproken een korter leven hebben dan het turboblok.

    Een Ferrari heeft meer onderhoud dan een Porsche nodig.
    Een Ferrari blok zal ook een stuk korter mee gaan.

    Login om te reageren
  56. RenesisHP zegt

    7 augustus 2009 om 13:14

    @Sven.

    Dat weet ik zelf ook.

    Ze zijn echter wel heel erg leuk. :D
    Olieverbruik valt bij ons best mee. 1l op 2a3000 kilometer(afhankelijk van de gasvoet) is best te doen.
    Oudere wankels verbruiken meestal meer olie.

    Login om te reageren
  57. Sven zegt

    7 augustus 2009 om 13:16

    @ Renesis,

    Waar staat dat ik het over een achterstand heb vanwege het gebruik van Turbo’s ? Ik heb het over een achterstand door beduidend minder vermogen dan de Ferrari. Dus je afzeikverhaaltje gaat niet op.

    Dat een Porsche een ander uitgangspunt heeft ben ik met je eens.

    Dat een hoogtoerige motor minder mee gaat is echt onzin, dat is allemaal afhankeijk van de omstandigheden van gebruik, onderhoud enz enz.

    En een Porsche onderontwikkeld ? Dat heb ik nooit gezegd. Integendeel !

    Login om te reageren
  58. Onehp zegt

    7 augustus 2009 om 13:39

    Dit is gewoon goeie engineering: een motor die al goed was is nu alweer sterker maar toch zuiniger, heftiger (wacht maar op de eerste tests) en toch alweer wat bruikbaarder, en bovendien erg duurzaam én met lage vervuiling ook bij hoog vermogen.

    Maar lelijk blijft ie ;-)

    Login om te reageren
  59. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 14:11

    Oei, dat ziet er goed uit.
    Deze bestellen of toch switchen naar een DB9?

    Login om te reageren
  60. PCCB zegt

    7 augustus 2009 om 14:36

    Ik heb trouwens een opmerking over video 2: De PDK-behandeling zoals daar wordt getoond lijkt uitgevoerd op een ander stuur (met de traditionele knoppen) dan deze welke wordt getoond op de site van Porsche… Promovideo fail?

    Login om te reageren
  61. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 14:51

    @ wOoOdy
    Draai het eens om! De 997 Turbo was eerder op de markt dan de GT-R. En ik weet niet of je de foto’s van de ontwikkeling van de GT-R hebt bijgehouden destijds, maar op veel Ring-foto’s was er een 997 Turbo aanwezig. Daar hebben de Jappen zich dan ook op vastgebeten, omdat ze technisch met Porsche wilde concurreren.
    Ben trouwens benieuwd naar de Ring-tijd. Als Porsche nou ook een beetje valsspeelt staat het weer gelijk.

    @ iedereen die zeurt over de minimale uiterlijke wijzigingen
    Dit is GEEN nieuw model, maar een facelift! Zoek de veranderingen dan ook vooral onderhuids! Denk aan PDK, directe inspuiting enz. Als Porsche iets zéker goed doet is het het doorontwikkelen van hun modelen.

    En speed-gelb vind ik persoonlijk één van de mooiste kleuren op een Porsche. Op de foto’s komt het idd raar over.

    @ AlwinH
    Een DB9!? Nee joh! Dat is een achteruitgang…! ;)

    Login om te reageren
  62. Pantera zegt

    7 augustus 2009 om 14:58

    Mooie porsche, maar voor dat geld zijn er leukere dingen te koop.

    Login om te reageren
  63. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 15:05

    @Pantera: zoals?

    Login om te reageren
  64. jdm zegt

    7 augustus 2009 om 15:08

    wehehehe altijd mooi weer zo’n poorsche-fanboy vs de rest discussie

    Lijkt wel alsof de poorsche fanboys maar niet kunnen geloven dat we nu in 2009 leven, poorsche is niet alles meer!

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    7 augustus 2009 om 15:27

    @Ferdinand1: Nissan heeft zelf naar buiten gebracht dat de 997turbo voor hen de meetlat was, maar denk je nou echt dat het toeval is dat deze mk2 997turbo nèt ietsje sneller is (in de specs voor de folder en de lijstjes op internet) dan de GT-R? Stoer was 10km/u sneller of 0,3 seconden nu ziet het eruit alsof ie alleen in de folder sneller is, een marketing voordeeltje en als je echt zeker van je zaak bent dan hen je zoiets niet nodig…
    Het gat van bijna 23 seconden op een rondje Ring lijkt me niet te overbruggen.

    Login om te reageren
  66. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 15:33

    @ jdm
    “poorsche-fanboy vs de rest” Hoe zullen we “de rest” dan noemen? niksan-fanboy? Komop zeg…. Bij elk Porsche item komt die GT-R weer naar boven, en ik ben er niet mee begonnen. Die nissan is alleen technisch een concurrent. Deze 911 is zóveel mooier. Ik zou bijna zeggen dat als je de GT-R mooi vind dat je dan geen smaak hebt, maar dat zeg ik nu maar niet…. (sh*t! doe ik het toch…!)

    Login om te reageren
  67. Eric zegt

    7 augustus 2009 om 15:34

    @Sven,

    Een 996 of een huidige 997 is nog altijd dezelfde lookalike. Het model is al meer dan 12 jaar op de markt en ledlichtjes en andere cormetica veranderen niets aan de X-factor. Het wordt ook eens tijd dat de motor tussen de wielen komt te liggen en niet achter de auto hangt.

    @jdm,
    Gelijk heb je. De Porsche-fans trappen er toch elke keer in als er kritiek komt op hun lievelingsmerk.

    Met hun 20pk winst zal de Nissan sneller blijven op de ring!!!!! Oei,weer op hun tenen getrapt.

    Login om te reageren
  68. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 15:43

    @ wOoOdy
    Draai het dan maar nog een keertje om! Je kunt ook zeggen dat de GT-R nèt iets sneller als de 911 Turbo moest zijn. De 997 Turbo MKI met Tiptronic S deed het in 3,7. Nou, GT-R deed het toen opeens in 3,5 met een launch-control die niet betrouwbaar bleek te zijn.
    Maar zoals ik al heb gezegd: alleen technisch zijn die twee concurrenten. Kijk maar naar dat prijsverschil. Die is er echt niet voor niks… En dan die Ring-tijden….tja, je zou kunnen zeggen dat Nissan daarop wint…maar of ik het echt vertrouw…. Ik kan me niet voorstellen dat Walter Rörhl in deze 911 Turbo niet de testrijder van Nissan in de GT-R kan bijhouden. Het lijkt me dan echt sterk als de nissan uit het zicht verdwijnt… maargoed, dit zullen we waarschijnlijk nooit weten.

    @ eric
    Het model is al wel langer op de mark dan 12 jaar!
    En alle GT-R fanboys lijken de wereld om te draaien. Er hoeft maar iemand kritiek op de GT-R te hebben en de Nissan fans happen als hongerige vissen… Beetje triest is het wel.

    Login om te reageren
  69. Huub zegt

    7 augustus 2009 om 15:44

    @Wooody

    Wat kraam je nu weer dikke onzin uit. Dat je er uberhaupt een punt over maakt is al van de zotten.
    Hetzelfde als zeggen: goh 2km/h en 0,3 sneller naar de honderd dan de oude Turbo. Toeval? Goh zou je denken met meer vermogen en sneller versnellings bak?
    natuurlijk is de facelift sneller, de nieuwe GT3 is ook al sneller dan de oude Turbo, geen wonder dat de nieuwe Turbo ook weer wat sneller is.

    @Eric

    Goh, nog nooit van de GT3 en Carrera GT gehoord?

    Login om te reageren
  70. Henk zegt

    7 augustus 2009 om 15:55

    was het verschil?

    Login om te reageren
  71. MC959 zegt

    7 augustus 2009 om 16:11

    @ Wooody

    Waar haal jij een verschil van 23sec? 7:26:7= GTR 7:38= 911 Turbo
    voor mij is ’t vershil minder dan 12 sec, en zoals vernoemd is dit maar
    facelift de echte nieuwe 911 komt binnen een paar jaar uit, en die zal
    dan weer als maatstaf dienen voor de volgende GTR. Het punt is:
    wie geld heeft voor een Porsche Turbo koopt hem(of een DB9 of 560 LP4)
    en wie zich een M3 kan betalen zal voor een GTR gaan.

    En dit is ’t verchil tss Sjonies en mensen met smaak….

    Login om te reageren
  72. KippieKnaus zegt

    7 augustus 2009 om 16:31

    @Ferdinand1”Kijk maar naar dat prijsverschil. Die is er echt niet voor niks…”

    Eigenlijk is die er wel voor niks. Ik kan alleen op rijtests afgaan en daarin is de GT-R superieur aan de Porsche. Verder nog een vraagje: heet je echt Ferdinand of ben je zo’n extreme fanboy dat je jezelf zo noemt?

    Login om te reageren
  73. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 16:57

    Pfff, die discussie over die GT-R elke keer. Wat heeft een GT-R in godsnaam met een 911 Turbo te maken. Is toch een totaal andere auto?

    Ik bedoel, ik ben op dit moment serieus aan het kijken of er alternatieven zijn voor mijn huidige Turbo, maar de GT-R komt op mijn lijstje niet voor…

    Wel op het lijstje (ik zoek een cabrio):
    – Gallardo, maar valt af want ik pas er niet in
    – F430, idem dito
    – California, valt af want 24 maanden (!!!) levertijd
    – V8 Vantage, nog in de race, maar waarschijnlijk niet snel genoeg
    – DB9, serieuze kandidaat
    – V12 Vantage, serieuze kandidaat maar Roadster is er nog niet.
    – deze 997 Turbo facelift….

    Login om te reageren
  74. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 16:58

    @ MC959
    Helemaal wat ik al bedoelde: alleen technische concurrenten.

    @ KippieKnaus
    Heet je echt KippieKnaus of ben je zo’n extreme.. (vul maar in)
    En of ik zo echt heet?? Hmmm, heet wOoOdy in het echt wOoOdy, heet RenesisHP in het echt RenesisHP…

    Login om te reageren
  75. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 17:02

    @ AlwinH
    Kijk, weer een bewijs dat de GT-R een andere doelgroep aanspreekt. Maar als je echte snelheid (/sportiviteit) zoekt kan een DB9 wel eens tegen vallen als je een Porsche gewend bent. Ik zou dus zelf voor de nieuwe Turbo gaan! Hoewel ik hier nog even doorspaar… ;)

    Login om te reageren
  76. autospotter15 zegt

    7 augustus 2009 om 17:05

    @AlwinH
    Ik snap er ook niks van. Die auto’s zijn niet eens met elkaar te vergelijken.
    Is een maserati granturismo (s) niet iets?

    Login om te reageren
  77. autospotter15 zegt

    7 augustus 2009 om 17:06

    of een audi R8 V10:P

    Login om te reageren
  78. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 17:11

    Maserati Granturismo is ook een stuk minder snel.
    Audi R8 V10 zou een kandidaat zijn als er een cabrio van zou zijn.

    Heb al proefritten gepland met DB9 en V8 Vantage, en met een Carrera S cabrio met PDK, om ff PDK uit te checken.

    Maar ik ben bang dat het inderdaad gewoon m’n 3e turbo gaat worden…

    Login om te reageren
  79. Tommy zegt

    7 augustus 2009 om 17:12

    Een Porsche koop je ook om zijn technische hoogstandjes en zijn prestatie’s, niet om zijn uiterlijk. Bij Porsche is het ook meer van “never change a winning team”. :P

    Login om te reageren
  80. vla zegt

    7 augustus 2009 om 17:15

    Surprise! Ze ist exactly tze same! Wel mooie aanpassingen onderhuids, lekkere grote uitlaten enzo, en eigenlijk vind ik het goed dat ze zich aan dit design houden, dit is echt wel de ultieme vorm van de 911. Ofwel blijven doorgaan met dezelfde looks, ofwel kappen met de lijn. Ik zie niet in hoe je deze auto mooier kan maken, en eigenlijk vind ik de Phase I de mooiste.

    Login om te reageren
  81. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 17:16

    @Tommy:
    Nou…. ik vind een Turbo nou niet echt een lelijke auto :-)

    Login om te reageren
  82. autospotter15 zegt

    7 augustus 2009 om 17:20

    nee, precies:P! En ik denk dat de meeste mensen alleen maar kunnen dromen van zo’n auto (ik ook hoor:P). Heb je ook nog andere auto’s of alleen de Turbo?

    Login om te reageren
  83. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 17:38

    Ik heb naast de Turbo nog een Lotus Exige.

    Login om te reageren
  84. bozewolf zegt

    7 augustus 2009 om 17:39

    Zelf vind ik eigenlijk de proporties van een Turbo niet echt lekker ogen. Wielen lijken ergens te groot en hij staat wat raar. Zal wel persoonlijk mierenneukeren zijn, maar toch. Enige moderne 911 die ik nog echt tof vind is de GT3.

    Login om te reageren
  85. bozewolf zegt

    7 augustus 2009 om 17:40

    Exige? Goeie smaak! Well done!

    Login om te reageren
  86. Tommy zegt

    7 augustus 2009 om 17:42

    @AlwinH: De R8 V10 is er trouwens al als cabrio, alleen Audi wacht nog steeds met de presentatie ervan (IAA). Heeft met marketing enzo te maken…

    Login om te reageren
  87. vla zegt

    7 augustus 2009 om 17:46

    @ AlwinH
    DB9, parelwit of grijs, bruin-beige interieur, sportpakketje (met de rode remklauwen, beetje verlaagd, en andere velgen (als je dat wil)). Zal je je nooit beklagen. ;)

    Login om te reageren
  88. KippieKnaus zegt

    7 augustus 2009 om 17:46

    Een GT-R heeft er vrij veel mee te maken gezien hij betere prestaties voor de helft van de prijs levert. Ik zou voor het geld van de Porsche voor een Ferrari Italia gaan.

    @Ferdinand1
    Oke, je bent dus echt in de ernstigste stadia van fanboyeritis beland..

    Login om te reageren
  89. vla zegt

    7 augustus 2009 om 17:52

    Oh en zoals Ferdinand1 zegt, eigenlijk is een DB9 niets voor jou. Van turbo naar atmosferisch, dat went moeilijk. Met een DB9 heb je ook dat beetje meer body roll in de bochten, maar: het is een echte rijders-auto. Je voelt je (blijkbaar – mijn eerste ritje in de (hedendaagse) auto van mijn dromen moet me nog overkomen) erg verbonden met het rijgebeuren. Koop wel een manuele bak, weet niet wat je in je Turbo hebt, maar een automaat in een DB9 valt zwaar tegen bij sportief rijgedrag. En gewoon ook, ik zie niets in dat hele flippers-achter-het-stuur gebeuren…

    Login om te reageren
  90. autospotter15 zegt

    7 augustus 2009 om 17:55

    ik zou ook voor de DB9 gaan! Stuk exclusiever dan een Turbo en in mijn ogen ook een stuk mooier.

    Login om te reageren
  91. vla zegt

    7 augustus 2009 om 17:57

    @ autospotter15
    Exclusiviteit heeft in mijn ogen niets te maken met auto’s, het is voor mij ook geen reden om er één te kopen. Sorry maar dan mis je het punt zo’n beetje van de DB9… Maar mooier is hij wel! :P

    Login om te reageren
  92. vla zegt

    7 augustus 2009 om 17:59

    Hij is trouwens van dezelfde hand als de designer van de Jaguar XF en XJ, namelijk Ian Callum. :)
    En nog iets in favor of Aston Martin (okee, ik begin een klein beetje op een fanboy te lijken nu… :oops: ): Michiel van den Brink eerde het merk eens met de uitspraak “Aston Martin is het hedendaagse Ferrari”. Dusssss… :D Maar het klopt, dat denk ik ook. :)

    Login om te reageren
  93. willie zegt

    7 augustus 2009 om 18:20

    toe maar, nog maar eens opwaarderen dat fossiel. zal niet meer zo heel vaak gebeuren want de meeste 911 klanten van nu lopen over zo’n 10 jaar achter een rollator.

    Login om te reageren
  94. tom zegt

    7 augustus 2009 om 18:46

    even snel als de 458!!!
    NOT, doordat het blok over de achteras hangt hebben ze gewoon meer tractie, waardoor, het gat van 70 pk opgevuld wordt.
    in het geval van een rolling start, een bocht, alles na 100 kmh, emotie, beleving, RIJDERSGEMAK (want niet iedereen kan het uiterste uit een porsche halen vanwege de ietwat “unieke” gewichtsverdeling, bij een ferrari met wat electronica gaat dit al een stuk makkelijker) en niet te vergeten UITERLIJK (komaan porsche doe eens iets NIEUWS) laat de ferrari de porsche VER achter zich
    ik zeg niet dat hij traag of slecht is, hij is gewoon traGER dan een ferrari :)

    Login om te reageren
  95. Ikke zegt

    7 augustus 2009 om 19:29

    wat een lelijk ding, maar wacht hij ziet er het zelfde uit als alle andere porsches….
    dat zal de reden dan wel zijn…..
    ik was al benieuwd hoe snel de eerste GT-R reactie werd gebashed door porsche fanboys.
    GT-R is goedkoper en sneller, dat zijn feiten, of de porsche mooier is, is een mening, of een porsche stijlvoller is is ook een mening.
    Ik ben van mening dat het meerendeel van de porscherijders iets te compenseren hebben, het zijn ook altijd weer de zelfde half kalende gladjakkers met foute glimmende schoenen en een designbril welke in een (post 1990) porsche rijden.
    Porsche rijders nemen het doorgaans ook niet zo nauw met de verkeersregels (bumperkleven, parkeren en snelheid) dus om die redenen vind ik de GT-R de betere auto.

    Login om te reageren
  96. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 19:42

    @Tom: volgens mij is de 458 er nog (lang) niet.

    @Ikke: erg goeie argumenten inderdaad. Ik ben overtuigd hoor. Porsche rijders overtreden de verkeersregels, dus de GT-R is beter. Geen speld tussen te krijgen.

    Login om te reageren
  97. tom zegt

    7 augustus 2009 om 20:02

    @ alwinH, durf je wedden dat de porsche sneller is?
    ferrari zijn niet bepaald sukkeltjes, en een gat van 70 pk op dat niveau maak je niet direct goed, en als je een bbetje in de geschiedenis kijkt van de merken, weet je ook een klein beetje van de toekomst.
    ik denk dat niemand hier durft beweren dat de porsche sneller zal zijn…

    Login om te reageren
  98. AlwinH zegt

    7 augustus 2009 om 21:06

    Volgens mij is een 997 Turbo ongeveer net zo snel als een F430.
    F430: 0-100 in 4.0 secs
    Turbo: 0-100 in 3.9 secs (3.7 voor de automaat)

    Maar ik ben het met je eens dat de F458 zal waarschijnlijk sneller zijn dan de 997 Turbo.
    Als de F458 al te bestellen zou zijn dan was dat zeker een serieuze kanshebber :-)

    Alleen pastte ik met m’n 1m92 niet in de F430 en ik weet niet of dat in de F458 beter zal zijn. In de California pastte ik wel, ruim zelfs, dus er is hoop :-)

    Login om te reageren
  99. porsche_fan zegt

    7 augustus 2009 om 21:23

    ik durf te wedden dat deze 997 Turbo beter is dan een Ferrari 485 italia ;)

    Login om te reageren
  100. KippieKnaus zegt

    7 augustus 2009 om 22:03

    @porsche_fan
    Ik durf te wedden dat jij een fanboy zonder welke objectiviteit dan ook bent en dat de 458 beter is net als dat de f430 beter was dan de vorige 911 turbo. Bovendien is dit een update en niet een nieuw model zoals de 458 dat wel is.

    Login om te reageren
  101. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 22:04

    @ Ikke
    “Porsche rijders nemen het doorgaans ook niet zo nauw met de verkeersregels (bumperkleven, parkeren en snelheid) dus om die redenen vind ik de GT-R de betere auto.”

    Vertel mij dan eens wat er mis is met parkeren en snelheid, want parkeren zul je toch ééns moeten en snelheid is handig aangezien 70 km/h op de snelweg een beetje raar is. Leer dan gewoon formuleren knul. Maar wat je allemaal zei trekt eigenlijk ook echt op niets…

    Login om te reageren
  102. Ferdinand1 zegt

    7 augustus 2009 om 22:10

    @ KippieKnaus
    Je hebt je persoonlijke tekst aangepast zie ik: “Fanboys zijn gay”
    *zucht* zit het je dan zó hoog?
    Iedere echte autofan heeft wel “zijn” merk. Het lijkt me dus sterk dat jij niks hebt waar jij voor staat. Volgens mij ben je een Ferrari fanboy, aangezien je elke keer zegt dat Ferrari’s beter zijn dan Porsches. En dat niet eens met argumenten… Terug naar 5 vwo zou ik zeggen….

    Login om te reageren
  103. SLSAMG zegt

    7 augustus 2009 om 22:28

    @C220AMG
    Bijde, en ik zal aan jouw niet vragen wat jij neemt, want aan je naam te zien ben je ernog niet uitxD

    Login om te reageren
  104. w0o0dy zegt

    7 augustus 2009 om 22:31

    @MC959: sorry foutje dat was een andere 911…. al die dingen lijken ook op elkaar….. ;-) Het verschil is idd bijna 12 seconden niet 23.

    Login om te reageren
  105. porsche_fan zegt

    7 augustus 2009 om 22:37

    @KippieKnaus

    hahah F430 beter dan een 911 turbo? welke wereld leef jij?

    En tis idd een verschil van 12 sec. dus dat moet te doen zijn.
    ringtijd van 7.24? wie gelooft erin ?;p

    Login om te reageren
  106. w0o0dy zegt

    7 augustus 2009 om 22:41

    @Alwin: wat vind je van de nieuwe XKR (510PK)? Weliswaar minder snel op het circuit maar op de weg toch wel een lekker beest en ook erg fraai, ruim, luxe en dagelijks bruikbaar…. en het is weer eens wat anders.

    Login om te reageren
  107. Tommy zegt

    7 augustus 2009 om 23:43

    @w0o0dy: Das toch meer een GT ofniet? Net als een SL 63/65 AMG of M6. Ik denk dat hij meer sportwagen zoekt zoals: 911, R8, SLS, Gallardo, F430, DB9. Al dan niet de cabrio-versie’s natuurlijk! :D

    OT: Wie koopt zijn auto nou op ringtijd? Denk dat het meer om persoonlijke voorkuur gaat… En ja de nieuwe 458 geeft nu wel weer de norm aan ben ik bang, daar veranderd deze gafacelifte 911 Turbo niet veel aan vrees ik.

    Login om te reageren
  108. KippieKnaus zegt

    8 augustus 2009 om 00:55

    @Ferdinand1 Ik ben geen Ferrari fanboy. Ik heb zelfs een porsche als profielfoto.. Als ik een ferrari lelijk vind, zoals bijvoorbeeld de f430 de 599 GTB of de Enzo dan geef ik dat eerlijk toe. (ik vind die alle drie lelijk)

    Ik haal alleen uit reviews dat Ferrari de beste auto’s zijn. Dat constateer ik alleen. En ik haal ook uit reviews dat de Nissan GT-R sneller en beter is dan de porsche Turbo terwijl hij iets meer dan de helft kost. Dat zijn dan ook de enige argumenten die ik heb. Ik heb nog nooit in een auto gereden en al helemaal niet in een GT-R of een Ferrari dus ik kan geen eigen ervaringen aanhalen.

    Ik gebruik als argument dus dingen die ik lees in autobladen of die ik in reviews op internet zie of die op ik op tv zie… Ik heb dus niet een favoriet merk. Ik beoordeel elke auto individueel. Het slaat nergens op om een auto goed te vinden puur omdat het een Porsche is. Dat is kortzichtig.

    @porsche_fan

    Waar heb je het over? Waar heb ik het over rondetijden op de ring? En wat doen die ertoe? Wat ik zij was trouwens een beetje onzin. De Porsche Turbo en de f430 liggen niet ver uit elkaar. De maatstaf is alleen de Scuderia. En die ligt wel weer een stuk boven de GT2… En de R8 is een betere auto dan de Porsche Turbo. De Porsche is aan verschillende kanten ingehaald.

    Login om te reageren
  109. Ferdinand1 zegt

    8 augustus 2009 om 01:13

    @ KippieKnaus
    Ik heb wel eens van een Porsche mogen proeven en het beviel me héél goed. Dus ik vind een Porsche niet zomaar goed omdat het een Porsche is. En ik vraag me toch af wat voor reviews jij leest. Ik lees namelijk bijna altijd dat de Porsche wint. Ik citeer even een autoblad: “porsche pk’s tellen dubbel”. En even voor de duidelijkheid, dat is niet mijn tekst.
    En de R8 moet je vergelijken met de 997 Carrera S MKII (PDK). De 997 Turbo is echt een heel andere sensatie dan een R8. En waar jij vandaan haalt dat de Scuderia de maatstaf is weet ik ook niet. Heb geen zin om ringtijden op te zoeken maar die twee doen denk ik niks voor elkaar onder. Dus ingehaald aan verschillende kanten!? Dacht het niet.

    Login om te reageren
  110. Ferdinand1 zegt

    8 augustus 2009 om 01:17

    @ KippieKnaus
    1 vraagje nog: is er één hedendaagse Porsche voor op de weg die jij wel respecteert?

    Login om te reageren
  111. KippieKnaus zegt

    8 augustus 2009 om 01:41

    @Ferdinand1
    Nu er een v10 in de R8 ligt is de 911 Turbo ook niet meer veilig. De R8 is simpelweg een betere auto en dat komt vooral doordat de motor in het midden ligt.

    Ik heb wel wat reviews gelezen over de Scuderia en de GT2 en daaruit heb ik wel kunnen constateren dat de Scuderia de beetere auto is. Het schijnt dat de GT2 nogal lastige handling heeft.

    Ik respecteer elke hedendaagse Porsche behalve de Cayenne. De turbo is toevallig een model dat ik waarschijnlijk niet zou kopen. Een normale Carrera Cayman zou ik waarschijnlijk kopen als een R8 te duur is en een GT-R te hard. De mooiste Porsche (howewel niet écht een porsche) die nog relatief nieuw is vind ik de Studiotorino RK coupé. Prachtige auto.

    ”Dus ik vind een Porsche niet zomaar goed omdat het een Porsche is.”
    Oke, maar ik vind ”Porsche there is no substitute” en een nickname van de voornaam van de oprichter niet echt een objectief uitgangspunt.

    Login om te reageren
  112. Tommy zegt

    8 augustus 2009 om 01:42

    Niet dat het veel zegt, maar in de laatste AutoReview wint de Porsche het redelijk makkelijk in een vergelijking tussen de R8 V10 en 911 Turbo (pre-facelift uiteraard), op het gebied van prestaties dan.

    Zelf zou ik voor de R8 met V10 gaan, maar dat geheel terzijde natuurlijk. :P

    Login om te reageren
  113. KippieKnaus zegt

    8 augustus 2009 om 02:05

    The R8 V10 is a simply brilliant car, but there are two opposing ways to look at it. You could say that the £77k R8 V8 is quite enough, that you’ll rarely need more than 420bhp and that the two cars look almost identical anyway. Save the £20k.

    Or you could say that the R8 V10 is better looking and better to drive than the similarly priced Porsche 911 Turbo, and significantly quicker than the R8 V8. In fact, you could say it’s getting close to the brilliance of the £140k Lamborghini LP560-4 but costs £40k less.

    Me? I’d find the extra cash and side with the latter viewpoint.
    http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Audi-R8-V10-2009-first-drive/?content-block=1

    http://www.youtube.com/watch?v=OegMS26MjwY&feature=related

    Login om te reageren
  114. bereboot91 zegt

    8 augustus 2009 om 05:15

    Het kan allemaal vast sneller, met betere gewichtverhouding. Hoe dan ook, de pre-996jes hebben een geweldige balans. Daarnaast kan je ze elke dag rijden zonder problemen. Persoonlijk was ik nog niet eens onder de indruk van de pk-race, maar meer van de remmen, tractie en insturen.

    Login om te reageren
  115. w0o0dy zegt

    8 augustus 2009 om 08:40

    @Tommy: denk dat de xkr dicht tegen de serieuze sportwagens aan zit en bovendien heeft Alwin ook nog een auto voor echt serieus stuurwerk (de exige). Dan zal hij de turbo dus eigenlijk als een GT gebruiken; snel, power zat leuk en theatraal maar ook comfortabel, luxe en gebruiksgemak… denk ik. Maar was gewoon benieuwd hoe hij er tegenaan kijkt.

    Login om te reageren
  116. w0o0dy zegt

    8 augustus 2009 om 10:34

    Ter illustratie (ok sjoerd is niet echt mijn soort presentator, maar a la….)
    http://www.youtube.com/watch?v=josSDNAHQpg

    En Autocar vergelijkt met een Carrera s met pdk
    http://www.youtube.com/watch?v=dF4co3FJpp8

    Login om te reageren
  117. AlwinH zegt

    8 augustus 2009 om 11:12

    Een XKR zal een prima auto zijn, maar Jaguar doet me gewoon niks. Iemand zei al dat de keuze voor een auto voor een groot deel emotie is.
    Ringtijden doen mij echt helemaal niks. Ringtijden zijn leuk voor 16 jarigen die geilen op plaatjes en cijfertjes.
    Een F430 bijvoorbeeld, ziet er erg leuk uit op plaatjes en in cijfertjes… Maar ga er maar es in zitten, dat interieur is echt te basic voor dat geld. En dat interieur, daar zit je wel elke dag tegen aan te kijken.

    Login om te reageren
  118. w0o0dy zegt

    8 augustus 2009 om 11:19

    @AlwinH: ik dacht al wel dat het niet je smaak zou zijn…. Alhoewel… ooit gereden? Ik krijg bij veel mensen het idee dat ze een auto al bij voorbaat hebben uitgesloten op basis van het idee over de auto dat zij hebben… of dat nou terecht is of niet. Dat is op zich wel jammer, want ik weet uit eigen ervaring dat soms auto’s waarvan je het niet verwacht je “midden in je hart kunnen raken”. Ik zie dat je wel een aantal alternatieven aan het bekijken bent… maar laat je niet een aantal auto’s afvallen door je “vooroordeel”?
    Dat geldt bijvoorbeeld (denk ik) voor auto’s als de GT-R… iedereen die ermee gereden heeft is zwaar onder de indruk… maar toch sluiten velen hier die auto bij voorbaat al uit vanwege…? Uiterlijk? Imago?

    Anyway, je hebt een luxe probleem maar het is wel lastig om in die klasse iets leuks te vinden… de selectie van mogelijke auto’s is nogal beperkt.

    Wat maakt voor jou een auto tot een droomauto? Welke eigenschappen vind jij belangrijk?

    Login om te reageren
  119. w0o0dy zegt

    8 augustus 2009 om 11:25

    Ik kwam trouwens net op de site van http://www.Wiesmann-mf.com de gegevens van de Roadster Mf4-s tegen (de motor uit de M3 met 7 speed DKP) in een roadster van 1620kg (rijklaar). Lijkt me zeker in combinatie met de mogelijkheden om zelf wat naar smaak samen te stellen, misschien ook wel een alternatief….
    http://www.wiesmann.com/de/modelle/roadster_mf4/technische_daten

    Login om te reageren
  120. w0o0dy zegt

    8 augustus 2009 om 11:27

    Plaatje:

    Login om te reageren
  121. matthis zegt

    8 augustus 2009 om 12:05

    andere indeling koplampen, grotere spiegels, achterlichten, uitlaten iets veranderd verder niet echt andere uiterlijke wijzigingen

    Login om te reageren
  122. marc82 zegt

    8 augustus 2009 om 14:53

    Ik lees nog steeds dat men het heeft over de GTR. Het is op zich wel een mooie auto maar wees nou eens eerlijk, het blijft een japanner zonder geschiedenis en het is een Nissan… waar wil je nou in gezien worden! meer dan 60% van alle Porsches rijden nog, dat zegt toch genoeg!!!

    Login om te reageren
  123. w0o0dy zegt

    8 augustus 2009 om 15:12

    @marc82: de geschiedenis van de Skylines is meer dan rijk genoeg…. zo snel dat ze verboden moesten worden omdat niemand ook maar een schijn van kans had tegen die dingen in racetrim. Dat mensen zoveel waarde hechten aan een merkje dat is hun gebrek en heeft niets met de auto te maken.
    Als meer dan 60% vd Porsche nog rijdt (en dat is niet zo) dan zegt dat iets over de houdbaarheid vd auto en het feit dat er veel ouwe lullen als slakken met die dingen rijden…..
    Nogmaals, iedereen, maar dan ook iedereen die met de GT-R heeft gereden is enthousiast… en dan zal zo’n gastje als jij het beter weten? Guess again.

    Login om te reageren
  124. Siswoyo zegt

    10 augustus 2009 om 08:31

    Misschien ligt het aan mij, maar valt het niemand op dat de coupé hier een centrale wielmoer heeft t.o.v. de cabrio. Zou dit een extra optie zijn, of komt het standaard bij keramische remmen?

    Typisch is wel dat de nieuwe GT3 er mee begonnen is, mits je de Carrera GT buiten beschouwing laat.

    Login om te reageren
  125. porsche_fan zegt

    10 augustus 2009 om 20:59

    @ Siswoyo

    1 van die velgen zijn idd als optie, maar niemand hier merkt op dat die velgen al van voor de facelift zijn. Dat was ter gelegen uit van de 24 uur le mans( RS Spyder)

    Dus de nieuwe GT3 is er niet mee begonnen ;)

    Login om te reageren
  126. AlwinH zegt

    12 augustus 2009 om 10:36

    Die velg met central wielbout is een optie. Kijk maar in de configurator die al online staat op porsche.de.

    Login om te reageren
  127. BananaFlip zegt

    14 augustus 2009 om 09:57

    Hmmmmm, die velgjes op de Cabrio zijn wel überjammie.

    Login om te reageren
  128. LH zegt

    14 augustus 2009 om 10:15

    Mooi, Stoer, maar niet beter dan de audi R8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North