• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ex-baas Alfa, Maserati en Rolls-Royce omgekomen

Auteur: ricardo, gepost 19 augustus 2013 om 12:03 – 18 Reacties

Karl-Heinz Kalbfell


Karl-Heinz Kalbfell, een auto-industrieman met een flinke staat van dienst, is dit weekend omgekomen tijdens een klassieke motorrace.

Kalbfell deed afgelopen zaterdag met een van zijn oldtimer motor mee aan de Lansdowne Classic Series op Brands Hatch. Volgens Brands Hatch-eigenaar MotorSport Vision kwam hij te wijd uit een bocht, waardoor hij viel en werd aangereden door een andere deelnemer. Hij overleed in het ziekenhuis.

Wie was Karl-Heinz Kalbfell

De in 1949 te Duitsland geboren Karl-Heinz Kalbfell ging na zijn studie -en een korte omweg bij een caravanbouwer- in 1977 bij BMW aan de slag. Hij zat daar tot 2004, en werkte op technisch vlak mee aan de ontwikkeling van het M-programma. Ook leidde hij het team dat BMW’s F1-motoren ontwikkelde en construeerde hij de deal waarin BMW V12’s leverde aan McLaren voor De Beste Supercar Ooit. De overname van Rolls-Royce en Mini werd ook ten dele aan hem toegeschreven. In de laatste vier maanden BMW fungeerde hij als CEO van Rolls-Royce.

In januari 2005 verruilde hij de Heimat voor Italië en kwam aan het hoofd van Alfa Romeo te staan, en pakte een maand later ook de CEO-functie voor Maserati op. In september 2005 was hij echter alweer Alfa-baas af – hij werd vervangen door de Italiaan Antonio Baravalle – en deed alleen nog Maserati. Een functie die hij tot 2006 vervulde.

In de periode hierna deed hij voornamelijk consultancywerk voor onder meer Lotus, waar hij ex-CEO Dany Bahar ondersteunde, en lanceerde in 2007 met een team van automotive bobo’s een sportwagenmerkje: het welbekende Artega. Karl werd 63 jaar.

Karl Heinz Kalbfell op zijn 144 Laverda SFC750.

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, BMW, Maserati, motor, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Video: de hoogtepunten van de VKV City Racing 2013
Volgend bericht: Brabus geeft Mercedes ML63 AMG en GL63 AMG 700 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. EB zegt

    19 augustus 2013 om 12:11

    R.i.p

    Login om te reageren
  2. MilleMiglia zegt

    19 augustus 2013 om 12:13

    R.I.P. Of heeft hij zeer lang verder gestudeerd, of was het een serieuze omweg bij de caravanbouwer

    Login om te reageren
  3. carsandmore zegt

    19 augustus 2013 om 12:13

    R.I.P en veel sterkte aan de familie.

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    19 augustus 2013 om 12:18

    Triest bericht, RIP aan de nabestaanden.

    Login om te reageren
  5. karaya zegt

    19 augustus 2013 om 12:32

    fantastische motor trouwens.

    rip

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 augustus 2013 om 12:40

      @karaya:

      Het beste dat laverda gebouwd heeft. Maar het is meer een straat machine dan een die hard race motor (en dat is eerder een compliment dan kritiek).

      Login om te reageren
      • benzinehoofd zegt

        19 augustus 2013 om 16:10

        @Hupke: mooie woordspeling, “die hard”…

        Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    19 augustus 2013 om 12:35

    Niet dat sterven leuk is maar het is wel een mooie manier om te gaan.
    -edit: check!-

    Login om te reageren
    • papa zegt

      19 augustus 2013 om 13:10

      @Hupke: Mwoah… ik kan me mooiere manieren bedenken dan aangereden worden door een motor.

      Login om te reageren
      • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

        19 augustus 2013 om 13:17

        @papa: Het is een beetje dubbel. Aan de ene kant is 63 natuurlijk veel te jong om te sterven. Maar aan de andere kant zou ik liever aan een snelle dood gaan tijdens wat je het liefste doet, dan je laatste jaren wegrotten in een bejaardentehuis om vervolgens langzaam geveld te worden door een of andere pijnlijke aandoening.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 augustus 2013 om 13:21

        @papa:

        Nuja op je 105 sterven in je beachhouse op de canarische eilanden aan een hartstilstand terwijl je de zon in de zee ziet zakken in de ogen van je 20 jarige vriendin die bovenop je zit en te druk bezig is om te merken dat je het loodje legt is nu eenmaal niet voor iedereen weg gelegd.

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          19 augustus 2013 om 14:38

          @Hupke: ik kies ook voor jouw manier.

          Login om te reageren
        • jensdm zegt

          19 augustus 2013 om 17:03

          @Hupke: Ik denk niet dat je ‘m op een leeftijd van 105 nog recht krijgt..

          Login om te reageren
  7. jordy14 zegt

    19 augustus 2013 om 12:50

    Rip

    Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    19 augustus 2013 om 14:09

    Altijd een verlies als een man met zoveel invloed en ervaring op en in de autowereld komt te overlijden. De man is gelukkig wel overleden tijdens het uitvoeren van iets wat hij leuk vond en dat is één van de betere manieren om te gaan ondanks dat aangereden worden ook niks is.

    Login om te reageren
  9. bofkont zegt

    19 augustus 2013 om 14:57

    Gestorven in het harnas, RIP.

    Login om te reageren
  10. mezos zegt

    19 augustus 2013 om 15:19

    R.I.P. dit is nog een voorbeeld van hoe gevaarlijker motorrijden is in vergelijking met autorijden.

    Login om te reageren
  11. fit4fun zegt

    19 augustus 2013 om 15:22

    Motorrijden = hoog risico, dus dat ze vaak wat eerder sterven of gehandicapt worden moet zo iemand dan ook accepteren. Zo te lezen een getalenteerd persoon.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North