• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra assemblagelijn voor Rolls-Royce in Goodwood

Auteur: Dennis, gepost 25 oktober 2007 om 14:06 – 8 Reacties

Rolls-Royce 101EX

Dat Fiat de productie van de immens populaire 500 niet kan bijbenen, daar kun je je gemakkelijk iets bij voorstellen, maar Rolls-Royce kampt met zijn peperdure modellen met vergelijkbare problemen, weliswaar op kleinere schaal. Volgend jaar zal Rolls-Royce een tweede assemblagelijn toevoegen aan de fabriek in Goodwood. De eerste assemblagelijn moet voorzien in de vraag naar de huidige Phantoms, terwijl de nieuwe assemblagelijn gebruikt zal worden voor nieuwe modellen.

Rolls-Royce zit momenteel behoorlijk in de lift. Om aan de vraag te kunnen voldoen werden er al extra shifts en langere werktijden geïntroduceerd. Met de nieuwe assemblagelijn moet de autobouwer weer een beetje lucht krijgen. Een nieuw model dat binnenkort op de agenda staat is de Rolls-Royce Coupe die naar verwachting maart volgend jaar in Genève zal debuteren. Daarnaast werkt Rolls-Royce aan een kleiner model.

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Rolls-Royce

Vorig bericht: « Verplichte milieuwaarschuwingen in autoreclames
Volgend bericht: En weer een Porsche Panamera impressie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Luc zegt

    25 oktober 2007 om 14:18

    de exclusiviteit van zo’n auto’s wordt met het jaar minder, er komen er steeds meer en meer…
    Best wel zonde vind ik, ochja, het is niet anders. Een auto is een auto.

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    25 oktober 2007 om 14:24

    Hehehe, kunnen ze daar mooi de nieuwe 7 serie gaan produceren!

    Alle gekheid op een stokje; ik ben verdomd benieuwd wat Rolls-Royce onder een kleiner model verstaat en of dat wel passend is in de merkfilisofie van RR. Achja, we zullen het zien. Zolang ze maar niet dezelfde fout als VW bij Bentley maken, en een bestaande auto (7 serie?) als basis gebruiken voor een merk dat toch echt een paar tredes hoger staat.

    Login om te reageren
  3. smoke zegt

    25 oktober 2007 om 14:42

    @ Racer X

    Meer info en speculatie over de kleine Rolls-Royce kan je hier en hier vinden.
    Gelukkig loont het voor dergelijke dure auto’s nog om de prouctie in Europa te houden, ik vermoed dat verdere uitbreiding van capaciteit van BMW (en andere luxe-merken die populair zijn in de VS) binnenkort in de VS gerealiseerd zal worden vanwege de lage dollarkoers.

    Login om te reageren
  4. Racer X zegt

    25 oktober 2007 om 14:58

    uh, ik klikte net toch echt op Plaats reactie.

    Anyway, Smoke, bedankt voor de info. En bedoel je toevallig niet ‘lage dollarkoers’ in plaats van een hoge?

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    25 oktober 2007 om 15:06

    @ Racer X; Hoezo heeft VW een fout gemaakt? De Continental-reeks heeft ze geen windeieren gelegd… Voor de echte liefhebbers is het wel minder, maar daar hebben ze de grotere modellen nog voor. Zolang het winst maakt, is het succesvol, en geen fout, naar mijn mening. Je kunt wel anders willen, maar elk bedrijf streeft uiteindelijk naar winst.

    Login om te reageren
  6. RScosworth zegt

    25 oktober 2007 om 15:45

    Extra assemblagelijn, zouden ze bij Aston Martin ook eens moeten doen.
    http://autonieuws.autotrader.nl/nieuws.php?id=7375

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    25 oktober 2007 om 16:40

    @racer x .. ik heb nog nooit zoveel bentley,s gezien sinds VW aan het roer staat.

    en liefhebbers van bentley .. die kunnen er toch geen een kopen .. die zijn te druk bezig met wat fabrikanten wel/niet moeten doen.

    on-topic .. leuk voor BMW dat hun bloed/zweet/tranen zoveel aftrek vindt .. en terecht ook naar mijn mening.

    Login om te reageren
  8. Racer X zegt

    25 oktober 2007 om 17:07

    Lincoln, Citrofiel.

    Nou ja, een fout kun je het misschien niet noemen (my bad), maar het VW DNA is in die auto’s wel duidelijk merk -en zichtbaar. Dat is toch iets wat ik wel jammer vind bij een merk dat een heritage heeft als Bentley.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North