• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra brede Ferrari F8 heeft diesel-esque koppel

Auteur: willeme, gepost 5 juli 2021 om 12:58 – 10 Reacties

Deze Novitec F8 N-Largo is nu breder en heeft de koppelkromme van een zelfontbrander.

Het leven is vrij moeilijk als je rijk bent. En nee, dan bedoelen we niet eens de hoeveelheid belasting die je moet betalen. Nee, het gaat om keuzes. Stel, je mag van Ferrari een auto bij ze kopen, welke koop je dan? En waarom? En hoe ga je ‘m dan samenstellen? De keuze is namelijk reuze.

We willen McLaren nog weleens betichten van een overdaad aan modellen, maar bij Ferrari kunnen ze er ook wat van. Toch heeft Novitec een gaatje gevonden. Mocht je een Ferrari F8 Tributo net even te gewoontjes vinden een SF-90 te duur is er nu de Novitec F8 N-Largo.

Novitec F8 N-Largo

Novitec F8 N-Largo

Deze auto is een project van Novitec. Deze Duitse vergrijpt zich geregeld aan Ferrari’s en vandaag is dat niet anders. Het recept is inmiddels vrij bekend, maar niet minder spectaculair. We beginnen met de pièce de résistance: de bodykit. Deze is ontwikkeld door Vittorio Strosek. Ja, precies, die Strosek die ook de koetswerken deed voor Koenig Specials. Het koetswerk is nu 13 centimeter breder dan voorheen.

  • Novitec F8 N-Largo
  • Novitec F8 N-Largo

Daardoor is er ruimte gekomen voor nóg grotere wielen. Ze zijn afkomstig van Vossen en natuurlijk rammend ordinair. Voor meten ze 21″, achter zelfs 22″. Het model van het wiel is de ‘NF10 NL’ die specifiek voor Novitec worden worden gesmeed door de Amerikaanse velgenboer.

  • Novitec F8 N-Largo
  • Novitec F8 N-Largo
  • Novitec F8 N-Largo

98 extra paarden

Dan de motor van de Novitec F8 N-Largo. Vroeger was het bijna onmogelijk om extra vermogen uit een Ferrari V8 te extraheren. Een Ferrari was al de top. Toen moest Novitec er compressor-kits opschroeven om een verschil te maken. Tegenwoordig hebben ze het een stuk makkelijker, ze hebben er namelijk 98 pk bijgechipt. Dat komt mede door de marge die Ferrari aanhoudt. Anderszijds komt het door een Inconel-uitlaat en sport-katalysatoren.

  • Novitec F8 N-Largo
  • Novitec F8 N-Largo

Het maximale vermogen bedraagt 818 pk, dat vrijkomt bij 7.960 toeren. Qua koppel kom je ook niets te kort, al bij 3.100 toeren staat er 903 Nm klaar. Het lijkt wel een diesel. Door de upgrades kun je met de Novitec F8 N-Largo in 2,6 seconden naar de 100 km/u sprinten. De topsnelheid is ‘meer dan 340 km/u’.

Novitec F8 N-Largo

Interesse? Dan moet je snel zijn. Prijzen zijn niet bekend, maar wel dat er slechts 15 exenplaren van de Novitec F8 N-Largo gebouwd gaan worden.

Ook interessant!

  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Ferrari F8 Dogecoin betrapt door de smaakpolitie
  • Ferrari F8 'Supertributo' is superagressieve supercar
  • Video - is de Ferrari F8 opgewassen tegen de McLaren 765LT?

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

bodykit, F8-Tributo, Ferrari, novitec, rood, spoiler, tuning, V8, velgen, vittorio-strosek, vossen-wheels, widebody

Vorig bericht: « Video: creatief lossen zonder vorkheftruck
Volgend bericht: Jaguars nog betrouwbaarder, aldus Jaguar »

Lees Interacties

Reacties

  1. acakoning zegt

    5 juli 2021 om 13:09

    “Wat Mooi!!”- niemand.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      5 juli 2021 om 13:27

      @acakoning: zet hem maar voor mn deur neer!

      Login om te reageren
  2. autogeak zegt

    5 juli 2021 om 13:23

    Opzich is het nog een prestatie om de F8 nog lelijker te maken.

    Login om te reageren
    • lodewijkyolo zegt

      5 juli 2021 om 14:44

      @autogeak: in het echt is hij een stuk mooier dan op foto. Weet natuurlijk niet of je hem in het echt gezien hebt;)

      Login om te reageren
  3. petroldrinker zegt

    5 juli 2021 om 13:29

    Gaaf, oogt beter dan het origineel

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    5 juli 2021 om 14:33

    Hebben ze ook een set velgen voor de zomermaanden?

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    5 juli 2021 om 15:29

    @willeme Bij een diesel verwacht ik maximaal koppel eerder vanaf 1250rpm…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 juli 2021 om 17:16

      ’t Is te zien welke diesel. Een BMW M550d, heeft z’n 760 Nm koppel op 2000 toeren (pas)…

      Login om te reageren
  6. ericd zegt

    5 juli 2021 om 15:48

    Niet onlelijk. Maar houd eens op met sportauto’s nog breder te maken. Je wilt je per slot van rekening langs een terrasje wurmen zonder belachelijk te worden gemaakt dat je bij het passeren van een fietser een vette kras trekt in het obese koetswerk.

    Login om te reageren
  7. petroldrinker zegt

    5 juli 2021 om 16:32

    Dat is alleen een probleem hier in nl, in amerika en GCC bijvoorbeeld (waar ze op mikken hiermee) is dat absoluut geen probleem

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North