• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F8 ‘Supertributo’ is superagressieve supercar

Auteur: machielvdd, gepost 25 februari 2021 om 20:13 – 13 Reacties

Er zijn genoeg superlatieven te bedenken, maar supermooi is de Ferrari F8 Tributo van Keyvany in ieder geval niet.

Het moet soms best bedroevend zijn voor designers van exclusieve auto’s. Je doet je best om een strak ontwerp neer te zetten en vervolgens plakken eigenaren er doodleuk allerlei aftermarketspul tegenaan. Sommige fabrikanten proberen dit voor te zijn door zelf dergelijke goodies te leveren. Dan kun je in ieder geval nog zorgen dat het goed aansluit op het design. Denk aan de M Performance Parts van BMW of de Aero Kit van Lamborghini.

Ferrari doet daar echter niet aan, dus eigenaren die hun auto te ingetogen vinden zijn aangewezen op tuners. Die voorzien deze doelgroep maar al te graag in hun behoeften. Onder meer Novitec en 1016 Industries toonden eerder al hun agressieve versies van de F8 Tributo. Het kan echter altijd agressiever, zo blijkt.

De Duitse tuner Keyvany doet namelijk ook een duit in het zakje met de F8 835 Supertributo. Zij zitten niet in de render-fase, maar kunnen gewoon the real deal tonen. Hun nieuwste creatie is geen muurbloempje, om het even voorzichtig uit te drukken. Keyvany is behoorlijk los gegaan met carbon toevoegingen. Van een splitter tot een enorme diffuser: alles zit erop.

  • Ferrari F8 Tributo Keyvany
  • Ferrari F8 Tributo Keyvany
  • Ferrari F8 Tributo Keyvany
  • Ferrari F8 Tributo Keyvany

Om de auto naast visueel ook qua geluid schreeuwerig te maken, levert Keyvany straight pipes voor de F8 Tributo. Naast gehoorschade levert dit 55 pk extra op, bovenop de standaard 720 pk. Een bijzondere optie die de tuner verder nog levert is een sterrenhemel á la Rolls-Royce. We hebben daar helaas geen foto’s van, maar iets zegt ons dat dit in een Ferrari toch wat minder fraai oogt dan in een Rolls.

Naast schreeuwerig is de Ferrari F8 Tributo van Keyvany ook schreeuwend duur. Als je het complete pakket bestelt (inclusief carbon interieurelementen, sterrenhemel en straight pipes) ben je namelijk €110.000 kwijt. En dat is dus zonder motorische tuning. Als je alleen voor carbon ‘verfraaiingen’ van het exterieur gaat ben je alsnog ruim €70.000 kwijt.

Ook interessant!

  • Ferrari F8 Dogecoin betrapt door de smaakpolitie
  • Video - is de Ferrari F8 opgewassen tegen de McLaren 765LT?
  • Mansory F8 Tributo is een 'harmonieus kunstwerk'
  • Niemand wil deze Ferrari, zelfs de eigenaar niet
    Niemand wil deze Ferrari, zelfs de eigenaar niet

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

F8-Tributo, Ferrari, keyvany, tuning

Vorig bericht: « Deze Audi RS6 is één groot vraagteken
Volgend bericht: Video – Lexus wordt aangereden door… een vliegtuig »

Lees Interacties

Reacties

  1. MaartenD zegt

    25 februari 2021 om 20:57

    Smakeloos..zal vast goed in de smaak vallen in het Midden Oosten

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      25 februari 2021 om 21:21

      @maarten020: jij hebt kennelijk veel inzicht in de heersende smaken en voorkeuren in die regio…

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        25 februari 2021 om 22:27

        @lithiumion: klopt

        Login om te reageren
      • katoenboer zegt

        25 februari 2021 om 23:45

        @lithiumion: jij hebt kennelijk veel inzicht in de inzichten van Maarten.

        Login om te reageren
        • IJsblok zegt

          26 februari 2021 om 10:30

          jij heb kennelijk veel inzicht in de inzichten die Lithiumion heeft van de inzichten van Maarten020

          Login om te reageren
      • deeberton zegt

        26 februari 2021 om 10:57

        mensen uit 020 wonen in het middelpunt van het universum en zijn alwetend

        Login om te reageren
  2. vespinie zegt

    25 februari 2021 om 22:31

    Ik vraag mij toch altijd al hoe dit soort opties het rijgedrag beinvloeden. Ferrari zal zo n model uitvoering getest hebben in een windtunnel en tot het oorspronkelijke design zijn gekomen. Lijkt mij toch stug dat dit soort tuners dit geheel door berekenen met de toevoegingen die zij plaatsen enz. Iemand die hier concreet iets over kan zeggen ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 februari 2021 om 06:41

      @vespinie: dat geldt natuurlijk ook voor chiptuning. Die tuners weten ook niet helemaal de consequenties van wat ze doen. Maar als er een hoog getal op een flats teen naast de rollenbank staat is de klant tevreden. En hier geldt ook als de onderdelen er niet afvallen en de voetballer is happy, dan is het goed.

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    26 februari 2021 om 06:42

    Is er ergens een tribunaal waar je dit soort praktijken aanhangig kunt maken?

    Login om te reageren
  4. mwti zegt

    26 februari 2021 om 07:20

    Wat een onrust zit er op deze auto geplakt zeg.

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    26 februari 2021 om 08:22

    Wil je een exclusieve auto, laat dan een one-off bouwen of ga langs bij Touring.

    Login om te reageren
  6. watchhok zegt

    26 februari 2021 om 09:02

    Als je daarachter staat voor het stoplicht dan zou ik toch denken wat een bruut apparaat..

    Login om te reageren
  7. The Stig NL zegt

    26 februari 2021 om 13:40

    Andere velgen, minder debiele sideskirts en die carbon spullen meespuiten. Misschien ziet het er dan nog best aardig uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North