• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra luxe en veiligheid: Maybach Guard

Auteur: robbie, gepost 10 maart 2011 om 22:14 – 16 Reacties

Maybach Guard met gaatjes


Ben je bang voor een aanslag op je leven en vind je een gepantserde S-Klasse wat te gewoontjes? Dan kan je gelukkig terecht bij Maybach voor een gepantserd Guard model. En die is overigens nog steeds retesnel ondanks dat extra gewicht. Je sprint namelijk in 5,7 seconden van 0 naar 100.

Sinds 2003 levert Maybach al een gepantserde Guard variant, maar om de een of andere reden hebben ze nu een nieuw persbericht de wereld ingestuurd. Wellicht dat het iets te maken heeft met de recente facelift van de Maybach. De Guard is gebaseerd op de verlengde 62 en is volgens Maybach vanaf het begin ontworpen met het idee dat er een gepantserde versie gemaakt zou worden. Daarom kunnen de remmen en het onderstel direct worden overgenomen van de normale versie.

Het extra gewicht tov een normale Maybach is “slechts” 406 kilo. Dat komt waarschijnlijk ook omdat deze Maybach “slechts” beveiligingsniveau B4 heeft. Het hoogst haalbare is immers B6/B7, maar als je dat niveau zou willen halen zou de auto te zwaar worden en niet meer toegelaten kunnen worden op de openbare weg.

Aangezien een gepantserde Maybach van buitenaf niet te herkennen is hebben we ook nog een gallery toegevoegd met foto’s van de reguliere Maybach.

Ook interessant!

  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

gepantserd, guard, Maybach

Vorig bericht: « Deze Ferrari 430 Scuderia is $1 miljoen waard
Volgend bericht: Vladimir Antonov heeft Bowler gekocht [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    10 maart 2011 om 22:31

    Dat sprintvermogen is zeker ter compensatie van het gebrek aan B6/B7? Mwah, dan toch maar een S600…
    ;)

    Login om te reageren
  2. Robbert89 zegt

    10 maart 2011 om 22:31

    Verder valt de hoeveelheid extra gewicht mij wel mee.

    Login om te reageren
  3. ricksteenbeek zegt

    10 maart 2011 om 22:33

    staat wel raar op z’n achterwielen..

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      10 maart 2011 om 22:42

      @ricksteenbeek: Luchtvering lek geschoten :)

      Login om te reageren
  4. Robbert89 zegt

    10 maart 2011 om 22:34

    Als je dan gelijk mijn post even edit ofzo. Nu is die wel erg raar……. :’)

    Login om te reageren
  5. dragspert zegt

    10 maart 2011 om 22:35

    Luchtvering achter naar beneden om dan 50/50 gewichtsverdeling te krijgen ofzo? Staat inderdaad niet helemaal jofelnootje op de poten:p

    Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    10 maart 2011 om 22:39

    En wat mag het korsten?

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      11 maart 2011 om 08:38

      @Jokkebrok:
      Hoezo? Wil je er een kopen?

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        11 maart 2011 om 16:31

        @exotic: Nee, twee.

        Login om te reageren
  7. bpc zegt

    10 maart 2011 om 22:51

    ik denk dat ik mij bij een b4 pansercode ook al aardig op mn gemak zou voelen maar dat kan aan mij liggen :p

    Login om te reageren
  8. mesfin zegt

    10 maart 2011 om 23:58

    ik voel me al veilig zodra ik kleren aan heb haha, maar dat ter zijde. Volgens mij is het niet in te beelden hoe ruim en lekker zo’n maybach zit. ja echt als ik dat interieur zo zie, dan valt bij mij de mond open..wat een schoonheid.

    OT: tot wat voor ‘aanslagen’ is zo’n B4 pantsercode bestendig? vast geen bermbommen hahah.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 maart 2011 om 12:14

      @mesfin:

      Bernbommen al zeker niet.
      B4 (VR4 bij Mercedes genoemd) is bestendig tegen zowat alle handvuurwapens (tot .44 magnum dus tot max. een 2100 joule) in alle mogelijke richtingen.
      De meeste smg’s en lichte karabijnen zullen ook wel tegengehouden worden.

      AK-47 en dergelijke niet. Dat is te zeggen niet in alle richtingen en niet volgens de richtlijnen.

      Best wel tof zo’n maybach guard als daily-drive voor juweliers/diamantiers en dergelijke, de street-punks zullen je niet kunnen deren. Maar niet echt geschikt voor kadaffi.

      Login om te reageren
  9. Pordon zegt

    11 maart 2011 om 00:15

    Zoveel luxe in een auto is niet normaal, de prijs is dan ook niet normaal. Maar welke idioot heeft er bedacht dat ze dan wel wat stylingselementen in de voorbumper van de E-klasse kunnen overnemen met de bijbehorende LED-verlichting en zijspiegels die ook op een C 180’je te vinden zijn? Kostenbesparing?

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    11 maart 2011 om 07:53

    ‘het idee’ = de idee (@Robbie)

    Login om te reageren
    • Snoop_Deville zegt

      11 maart 2011 om 08:57

      @Megakix:

      idee ideeën 1 het, de;

      http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=idee

      Login om te reageren
    • frankj zegt

      11 maart 2011 om 13:51

      @Megakix: LOL een goede verbetering begint met een goede scholing (dit leer je vaak op school en niet op het straat).
      On topic: Wel ziek dat die auto zo snel blijft gaan. Met een dergelijk gigantisch gewicht.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North