• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra variant Volvo C30 wordt een wagon

Auteur: evo, gepost 3 december 2007 om 20:59 – 108 Reacties

Volvo C30 5-drs komt eraan

Dat er een extra variant van de populaire Volvo C30 aan komt, was eind oktober nog onduidelijk maar is nu zeker, zo bleek tijdens de Helsinki Motor Show. Er was reeds bekend dat het uiterlijk beduidend behoudener (lees: vooral praktischer) zou zijn. Echter, nu is ook duidelijk dat de extra variant een Sportback / Wagon-achtige look zal krijgen en dus niet zomaar een 5-deurs C30 zal zijn.

Deze auto zou rechtstreeks het duel kunnen aangaan met de Audi A3 Sportback. Hoewel Robbie niet direct staat te springen op de komst van de extra variant, denk ik juist dat het helemaal geen verkeerde move van Volvo zou kunnen zijn. De Volvo C30 is weliswaar een kekke auto, maar van zijn ruimte (met name de kofferbak is dramatisch) moet hij het niet hebben. Aan de andere kant zou de C30 Wagon hiermee ook in het vaarwater kunnen liggen van de ook al niet bijster ruime Volvo V50 (via: Worldcarfans).

Wat voor naam het beestje zal krijgen is niet bekend. V30, V40 of wellicht wel C50, welke wordt het volgens jullie?

Met dank aan Citroënfreak voor de tip!

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, Volvo

Vorig bericht: « ZAKSPEED SuperStars Chrysler 300C SRT-8
Volgend bericht: Achterkant Hennessey Venom GT gevormd »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    3 december 2007 om 21:03

    photoshop anyone?

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    3 december 2007 om 21:03

    YES! het wordt er alleen maar beter op :D

    ze hebben daar in zweden ook zo veel meer inspiratie dan de duitsers :’) Het wordt gwn een eigen auto die er net wat lekkerder uit ziet dan de V50 wacht maar af!

    er is eerder trouwens gezegd dat de C30 een flop is maar voor een nieuwe auto ziek ik ze best veel rijden..? niet echt een flop toch? ik zou er graag een rijden iig, desnoods een 2.0D

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    3 december 2007 om 21:06

    nog een C(50?) lijkt mij trouwens erg sterk. Een V willen ze waarschijnlijk ook niet toekennen omdat het dan weer te veel station is. S kan al helemaal niet dus misschien wordt het een nieuwe letter. X30 of 50 lijkt me dan wel een grappige.

    Ze zouden hem zelfs een meet beafy uiterlijk kunnen geven en meteen voor de XC gaan…

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    3 december 2007 om 21:07

    @ Alwood
    de 2.0D kan nog verassend uit de hoek komen hoor!

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 21:07

    @ Alwood; Ja, nou, wat een inspiratie, “we maken een stationwagon-achtige op basis van een hatchback. Net zoals Audi. Wat zijn wij toch origineel.” ;)

    Login om te reageren
  6. citroënfreak zegt

    3 december 2007 om 21:13

    @de vlaeminck@

    “photoshop anyone?”

    Sorry maar het is wel een officiël intervieuw/aankondiging.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    3 december 2007 om 21:16

    @Citrofiel
    nee hoor :P audi plakt er alleen maar 30cm carrosserie bij… volvo gaat er (mag ik hopen) echt ff een ander model van maken. Neus en de breedte van de auto zullen wel hetzelfde zijn maar de achterkant mogen ze best die van een XC60 opplakken ofzo.

    Login om te reageren
  8. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 21:17

    Okee, laten we het even op een rijtje zetten. Volvo komt met een C30, een hatchback variant op de S40 sedan/V50 station. Vervolgens komt Volvo met het idee om met een station variant op de C30 te komen… Ik snap er geen fuck meer van…

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    3 december 2007 om 21:19

    Volvo: ipv nog meer Ford Focus varianten (C30, S40, V50, C70) te maken kunt u veel beter eindelijk eens een S60 opvolger uitbrengen en ook die XC60 maar een keer productierijp gaan maken!

    Login om te reageren
  10. citroënfreak zegt

    3 december 2007 om 21:20

    Sorry tipfout het is officieel.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 21:23

    @ Alwood; We zullen zien. ;) Persoonlijk heb ik Volvo wat betreft originaliteit niet zo hoog staan, maar mss kunnen ze me verrassen. En jou.

    Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    3 december 2007 om 21:28

    @Citrofiel
    jah, aan de ene kant heb je wel gelijk… is helemaal waar je het mee vergelijkt ;)

    vergelijk je het met de duitsers…

    vergelijk je het echter met de enige natie waar alle ontwerpers permanent aan de dope zitten en heel het land zelfmoord pleegt omdat ze de schaamte die renault heet niet aankunnen…

    Login om te reageren
  13. polomen zegt

    3 december 2007 om 21:28

    C-wagen=v50
    Ik snap niet waarom. Een v50, v70 en een “ruige” xc70 station. Maak eerst een kleine volvo ter grote van een Yaris of C1

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 21:30

    @ Alwood; Na die laatste alinea had ik toch wel een ” ;) ” verwacht… :cry: ;)
    En zelfs met de algemene strekking van je laatste post ben ik het niet eens. Qua exterieurdesign vind ik zelfs de Duitsers spannender dan Volvo, met zijn zeecontainers. :P Maar ik houd al op, ik heb het te druk om nu in een goede discussie te gaan, hoe veel zin ik er ook in heb…

    Login om te reageren
  15. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 21:44

    @ Citrofiel:

    En dat verklaart meteen het succes van bijvoorbeeld de XC90. Wel een dikke SUV rijden, maar niet met de nek aangekeken worden vanwege het hoge asobak-gehalte. (Oke, hij rijdt dan ook niet als bijvoorbeeld een X5/Q7, wat beslist betere auto’s zijn). Als mijn vader een ML zou rijden bijvoorbeeld zou hij als aannemer/projectontwikkelaar volledig niet serieus genomen worden. Dat wil hij zelf dan ook niet. Met de XC90 nog nooit problemen gehad bij klanten, simpelweg omdat het een “rustige” Volvo is. Maar goed, in januari komt er toch een nieuwe full-option XC70, vanwege het (te) slechte weggedrag van de XC90 wat ik net al aangaf en de onderbemeten D5 (voor de XC90)…

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 21:48

    @ Thomaz; Ja, oke, dat begrijp ik. Volvo’s zijn dus geen patserbakken, maar gewoon saai en nietszeggend. ;) :P (sorry, maar het is maar hoe je het bekijkt)
    Nog een XC70… Ik vind het opvallend. Ik heb de afgelopen tijd veel meer nieuwe XC70’s (rond de 10) gezien dan V70’s (wel 1). Verklaring? Zou het aan het verschuiven zijn, of kopen de modebewustere XC70 kopers sneller een nieuwe. Of zijn het slechts (zoals vaak bij nieuwe auto’s) de persauto’s, en denkt Volvo dat de XC70 betere commentaren zal ontvangen? :?:

    Login om te reageren
  17. ELB zegt

    3 december 2007 om 21:48

    Dat is een slimme zet van Volvo… de C30 slaat goed aan.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 21:49

    Hmmm. Dat had ik mss niet moeten zeggen. Zo lok ik tóch een (op het moment ongewilde, maar eigenlijk gewilde) discussie uit…

    Login om te reageren
  19. Armada zegt

    3 december 2007 om 21:54

    Jammer alleen dat ze er dan weer geen gepeperde versie van gaan maken.
    Zou wel oren hebben naar een C30 T5 R.

    Login om te reageren
  20. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 21:56

    @ Citrofiel

    Hmm, geen idee. De verkoper zei wel dat beide modellen zeer succesvol waren. Op de XC70s worden vooral XC90s ingeruild om wat ik net al zei: het slechte weggedrag en de XC90, maar toch de wil om AWD te hebben en iets hoger te zitten. Ook de V70 is succesvol, wordt ook veel A6/5-serie op ingeruild. En ik moet eerlijk zeggen dat het nieuwe model er ook gewoon heel sterk op vooruit is gegaan. Bij het oude model had je met bijvoorbeeld met het interieur toch een beetje het “net-niet-gevoel” terwijl zo’n nieuwe met een sandstone beige dashboard en mocca brown leer toch wel heeerlijk is. Ik denk persoonlijk dat de V70 in januari wel “los” gaat komen in verband met leasemaatschappijen (waarvoor de V70 toch wel belangrijk is) die nu geen auto meer laten afleveren. Ik had zelf liever gezien dat vaders gewoon voor een V70 D5 AWD was gegaan. Maarja.. je kent het wel.. hoog zitten.. stoere uitstraling.. midlife crisis.. *zucht*

    Login om te reageren
  21. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:03

    -edit-

    Login om te reageren
  22. maarten zegt

    3 december 2007 om 22:04

    Dit lijkt me ook wel wat. Ik ben er alvast voor gewonnen!

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:05

    @ Thomaz; Eerlijk gezegd heb ik nog nooit goed het dash van een ‘oude’ V70 bekeken, maar ik geloof je op je woord. ;) Qua uiterlijk vind ik hem er eigenlijk niet op vooruit gegaan…
    En ja, die crisis, ik ken (het idee). Mijn vader heeft er geen last van. Die rijdt nog rustig in zijn (a-stoere) Acadiane rond (’s winters dan). Of mss heeft hij hem gewoon al gehad. Er was nl. een periode dat hij Alfa reed. Maar dat was eigenlijk omdat hij interim was bij een dealer, dus ik weet het niet zeker…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:05

    @ Thomaz; Het wil niet echt hè. Je vergat volgens mij het ‘openen’pijltje.

    Login om te reageren
  25. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:07

    Ja, maar zelfs als ik die er bij zet verschijnt er helemaal niets.

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    3 december 2007 om 22:08

    @ citroënfreak
    ik bedoelde of iemand zo aardig kon zijn een fotoshop te maken ;)

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:09

    @ Thomas; Heb je nou je naam veranderd, of ben je een ander persoon dan Thomaz? XD

    Login om te reageren
  28. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:09

    ander persoon

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:10

    Vreemd. Nou, laat dan maar. AB mag de rommel opruimen. ;) Tenzij zij wel vinden wat er niet lukt… De directe link doet het trouwens bij mij ook niet, dus daar kan de fout ook liggen.

    Login om te reageren
  30. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 22:11

    Hoho, verwar mij, Thomaz, niet met Thomas ;-)

    Dash oude V70:

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:12

    @ Thomas; Oke dan. Handig. Ik dacht nog even dat ik tegen dezelfde persoon sprak, maar oke. ;) Zo’n klein verschil in naam is niet handig heb ik gemerkt. Mss moet ik dan ook maar eens strenger optreden tegen de Citrofiel-followers. ;)

    Login om te reageren
  32. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:14

    Misschien deze hopelijk wel.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:15

    @ ThomaZ; Oke, dat is zeker een flinke vooruitgang! Die nieuwe ziet er zoveel strakker uit dan die oude. Dat interieur doet gewoon sterk verouderd aan. Alleen dat is al een verkoopargument voor de nieuwe. Maar qua exterieur dan weer niet… De oude mag dan wellicht uit de gratie zijn omdat men wéét dat hij ouder is, maar eigenlijk is het uiterlijk nog lang niet verouderd. Volvo maakt gewoon een goed, tijdloos uiterlijk. En die nieuwe vind ik net iets te ‘populair’ vormgegeven voor een Volvo. Een mislukte kruising tussen traditie en vernieuwing. Beide zijn goed, merk ik bij andere modellen, maar niet gemengd…

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:17

    @ ThomaS; “Echter, nu is ook duidelijk dat de extra variant een Sportback / Wagon-achtige look zal krijgen en dus niet zomaar een 5-deurs C30 zal zijn.”
    Wat die shop die jij laat zien dus wel is… ;)

    Login om te reageren
  35. citroënfreak zegt

    3 december 2007 om 22:19

    @de vlaeminck;

    Je moest gewoon kijken op worldcarfans.com ;)

    Login om te reageren
  36. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:19

    Idd, maar zoals Worldcarfans ook al schrijft: “Last week we spoke with Volvo PR at the Helsinki Motor Show and they confirmed the expansion of the Volvo C30 line-up, but with a sportback / wagon version of the C30 (arguably the same if not very similar to a 5-door hatchback)”

    Login om te reageren
  37. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:20

    dit stond al langer op volvonews… ook met een photoshop ;-)

    ik denk btw dat hij dan V30 gaat heten

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:25

    @ volvo freak; Vergeet jij nu óók al de pijltjes openen? :P En de shop bij je vorige post stond er al… Scroll maar eens omhoog. ;)

    @ ThomaS; Wie zullen we eens vertrouwen…? AB of WCF? Ik AB, om ze te vriend te houden. ;) :P

    Login om te reageren
  39. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 22:25

    Citrofiel; Wat wel zo is, is dat Volvo met facelifts altijd heel netjes is waardoor de auto niet zoveel verandert maar toch een net iets strakkere uitstraling krijgt. Zo is ze dat ook goed gelukt met de “oude” V70 en recent met de V50 die ik ook heel geslaagd vind. De nieuwe V70 blijft voor mij herkenbaar als V70 en vind ik persoonlijk een geslaagd, strak ontwerp. Even wat voorbeelden plempen:

    Oude V70:

    Oude V70 facelift

    Nieuw model V70

    Oude V50

    V50 facelift

    Login om te reageren
  40. mastertjen zegt

    3 december 2007 om 22:28

    ik denk ook V30
    kwestie van de logica toch wat de behouden
    1 ding is zeker: lelijker dan de audi A3 sportback zal niet meer gaan!!
    zouden ze trouwes de ‘duoseat’ vervangen door een normale achterbank dan?

    Login om te reageren
  41. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:28

    @ Citrofiel
    ja had ik gezien, maar toen ik aan het typen was nog niet ;-)

    en deze stonden er nog niet..

    Login om te reageren
  42. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:29

    -edit: platen zijn reeds gepost-

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:31

    :lol: Jullie werken ook heerlijk langs elkaar heen! Nu staan er al twee plaatjes dubbel op deze pagina! ;)

    Login om te reageren
  44. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:31

    Zo, staat die er voor volledigheid ook 2 keer ;). Vermoed ook dat hij V30 zal heten. C50 slaat nergens op aangezien het geen cabrio noch coupe meer is. Wel komt ie naar mijn mening dan heel erg dicht op de V50 te zitten. Bijna zelfde probleem als dat Volvo nu met de S60 tov de S40 heeft.

    Login om te reageren
  45. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:33

    @ Thomas
    daarom gaat de S40 ook verdwijnen heb ik op diezelfde pagina gelezen als waar jij ook de foto’s vandaan hebt ;-)
    vanaf 2010 zou er geen S40 opvolger meer komen en de S60 gaat nog tot 2010 door omdat ze zich eerst op de XC60 willen concentreren…

    Maar het kan ook dat deze variant gewoon C30 blijft heten, alleen dan de 5 deurs versie..

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:33

    @ ThomaS; Helemaal mee eens. Kannibalisme is hier het sleutelwoord. Hoewel Volvo het anders zal bekijken…

    Login om te reageren
  47. citroënfreak zegt

    3 december 2007 om 22:34

    “Deze auto zou rechtstreeks het duel kunnen aangaan met de Audi A3 Sportback”

    Alemaal goed en wel maar Audi komt ook met een Cabrioversie van de A3 dus Volvo ook?

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:35

    @ Volvo freak; De S60 nog tot 2010?! Maar dat ding is nú al oud! :| En de S40 is gewoon een beetje een tussenmodel, waar ik het nut ook niet helemaal van snap. Net zomin als van deze V30 tov de V50… :?

    Login om te reageren
  49. Erwin zegt

    3 december 2007 om 22:37

    Ze hebben toch ook geen 5-drs 480 of P1800 gebouwd!!!!!
    Wat er eerder al gezegd werd, laat ze een kleine klasse bouwen ipv duurdere modellenreeksen uitbreiden.

    Login om te reageren
  50. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 22:38

    Hmm bij mijn reactie van 22:25 staat nu al de hele tijd: je reactie moet nog worden goedgekeurd :-S. Wat houdt dat nou weer in? Maar de S60 inderdaad nog tot 2010? Die auto is nu al bejaard…

    Login om te reageren
  51. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:39

    @ Citrofiel
    daar heb je wel een punt.. het probleem is gewoon dat de S40 en V50 te klein zijn… en daarom stoppen ze met de S40 straks (denk ik) zodat de S60 en S40 een gezamenlijke opvolger krijgen…want in 2010 zal de V50 ook wel aflopen zodat er een geheel nieuwe V50 / S50 (????) variant kant komen die tussen de S40/V50 van nu en de S60 in zal liggen.. Maar dat is wat ik denk ;-)
    en dan ligt de C30 ook niet meer zo kort bij de V50

    Login om te reageren
  52. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:39

    Klopt, heb ik ook gelezen over de S40, maar betwijfel of dat waar is. Als het goed is volgend jaar (MY09) de XC60, dan in 2009 (MY10) de nieuwe XC90. Dus je zou bijna idd denken dat de S60 dan nog tot 2010 mee moet. Maar ik heb ook weer gehoord dat de S60 nog voor de XC90 komt. De S60 gaat al wel bijna 8 jaar mee, dus of ze dat echt tot een 10 jaar gaan rekken…

    Login om te reageren
  53. citrofiel evil twin zegt

    3 december 2007 om 22:40

    @citroënfreak;

    Daar heb je een standpunt met die cabrio van Audi maar Audi komt ook met een Q3 dus komt volvo ook met een XC30? ;)

    Login om te reageren
  54. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:42

    @ Thomaz en Citrofiel

    overtuig U zelf:

    http://www.volvowereld.nl/nieuwsbericht.php?id=59

    Login om te reageren
  55. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:42

    @ Thomaz; Te veel foto’s ineens. Dat zou spammen kunnen zijn, en daarom wordt die handmatig gecontroleerd.
    Ik begrijp je punt mbt die facelifts wel, maar toch vind ik zowel van de V70 als van de V50 de oude versie stijlvoller aandoen. De nieuwste is het niet… Ik citeer mezelf: “En die nieuwe vind ik net iets te ‘populair’ vormgegeven voor een Volvo. Een mislukte kruising tussen traditie en vernieuwing. Beide zijn goed, merk ik bij andere modellen, maar niet gemengd…”

    Login om te reageren
  56. dekster zegt

    3 december 2007 om 22:44

    En het doel hiervan is? (alle andere modellen subtiel duurder maken?)

    Login om te reageren
  57. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:45

    @ Thomas
    ja hij is idd oud en ook wel toe aan vervanging.. maar ik las laatst een oud artikel van autoblog, waarin stond dat de nieuwe S60 tegelijk met de nieuwe mondeo zou komen, maar die is al op de markt en het blijft ook erg stil rond de nieuwe S60.. en de 240 is 17 jaar in productie geweest geloof ik, dus het kan wel ;-)

    Login om te reageren
  58. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:45

    @ volvo freak; Dat klinkt aannemelijk. En ik hoop het ook… Maar de opvolger van de S40 geen sedán?! Dat wordt shocking…

    Login om te reageren
  59. Ik rol zegt

    3 december 2007 om 22:45

    Heb kort geleden nog ergens gelezen dat er geen 5drs C30 komt, maar dat volvo bezig is met een golf, astra, focus variant. In al z’n uitvoeringen.
    Dus S, V, C. Ook als cabrio en wie weet als XC.

    Login om te reageren
  60. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:48

    @ ik rol (de vertaling van volvo :-P )

    maar de C30 was toch al de concurrent van de golf / astra groep qua formaat??? Of komt er een goedkoper model onder de C30?

    @ Citrofiel
    ja als het maar niet zo word als bij Subaru… :-(

    Login om te reageren
  61. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:49

    @ volvo freak; Het kan wel ja (vroeger vooral), maar tegenwoordig moet het dan wel een echt tijdloos model zijn, zoals de Twingo of de Ka. De S60 vind ik er al weer wat verouderd uit zien, dus ik weet niet of die het ook zal lukken om succesvol te blijven. Ook speelt in hogere segmenten (tov de Twingo) leeftijd steeds meer een rol. Rijders van die kleintjes kan dat niets schelen, maar leaseklanten (die vooral de klantenkring van de S60 zullen vormen) zijn er heel gevoelig voor een nieuw model te rijden.

    Login om te reageren
  62. citroënfreak zegt

    3 december 2007 om 22:49

    @vØlvØ frǽk;

    Spijtig ik had mij de opvolger van de S40 helemaal ingbeeld…

    Login om te reageren
  63. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:49

    @vØlvØ frǽk, het zou idd heel goed kunnen. Maar vind dan wel dat Volvo een beetje achter de feiten aan gaat lopen. En wat voor variant willen ze dan als vervangend model voor de S40 gaan maken.

    Dan zou je dus krijgen: C30, V30, (?)40, V50, S60.

    Wat ik ook nog een mogelijkheid vind is dat ze van de S60 een sportiever model maken, bijvoorbeeld een 4 deurs coupe en gewoon de S40 positioneren tegenover de 3 serie en A4.

    Login om te reageren
  64. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:50

    @ Citrofiel
    het was ook meer sarcastisch bedoeld ;-)

    Login om te reageren
  65. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:51

    @ Ik rol; Nóg meer kannibalisme dus?! :o Ik denk en hoop het niet.

    @ volvo freak; Nee, hopelijk niet. Daar is het wel heel ernstig. Maar mss wordt het wel een groot succes (bij niet-autofans) en loont het voor Volvo dus ook. Het blijft tenslotte een naar winst strevend bedrijf.

    Login om te reageren
  66. Jeroen zegt

    3 december 2007 om 22:52

    Dam’n Volvo loopt lekker achter de duitsers aan….. aan originaliteit ontbreekt het zwaar bij volvo. Bij ons op de zaak hebben diverse collega’s V50/V70/XC70/XC90 en ze rijden allemaal net zo beroerd T6, D5, of V8…. je kunt deze auto’s niet vergelijken met de huidige duitse modellen. Alleen die techniek op gebied van audio/navigatie is al zwaar achterhaalt…. En dan al die knopjes :s Ik zal nooit Volvo gaan rijden en gelukkig wordt ons wagenpark steeds meer duits en Landrover dan.

    Login om te reageren
  67. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:52

    @ Volvo freak; Hmmm. Neem dat even terug aub, dan heb ik dat verhaal niet voor niets getypt. ;)

    @ ThomaS; Een vierdeurs coupé van Volvo?! Een sportief getint model van Volvo?! Laten we niet te gek doen hè… ;) :P

    Login om te reageren
  68. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:53

    @ Thomas
    het is ook de bedoeling dat de S40 met de 3-serie / A4 de strijd aan gaat.. maar daar is hij gewoonweg te klein voor. En daarom (denk ik dus / ben ik van mening) dat er gewoon een nieuwe iets grotere V50 / S50 moet komen om met de 3-serie/A4 te concurreren en dan de S80 tegenover de 5-serie/A6 te zetten en dan een groter model maken om te concurreren met de 7-serie/A8

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:54

    @ Jeroen; “Dam’n Volvo loopt lekker achter de duitsers aan….. aan originaliteit ontbreekt het zwaar bij volvo.”
    HA! Ik heb een medestander! ;) Maar wat is er mis met de knopjes?

    Login om te reageren
  70. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 22:56

    @ volvo freak; Huh? Ik dacht altijd dat het zo was:

    S40/V50; Passatklasse
    S60; 3-serieklasse
    V70/S80; Tussen 3 en 5-serie in qua prijs, maar eigenlijk 5-serieklasse.

    Zo worden ze in tests ook altijd vergeleken.

    Login om te reageren
  71. Thomas zegt

    3 december 2007 om 22:58

    S50 zullen we denk niet zien, of Volvo moet breken met dat alle sedans even nummers hebben en de estates (en C’s) oneven nummers hebben.

    Login om te reageren
  72. vØlvØ frǽk     zegt

    3 december 2007 om 22:59

    maar de passat is toch ook een concurrent van de A4/3-serie?
    heb laatst nog een test gelezen met de A4 tegen een passat..

    maar je hebt idd gelijk, alleen wat ik zei, dat is hoe het zou moeten zijn… maar zo is het niet.
    en de S60 is net iets groter dan een 3-serie..

    mja ik houd het voor vandaag gezien.. ;-)

    Login om te reageren
  73. Thomaz zegt

    3 december 2007 om 23:00

    @ Jeroen:

    De soundsystemen van Volvo staan juist bekend om hun uitmuntende kwaliteit… En hoe jij erbij komt dat RTI ontzettend verouderd is is mij werkelijk ook een raadsel. Dit is tenminste een systeem wat Nederlands spreekt wat bij de grote Duitsers (tot voor kort) niet het geval is (was). Verder heb ik van mijn vader nog nooit problemen gehoord met betrekking tot het vinden van de weg met behulp van het RTI-systeem. Ben het wel met je eens dat bijvoorbeeld de XC90 niet best rijdt. Je zou kunnen zeggen dat Volvo met een 5deurs C30 achter de A3 sportback aanloopt, maarja, misschien loopt Audi met zijn Q7 wel weer achter de XC90 aan (qua timing en dergelijke, niet qua rijeigenschappen etc want die staan gewoon op een hoger niveau)

    Login om te reageren
  74. Ik rol zegt

    3 december 2007 om 23:02

    @ vølvø fræk
    Waarschijnlijk volvo pers tekst, ja. Maar wat is waar. Weet jij het?
    C30 is geen concurent van golf, astra, focus, wel A3 bmw1 mb c coupé

    Login om te reageren
  75. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 23:03

    @ volvo freak; Technisch gezien is de Passat wel een concurrent voor de 3-serie inderdaad, maar qua prijs niet. De Passat/C5/Vectra/Mondeo enz. zitten iets boven de 25k, 3-serie en trawanten rond de 35k. Je betaalt voor status… En daarom vind ik ze niet echt concurrenten, want dat wordt volgens mij grotendeels gevestigd op prijs.

    Login om te reageren
  76. Ik rol zegt

    3 december 2007 om 23:06

    @ Fhomaz
    RTI is verouderd. sorry.
    Er zijn systemen die veel meer kunnen, neem alleen al de pna’s.
    En waarom levert volvo dan nu een draagbaar systeem van gamin voor bepaalde types?

    Login om te reageren
  77. Alwood zegt

    3 december 2007 om 23:23

    wow keiveel comments :o

    @Citrofiel
    da van die XC70… het is aan het verschuiven ;) een SUV is zooo 2005, de XC70 ziet er veel beschaafter uit en is nog 100x mooier ook. Hoog op de wielen vind ik niet erg, als de carrosserie maar plat is.

    Daarbij is de nieuwe V70 echt een luxe wagen geworden (net als de 760, 960, V90) terwijl de oude V70 meer een sleurbak (ala 240 en 940) was.

    in mijn eerdere comment had ik de knipoog maar vantevoren gezet :P dan begint het lezen positief en zo eindigt het natuurlijk ook!

    interieur van volvo vind ik juist veel knapper in elkaar gezet dan de duitse of franse interieuren. Het is verschrikkelijk(!) ergonomisch en ziet er naar mijn mening erg strak uit. In lichte kleuren is het erg iKea, dat wel :P Maar alles voelt en is degelijk, het werkt makkelijk en heeft daar niet 100 knopjes voor 100 functies nodig maar ook niet 1 knop voor 100 functies.

    Mocht iemand er trouwens nog 1(of2) hebben staan, ik zoek een V70R stoel! allemachtig wat zijn die lekker om in te zitten, het liefst 2. De een bouw ik in me 740. De ander word bureaustoel :)

    Login om te reageren
  78. Citrofiel zegt

    3 december 2007 om 23:28

    @ Alwood; “Hoog op de wielen vind ik niet erg, als de carrosserie maar plat is.”
    Kan ik me in vinden.

    En idd veel comments. Waarvan een groot deel gek genoeg van mij… :| Waarom word ik opeens zo gegrepen door een Volvo-topic? (ja volvofans, kom er maar in. ;) )

    Login om te reageren
  79. Alwood zegt

    3 december 2007 om 23:32

    het pakt je en laat niet meer los :twisted:

    is toch een link ;) volvo tundra … citroen BX
    ooit zal je het leren waarderen!

    Login om te reageren
  80. evo zegt

    3 december 2007 om 23:38

    Waarom je wordt gegrepen, Citrofiel? Geen idee! Er staat niet eens een foto van deze 5-drs bij het oorspronkelijke artikel… ;)

    Uhm, Alwood, je zoekt een V70R stoel: ik ga ervan uit voor jaar 2000?

    Ik weet trouwens hoe lekker die dingen zitten. Enige nadeel is dat je er na 12 uur achter elkaar rijden nog steeds niet uit wilt ;)

    Login om te reageren
  81. Alwood zegt

    3 december 2007 om 23:54

    @evo
    inderdaad :D 2000 kan nog net
    en zelfs als je altijd bijrijder bent in de R dan nog wil je er niet uit!

    van de S80 en V70 zijn de stoelen ook lekker, beter dan de standaard V70 maar ik denk dat ze de oude ‘R niet meer gaan evenaren met nieuwe modellen.

    misschien hilgert maar eens vragen :P

    Login om te reageren
  82. evo zegt

    4 december 2007 om 00:01

    Ik heb ervaring met de stoelen van een 850 t-5 en van een ’01 V70 2.4T. Die van de 850 zitten wellicht nog wel wat lekkerder….

    Sowieso rijdt/reed die 850 strakker dan de ’01 V70. Vanaf de ’00-versie is die V70 zo afstandelijk geworden.

    Laatst echter in een C30 diesel gereden en dat reed dan wel weer superstrak…

    Login om te reageren
  83. ML zegt

    4 december 2007 om 00:20

    Deze auto gaan ze natuurlijk qua naam ook koppelen aan de hippe C30. Dus V30.
    Ik hoop dat ze een beetje snel zijn, want de technologie wordt er ook niet jonger op en kan dardoor wel eens snel achterhaald zijn als de concurrentie met iets nieuws komt.

    Login om te reageren
  84. SR zegt

    4 december 2007 om 12:50

    ik verwacht ook AWD op deze c30 en dan vind ik hem zeker extra aantrekkelijk
    heb al meermaals in de xc70 gereden met de 2.5 liter en AWD en dit rijdt enorm goed, trekt zeer goed op en is uitermate stabiel. het geluid is ook super, helemaal niet hard maar wel een lekkere roffel

    Login om te reageren
  85. DeBeemd zegt

    4 december 2007 om 16:52

    DAMES EN HEREN IK BEN ERACHTER

    en is al een vijfdeurs C30 namelijk…… DEEEEEEEEEEEE V50

    denk na man :

    Volvo zelf heeft het al uitgesloten
    Het hele C30 concept zou verdwijnen
    De auto’s zouden bijna identiek zijn, dat zijn ze op dit moment al tot achter de voorstoelen en qua motoren

    Login om te reageren
  86. Apache zegt

    4 december 2007 om 18:15

    HO! de C30 is wél ruim! in de cabine natuurlijk dan. Bijzonder comfortabel en zeker ivm de A3, Golf, 1 en consoorten.

    Login om te reageren
  87. Apache zegt

    4 december 2007 om 18:50

    Zelf maar wat een slordige shop gemaakt:

    Login om te reageren
  88. Apache zegt

    4 december 2007 om 18:52

    toch wel lekker, zo 4 deuren :p

    Login om te reageren
  89. Apache zegt

    4 december 2007 om 19:00

    volgende keer zal ik eraan moeten denken die achterste klink wat meer naar achteren te plaatsen…

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    4 december 2007 om 22:44

    @ Apache; Zo! Hoe lang heb je daaraan besteed? Een halve minuut? ;)

    Login om te reageren
  91. citrofiel evil twin zegt

    6 december 2007 om 12:45

    @ Apache;

    Ik heb ook photoshop welke versie gebruik jij?

    Login om te reageren
  92. Jaap Fieret zegt

    6 december 2007 om 14:09

    Mijn pc. staat bij en vervent Volvo fraék……..{M&M+m?}, en ik vind het persoonlijk ook mooie en degelijke bolides
    en mijn fotoshop is op dit moment even een ?

    Login om te reageren
  93. Apache zegt

    6 december 2007 om 14:44

    @ Citrofiel evil twin:

    Paint.NET 3.10

    Login om te reageren
  94. citroënfreak zegt

    6 december 2007 om 19:35

    @Apache;

    Heb jij zoals ik ook een cursus gevolgd? Of kon je het zo? ;)

    Login om te reageren
  95. citrofiel evil twin zegt

    6 december 2007 om 19:48

    @citroënfreak;

    Moet je daar dan een cursus voor volgen nee toch?
    W

    Login om te reageren
  96. citrofiel evil twin zegt

    6 december 2007 om 19:49

    @Apache;

    Wat denk jij ervan?

    Login om te reageren
  97. Apache zegt

    6 december 2007 om 22:03

    Niet voor Paint.net http://www.getpaint.net/

    Het is een gratis alternatief.

    Login om te reageren
  98. citrofiel evil twin zegt

    7 december 2007 om 11:14

    @Apache;

    Let maar op die gratis programma’s daar kunnen veel virussen op zitten.

    Login om te reageren
  99. citrofiel evil twin zegt

    7 december 2007 om 11:34

    @Apache;

    Enneuh kben op http://www.getpaint.net/ enneuh hoe heb jij dat kunnen downloaden zo moeilijk!

    Login om te reageren
  100. citroënfreak zegt

    7 december 2007 om 11:39

    @citrofiel evil twin;

    Ik heb ook eens gekeken en ja het is moeilijk!

    Login om te reageren
  101. citroënfreak zegt

    7 december 2007 om 11:57

    @Apache;

    Laat eens zien dat je een gentlemen bent en leg het ons eens uit. ;)

    Login om te reageren
  102. Apache zegt

    7 december 2007 om 12:05

    @ Citrofiel evil twin

    Ik ben een senior in pc beveiliging en Paint.NET is een bekend en weidverspreid freewareproject dat uitermate betrouwbaar is. Je moet eerst Microsoft Framework op je pc staan hebben. Vanaf Framework 2.0 volstaat, maar 3.0 is reeds uit.

    Login om te reageren
  103. citrofiel evil twin zegt

    7 december 2007 om 18:40

    @Apache;

    Ja mmar Apache hoe installeer je dat?
    Ik zou het graag eens uittesten. ;)

    Login om te reageren
  104. Apache zegt

    8 december 2007 om 09:54

    [kwijlmode]

    [/kwijlmode]

    Login om te reageren
  105. evo zegt

    8 december 2007 om 10:22

    En de achterkant. Guitig modelletje als je het mij vraagt dat best nog eens kan scoren!

    Login om te reageren
  106. Turbopaultje zegt

    8 december 2007 om 20:24

    Volvo SCC / Mini Clubman……… ???

    http://www.volvospy.com/spy/scc/scc.php

    http://www.youtube.com/watch?v=lIr6cjksnDI

    Login om te reageren
  107. Apache zegt

    8 december 2007 om 20:50

    @ Turbopaultje

    Het Volvo SCC Concept bestaat reeds verschillende jaren.

    Login om te reageren
  108. Turbopaultje zegt

    8 december 2007 om 20:59

    Gek he, de SCC was DE basis voor de C30.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North