• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extreem verlengde Citroën 2CV Limousine

Auteur: robbie, gepost 11 augustus 2012 om 13:08 – 34 Reacties

Citroën 2CV Limousine
Waarom zou je een limousine altijd baseren op een luxe auto? Je kan net zo goed een Lelijke Eend als basis nemen voor je slagschip. Ok, ok, we geven toe je zit misschien iets minder ruim, maar je hebt dan wel een bijzonder vervoersmiddel. En het mooiste is nog wel dat dit een Nederlands project is.

De eigenaar van Duckservice heeft afgelopen winter niet geschaatst, maar wel een 2CV tot limousine verbouwd. Het bedrijfje is gevestigd in Duitsland, maar zit net over de grens en de eigenaren zijn Nederlands. Dus laten we het maar een Nederlands bedrijf noemen ;)

Je kan op de foto’s zien dat de 2CV niet met een enkele tientallen centimeters is verlengd, maar veel meer. Er schijnt vooral veel in de middelste deurtjes te hebben gezeten. Zo’n 20 originele deurtjes zijn opgeofferd om tot dit resultaat te komen.

De auto is inmiddels goedgekeurd door de RDW en mag in deze staat dus de openbare weg op. Het motorblok is nog origineel, maar wel opgeboord. Ook is er een versnellingsbak van een Citroën GS gemonteerd evenals de remklauwen van een GS.

De vering is origineel, maar wel voor en achter dubbel uitgevoerd. Echt een grappig ding! Zeker omdat het interieur is opgeleukt met een TV, bar en stereo-installatie. Ook kan je tegen over elkaar zitten. Wel zo handig als je een spelletje wil doen.

Met dank aan Sietse voor de tip!

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, Citroen, grijs, Klassiekers, Limousine

Vorig bericht: « De 10 best gewaardeerde reacties vd week [w32y12]
Volgend bericht: Gallery: Mercedes Gullwing modellen door de jaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. kangoohater zegt

    11 augustus 2012 om 13:16

    Mooi project!
    En nu verhuren voor bruiloften etc. ?

    Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    11 augustus 2012 om 13:20

    Zo speciaal is hij nou ook weer niet,op google staan er nog meer van deze 2CV limousines, wel een leuk gerestaureerd winterproject.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 augustus 2012 om 13:23

      @bsxc2: zo lang als deze kwam ik ze zo snel niet tegen. Uiteraard is het idee van een 2CV limo niet nieuw.

      Login om te reageren
  3. bbroek zegt

    11 augustus 2012 om 13:28

    hier is een maybach niets bij!

    Login om te reageren
    • defqon1 zegt

      11 augustus 2012 om 13:33

      @bbroek: Maybach is zowiezo niks (meer).

      Login om te reageren
      • bbroek zegt

        11 augustus 2012 om 13:38

        @defqon1: Zo goed?
        Hier is een tweedehands maybach niets bij!

        Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        11 augustus 2012 om 13:49

        @defqon1: maybach ? Wasda ? :P

        Login om te reageren
  4. loloo zegt

    11 augustus 2012 om 13:38

    Hahaha geweldig een supergeit

    Login om te reageren
  5. smoked zegt

    11 augustus 2012 om 13:51

    Hou hem dan orgineel, vind het nogal verprutst.
    Vooral de zijkanten vind ik romellig.

    Login om te reageren
  6. betonstaal zegt

    11 augustus 2012 om 13:53

    Best lastig om je in te houden lijkt me, om een zo low-tech mogelijk limo te bouwen. Dus die TV, bar en stereo-installatie is dan net over de top. Ouderwetse platenspeler was dan mooier geweest.

    Login om te reageren
  7. Alfarobert zegt

    11 augustus 2012 om 13:59

    Haalt hij zo de 80 nog dan?0-100 zal wel niet lukken denk ik.Leuk project,lastig op rotondes.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    11 augustus 2012 om 14:12

    met rol/vouw dak !!

    alleen voor mensen met ballen dus ..

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    11 augustus 2012 om 14:20

    Gaaf project! Misschien dat een Visa blok er beter mee uit de voeten kan. Als het goed is zijn die redelijk makkelijk om te bouwen. Die banken zien er best cumfy uit. Niet origineel zo te zien, maar die zijn ook niet echt lekker.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 augustus 2012 om 15:02

      @E34M5Touring:
      Een GS blok gaat ook makkelijk, die is ook luchtgekoeld.
      Maar het is zeker een leuk ding.

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 augustus 2012 om 23:44

      @E34M5Touring: Duckservice heeft ook een 2CV bestel gebouwd met Subaru-blok. Een tamme versie, ‘slechts’ 105 pk (In de Visa zullen het iets van 33 paarden zijn?). Maar het biedt potentieel!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 augustus 2012 om 01:18

        @Citrofiel: Mooi Visa Chrono blok. :) al wordt dat wel lastig met beschikbaarheid. Zo’n Scooby blok is leuk, maar hoort niet echt in een Fransoos. Een eend moet af en toe gewoon niet starten (al zijn ze best betrouwbaar die blokken).

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          12 augustus 2012 om 22:21

          @E34M5Touring: Ah, je praat over viercilinder Visa’s. Vaker worden tweecilinder Visa-blokken in 2CV’s gelegd, de sterkste varianten van het tweecilinder blok. Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van viercilinder Visa-blokken in 2CV’s… Dus hoe je aan ‘redelijk makkelijk om te bouwen’ komt?

          Login om te reageren
  10. cossie300 zegt

    11 augustus 2012 om 14:41

    Die duitse herder was onafscheidelijk van het project . Die was nodig om spionnen weg te houden van de limo . Nu nog 007 weg gedoken achter een muurtje en je hebt een snapshot uit zijn nieuwe film .

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    11 augustus 2012 om 14:56

    Leuk voor zij die eens speciaal of onnozel willen doen. Geef mij toch maar een luxe wagen. Liefst eentje die ook hoog en breed is.
    En als er meer mensen mee moeten is er nog altijd iets zoals een busje, stukken handiger.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 augustus 2012 om 15:15

      @Hupke:

      idd ..
      depressieve stinkhokken .. dat is wat we willen ..

      klant en klaar uit de fabriek ..

      met brede sloffen ..
      die je helemaal zelf (uit de 6 opties) hebt uitgekozen ..
      voor dat stukje kijk-mij-eens-uniek-zijn gevoel ..

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 augustus 2012 om 17:00

      @Hupke:
      Nope.
      2CV is het perfecte vervoermiddel (een auto is nl NIET)
      om te onthaasten.:
      1 2CV
      1 Mooie meid
      1 Michelin kaart van Frankrijk (GEEN navigatie)
      (je mag ook Zuid Duitsland in hoor)
      Hoort niet thuis op de peage of ander snelweg-gedrag waar u neuroten tegen kunt komen.
      Maar op ’t platteland, dakje open, stokbroden achterin, fles wijn en gaan…………..
      Je hebt je nog nooit zo rijk gevoeld.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 augustus 2012 om 00:17

        @desjonnies:

        Een mooie meid maakt quasi elke wagen een plezier (zolang ze slaapt of zelf aan het rijden is).

        Toch heb ik het niet op die 2CV, simca cabrio, käfer (cabrio), 500 (cabrio) onzin. Begrijp me niet verkeerd ik ben geen hater, zo’n 2cv doet heel goed waar het voor bedoeld is en is een beresterk ding dat je met wat je naast de weg vind kan repareren (heb zelfs al een verhaal gelezen over eentje die in een woestijn 2 lekke banden reed en er een motor van maakte). Ik heb het gewoon iets meer op luxe, toch zeker in een auto.

        Als ik luxe wil ontberen en net niet wil omvallen ben ik meer voor het nemen van een zijspan, als kind heb ik daarin landelijk frankrijk vaak genoeg doorkruist op de beschreven manier en dat rijdt ongetwijfeld leuker dan zo’n geitje.

        Zo onthaast reizen zou ik eerder doen in een saab cabrio, renault sport spider/avantime of zelfs een peug 407sw (glazen dak).
        Vorig jaar de champagne nog gedaan met een vriendin in haar oude c70, dat is ook nog wel een ideale wagen daarvoor.

        Tenzij ik op voorhand wist dat ik in panne zou staan zou ik nooit voor een 2cv kiezen denk ik.

        Wat ik zeker nooit zou kiezen is zo’n 2CV limousine (nuja stretched ). Da’s leuk voor hollandse meiskes die met oranje klompen en traditionele jurkjes willen gaan comazuipen in een nachtclub (Ik begrijp het als dit misschien een vreemd vooroordeel lijkt op het eerste zicht maar ik denk dat de gedachtengang erachter duidelijk is, niet?)
        Het is echt geen reis auto.
        Roadtrips met veel volk moet je sowieso met 2 wagens doen, kan je elkander ook nog wat ambeteren en wat alternatieve wegen uitproberen enzo.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          12 augustus 2012 om 22:24

          @Hupke: Meningen verschillen, een zijspan lijkt me vreselijk en een 2CV vind ik vreselijk veel lol. Een modern blik, hoe leuk ook (die Avantime bijvoorbeeld is gewoon gaaf), rijdt saai, heeft geen beleving.

          Login om te reageren
  12. niex zegt

    11 augustus 2012 om 15:21

    Ik haat limo’s maar voor deze maak ik dan toch een uitzondering. Idd jammer van de TV, iets klassieks was beter maar ach….

    Login om te reageren
  13. ThomasBol zegt

    11 augustus 2012 om 15:24

    Waarom zou je dit willen…?

    Login om te reageren
  14. fep739 zegt

    11 augustus 2012 om 16:31

    zo is ’t 2CV FTW maar als dikke bomma van 160 kg in ’t midden zitten is WTF

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 augustus 2012 om 16:33

      @fep739:

      idd .. of 2 man van 80 kg WTF ofzo ..

      Login om te reageren
  15. RobGTR zegt

    11 augustus 2012 om 16:59

    Da komt nie vooruit nie! :P

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    11 augustus 2012 om 23:46

    Ik heb dit ding in aanbouw en voltooid gezien. Echt een bizar ding, maar daarom leuk. Mooi toch dat je gewoon voor de lol zoiets gaat maken? Beter dan de hele dag achter de pc hangen…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 augustus 2012 om 00:26

      @Citrofiel:

      Een verlengde TA, DS, CX lijkt me leuker (om binnen het merk te blijven) zelfs als het maar voor de lol is. Daar is plaats in.
      Je zal er iets meer € voor nodig hebben maar dit was ook al geen budget projectje.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        12 augustus 2012 om 22:26

        @Hupke: Los van dat de constructie oneindig veel lastiger is met een zelfdragende carrosserie, zegt de naam ‘Duckservice’ al dat die auto’s niet echt hun specialiteit zijn. ;)

        Login om te reageren
  17. Scorso zegt

    12 augustus 2012 om 13:43

    De opmerking “Waarom zou je een limousine altijd baseren op een luxe auto?” deed me spontaan denken aan volgende ‘limousine’:
    http://www.autofans.be/content/voor-als-het-wat-meer-mag-zijn-dacia-duster-limo-video

    Login om te reageren
  18. pokerface zegt

    13 augustus 2012 om 13:42

    Extreem verlengde Lada.

    )

    Login om te reageren
  19. pokerface zegt

    13 augustus 2012 om 13:44

    http://www.youtube.com/watch?v=qTFCsGRdmDg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North