
En dan kun je met de F-150 Rattler ook nog eens kiezen uit een V8!
De Ford F-150 is een van de populairste voertuigen op deze planeet. Logisch dat er een hoop smaakjes van zijn. Zojuist is de Ford F-150 Rattler geïntroduceerd. Hoe moeten we die dan plaatsen? Het is er eentje voor de petrolhead die een een gave uitstraling, dikke motor en techniek wel kan waarderen, maar verder niet zoveel nodig heeft in het leven.
Zie het een beetje als een budget-Raptor. Dat is ook geen slechte keuze, want de Raptor is stiekem een heel erg kostbare pick-up met een vanafprijs van zo’n 70 mille in dollars, nog voordat de dealers hun ‘mark-up’ eroverheen gooien. De Rattler is niet alleen onder de Raptor gepositioneerd, maar ook onder de Tremor. Dus echt het instap-niveau.

Hardware
Dat blijkt ook wel uit de prijs, want je ben minder dan 40 mille in dollars kwijt voor een F-150 Rattler. Wat krijg je voor dat geld? Nou, om te beginnen een F-150 XL (dubbel cabine) standaard vierwielaandrijving én een elektronisch getuurd sperdifferentieel. Daarnaast is Hill Descent Control standaard.


Qua looks is het een soort Raptor-light. Er zijn nieuwe unieke 18 inch wielen met extra stoere All-Terrain-banden. Verder zijn er beschermingsplaten aan de onderzijde en diverse Rattler-badges op de populaire Ford. Ook zijn er dikkere uitlaten.
Kortom, de perfecte pick-up voor de gemiddelde Amerikaan. Praktisch genoeg voor de hele familie en voorzien van alle hardware om het terrein in te gaan.

Interieur F-150 Rattler
Het prijsverschil met de andere F-150’s kun je overigens het beste zien in het interieur. Zo zijn de eenvoudige stoelen met stof bekleed. Wel is er een bijzondere bronskleurige afwerking en dingen als navigatie, cruise control en climate control aan boord. Wat heb je meer nodig?

Over de motoren is Ford nog niet heel erg duidelijk. We gaan ervan uit dat ze dezelfde aggregaten aanbieden als de reguliere F-150 XL. Het begint dan met een 3.3 V6 met 290 pk. Een stapje hoger staat de geblazen 2.7 EcoBoost met 330 pk. De topper uit de range is de 5.0 V8 met 400 pk. De meerprijs voor een V8 ten opzichte van de 3.3 V6 is slechts 1.995 dollar op de XL. Wat een aanbod!
Qua prijs is het ook nog even aftasten, maar de F-150 Rattler wordt een echte budget-aanbieding. De instapper zal zo’n 35 mille in dollars gaan kosten. Dat is ongeveer op het niveau van een Audi A3 Sedan, ook zonder opties. Wat de prijs in Nederland wordt, moeten we even zien. Via grijze import worden dit soort trucks aangeboden (met LPG tank uiteraard) om in te zetten als ‘bedrijfswagen‘.
Meer lezen? Dit zijn de 25 snelste pick-ups ter wereld!
Zo zie je naar weer wat wij aan belasting op auto’s betalen, als je zo’n bakbeest aan de andere kant van de grote plas krijgt voor hetzelfde geld als een c-segment sedan met een driecilinder hier in NL
@Jagris: andere dingen zijn daar weer ontiegelijk duur of veel slechter geregeld.. Ben er jaren geweest.. maar vind het hier beter.. Maar wel eens dat de autobelastingen hier wel heel extreem zijn (MRB, accijns, BPM, etc.)
Helemaal mee eens.. Amerika is een belasting paradijs.. en arbeid (mits hoger opgeleid) wordt goed betaald..
Maar de kansongelijkheid is verschrikkelijk..
maar hier geldt dat ook wel een beetje subsidie voor de EV leasers, zonnepaneel en warmtepomp eigenaren.. die vervolgens hun “overschot aan geld” beleggen in ongeïsoleerde huizen die vervolgens duur verhuren (zonder belasting op de huur) aan de minder bedeelden.. die geen huis of EV kunnen betalen…
@goodvibrations: reken maar dat je belasting betaald als je eigen vermogen hebt. 50 k is vrij en daarna ga je lekker 1,5% betalen, over geld waar je in de eerste instantie al 50% belasting over hebt betaald. Daarnaast zijn woningen tegenwoordig net zo duur om te kopen (dus moet je ook duur verhuren) en gun ik iedereen, inclusief ondernemers (die sowieso verantwoordelijk zijn voor een draaiende economie) zijn/haar pensioen geld, dus als je nog eens iets te klagen hebt over mensen die een huis verhuren, ze hebben vast nog ruimte voor je op het groenlinks forum.
@wessel04 Ben niet links.. en als jij er 50% voor hebt betaald voorheen doe je iets niet goed ;-).
Daar heb je gelijk in, alles is hier 10x beter geregeld. En hoewel hier de bevolking het niet altijd met elkaar eens is zijn we gelukkig niet zo verdeeld als in de States. Alleen ben ik soms toch nog jaloers op de autocultuur en belastingheffing op auto’s daar. Maar je kan natuurlijk niet alles hebben
Klopt. Maar zou je er willen wonen? Het is soms net een derde wereld land.
@Jagris: ik heb voor de grap eens gekeken. Een A3 sedan ex BTW en BPM kost vanaf € 25.335. Dat is op dag van schrijven gelijk aan $ 28.195. Dus zelfs als je de belastingen even achterwege laat is zo’n A3 stervesduur vgl met deze F150. Dus het ligt ook wel een klein beetje aan het ‘premium’ logootje op de neus.
@dewittecondor verbaast mij eigenlijk niets. Wie premium wilt rijden betaalt ook een premium prijs. Alsnog wel een hoge prijs natuurlijk
Tjah.. ik denk dat ik in Amerika nog wat langer zou wachten er een EV 😂🤭.
Heel veel waar voor je geld dit..
Ik zou toch voor een Audi A3 kiezen.
Je zou ook een bestelbus kunnen kopen voor dat geld, maar persoonlijk rij ik liever in een comfortabele lage auto dan een body on frame.
V8 is leuk, maar zo’n pickup is groot, zwaar en niet echt verfijnd.