• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aan

Auteur: ricardo, gepost 31 januari 2013 om 13:53 – 35 Reacties

Afbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aanAfbeelding FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aan

EMPEROR II
Twee jaar geleden presenteerde de tuner een ingrijpende bodykit voor de Porsche Cayenne. Nu borduren ze daar vrolijk op verder, in een poging wat extra kinderverschrikkers op de weg te zetten.

FAB Design noemt haar Cayenne-creatie de ‘EMPEROR II’. Hij is nog steeds heftig over de top, zoals we inmiddels wel gewend zijn van deze tuner, en voor de dieselversie hebben ze een motorische upgrade bedacht die 48 pk en 80 Nm aan de standaard 382 pk en het al niet misselijke koppel van 850 Nm toevoegt. Kwestie van een simpele ECU-upgrade (of ‘chippen’). Arme, arme banden.

Het uiterlijk dan. Vooraan zijn de ronde mistpitten en horizontale LED-strips gebleven, en die worden nu bijgestaan door twee extra rijen verticale LED’s. De wielkastverbreders zien er een stuk platter uit, en aan de sideskirts kunnen we weinig verschil met het eerste model merken. Achteraan is nog steeds een forse diffuser te vinden, die plaats biedt aan een viertal uitlaatpijpen met een trapeziumvormpje. Geinig gedaan. In de opgeklopte wielkasten werden 22-inch glimmers geplaatst, met Dunlop Sport Maxx-banden in de maten 265/35 ZR22 (voor) en 305/30 ZR22 (achter).

De bodykit, zonder velgen of wijzigingen aan het interieur, kost €16.490. In maart staan ze er mee op de Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, fab-design, geneve-2013, Porsche, tuning

Vorig bericht: « BREKEND: Spyker komt met Porsche 911-concurrent?
Volgend bericht: Deze Aston Martin DB5 stond 30 jaar weg te rotten »

Lees Interacties

Reacties

  1. opjebumpert zegt

    31 januari 2013 om 13:56

    Ik vraag me dan toch altijd af wie z’n auto zo laat toetakelen.

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      31 januari 2013 om 14:59

      @opjebumpert: En ik vraag me dan altijd af waarom er in godsnaam een knijnenhok van ruim TWEEDUIZEND kilo vol gehangen is met carbon!

      Login om te reageren
    • mrglmmns zegt

      31 januari 2013 om 17:41

      @opjebumpert: voetballers

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        1 februari 2013 om 01:47

        @mrglmmns: en ander nieuw geld. Geen smaak. Vooral te vinden in oost Europa, en andere wereld delen in de opkomst.

        Login om te reageren
  2. dvt093 zegt

    31 januari 2013 om 13:56

    Had Nigel de Jong geen Cayenne van deze gasten?

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      31 januari 2013 om 14:55

      @dvt093: Nee, hij had/heeft een TechArt Magnum..

      Login om te reageren
  3. gerbie zegt

    31 januari 2013 om 13:56

    In het zwart is het best wel oke. Alleen geen fan van carbon icm zwarte lak die net iets anders is.

    Witte versie is goed verneukt naar mijn mening.

    Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    31 januari 2013 om 13:57

    Het interieur ziet er goed uit. Maar dat is dan ook het enige.

    Login om te reageren
  5. daandaan zegt

    31 januari 2013 om 13:57

    De zwarte versie vind ik geslaagd, alleen dat carbon bij die witte versie aan de achterkant staat voor geen meter.

    Login om te reageren
  6. bempi zegt

    31 januari 2013 om 13:58

    Foto 3 deed me denken aan een peugeot 206 Gti.

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      31 januari 2013 om 13:58

      Correctie: doet

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        31 januari 2013 om 14:55

        @bempi: hoezeer ik ook mijn best doe, ik zie het niet.

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          1 februari 2013 om 12:04

          @RRenault:

          Vormgeving van achterkant. Komt een beetje overeen met die 208 Gti. Tenminste vind ik dan :)

          Login om te reageren
    • gerbie zegt

      31 januari 2013 om 15:37

      @bempi: Eerder een 208 gti, of bedoel je deze ook?

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        1 februari 2013 om 12:04

        @gerbie:

        Of ja de 208 Gti. :)

        Login om te reageren
  7. JaxDryke zegt

    31 januari 2013 om 14:10

    Nou, dit is in ieder geval beter dan wat Porsche zélf bedacht heeft.

    Login om te reageren
  8. osmo zegt

    31 januari 2013 om 14:15

    Ik kan die directievergadering al voorstellen bij FAB-design: We nemen een Cayenne en vragen dan: Will it blend?

    Login om te reageren
  9. birdboy zegt

    31 januari 2013 om 14:34

    Ik vind m *kugh kugh* eigenlijk wel leuk.

    *kijkt beschaamd verder

    Login om te reageren
  10. tomleeuw zegt

    31 januari 2013 om 14:46

    wat… een Cayenne is al een draak van een auto, maar dit is helemaal belachelijk. Volgens mij is dit zelfs voor voetballers te lelijk.

    Login om te reageren
  11. jvdl1990 zegt

    31 januari 2013 om 15:03

    Vind het eigenlijk wel mooi, mooier als de standaard Cayenne in ieder geval.

    Login om te reageren
  12. MLTB zegt

    31 januari 2013 om 15:07


    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      31 januari 2013 om 16:54

      @MLTB: Wat is hier de toegevoegde waarde van?
      P.S. Seek help..

      Login om te reageren
  13. betonstaal zegt

    31 januari 2013 om 15:19

    Als je als voetballerT uit een volgespoilerde volkswijk komt, dan is dit je tweede natte droom (naast Jolanthe van Cabonque-bongue).

    Login om te reageren
  14. ropbp zegt

    31 januari 2013 om 16:03

    Nou, heel veel triester dan de originele Hyundai-bus kon het bijna niet. Maar ze zijn er erin geslaagd! Das wel weer knap :-)

    Login om te reageren
  15. E550 zegt

    31 januari 2013 om 16:58

    Je hoort een diesel of v6 benzine niet optisch te tunen. Dat is voor lul rijden. Kijk naar Topcar. Zij pakken alleen Turbo’s aan. Een uiterlijk wat bij de motor past.

    Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      31 januari 2013 om 17:41

      @e550: leg eens uit wat de motor en/of brandstof heeft te maken met optische tuning? Een V6 kan niet snel? Een diesel kan niet snel? Geluid wat uit een diesel komt kan nooit goed klinken? Snap m niet

      Login om te reageren
  16. jrk68 zegt

    31 januari 2013 om 17:24

    Ik wacht nog op een tuner die het voorelkaar krijgt om van de Cayenne een mooie auto te maken, dat zou echt een prestatie zijn. Geldt trouwens ook voor de Panamera….

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      31 januari 2013 om 17:32

      @jrk68: @Tom Cruise: Dit zou pas een “mission impossible” zijn!

      Login om te reageren
    • solmatje zegt

      31 januari 2013 om 22:53

      @jrk68: ik wacht nog op een tuner die jou vertelt dat niemand enige waarde aan jou mening hecht en dat je voor altijd gefrustreerd blijft..

      Login om te reageren
  17. mout zegt

    31 januari 2013 om 17:54

    Cayenne: Geen tweede auto schreeuwt zo om tuning.
    Gebouwd om te imponeren, maar per ongeluk een beetje beschaafd ontworpen. Dat kan verholpen worden!
    Een getuned exemplaar vind ik wel leuk. Het origineel niet.

    Login om te reageren
  18. celicatwincam zegt

    31 januari 2013 om 18:08

    Ook al pomp je nog 100.000 euro extra in deze auto, hij blijft HONDSLELIJK!

    Login om te reageren
  19. nekaf zegt

    31 januari 2013 om 20:42

    Heel even dacht ik dat het over de Renault 5 turbo van Ali G ging….

    Login om te reageren
  20. meneersander zegt

    31 januari 2013 om 22:45

    Eljero Elia schijnt er al een besteld te hebben.

    Login om te reageren
  21. grandmasterb zegt

    1 februari 2013 om 01:27

    Ongelovelijk slecht, die Porsche designers, sinds 1970 vrijwel geen enkele mooie auto ontworpen, het zijn allemaal 911 kopiëen en velen daarvan (Cayenne, Cayman, Panamera) zijn volkomen mislukt qua uiterlijk.

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      7 februari 2013 om 13:52

      @grandmasterb: Never change a winning team.

      En wat is er mis met de huidige generatie? :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North