• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREKEND: Spyker komt met Porsche 911-concurrent?

Auteur: ricardo, gepost 31 januari 2013 om 12:28 – 116 Reacties

Het volgende luchtkasteel?

Victor had het even druk met in leven houden & laten afsterven van een Zweeds automerk dat onder een Amerikaans juk vandaan kwam, maar hij heeft de pijlen inmiddels weer op zijn sportwagenmerkje gericht. Er komt een nieuw model, dat binnenkort al wordt gepresenteerd! Hee. Zagen we daar een varken overvliegen?

Tenminste, op de Autosalon van Genève schijnt Spyker een nieuw conceptmodel te presenteren. Een automobiel die de Porsche 911 moet kunnen beconcurreren. Een formaatje kleiner dan de C8 Aileron, dat zeggen een aantal bronnen tegen de Telegraaf.

Ondertussen is de productie van de C8 Aileron, die van Engeland weer terug naar Zeewolde is gegaan, nog steeds niet begonnen. Victor Muller zegt dat dit binnenkort wel moet gebeuren. Gek, want bijna een jaar geleden, op 17 maart 2012, postte Spyker trots op Facebook dat de eerste body’s van de C8 de productielijn in waren gegaan. Maar schijnbaar is die nog steeds niet opgestart, laat staan dat er al auto’s worden uitgeleverd aan klanten.

En terwijl niemand weet of & wanneer de C8 Aileron van de ‘assemblagelijn’ komt, zal VM in Genève vol trots een heel nieuw model presenteren. Zo kennen we hem weer. Tel daar bij op dat ze ook de D8 Peking-to-Paris nieuw leven willen inblazen, en de ambitie-0-meter van Victor Muller slaat weer naar het rood uit.

Dit klinkt allemaal uiterst plausibel. Onderstaande is namelijk ook al gebeurd.
Niets is nog onmogelijk

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

911, geneve-2013, Porsche, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « Tien manieren om spullen te vervoeren in China
Volgend bericht: FAB Design richt opnieuw een Cayenne-ravage aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinokotsbeer zegt

    31 januari 2013 om 12:33

    Victor mullen kan beter werken bij Bolletje, met al z’n gebakken lucht.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      31 januari 2013 om 13:03

      @pinokotsbeer: ja of bolletjes gaan slikken, dan verdient die een stuk meer voor de desbetreffende ondernemer…..

      Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      31 januari 2013 om 16:32

      @pinokotsbeer: hij durft tenminste. De meesten hier zijn wereldkampioen commentaar leveren.

      Login om te reageren
      • pinokotsbeer zegt

        31 januari 2013 om 18:50

        @Soulmaster: klopt, jij bent al meervoudig kampioen

        Login om te reageren
      • alassad zegt

        31 januari 2013 om 23:31

        @Soulmaster: +1

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      31 januari 2013 om 17:17

      @pinokotsbeer:
      Als hij echt een expert in gebakken lucht is zien we hem vast wel een keer bij Audi….

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        31 januari 2013 om 18:00

        @jrk68: hey de anti VAG bril staat weer op! gezellig!

        Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        31 januari 2013 om 19:44

        @jrk68: Kom op hé, een waarschuwing is inmiddels wel zowat op z’n plaats @autoblog Leer eens maat houden man, en stop met anderen te irriteren door overal over VAG te gaan brabbelen. Doe es normaal man! :(

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          31 januari 2013 om 22:49

          @mdemooistelettervanhetalfabet: Je mag hem ook terug pesten

          Login om te reageren
          • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

            2 februari 2013 om 19:55

            @solmatje: Maar persoonlijk heb ik het ook niet zo op VAG.. Zal weinig nut hebben dus. Dan zal ik hem maar proberen te negeren, tenslotte kom ik hier voor de inhoud. Overigens, tegenwoordig zijn er wel meer mensen die schijnbaar als levensdoel het volspuien van ab hebben.

            Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    31 januari 2013 om 12:36

    Als ‘premium’ gelijk staat aan het verkopen van gebakken lucht, dan wil ik VM hierbij graag benoemen tot Prins Premium.

    De Aileron is echt een gaaf ding, maar ga dat ding in vredesnaam ’s gewoon bouwen. Neem een voorbeeld aan Pagani en Koenigsegg en DOE iets. Maar ja, die merken worden gedreven door mensen met benzine in hun aderen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 januari 2013 om 13:29

      @dondeboer:

      dingen zijn 4 of 5 keer zo duur als een Aileron ..
      die lui worden echt niet gedreven door “benzine” hoor ..

      gewoon door centjes ..

      Login om te reageren
      • straatpiraat zegt

        31 januari 2013 om 14:54

        @lincoln: Duss.. Horacio Pagani en Christian von Koenigsegg zijn geen petrolheads zeg jij?

        I beg your pardon sir…..?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          31 januari 2013 om 15:02

          @straatpiraat:

          nope .. ik zeg dat je het beter bij plaatjes kijken kan houden aangezien lezen niet je sterkste kant is ..

          Login om te reageren
          • MLTB zegt

            31 januari 2013 om 15:12

            @lincoln: Hij heeft wel gelijk lincoln, bekijk bijvoorbeeld eens die Agera docu op National Geographic.

            Gozer heeft echt passie voor zijn product, heeft eerder een jongensdroom waargemaakt dan te streven naar zoveel mogelijk geld.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              31 januari 2013 om 15:21

              @MLTB: Dan had ie ze weg moeten geven. Tuurlijk heeft zo’n man passie voor zijn bedrijf. Ken geen ondernemer die niet vol passie over zijn bedrijf en producten praat. End of the day gaat het allemaal om de knikkers. Anders had ie wel een one off voor zichzelf laten bouwen zoals die kerel die die P4 heeft gedaan. En geen heel bedrijf opgezet.

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              31 januari 2013 om 15:25

              @MLTB:

              heb die “docu/reclame” gezien ..

              met dat gezeik over een achteruitkijkspiegeltje zeek ik zowat in mijn broek ..

              Login om te reageren
              • ej20g zegt

                31 januari 2013 om 16:19

                @lincoln: aan de andere kant, Lincoln, perfectie is perfectie en geen bijna perfectie. Op het moment dat iets net verkeerd gemonteerd is of het onderdeel is net niet goed gevormd is het dus simpelweg geen perfectie meer. En als je een product met perfecte onderdelen beloofd moet je die ook leveren. Of het nou gaat om een spiegeltje dat 1mm te ver naar voren staat of een achtervleugel die net niet helemaal recht staat zonder dat het met het blote oog te zien is, het moet gewoon exact goed staan. Zo ben ik ook dus ik begrijp het. Ik kan ook uren bezig zijn met iets perfect recht te monteren, oppoetsen of vormen. Het kost tijd, maar het resultaat is er dan óók naar.

              • lincoln zegt

                31 januari 2013 om 18:46

                @ej20g:

                en dat maakt een auto een auto ..
                en een handtasje een handtasje ..

          • straatpiraat zegt

            31 januari 2013 om 15:38

            @lincoln: Jij bent de duidelijk de gene er weinig van snapt prutser. Het zijn beide mensen die veel geracet hebben en dan moet je sowieso een een petrolhead zijn. En ja het zijn ook puike zakenmannen, anders krijg je nooit totaal onzinnige hypercars voor een astronomisch bedrag op de markt die nog aardig verkopen ook. Maar wat is daar mis mee? Zonder deze benzinehoofden hadden we nooit van dit soort auto’s gehad. Dat zal jou weinig interesseren, met je lincoln..

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              31 januari 2013 om 15:42

              @straatpiraat:

              het enige wat jij van die auto,s ooit gehad zou hebben zijn plaatjes ..

              Login om te reageren
              • straatpiraat zegt

                31 januari 2013 om 15:47

                @lincoln: Dat geldt gelukkig voor 99,99% van de wereldbevolking dus daar schaam ik me niet voor. Vorig jaar nog in de fabriek van Pagani geweest en kunnen zien hoe een aantal briljante petrolheads een meesterwerk in elkaar zetten. Dat had ik niet willen missen, jij daarentegen wel, jij bent immers geen autoliefhebber.. Misschien is dit wat voor je: http://www.vrouwenforum.nl

              • lincoln zegt

                31 januari 2013 om 15:53

                @straatpiraat:

                tuurlijk knul ..
                ik ga kijken hoe andere mensen een autootje in elkaar zetten ..
                heb zelf nog zat in elkaar te zetten ..

                waar zie je me voor aan dan .. een plaatjeskijker ofzo ??

              • straatpiraat zegt

                1 februari 2013 om 13:21

                @lincoln: Haha ach heb je zelf nog wat in elkaar te zetten? Ik ben tweede en eerste monteur, afgestudeerd voor werkplaatsmanager en twee jaar geleden afgestudeerd voor auto technisch ingenieur, nu werkzaam als ontwikkelaar/ingenieur bij een groot bedrijf.. Beetje respect alsjeblieft met je knul..

  3. theuving zegt

    31 januari 2013 om 12:36

    3 dingen tegelijk doen en niet 1 afmaken..

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      31 januari 2013 om 13:04

      @theuving: hij heeft Saab toch afgemaakt? Letterlijk afgemaakt….

      Login om te reageren
      • theuving zegt

        31 januari 2013 om 13:30

        @3246cm252kw: Die zijn weer alive and kicking. De Chinezen zijn niet rouwig om de gang van zaken, de failliete boedel kopen voor een appel en een ei in plaats van vele miljoenen en met VM in zee…
        http://www.2thetrack.com/2013/01/16/nevs-brengt-productie-saab-naar-china/

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        31 januari 2013 om 17:31

        @3246cm252kw: Bam! :lol:

        Login om te reageren
  4. kraakensmaak zegt

    31 januari 2013 om 12:37

    Ik vraag mij af of Victor zich zelf überhaupt nog geloofd.

    Login om te reageren
  5. Flapkees zegt

    31 januari 2013 om 12:41

    Tegen de tijd dat er een auto geproduceerd is, kan je ze al als klassieker gaan bestempelen.

    Login om te reageren
  6. ferrari94tr zegt

    31 januari 2013 om 12:42

    Afzijken is makkelijk. Ik denk dat er geen enkele autoblog commenter een eigen sportwagenfabriek heeft.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      31 januari 2013 om 12:48

      @ferrari94tr: ik heb er een van LEGO. Telt dat ook?

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      31 januari 2013 om 13:09

      @ferrari94tr:
      Wat is dat nou weer voor redenering?
      En trouwens, een fabriek waar geen auto’s gemaakt worden, noem ik geen autofabriek.
      Hij had beter bij zijn McGregor truitjes kunnen blijven.

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      31 januari 2013 om 15:27

      @ferrari94tr: zonder pislucht bestaat er niets in Nederland.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      31 januari 2013 om 19:11

      @ferrari94tr:

      Jawel die van mij is stukken groter dan die van VM.

      Wij ontwikkelen al onze wagen zelf. Productie gebeurt ook volledig binnenhuis.
      Er staan 10 000 auto’s op bestelling en er zitten wel 85 nieuwe modellen aan te komen.

      -> Het is niet echt moeilijk om een grotere fabriek dan VM te hebben die van hem bestaat ook enkel uit gebakken lucht.

      Login om te reageren
  7. lemans96 zegt

    31 januari 2013 om 12:43

    Ik ben altijd een fan geweest van dit nederlandse sportauto merk, begrijp me niet verkeerd, maar die Muller is gewoon een onbetrouwbare blaaskaak die Zeewolde beter kwijt dan rijk zou zijn.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      31 januari 2013 om 12:51

      @lemans96: Daarom is ook hij ook rijk geworden, risico kunnen nemen en sommige producten kunnen en (durven) verkopen tegen een hogere prijs. Hij is vooral een zakenman die ook het kunnen heeft op het juiste moment ergens uit te stappen.

      Login om te reageren
      • theuving zegt

        31 januari 2013 om 12:55

        @agera: Vergeet niet; een goede ondernemer neemt risico met andermans geld… (lees: aandeelhouders)

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          31 januari 2013 om 16:11

          @theuving: dat zie je verkeerd, een ondernemer doet het met eigen geld, een bestuurder doet het met geld van een ander.

          Login om te reageren
          • potver7 zegt

            31 januari 2013 om 17:09

            @porsche928: hahahaha nou dan weet ik wel in welke categorie Victor Muller past. Hij zal vast wel wat eigen geld in SAAB hebben gestopt, maar dan alleen omdat de andere geldschieters dat eisten. En maar zielig doen dat hij zelf ook een paar miljoen bij het faillissement verloren heeft. Is voor hem wisselgeld, maar in Zweden zitten een paar duizend man zonder werk.

            Login om te reageren
      • GT4Ever zegt

        31 januari 2013 om 13:14

        @agera: Het lijkt er meer op dat hij een zakenman is die het kunnen heeft om op het verkeerde moment ergens in te stappen.

        Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        31 januari 2013 om 14:44

        @agera: Vriend van me werkte bij een bedrijf dat o.a. intertieurdelen maakte voor Spyker. Ze zijn daar op een gegeven ogenblik mee opgehouden omdat dHr. Muller een chronisch wanbetaler bleek te zijn.
        Ik geloof best dat je risico’s moet nemen om een bedrijf groot te maken, alleen doet dHr. Muller dat vooral over andermans rug. Daarbij is het een enorme arrogante bal die sterk neer kijkt op ‘het gewone volk’.

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        1 februari 2013 om 07:28

        @agera: Brabbel je nou weer..
        Hij heeft veel poet van z’n papa gehad..
        Zittie nu allemaal te verbrassen met z’n typische dertien in een dozijn patjepeeer investeerdersgedrag.

        Login om te reageren
  8. Fritskee zegt

    31 januari 2013 om 12:46

    Ik dacht dat spyker ook al enige tijd failliet was! Van waar blijft hij dan al dat geld halen als hij geen auto’s maakt en verkoopt?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      31 januari 2013 om 12:49

      @Fritskee: het geld komt uit China (Youngman). Het (moderne) Spyker is overigens nog nooit failliet gegaan.

      Login om te reageren
      • Fritskee zegt

        31 januari 2013 om 13:42

        @robbie: Dank! wel jammer dat het weer in Chinese handen is dan…

        Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    31 januari 2013 om 12:48

    Victor Muller ..
    Vergio Marchionne ..
    Vergelijkings Mongool ..

    ik zie een soort rode draad ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      31 januari 2013 om 18:54

      @lincoln:

      Rode draad of een bloedspoor?

      Login om te reageren
  10. bofkont zegt

    31 januari 2013 om 13:07

    Je kunt zeggen wat je wilt over Muller, maar toch flikt hij het steeds weer, het is absoluut een briljante zakenman hoor.
    Veel wat op de achtergrond speelt bij dit soort praktijken zullen wij nooit te horen krijgen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      31 januari 2013 om 13:15

      @bofkont: wat flikt hij? Een auto aankondigen die vervolgens nooit in productie gaat?

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        31 januari 2013 om 13:53

        @robbie: financieel gezien doet hij het voor zichzelf wel aardig goed, en daar draait het toch uit eindelijk om of niet. Spyker bestaat ook nog steeds en dat opzich is al een hele prestatie.

        Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        31 januari 2013 om 16:12

        @robbie: doet Lotus ook al jaren, daar kankert niemand op.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          31 januari 2013 om 19:08

          @porsche928:

          Volgens mij draaien de lotus fabrieken echter op volle productie?

          En hebben ze effectief een heleboel modellen op de baan.

          Login om te reageren
    • bempi zegt

      31 januari 2013 om 13:29

      @bofkont:

      Jij bent zeker zn vrouw ?

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        31 januari 2013 om 16:24

        @bempi: Zijn ex dan zeker, hij is al een tijdje gescheiden.

        Login om te reageren
  11. motoragent zegt

    31 januari 2013 om 13:08

    Hoogmoed komt voor de val. Helaas blijft Victor Muller steeds opkrabbelen en voortstrompelen. De gefaalde projecten van Victor zijn haast niet meer op een hand te tellen. Het formule1 debacle, de Spyker peking-to-paris, Saab, C8 aileron waarvan de productie nog altijd niet op gang is, het engeland-avontuur van Spyker.

    Maak eerst maar eens iets fatsoenlijk af voordat je weer met het volgende aan de slag gaat…

    Login om te reageren
  12. zanveld zegt

    31 januari 2013 om 13:12

    En deze wordt gebouwd in De Efteling. Daar geloven ze ook in sprookjes………

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      31 januari 2013 om 13:58

      @zanveld: Nee in de Efteling maken ze sprookjes en ze willen jou als bezoeker daarin laten geloven :-)
      Zag trouwens net een Efteling vacature voorbij komen voor stoomlocomotiefmachinist, dus Victor moet niet te lang wachten met zijn CV opsturen voor hij het weet is de trein vertrokken richting sprookjesbos…

      Login om te reageren
  13. Vinny_93 zegt

    31 januari 2013 om 13:24

    Goeie God dat plaatje is wel heeeeel slecht.

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    31 januari 2013 om 13:52

    Verder komen ze nog met een Spyker MPV (ter vervanging van de gouden koets) en een Spyker Cementwagen en ook nog een Spyker Kraanwagen. En als er nog genoeg weed over is, ook nog een vliegtuig!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 januari 2013 om 13:57

      @E34M5Touring:

      bestaan er mooiere voertuigen dan de Spyker SSUV en de Aileron C8 ??

      o.k. .. echt “bestaan” doen ze dan wel niet .. maar toch ..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        31 januari 2013 om 14:16

        @lincoln: Je zegt het zelf al. Er zijn zat bedrijven die schitterende concepts neerzetten. Helaas zie je ze zelden slagen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een schitterend merk en ik hoop oprecht dat ze slagen. Maar een beetje lacherig wordt ik er soms wel van.
        Ze zetten concept na concept neer en hebben eigenlijk niet genoeg funds etc. om door te drukken. Als ze serieus zijn met dat kleinere model zou ik daar de nadruk op leggen. Denk niet dat er nog veel mensen zitten te wachten op een 4j oude concept SUV met dikke motor. Een kleiner model zou dan meer sence maken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          31 januari 2013 om 14:23

          @E34M5Touring:

          Artega had wat dat betreft alles mee ..
          en dan toch naar de klote ..

          en zoals @midasracer al zegt ..
          er zijn veel kleine luxe bouwers in een nog kleinere vijver ..

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            31 januari 2013 om 15:18

            @lincoln: Klopt, en de enige die daar tot nu toe redelijk succesvol in geworden zijn is Pagani. En Koenigsegg een klein beetje. Maar die zijn, in dat proces, wel een beetje het ‘klein’ verloren en draaien nu toch behoorlijke fabrieken. Denk dat het heel lastig is om nog echt onderscheidend te zijn als kleine fabrikant. Vooral omdat de meest nieuwe technieken zoals dat KERS etc. toch nog te duur zijn.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              31 januari 2013 om 15:46

              @E34M5Touring:

              die verkopen auto,s van over een miljoen euro ..
              dat gaat toch zeker nergens meer over ..

              denk dat Spyker dan toch echt meer in de Morgan sferen hangt ..

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                31 januari 2013 om 18:14

                @lincoln: Qua grootte van bedrijf wellicht. Qua prijsstelling schurken ze dichter bij Ferrari en consorten dan bij Morgan. Maar snap je punt.

              • Hupke zegt

                31 januari 2013 om 19:08

                @lincoln:

                Van prijs? Van kwaliteit? Van productie aantallen? Van traditie? …

                Ik denk dat spyker bitterweinig te maken heeft met morgan.

                Spykers zijn volgens mij auto’s die ontwikkeld worden door een ander (niets mis mee), gebouw worden door een ander en die je enkel hoeft aan te kopen en te verkopen. En bij dat aankopen gaat het al mis.

              • lincoln zegt

                31 januari 2013 om 19:12

                @Hupke:

                meer in .. niet de snelste .. en eigenlijk nix toevoegen dan bestaan ..
                maar een mooi product willen leveren ..

                kunnen is dan weer een ander verhaal ..

              • Hupke zegt

                31 januari 2013 om 22:46

                @lincoln:

                In die zin. Nuja misschien dan maar bij morgan is het motief toch anders denk ik. Zowel voor de bouwer als de koper.

  15. midasracer zegt

    31 januari 2013 om 13:59

    Dat zal wel een enorm succes worden net als al die andere kleine supercar bouwers. Hier heb je VM met Spyker, in Spanje heb je Klaas Zwart met Ascari, in Denemarken heb je de Zenvo, in Oostenrijk een Rus met TVR enz. enz. Allemaal dromers, alleen in tegenstelling tot mij/ons hebben mensen als VM en KZ wel geld en kunnen ze het aardig oprekken. Ik las net dat KZ vrijwel alle gebouwde Ascari’s in eigen bezit heeft. Wellicht moet VM dan ook maar een eigen verzameling Spykers gaan opzetten.

    Login om te reageren
    • theuving zegt

      31 januari 2013 om 14:26

      @midasracer: Klaas Zwart heeft echter helemaal geen pretenties dat het een groot gerenommeerd automerk moet worden. Hobbyprojectje noemen ze dat.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        31 januari 2013 om 14:29

        @theuving:

        ja tuurlijk joh ..
        hij wil zijn auto,s eigenlijk helemaal niet verkopen en doorgroeien ..

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        31 januari 2013 om 15:05

        @theuving: Dat kan ik me niet voorstellen. Je bent ondernemer of niet. En Klaas Zwart is een ondernemer. Die wil geld verdienen met deze auto’s. Niet voor niets legt hij een directe link met de naam naar zijn race circuit waar nu ook een hotel bij wordt gebouwd.

        Login om te reageren
        • theuving zegt

          31 januari 2013 om 17:07

          @midasracer: De KZ1 is onderdeel ven een groter geheel. Het Acari Race Resort draait voor zover bij mij bekend goed, met alle evenementen en presentaties die daar worden gehouden.
          Victor Muller schept altijd (bij wijze van spreke) een beeld dat Spyker binnen 2 jaar 10.000 auto’s op jaar basis bouwt. En dat beweert ie al een tijdje.
          Die 2 ondernemers zijn niet met elkaar te vergelijken, Klaas Zwart heeft geld dat ie uitgeeft, Victor Muller geeft geld uit dat niet van zichzelf is.

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          31 januari 2013 om 17:14

          @midasracer:
          De KZ1 was gewoon een speeltje van Klaas. De meeste heeft hij nog steeds in bezit. Klaas heeft zijn fortuin gemaakt in de olie en leeft er nu lustig op los zeg maar.
          En gelijk heeft hij.

          Login om te reageren
        • Hupke zegt

          31 januari 2013 om 19:05

          @midasracer:

          Ik weet het niet zo, het lijkt me meer dat het voor hem een hobby is.

          De wagens zijn overigens niet te vergelijken met spykers. Naar het schijnt zijn de ascari’s echt wel snel en goed.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            31 januari 2013 om 20:20

            @Hupke: Spykers hebben een tamelijk ouderwetse constructie met aluminium spaceframe. De Ascari echter heeft een carbon monocoque. Inderdaad niet te vergelijken en het maakt een Ascari veel duurder om te bouwen. En het zal 10x beter rijden. De Ascari is voor autoliefhebbers, de Spyker voor boulevard flaneurs. Volgens de site van Ascari is de auto ontwikkeld met Neil Noble. Dat wil wat zeggen over de wegligging! Maar voor de rest vind ik de auto er nogal kitcar achtig uitzien. Wellicht zou een ontwerpcombinatie van Ascari met Spyker een bijzondere auto opleveren in de richting van Pagani.

            Login om te reageren
  16. pieterveer zegt

    31 januari 2013 om 14:09

    Aha, calvinistisch Nederland heeft weer wat om tegenaan te schoppen. Een kleiner, goedkoper model past beter in deze tijd, dus als strategische beslissing kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Ondernemen betekent ook dat je af en toe je nek uitsteekt als het tegenzit of strategisch bijstuurt als de markt verandert.

    Login om te reageren
    • theuving zegt

      31 januari 2013 om 14:23

      @pieterveer: Door alle grootspraak en gedupeerde aandeelhouders heeft Spyker alle credits verspeelt in Nederland, logisch toch? Don’t take a shit in your backyard…
      Daarnaast kost de ontwikkeling van een auto godsgruwelijk veel geld, concurreren met de 911 qua prijspositionering kan wel maar kwaliteit is een 2e…
      Techniek sourcen kan wel, maar in hoeverre het allemaal met elkaar samenwerkt is een 2e…
      En zo zijn er nog veel meer ‘2e’ puntjes op te noemen, eerst maar eens kijken wat hij gaat presenteren over een maandje.

      Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        31 januari 2013 om 15:06

        @theuving: Iets wat niet lukt of wordt uitgesteld, wordt in Nederland al gauw uitgelegd als grootspraak. Die aandeelhouders weten donders goed dat niet alles hoeft te lopen als dat het wordt voorgespiegeld. Maar ik geef je op een briefje dat 9 van de 10 ondernemers er, aandeelhouders of niet, allang de brui aan hadden gegeven, waar VM blijft strijden voor zijn tent.

        Login om te reageren
  17. escort77 zegt

    31 januari 2013 om 14:57

    ik gun en hoop nog steeds het beste voor Spyker, ik blijf het fantastische auto’s vinden om te zien en ik zou het waanzinnig vinden als we een levensvatbaar Nederlands sportwagenmerk zouden hebben (jaja, Donkervoort, Burton, maar dat is toch een heel andere klasse)

    @ricardo: “een aantal bronnen zegt”

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      31 januari 2013 om 15:06

      @escort77: ”een aantal bronnen zeggen” is gewoon goed hoor.

      Login om te reageren
      • ferrari94tr zegt

        31 januari 2013 om 15:17

        @HDM: grammatik macht frei

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 januari 2013 om 15:13

      @escort77: inderdaad. Donkervoort en Burton zijn echt. Serieuze bedrijven. Spyker bestaat toch vooral uit showmodellen. Een complete andere klasse. Vertel het me even als Spyker op het zelfde niveau als Donkervoort is aangekomen.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        31 januari 2013 om 15:20

        @mashell: Ik moet Donkervoort en Burton toch eerst nog ‘ns aan de leiding van het(toenmalige) GT2 klassement tijdens de 24 uren van Le Mans, zien komen te liggen…

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        31 januari 2013 om 15:28

        @mashell:

        wat hebben die verkocht in 2012 dan ??

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          31 januari 2013 om 15:48

          @lincoln: Van Burton is er geen info, want blijft een 2CV. Donkervoort heeft volgens de RAI 0 verkocht in 2012. Wel zijn er 8 geimporteerd, dus het is mogelijk dat deze na fabricage in het buitenland op kenteken zijn gezet en vervolgens weer ingevoerd.
          Maar 8 stuks is een eind verwijderd van de 100 stuks die Donkervoort per jaar verwachtte te verkopen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            31 januari 2013 om 15:50

            @midasracer:

            dank u ..

            Login om te reageren
          • theuving zegt

            1 februari 2013 om 07:42

            @midasracer: Onzin natuurlijk. Je hebt het over auto’s die op kenteken zijn gezet, geen verkopen. Vrijwel elke Donkervoort die wordt verkocht gaat naar het buitenland.
            En Donkervoort heeft iets bijzonders, de charme van een familiebedrijf.

            Login om te reageren
            • midasracer zegt

              1 februari 2013 om 09:25

              @theuving: Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er in Nederland geen Donks worden verkocht. Maar het is onwaarschijnlijk dat er een typegoedkeuring is, dus zullen de auto’s indivdueel SVA gekeurd en gekentekend worden. Dat is in Engeland nog steeds verreweg het goedkoopst en het gemakkelijkst. Vandaar dat ik vermoed dat de 8 import Donks in Engeland zijn gekentekend en vervolgens weer ingevoerd. Doet/Deed Spyker overigens ook.

              Login om te reageren
  18. Nerekop zegt

    31 januari 2013 om 15:30

    Dhr VM komt weer met zijn zoveelste rookgordijn. Waarom krijgt deze man nog aandacht met zijn premature plannen?? Denkt iemand nog serieus dat deze Spyker er gaat komen? De man is goed in het vinden van persmomentjes maar ik hoop dat hij die momentjes voortaan alleen op de wc heeft want hier word je toch gewoon simpel van! Spyker hangt al jaren aan het infuus en we zien niets anders dan holle beloftes. Doorrijden aub, niets te zien!!!

    Login om te reageren
  19. redneckdarian zegt

    31 januari 2013 om 15:35

    Iemand eeb link naar dat plaatje van hell. Ik wil hem opslaan maar kan niet

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    31 januari 2013 om 15:56

    Spyker heeft overigens in 2011 maar 12 auto’s geproduceerd, de cijfers van 2012 zijn nog niet bekend (maar waarschijnlijk nog minder). Investeren in nieuwe modellen is prima, maar van welk geld doen ze dat? Ik krijg de indruk dat dit soort berichten de wereld in worden geslingerd om fondsen te werven, niet omdat ze fysiek van plan zijn de modellenlijn uit te breiden.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 januari 2013 om 16:01

      @midasracer:

      Spyker aandelen zijn idd gerucht gevoelig ..
      heb er ooit wel wat mee verdient ..

      allemaal weer opgegaan aan Antonov aandelen ..

      Login om te reageren
  21. raligtvoet zegt

    31 januari 2013 om 15:57

    Kan dit niet gewoon een omgebouwde Lotus Evora zijn. Er blijft toch een link tussen de twee bedrijven bestaan.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      31 januari 2013 om 19:01

      @raligtvoet:

      Hoezo een link?

      Er is helemaal geen link behalve dat spyker geld geeft aan lotus omdat ze zelf niet zouden weten hoe ze een wagen moeten ontwerpen.

      Login om te reageren
  22. salberts93 zegt

    31 januari 2013 om 16:03

    he ik houd wel van Spyker hoor maar de 911 gaan beconcurreren is een zelfmoordmissie, zeker voor een klein bedrijf als Spyker. 40 jaar aan ontwikkeling haal je gewoon niet zomaar in

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      31 januari 2013 om 16:35

      @salberts93:
      Jij en ik kiezen voor – of het een, of het ander. –
      Op een bepaald niveau veranderd ‘of’ in ‘en’…

      En daarbij, zo’n 911 lijkt de meer ‘rationele’ keuze (voor zover daar bij een sportauto sprake van is).
      Maar mensen willen ook wel eens iets anders, kiezen soms met hun hart. En dat geldt niet alleen voor rijkaards maar ook voor ‘gewone’ mensen (anders reden we allemaal wel in een kwalitatief / financieel en maatschappelijk verantwoorde Auris Hybrid.

      Login om te reageren
  23. yerrie zegt

    31 januari 2013 om 16:18

    Ik snap iets niet, er zijn toch al C8 Aileron’s gemaakt ! en verkocht ?
    Heb er 1 zien rijden en verschillende auto’s in tests geizen

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      31 januari 2013 om 16:31

      @yerrie: Nope, er is er één gebouwd zodat die als promotievehicle kon worden in gezet.(waarschijnlijk degene die je hebt zien rijden)

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        31 januari 2013 om 16:43

        @lemans96: op autogespot.com staan volgens mij een stuk of 4, 5…

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          31 januari 2013 om 17:39

          @HDM: Zou dat niet telkens dezelfde zijn? Eventueel met een andere nummerplaat…

          Login om te reageren
      • yerrie zegt

        31 januari 2013 om 18:45

        @lemans96:
        van een forum, ziet er overtuigend uit maar of het waar is….
        De volgende Aileron’s zijn gebouwd:

        250 C8 Aileron – Gun Metal Grey/Tropicana Orange (omgebouwd naar Spyder)
        251 C8 Aileron – Black/Ivory (testauto Lotus)
        252 C8 Aileron – Madeira Red/Black (persauto)
        253 C8 Aileron – Anthracite/Tropicana Orange (persauto)
        254 C8 Aileron – Glacier White/Tobacco (persauto)
        255 C8 Aileron – Dutch Orange – (wordt nu gebouwd)

        Ten tijde van Pebble Beach was #254 (en #255) nog niet gebouwd. Op dat moment bestonden er slechts 4 Aileron’s.

        Login om te reageren
    • yerrie zegt

      31 januari 2013 om 18:43

      @yerrie: Ze moeten dan in ieder geval gewraped worden, ik heb een witte bij oosterhout zien rijden en heb opinternet andere kleuren gezien, vermoed dat het er toch echt meer dan 1 is.

      Login om te reageren
  24. ramshoek zegt

    31 januari 2013 om 16:30

    Wat een hoop azijn zeikerij.
    De man maakt auto’s voor rijke stinkerds.
    Mocht het hem lukken die te verkopen > hardstikkuh mooi!
    En als hij dan ook nog wat Europese subsidies naar de polder weet te halen, nog beter…

    Login om te reageren
  25. midasracer zegt

    31 januari 2013 om 16:58

    Off topic, weet iemand of er al Bikkel sportscars zijn verkocht? Lijkt me een geduchte concurrent voor Spyker.

    Login om te reageren
  26. potver7 zegt

    31 januari 2013 om 17:18

    Dus we hebben straks:

    D8 (Peking to Paris a.k.a. Pekela to Pieterburen)
    C8 (Aileron)
    B8 ???

    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=B8

    Not good… ;)

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    31 januari 2013 om 17:48

    Jammer dat Spyker zoveel negativisme krijgt te verduren in eigen land. Nu ja, beetje zelf gezocht natuurlijk.

    Nochtans een leuk merkje. Leuk in de zin van leuk historisch naampje, leuk logootje, leuk designtaaltje…

    Misschien, als Spyker, en daarmee dus VM, nu eens een hele tijd z’n mond zou houden. Gewoon even van de aardkloot verdwijnen. En dan plots verrijzen, met één of meerdere nieuwe modellen, èn bijhorende productiecapaciteit. Meteen twintig stuks in voorraad, van dat kleintje. Dat je er zo eentje kunt meepakken op Genève ’14 bvb…

    Dat zou pas leuk zijn. En iedereen (allez, d’Ollanders) zou meteen weer glimlachen bij het horen van de naam Spyker…

    Login om te reageren
  28. FeRaRi zegt

    31 januari 2013 om 17:54

    Hij had ook beloofd terug te komen in le mans. Waarom gewoon niet eerst gewoon al die aleirons afleveren en de raceversie maken, reclame maken nieuwe klanten zoeken en dan een nieuwe bak maken.

    Login om te reageren
  29. kickass zegt

    31 januari 2013 om 18:01

    De 911-concurrent mag wat mij betreft nog wel even wachten. Ik wil veel liever dat ze die C8 Aileron een keer gaan bouwen.

    Login om te reageren
  30. ropbp zegt

    31 januari 2013 om 18:19

    Wat een gedoe toch weer. Vanmiddag bij de gamma waren nog genoeg spijkers te koop. Daar zal het wel bij blijven.

    Is die VM niet toevallig het achterneefje van Pinoccio?

    Login om te reageren
  31. bmwpowerm5 zegt

    31 januari 2013 om 18:33

    en toch mag ik z’n lefgozer als VM wel
    was toen toch prachtig om te zien dat ze met Spyker zo de f1 in liepen

    Login om te reageren
    • theuving zegt

      1 februari 2013 om 07:43

      @bmwpowerm5: hahaha! Praat eens met Michiel Mol, het is toch niet zo’n prachtig verhaal hoor.

      Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    31 januari 2013 om 19:04

    “Spyker komt met Porsche 911-concurrent?” -> Dat nooit, ik wil graag geloven dat ze komen met een wagen die ongeveer evenveel kost als een porsche en die ongeveer dezelfde afmetingen heeft.

    Dat die wagen in de verste verte zou kunnen concurreren (op welk vlak dan ook) met de 911 dat geloof ik geen moment.

    Login om te reageren
  33. Carreza zegt

    31 januari 2013 om 19:47

    Show must go on. :D

    GO Victor GO!

    Login om te reageren
  34. p993 zegt

    7 februari 2013 om 22:03

    Ze durven wel; vergelijkingen maken met een sportwagen icoon als de 911, terwijl ze tot nu toe enkel slechtsturende protserige misbaksels hebben voortgebracht.
    Het komt op mij een beetje dom over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North