• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fabspeed betast de 458 Italia

Auteur: CasperH, gepost 29 oktober 2010 om 15:55 – 32 Reacties

Fabspeed 458 Italia


Fabspeed is bezig met een leuk project op basis van de 458 Italia. Men test wat uitlaten en motorische aanpassingen en zet het beestje een aantal keren op de rollenbak.

Het resultaat is een plus van 70 pk en een heerlijke soundtrack die de heren even testen onder het lokale viaduct. Zoek de verschillen! Ook het koppel stijgt overigens met een slordige 70 Nm. Uiteindelijk levert de 458 Italia met Fabspeed-peper in de bips 525 pk aan de achterwielen en 499 Nm koppel. Gelukkig heeft men (nog?) niet aan het fraaie jasje van deze zwarte 458 Italia gezeten, wat mij betreft mag dat ook zo blijven. Overigens is Fabspeed niet hetzelfde als FAB Design, dat juist wel bekend staat om haar monsterlijke transformaties.

Fabspeed Ferrari 458 Italia op Autojunk

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Ferrari, italia, tuning

Vorig bericht: « Kies Maar: Opel Insignia of Mazda 6
Volgend bericht: Dit is de Arden AR 6 Stronger »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche9ff zegt

    29 oktober 2010 om 15:57

    nu de buitenkant ook nog, kvind het zo’n lelijk ding

    Login om te reageren
  2. boygeorge zegt

    29 oktober 2010 om 15:58

    Mooie kleur.

    Login om te reageren
  3. vincent_995 zegt

    29 oktober 2010 om 16:01

    Prachtige wagen, maar is 525pk geen achteruitgang?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      29 oktober 2010 om 16:06

      @vincent_995: dit zijn pk’s gemeten aan de wielen, fabrikanten melden doorgaans pk’s aan de krukas omdat dat getal véél hoger uitvalt (en dus beter verkoopt)

      Login om te reageren
      • vincent_995 zegt

        29 oktober 2010 om 16:10

        @CasperH: Ok, dan gaat er al een hoop verloren. Desalniettemin een fantastische auto.

        Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    29 oktober 2010 om 16:03

    Zo hoort het! Altijd weer die optische meuk, neuh, doe mij maar motorische tuning!

    Login om te reageren
  5. Faalhaas zegt

    29 oktober 2010 om 16:04

    *FAPFAPFAP*

    Login om te reageren
  6. Mattie zegt

    29 oktober 2010 om 16:04

    Ah gelukkig hebben ze ipv 3 maar 2 uitlaten gemonteerd.. Drie vind ik zo’n raar aantal! Klinkt goed en ziet er goed uit dus parkeer maar voor de deur

    Login om te reageren
  7. Ersin Demirci zegt

    29 oktober 2010 om 16:06

    Bella Machina!!! Maar die 525 Cavalli klopt niet…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      29 oktober 2010 om 16:07

      @Ersin Demirci: jawel, die kloppen wel.

      Login om te reageren
  8. mb man zegt

    29 oktober 2010 om 16:07

    Kijk maar uit dat ie niet in de fik vliegt.

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    29 oktober 2010 om 16:27

    Een standaard 458 heeft 560 pk en deze heeft er 525?

    Login om te reageren
  10. T16 zegt

    29 oktober 2010 om 16:30

    Die 525 pk is aan de wielen, waar je ze kan meten.
    Motorvermogen is wel degelijk 70 pk gestegen, lijkt mij hoe dan ook een vooruitgang. Na het kritisch beluisteren van de video vindt ik de tweede configuratie met aangepaste dempers te heftig, echt extreem luid! Laatste configuratie klinkt tammer maar heeft meer topvermogen. Lijkt echter of hij minder goed oppakt ondanks een hoger koppel. Altijd goed opletten met aanpassingen.

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      29 oktober 2010 om 16:40

      @T16: is wel veel hoor!!!
      Uitgaande van die 525 – die 70pk winst, 455 pk op de wielen.
      Dat is 115 pk minder dan dat Ferrari opgeeft. Wel ziekelijk veel.
      Vind trouwens de tweede set-up het lekkerste!:O:D

      Login om te reageren
  11. Ersin Demirci zegt

    29 oktober 2010 om 16:34

    Serieus??? Trouwens jongens wisten jullie waarom die in de fik vliegt? Uitleg: Rond om de motorblok is de carbon vast gekit met lijm. Deze lijn vliegt dus in de Fik. En daarom zijn die 458 Italia’s teruggeroepen om die kit te vervangen door POPNAGELS. HAHHAHAHA Types Italiaans heerlijk….

    Login om te reageren
    • supasweet zegt

      29 oktober 2010 om 17:16

      @Ersin Demirci:
      daar is al lang een autoblog bericht van geweest

      verder een nice mod, vind het wel overdreven groot verschil van wat ferrari zelf op geeft

      Login om te reageren
  12. Bart_V zegt

    29 oktober 2010 om 16:37

    Jongens dit is op de wielen gemeten
    auto van een maat van me heeft standaard 110 pk en heeft nu 108 pk op de wielen wat overeen komt met 130 tot 140pk op de kruk
    hangt allemaal af met de wrijving in de versnellingsbak en aandrijfassen

    Login om te reageren
  13. Ersin Demirci zegt

    29 oktober 2010 om 16:38

    Ja ik weet het er zitten spellingsfouten in.

    Login om te reageren
  14. Ersin Demirci zegt

    29 oktober 2010 om 16:39

    Ik was gewoon te enthausiast om het aan jullie uit te leggen…

    Login om te reageren
  15. MarkieS zegt

    29 oktober 2010 om 16:44

    Ik vind meer dan 12.000 dollar een beetje veel geld voor een nieuwe uitlaat, zonder die extra pk’s gaat het hard genoeg.

    Login om te reageren
  16. MLTB zegt

    29 oktober 2010 om 17:25

    Bruut ding.. :)

    Lekker fappen!

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    29 oktober 2010 om 17:27

    525 pk aan de achterwielen? lekker hoor.
    In die kleur is hij zeker wel te verteren. Erg vet.
    Wie heeft hier liever een GT2 RS, die ongetuned werkelijk bloedsnel is?

    Login om te reageren
  18. T16 zegt

    29 oktober 2010 om 17:40

    De GT2 RS is al getuned, door Porsche zelf. In de standaard 458 zit duidelijk nog meer potentie. Liever de Ferrari.

    Login om te reageren
  19. wolffjee zegt

    29 oktober 2010 om 17:53

    ik vind ie tweede setup ook het lekkerst! klinkt lekker bruut!

    Login om te reageren
  20. mrB zegt

    29 oktober 2010 om 18:40

    Best apart dat verschil in pk’s tussen het eerste pakket en het tweede pakket. Terwijl de laatste minder klinkt naar mijn mening (ook minder dan het origineel)

    Login om te reageren
  21. mrB zegt

    29 oktober 2010 om 18:40

    Best apart dat verschil in pk’s tussen het eerste pakket en het tweede pakket. Terwijl de laatste minder klinkt naar mijn mening (ook minder dan het origineel)

    Login om te reageren
  22. jos zegt

    29 oktober 2010 om 22:00

    Dat gel*l over die pk’s is echt uit de lucht gegrepen. Een auto verliest ongeveer 10%-12% van zijn motorvermogen aan wrijving in de aandrijflijn, wat erop zou duiden dat een standaard 458 dik 500 pk op de wielen weet te zetten. FAB kan er slechts dan 70 pk extra uitgeperst hebben (waarvoor hulde overigens) als ze de wrijving in de aandrijflijn verdubbeld hebben. En dat lijkt me sterk.

    Hoe de vork precies in zijn steel zit weet ik niet, maar het verhaal dat nu verteld wordt lijkt mij niet te kunnen kloppen.

    Login om te reageren
  23. Roelio zegt

    30 oktober 2010 om 01:15

    Hoe meer de Italia wordt aangetast hoe beter. Dat is namelijk het beste recempt voor een gigantisch duur kampvuur. Hij zal best goed rijden maar ik prefereer ze toch wel lekker gegrild…

    Login om te reageren
  24. luis zegt

    30 oktober 2010 om 10:24

    fabfab

    Login om te reageren
  25. Megakix zegt

    30 oktober 2010 om 10:48

    Wat een korte schakeltijden ! Ik verbaas me er steeds weer over…heerlijk. Maar de voorkant van de 458 bekoort mij niet zo, met die ledjes en overstylering. De achter- en zijkant zijn overigens typisch Ferrari-schoonheid !

    Login om te reageren
  26. ruud zegt

    1 november 2010 om 09:43

    “Hoe de vork precies in zijn steel zit weet ik niet,”

    Nee daar hebben meer last van hier..
    de wrijvingsverliezen zitten nl tussen de 18 en 20%.
    de winst in PK’s zitten voornamelijk in het verwijderen van alle ingrepen mbt milieu, zowel dB als Co2.
    de volgende Ferrari draait dan wel 10,000 rpm want er moet natuurlijk wat te wensen overblijven!
    altijd goede marketing bij Ferrari.

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    4 november 2010 om 22:13

    Goddelijk geluid, en gelukkig hebben ze het uiterlijk niet verneukt! Doe er mij maar een;) Wel in Rosso Corsa!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North