Facebook-topvrouw zet snelheidsrecord op ruim 350 km/u

Auteur: , 77 Reacties

Maak kennis met de snelste vrouw op twee wielen ter wereld.

Erin Sills

Doordeweeks is Erin Sills Director of Consumer Insights bij Facebook, maar in haar vrije tijd is ze een heuse speedfreak. Ze heeft al diverse snelheidsrecords op haar naam staan, zoals de snelste rit met twee personen op één motorfiets (291,98 km/u). Sinds dit weekend kan ze weer een tweetal records aan haar palmares toevoegen.

De Mojave Air & Space Port is vooral bekend als laatste rustplaats voor tientallen vliegtuigen, die er simpelweg in de woestijn worden geparkeerd, maar de kilometerslange landingsbaan wordt ook voor snelheidsrecords gebruikt. De Mojave Mile en Mojave Magnum 1.5 Mile zijn de twee afstanden waarop om de snelste tijd gestreden kan worden. De procedure is simpel: starten vanuit stilstand en de gereden snelheid na één of anderhalve mijl is je prestatie.

Erin Sills zette op haar BMW S1000 RR zowel de tijd op de mijl (1.61 km) als de anderhalve mijl (2.41 km) voor vrouwen op motorfietsen scherper. Na 1 mijl reed ze 338.12 km/u, een halve mijl later was dit zelfs 352.93 km/u! Ze is overigens niet de enige binnen de top van Facebook met een (on)gezonde honger naar snelheid. Zo rijdt topman Mark Zuckerberg in een Pagani Huayra en staat de Facebook-parkeerplaats sowieso vol met snel spul. Like!



77 reacties

Volgens de meeste hier kunnen vrouwen niet rijden ….Dit zal dan wel een broodje aap zijn…
@norge: In een rechte lijn kan iedere Amerikaan wel rijden, met zo’n snelheid op een motor daarintegen heb je flinke ballen nodig.
@mclarenf1lm: volgens dit artikel heb je er geen ballen voor nodig
@mazot: Ballonen voldoen blijkbaar ook.
@mclarenf1lm: Een dikke portemonnee bedoel je. 350km/u rijden in een rechte lijn in de woestijn is heftig en duur, maar niet heel bijzonder dapper; zeker niet als je een speciaal geprepareerde machine hebt…

Juist nu Facebook satire censureert op Facebook en elke Erdogan grap – zelfs als die al 2 jaar oud is – verwijdert en accounts blokkeert, vind ik dit een erg zure PR afleidingsmanouvre …
@dawwg: Zwaar overdreven inderdaad…

Terwijl Erdogan zelf een geitje op zijn tijd best kan waarderen… Eh ik bedoel geintje…
@norge: Je hebt al 46 likes, dus alle 46 vrouwen aanwezig op autoblog die waren het met jouw eens;)
@retsok: Is gewoon één verbannen ‘vrouw’ welke handig is met VPN/IP adresjes wijzigen ;-)
@willeme: tegenwoordig als addon in je browser te verkrijgen. F5’en en liken, hoef je niet handig voor te zijn ;)
Toch zou ik denken dat met een juist geprepareerde Kawasaki H2R een veel hogere snelheid behaald kan worden. De keuze voor een S1000RR vind ik sowieso een beetje vreemd, staat nou niet bekend om zijn gigantische topsnelheid.
@mclarenf1lm: ik had een Y2K genomen. Die gaat nog veel harder. Top ligt namelijk boven de 403 Km/h, maar misschien ging ze wel voor het record voor motoren met normale aandrijving. Y2K is natuurlijk turbine aangedreven.
@mclarenf1lm:
De bmw hp4 is sneller dan de kawasaki h2r ze zijn standaard begrenst tot 300 .een Hayabusa turbo haalt 400 plus
@fietsbel1: is het niet dat alleen de digitale teller stopt bij 299kmh met tellen??
@sandervzanten:
Nope. Vadertje staat wilde de Hayabusa verbieden op nl wegen omdat ie net over de 300 ging origineel in 1999 .fabrikanten hebben toen een overeenkomst gesloten om net er onder te blijven
@fietsbel1: die goeie ouwe Ghostrider met z’n Busa Turbo. Wat een held/gek is dat. Kan me dat nog goed herinneren. Vanaf een Ducati 999 gefilmd met de teller in de digitale begrenzer op 299 en dan op het achterwiel er voorbij komen blazen.
@mclarenf1lm: ik zou toch echt een hayabusa pakken. Die is er speciaal voor ontwikkeld, en ontzettend stabiel op hoge snelheid.
@mclarenf1lm: de H2r is niet straat legaal, maar een “normale” H2 is in een rechte lijn al sneller dan een S1000RR (die al idioot snel is)
Tja rechtuit. Mooi record hoor.
@rolov: Een echte internet held reactie…Flink hoor..
@norge: geef maar een motor dan zet ik het ook neer. Met mijn gsxr reed ik 250 op mijn achterwiel. Ik snap dat het allemaal heel geweldig klinkt dat 350 km rechtdoor maar als je gewend bent aan de snelheid is het niet zo bijzonder. Dus internetheld? Niet echt . Ik denk jij meer.
@rolov: Jaja ,,,flink..
@norge: goh wat een te verwachten reactie . Eerst internet held noemen en nu ik met een feit kom dat ik het ook lachend neerzet ben ik flink . Misschien moet je zelf wat meer mans worden. Rechtdoor is niet zo speciaal.
@norge: geef mij een motor die het haalt en een maand om weer te wennen en ik doe het ook. Ik ken meerdere gasten die op zondag ochtend vroeg als het mooi weer is hun motoren te Voorschijn halen en dik 300 rijden over de Nederlandse snelwegen. Het is niet zo bijzonder op een afgesloten stuk. We hebben het niet over. Tante Betsy die voor het eerst op een motor stapt he.
@rolov: doe dan
@vanbeekphotography: je leest niet he. Ik zeg geef maar een motor en een maand. Mijn motor die ik nu heb gaat niet harder dan 200 . Wat prima is voor het type motor dat het is.
@rolov: Als je dat op de NL-snelwegen doet, dan ben je gewoon echt niet goed wijs. Ook al is het rustig. Ga dan naar DLD of het circuit op. Ik ben het wel met je eens dat snelheid snel went. Kijk maar naar dragracers.
Maar de focus die je moet hebben om in zo’n relatief korte afstand deze snelheden te behalen, is bijzonder groot. Alles moet perfect gaan. Schakelen, gasstand (geen wheelie), enz. Zo eenvoudig is ’t niet om zo’n record neer te zetten.

Daarbij gaat het er ook om hoe jij je bericht hier neer typt. Heeft nogal een hoog ‘kijk mij eens’ gehalte.
@kars: ik geef aan dat iedereen die een sportmotor rijdt en dan een busa BMW of Ducati rijdt er geen moeite mee zou hebben. Zij heeft nog ervaring ook. Rechtdoor is geen ding . Bochten zoals Rossi doet zijn een heel ander verhaal. Ik heb nooit boven de 300 gereden. Dus ik doe helemaal niet kijk mij. Ik zeg alleen dat er genoeg zijn die het dien op de Nederlandse snelwegen. Gek of niet het kan makkelijk op sommige plekken. En ik zou het ook kunnen op de juiste motor en en juiste tijdstip en juiste dag.
Ik zou het veel knapper gevonden hebben als ze rechtop gezeten had terwijl ze 350 km/u aantikt…
Zijn hier eigenlijk vrouwen op het forum?
@cadrez: ja zekers
Vanuit stilstand in 1600m naar 338km/h. Poehh, ik vind dat best snel. Is dat een stock motor? Het blok bedoel ik dan. De rest zal wel iets aangepast zijn.
@E34M5Touring: Standaard ongeveer 180kg en een top van 299. Waarschijnlijk andere bakverhouding en nog wat andere trucjes.
@mclarenf1lm: 180pk* ooit zal er een edit knop zijn, ooit…
@mclarenf1lm: volgens mij zit de S1000RR inmiddels op 200pk en 200kg rijklaar
@ds3thp: dat zijn kruk as cq kroeg waardes. Aan het wiel; 197 met full akra en mapping, met een geflowde kop 208.
@birdboy: dat zijn in ieder geval de waardes van een s1000rr die ik goed ken. Andere dyno, fiets en omstandigheden kunnen daar van af wijken :-)
@mclarenf1lm: Ok, dan zal er ook nog wel wat extra power uitgehaald worden. Ruim 50km/h redt je niet alleen met andere tandwielen denk ik. Thanks!
@E34M5Touring: ik denk juist dat de hele aandrijflijn is aangepast en de rest redelijk stock is. Uiteraard dingen zoals je jiffy of bok eraf en misschien zelfs wat andere veren, maar dat zal het ook wel zijn.
Pak motor… start… draai aan hendel… ga dr lekker voor zitten… kom over lijn…. record… wauw knap…. vermelden waard…
@maferick74: doe het maar na
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: dat gaat niet… het is een record voor vrouwen… die van mannen zal wel en stuk hoger zijn.
@maferick74: Ik zie het al, jij redt het niet. Je moet natuurlijk wel schakelen, anders haal je die hoge snelheden nooit en zit je binnen de kortste keren op de toerenbegrenzer te rijden.
@Edge: ’t was een automaat jonguh
@Edge: maar misschien is dat dan ook wel een record (zo snel mogelijk in de toerenbegrenzer rijden)
Mooi, ieder z’n hobby. Ik rij personlijk liever een paar mooie bochten. Maargoed, ik ben dan ook nooit boven de 160 uitgekomen op twee wielen.
Gefeliciteerd! Ik ga nu wat autonieuws lezen op http://www.motorblog.nl
@pomoek: De reactie waarvan je wist dat ‘ie zou komen. Het was alleen nog even afwachten wie ‘m zou plaatsen.
@viezefreddyw: Alleen k^t dat de link ’t niet doet…
@pomoek: Nouja, wat let je? Je kunt natuurlijk altijd dat domein kopen en hem doorlinken naar Autoblog.
@viezefreddyw: Hij heeft gelijk , toch ?
@bmwtouring: Vind je? Ik ben van mening van niet.

Zo af en toe kan een artikel als dit best even tussendoor komen. En zeg nou zelf, een vrouw op een motor die de 350 km/u aantikt. Best tof toch? We moeten niet vergeten dat we op een site zitten die jou en ons allemaal gratis(!!) content biedt, en heel vaak erg leuke content. De site wordt bestuurt door jongelui met een jonge geest. Dat maakt het ook zo leuk. Af en toe even reclame er doorheen of een advertorial. Moet kunnen, toch?

En als een artikel over een onderwerp gaat wat niet je interesse heeft, klik dan niet. Ik snap nooit waarom mensen dan nog de moeite nemen om op het artikel te klikken, vaak nog doorlezen ondanks dat het ze niet boeit. Dan nog even doorscrollen naar beneden om een reactie te plaatsen over dat het niet autogerelateerd is. Laat toch lekker gaan denk ik dan.
@viezefreddyw: politiekcorrect
@wbudding: Wat jij wil jongen.
@wbudding: Nou en? Een knappe vrouw die van snelheid houd is altijd leuk!

Van mij mag het vaker/meer!
Tja ik doe het niet na.
@dutchdriftking: Ik ook niet. Maar ik heb dan ook geen A-rijbewijs…
@e1000bmw523i: Dat is ook niet nodig, het is een stukje afgesloten terrein…
Al kan een beetje ervaring op twee wielen geen kwaad voordat je dit gaat proberen.
Director of Consumer Insights bij Facebook…

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dat zoiets als een soort louche autohandelaar die het niks uitmaakt wat ie verkoopt als het maar knaken oplevert, maar dan met persoonlijke data in plaats van auto’s…
Ik houd het wel op pc snelheid… Stikstof koeling wel te verstaan.
Knap!
Wat je met een shitload geld al niet kan doen.
Hard rijden in een rechte lijn is misschien niet moeilijk maar je moet er wel ballen voor hebben om met zo een snelheid te rijden.
Maximum wat ik tot zover heb gereden met mijn motor is ergens rond de 250+- kmph en rond die snelheden voel je al een behoorlijke druk op je staan ook al zit je over je tank gebogen, dus laat staan met 350 kmph.
Moet zelf nog de maximum snelheid uitproberen op mijn motor maar in Nederland doe ik dat niet zo gauw tenzij er ergens een mooi stuk asfalt ligt en er geen ander verkeer is en zelfs dan doe ik het niet zo gauw omdat er maar een object in je baan hoeft te komen en dan is het afgelopen.
Heb al eens een rat met 140 kmph geraakt en toen had ik nog geluk dat ik niet op mij plaat ben gegaan.
Pittig dingetje
Moet je voor stellen wat voor lucht er vrij komt als die raceteef dat leren pakje uitrekt
350km/u en je enige vorm van bescherming is een helm. Geen kreukelzone, geen rolkooi, niks. Ik zou het niet durven, denk ik.
@Edge: ze was naakt?!
@Edge: en het enige wat ze tegenkomt is asfalt. Als haar bescherming dik genoeg is glij je rustig tot stilstand. Als je het geluk hebt goed terecht te komen in eerste instantie.
@lekbak: rustig glijden met dik 300, jaja…
Respect! Zou zelf nooit zo hard durven te rijden.
Bestaat facebook nog?
@prop: Facebook, dat is een super handige plek om het laatste scheepvaartnieuws te lezen, op zoek te gaan naar een baan/personeel, tweedehands spulletjes te vinden en kwijt te raken en voor leuke weetjes over auto’s, vliegtuigen en boten. Ook kan je daar oude bekenden zoeken zoals vroegere klasgenoten of buurtgenoten en contact met ze opnemen.

Super nuttig, als je het strikt zo gebruikt!
Even los van de ‘durf’… Je hoeft niet goed te kunnen rijden om hard rechtdoor te kunnen. By the way vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van zo’n record, maar dat is wat ik er van vind….
Het versnellen naar 350 is al een dingetje, maar van 350 naar 0 terug lijkt ne nog veel spannender om te doen…

Tenzij je alle ruimte hebt om uit te rollen….
En dan te bedenken dat boven de 300 het achterwiel ve motorfiets los begint te komen vh asfalt..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).