• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Facelift: Jaguar XJ

Auteur: robbie, gepost 28 februari 2007 om 14:54 – 87 Reacties

Jaguar XJ 2008


Jaguar heeft de XJ een facelift gegeven in een poging om de verkopen weer een beetje aan te wakkeren. De grootste verschillen zijn voornamelijk zichtbaar aan de voorkant. Daar is een nieuwe grille gemonteerd met de karakteristieke “growler”. Ook is de voorbumper nieuw vormgegeven, meer in de stijl van de S-Type R.

Jaguar heeft het niet kunnen laten om de XJ te voorzien van een stel kieuwen net zoals de gelimiteerde XJ Super V8 Portfolio en nieuwe XK. Ook zijn nu richtingaanwijzers in de buitenspiegels geplaatst. Tenslotte is de kofferbak voorzien van een klein spoilertje. Het interieur is niet ingrijpend aangepast, wel is het Jaguar gelukt om meer beenruimte achterin te creëren, dit is gedaan voor de leuning van de voorstoelen dunner te maken.

Er is nog niet bekend of de XJR nu ook 420 pk heeft net als de nieuwe XKR. Ook is er nog niks bekend gemaakt over de eventuele komst van een V8 diesel zoals die al te vinden is bij Range Rover. Of de Daimler Super Eight dezelfde wijzingen ondergaat is nog niet bekend.

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Jaguar XJ 2008

Ook interessant!

  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguars worden eindelijk betrouwbaar
    Jaguars nog betrouwbaarder, aldus Jaguar

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, Jaguar, Limousine, xj

Vorig bericht: « Woensdag Porsche-dag
Volgend bericht: Samenwerking Chrysler & Chery stap dichterbij »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    28 februari 2007 om 14:55

    Zeker niet slecht hoor :O
    Het blijft een mooie bak!

    Login om te reageren
  2. jim zegt

    28 februari 2007 om 14:57

    vind hem er een stuk sportiever uitzien al is dat misschine niet het imago van jaguar

    Login om te reageren
  3. Jellert zegt

    28 februari 2007 om 14:57

    Statig en stijlvol. bij dit model vind ik de springende jaguar op de grille wel mooier staan dan de kop. Die past meer bij sportieve modellen.

    Login om te reageren
  4. Michael zegt

    28 februari 2007 om 14:58

    ehm…ik vind het niet echt geslaagd:-(

    Login om te reageren
  5. Bram zegt

    28 februari 2007 om 15:00

    Het lijkt wel een goedkoop tunerskitje

    Login om te reageren
  6. Jarno zegt

    28 februari 2007 om 15:02

    jammer dat dat ornatuurtje is verdwenen, zou je die er nog bij op kunnen bestellen? Anders denk ik over een Picanto, maar heb liever deze met ornatuur.

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    28 februari 2007 om 15:03

    Hier hadden ze meer mee kunnen doen. Dan maar wachten op het nieuwe model.

    Login om te reageren
  8. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    28 februari 2007 om 15:06

    Deze styling is overgenomen van de Super XJ en de Daimler. Natuurlijk heeft de Range Rover het als eerste uitgeprobeerd ;-)

    Smaken verschillen… maar ik vond de vorige versie mooier.
    Verder blijft dit vlaggeschip vèr uitsteken boven alle andere top limousines!

    Rule Britannia,…..

    Login om te reageren
  9. Sammie zegt

    28 februari 2007 om 15:09

    ljikt wel mustangachtig van de zijkant. ik ben niet zo tevreden van de grille, en die achterkant… wel: het is erg retro op het eerste zicht. Het interieur is wel waayyy better dan al zijn Duitse en Japanse concurrenten samen. Maar ik denk dat dit een gerust wel BMW 7 naar de kroon mag stijgen in dit segment. Ook veel mooier en beter dan Audi A8 en Lexus LS. De Mercedes S vind ik voorlopig wel heel mooi, dus XJ en S mogen de boel inpalmen van mij! :D Kwestie van de straten wat beter te versieren…

    – Sammie

    Login om te reageren
  10. wijnand zegt

    28 februari 2007 om 15:11

    @ michael

    Ik vind hem ook niet geslaagd! Een goedkope grille (doet me zelfs aan een 300C denken:S) Lelijke luchtinlaten aan de zijkant!

    Dit is niks voor een eens zo’n stijlvolle limo!

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    28 februari 2007 om 15:12

    @64-JV-DS, welke specifieke Daimler kenmerken zie jij dan? Ik zie er namelijk geen een.

    Login om te reageren
  12. MarcO zegt

    28 februari 2007 om 15:13

    Dat front en die kieuwen…. Het doet me ergens aan denken, maar ik weet nog niet precies wat. Ik weet wel dat het niet zo best is waar ik aan denk. Het is iets van een tekenfilmfiguurtje met een pruillipje.
    Mijn pa had vroeger (ik spreek bijna 20 jaar geleden) de 5.3 V12. Sindsdien kan een Jag kwa reputatie bij mij niet meer stuk. Maar aan dit pruillipje zal ik toch moeten wennen.

    Login om te reageren
  13. R zegt

    28 februari 2007 om 15:15

    Ik snap niet dat ze niet gelijk die automaat met die schakelflippers hebben overgenomen van de XK. De J-gate is toch niet echt meer van deze tijd. Zeker voor een stoplichtje is het wel makkelijk of even snel terug te schakelen om daarna weer in de automaat verder te gaan.

    Login om te reageren
  14. SugarFree zegt

    28 februari 2007 om 15:15

    prachtige wagen! de originele…

    het vorige model XJR vind ik ook zoooo uber-cool…
    klein beetje maffia-achtig, maar dan stijlvol ;)

    Login om te reageren
  15. Kachel 2.8 q zegt

    28 februari 2007 om 15:18

    Wie heeft het bij Jaguar in zijn hoofd gehaald om die enorm goedkoop ogende voorbumper op de XJ te plaatsen? Dit gaat nergens over! Juist de XJ was nog zo stijlvol, maar dat hebben ze nu in 1x om zeep geholpen.

    Login om te reageren
  16. pipo zegt

    28 februari 2007 om 15:18

    naart schijnt moest jag zich een beetje sportiver gaan voordoen om op de amerikaanse markt een groter deel van de verkoopcijfers naar zich te trekken. dat vind ik allemaal niet slecht maar dan had ik toch iets liever gezien dan dat ze er een m3 voorbumper-look-a-like op zouden plakken. het is en blijft een stevige bak,hij ziet er ook wat veneiniger uit, maar die voorbumper, nee bedankt. but thats just me.

    Login om te reageren
  17. Kachel 2.8 q zegt

    28 februari 2007 om 15:20

    Heb er nog even over nagedacht en ineens schoot het me te binnen. De voorkant lijkt wel op een smiley zo! :D Die bedoel ik!

    Login om te reageren
  18. david USA zegt

    28 februari 2007 om 15:20

    Pfff, ze faceliften dat ding al 100.000 jaar! Het verschil is nihiel vergeleken met de eerste series. Het model is wel mooi maar in deze tijd een beetje achterhaald. Maarja, het trekt natuurlijk wel een bepaald publiek die hier wel blij mee is! Zou toch liever de XF hebben die is f’ing dik!

    Login om te reageren
  19. Hansie! zegt

    28 februari 2007 om 15:21

    Lijkt idd zeker op een tunerkid
    maar hij word er wel mooier op

    persoonlijk zou ik als ik ereen zou hebben wel het oude springende jaguartje op zetten (op de voorkant van de motor kap)

    http://jaguar.fiboy.com/images/Jaguar%20XJ%205.3%20Coupe%20with%20wirewheels.JPG

    Login om te reageren
  20. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    28 februari 2007 om 15:26

    @ Robbie:

    You got me there, old chap. Sorry, vergiste me:
    de XJR en de eerste foto’s van de Daimler Super Eight worden af en toe door elkaar gebruikt.

    Mea Culpa.

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    28 februari 2007 om 15:35

    het heeft wel wat :) maar het ronde embleempje in de grille vind ik ronduit lelijk! doe mij dan maar het springertje op de kap. ze moeten wel oppassen dat ze niet te ‘ordi’ worden :P op de foto’s zie ik nog niet genoeg maar de bumper moet vooral niet te dik worden.

    Login om te reageren
  22. Henk zegt

    28 februari 2007 om 15:39

    Jammer dat een mooi merk als jaguar op deze manier moet proberen zijn verkoop te bevorderen. Ik denk niet dat dit de gemiddelde jaguar koper aan zal spreken! Een achterspoiler en voorbumper zoals getoond hoort op een golf 2 en niet op Jaguar xj!

    Login om te reageren
  23. PieterA zegt

    28 februari 2007 om 15:41

    @R: Automaten zijn voor zondagrijders. (die met peddels zijn speelgoed). Doe mij maar een manuele pook.

    Login om te reageren
  24. Michael zegt

    28 februari 2007 om 15:42

    Wijnand je bent een man naar mijn hart!

    :-D

    Login om te reageren
  25. Hansie! zegt

    28 februari 2007 om 15:46

    Alwood: Ja vond ik dus ook over de jaguar op de kap

    maar bedriegen mijn ogen me nou of is dat nu ook het geval
    kijkend naar het eerste plaatje?

    Login om te reageren
  26. ruben zegt

    28 februari 2007 om 15:51

    best stijlvolle auto! ik ken iemand die een jaguar heeft (type weet ik niet) en een kleine verzameling oldtimers (een stuk of 5 waarvan er zeker nog 2 rijden en door hem gebruikt worden)

    Login om te reageren
  27. s.cardoso zegt

    28 februari 2007 om 15:54

    wel leuk.. die knipperlichten in de spiegels..
    Zo overgenomen van Concern genoot Volvo.. lijkt iig wel op…

    Vind het nix.. Zo’n uitgerekte mondeo…

    Login om te reageren
  28. Reiner zegt

    28 februari 2007 om 15:55

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

    Het was zo’n elegante auto. Het lijkt wel alsfof ze hem langs de eerste de beste tupperware-handel hebben gestuurd.

    Schande.

    Het is niks meer, vergeleken bij dit:

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    28 februari 2007 om 15:58

    MarcO schrijft,
    Mijn pa had vroeger (ik spreek bijna 20 jaar geleden) de 5.3 V12. Sindsdien kan een Jag kwa reputatie bij mij niet meer stuk. Maar aan dit pruillipje zal ik toch moeten wennen.

    Mijn vader had er ook een, maar dan 30 jaar geleden. Geen goede auto, maar wel een geweldige auto, als je begrijpt wat ik bedoel.

    De nieuwe met pruillip (zie ik daar een beetje spuug onder hangen?) vind ik niet zo denderend en de luchtuitlaten aan de zijkant vind ik ook niet passen.

    PieterA: een Jag hoort een automaat te hebben. Behalve misschien een E-type of een Mk2. Geloof me: zelfs die ouwe XJ 5.3 ging goed van de sokken met automaat. Een handbak is misplaatst in zo’n limousine.

    Login om te reageren
  30. F575M zegt

    28 februari 2007 om 16:01

    Die luchtinlaten aan de zijkant zijn helemaal niet nieuw, die zaten ook al op de XJ Super V8 Portfolio enzo.

    Login om te reageren
  31. bramwillemse zegt

    28 februari 2007 om 16:03

    dit is wel heel jammer hoor, prachtige auto, maar dit is wel een erg ordinaire facelift dit.. :(
    bah

    Login om te reageren
  32. S6 zegt

    28 februari 2007 om 16:08

    PIMP

    Login om te reageren
  33. MercedesFreak zegt

    28 februari 2007 om 16:18

    Slecht. Ze moeten het hele model opnieuw ontwerpen om de verkopen aan te wakkeren. Het model is al té lang zonder grote wijzigingen op de markt.
    En je kunt zien dat Jaguar van Ford is. Kijk maar naar de voorbumper, die heeft echt veel weg van de bumpers die Ford monteerd op hun auto’s

    Login om te reageren
  34. ozzy BMW freak zegt

    28 februari 2007 om 16:22

    leuk bakkie
    mara de kieuwen maken de auto best lelijk

    Login om te reageren
  35. Dirk zegt

    28 februari 2007 om 16:34

    Mooie auto, moet wel wenne aan de voorbumper.
    Maar op eerste foto zit er wel een ornatuur op en de andere niet meer,
    van mij mag het beestje best op de motorkap blijven.
    Veder goeie auto, heb ooit de kans gekregen om in een +/- ’96 xj8 te rijden, en dat rolt als geen ander. dik is gewoon heerlijke zakenauto, zonder gelijk als een maffiabaas over te komen zoals in een S klasse

    Login om te reageren
  36. Tobias zegt

    28 februari 2007 om 16:35

    zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  37. robbie zegt

    28 februari 2007 om 16:41

    @64-JV-DS, het is vergeven :D Ik hoop trouwens wel dat ze de Daimler niet aangepast hebben. Kan je die tenminste nog kopen als je een STIJLVOLLE XJ wil hebben.

    Login om te reageren
  38. janke zegt

    28 februari 2007 om 16:42

    Onderkant voorzijde gewoon gepikt van de ouwe M5, staat hem voor geen meter. Het model zo oud als de weg naar Rome. Waar ik de oude XJ nog mooi vind, is dit helemaal niks, vind ik.

    @ 64 -JV-DS.
    Verder blijft deze auto uitsteken boven alle andere toplimo’s? Waar bazeer je dit op, de afwerking, de betrouwbaarheid, de degelijkheid? Nee toch.

    Login om te reageren
  39. Robin zegt

    28 februari 2007 om 16:42

    Hell Yeah! Hij wordt weer gaaf, voor deze veel deze facelift was hij minder cool… en vond ik de voorganger van deze versie cooler.

    Trek alleen nog dat stomme chrome randje om de zijruiten weg en je heb weer een brute look.

    Login om te reageren
  40. Orichinals® zegt

    28 februari 2007 om 16:57

    De XJ was de XJ omdat ie zo, zo mooi was, nu een opgedirkte gangster auto, foute beslissing, jammer. Zal wel niet helpen de verkopen te verhogen, ze hadden hem beter zonder facelift door kunnen laten lopen en dan een ander nieuw moderner model kunnen introduceren, zodat mensen die hem kunnen en nog willen hebben, hem toch nog gaan kopen, eventueel nieuw model iets later officieel op de markt zetten, als de verkopen op die manier stijgen.

    Login om te reageren
  41. Meo zegt

    28 februari 2007 om 16:59

    Stijlvol is het inderdaad niet echt, maar wel mooi! De kiewen zouden ze echter enkel en alleen op de zwaardere versies moeten doen.

    Login om te reageren
  42. Skyline.. zegt

    28 februari 2007 om 17:09

    Zeker prachtig! Alleen zooooo jammer van dat scheidingstuk in de gril.. :( Zo jammer.. maar hij is wel super mooi!

    Login om te reageren
  43. Frans zegt

    28 februari 2007 om 17:40

    Een facelift kan een model weer een verkoopimpuls geven, zeker indien dit stijlvol gebeurd. Helaas is dit bij de XJ niet het geval! De bumpers lijken inderdaad afkomstig van een goedkoop tuningssetje. Totaal niet passend. Jaguar had deze veranderingen meer in de oorspronkelijke lijn van de XJ moeten houden. De XJ was inderdaad stijlvol maar m.i. achterhaald v.w.b de vormgeving. Niet vernieuwend genoeg en om dat nu op deze wijze te veranderen is niet de juiste keuze, helaas. Gelukkig maakt de nieuwe XK-R weer veel goed, maar de XJ staat niet meer op mijn lijst der toppers.

    Login om te reageren
  44. Alwood zegt

    28 februari 2007 om 17:45

    er moet trouwens niet vergeten worden dat Jaguar begon als een heel sportief merk! dat komt wel weer mooi naar boven in deze wagen. hij ziet er alleen haast iets minder modern uit…

    @Hansie!
    sow jij bent seker de sslimste thuis ofnie?! ik zei dus dat ik het lelijk vind dat dat ronde plakje in de grille zit. onafhankelijk van een jaguar op de kap moet dat ronde schijfje gewoon uit de grille. met 2 van die dingen aan de voorkant vind ik het echt lelijk, alsof het jaguartje er later opgezet is :|

    Login om te reageren
  45. loeder zegt

    28 februari 2007 om 17:57

    vind die voorbumper veel weghebben van een e46 m3, niet echt geschikt voor een jag

    Login om te reageren
  46. Solstice zegt

    28 februari 2007 om 18:01

    Die voorbumper… horror of all horrors. :-S

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    28 februari 2007 om 18:04

    Die voorbumper vind ik er niet echt bij passen. Meer iets voor een snel topmodel of zo, niet voor alle. Ook de kieuwen vind ik maar niets op zo’n auto. Hij is veel minder statig zo, veel minder luxe, meer op sportiviteit gericht qua uiterlijk, en dat vind ik niet bij de Jaguar XJ passen.

    Login om te reageren
  48. BM zegt

    28 februari 2007 om 18:15

    Die onderbumper vind ik nou eigenlijk niet echt geslaagd, verre van stijlvol eigenlijk..

    Login om te reageren
  49. 911 zegt

    28 februari 2007 om 18:18

    BRRRRUut en veel stijlvoller dan een S8……. sorry voor de vele S8 neukers
    zal wel lekker klinken

    Login om te reageren
  50. TekNak zegt

    28 februari 2007 om 19:17

    Nou, die snuit is er niet echt op vooruit gegaan om eerlijk te zijn. Verder vind ik de luchtaarsen niet echt passend bij de stijl van het model. Ooit was deze Jag een klassebak.

    Login om te reageren
  51. Stijn zegt

    28 februari 2007 om 19:52

    Jammer, Jammer, deze plastic toevoeging maakt het er niet mooier op. Juist de koplampen zouden moeten worden aangepakt. Jaguar zou toch echt eens auto’s moeten gaan maken die succesvol worden. Deze facelift gaat geen potten breken. Zonde.

    Login om te reageren
  52. Jurre zegt

    28 februari 2007 om 19:54

    ”never change a classic face” dit vertelde een wijze man mij eens, en dat gaat hier op.

    Login om te reageren
  53. LOWrider_NL zegt

    28 februari 2007 om 20:04

    zo hey! maar das een mooie BMW!

    Login om te reageren
  54. RS6 zegt

    28 februari 2007 om 20:04

    Hmm..matig..weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Die grill is opzich best leuk, maar toch wel zonde dat ze zo’n schitterende zakensedan opeens een veel andere uitstraling geven. Het vorige paste veel beter bij de XJ.

    @911:
    stijlvoller dan een S8? dat vind ik niet..zeldzamer zal hij wel worden ja..maar stijlvoller niet echt.

    @ janke : helemaal met je eens over je mening:
    @ 64 -JV-DS.
    Verder blijft deze auto uitsteken boven alle andere toplimo’s? Waar bazeer je dit op, de afwerking, de betrouwbaarheid, de degelijkheid? Nee toch.

    Weet niet of 64-JV-DS ooit in een XJ en A8/S8 alleen al heeft mogen zitten, maar zo’n audi is echt stukken beter qua afwerking, degelijkheid e.d. En dat is niet alleen een Audi hoor, zet er maar een S en 7 naast.. Ik heb gehoord, zelf nog niet gezien, dat zelfs ook de afwerking van de ”volkswagen” Phaeton beter is.

    Login om te reageren
  55. Us zegt

    28 februari 2007 om 20:17

    Jaguar is een chique merk. Meer niet. Het rijdt als een luxe Ford (serieus) en voelt ook zo aan. Er zitten minder gadgets op dat ding dan een BMW, Mercedes of Lexus. Niet dat elke BMW, Merc of Lexie met die über dure gadgetmeuk wordt verkocht, maar…toch.

    De kwaliteit is en voelt écht anders. Stap in de nieuwste 7 serie en dan de Jag..je weet precies wat ik bedoel. De Jag’s voelen als een E38…zo voor “nineeleven”.

    Die moffen stopten jaaaren geleden een diesel in hun limo versies…en nu zijn het de dikste diesels die nog erg gewild zijn ook, Jag bleef krampachtig vasthouden aan benzines en nu worden ze uit de markt gedrukt en verkopen niets meer. Tja…it’s a dog eat dog world

    Login om te reageren
  56. e36 zegt

    28 februari 2007 om 20:27

    sorry maar die kieuwen zijn nergens in te passen in de design van de auto, het lijkt net alsof ze eerst de auto hebben getekend en dan de kieuwen erop ‘geplakt’ hebben(wat ze waarschijnlijk ook gedaan zullen hebben, voor de sportieve) en die voorbumper? eerst zie je die prachtige motorkap, koplampen en grille, en dan heb je een wannabe-m5 voorbumper eronder? een sportbumper a la bmw onder zo een klassiek design… sneu

    Login om te reageren
  57. joeri zegt

    28 februari 2007 om 20:27

    De voorbumper is maar vreemd en voor de rest is er niet zo veel veranderd.

    Login om te reageren
  58. Mark zegt

    28 februari 2007 om 20:29

    Je zou denken dit is een nieuwe R ofzo, maar nee. Dit is té hoor. En die ondergrille ziet er niet uit man, en je kenteken komt er ook nog voor.

    Login om te reageren
  59. BM zegt

    28 februari 2007 om 20:48

    @RS6

    Volgens mij durfde Jeremy Clarkson het zelfs aan de afwerking van de Pheaton perfect te noemen

    Login om te reageren
  60. MurcieBoy zegt

    28 februari 2007 om 20:56

    wat een mooie auto daar word je toch spontaan verliefd op of niet?!
    heerlijk!! :D

    Login om te reageren
  61. JOHN zegt

    28 februari 2007 om 21:03

    Jeremy Clarkson ? snob.

    Login om te reageren
  62. RS6 zegt

    28 februari 2007 om 21:31

    @BM
    volgens mij moet het dan wel een redelijk iets zijn.,.

    @John
    wat dan? Bavo?

    Login om te reageren
  63. El Toro zegt

    28 februari 2007 om 21:52

    niet echt ‘jag’ qua uitstraling, die uitlaten zijn ook erg fout

    Login om te reageren
  64. stefano zegt

    28 februari 2007 om 22:03

    hij begint er langzamerhand een beetje ouderwets uit te zien, ondanks dat ze al die rommel er aan hangen…

    Login om te reageren
  65. Arnoud zegt

    28 februari 2007 om 22:17

    Het wordt echt tijd dat er iets geheel nieuws komt in plaats van deze XJ uit 1962 (de XJ was toen deze voor het eerst geïntroduceerd werd wel heel duidelijk van de Mk X afgeleid). Ik hoop op iets echt sportiefs in een stijlvolle jas. Weet niet hoe het eruit moet gaan zien maar ik hoop dat ze die curve, die laag bij de voorbumper begint, bij de portieren op zijn hoogst is en weer laag bij de achterbumper eindigt, opgeven.
    Let’s go mr. Callum!

    Login om te reageren
  66. Autospotting.nl zegt

    28 februari 2007 om 22:30

    whoo ziet er zeker beter uit. vooral de voorkant is nu erg mooi.

    Login om te reageren
  67. crew zegt

    28 februari 2007 om 22:43

    alles is geslaagd behalve de voor partij… dit is inderdaad een hele groffe golf 2 bumper op een 2007 model XJ van ruim een ton. staat um niet..

    Login om te reageren
  68. Pimmes JP zegt

    28 februari 2007 om 22:46

    chique verschijning……:D

    Login om te reageren
  69. mashell zegt

    28 februari 2007 om 22:55

    Wil er aub een investerdeer opstaan die Jaguar kan overnemen en deze facelift weer ongedaan gaat maken?

    Login om te reageren
  70. VanNispentotSevenaer zegt

    28 februari 2007 om 23:00

    De bumperpartij had ook het werk van ‘BIG rimzzz, NO Fear’ kunnen zijn…

    Login om te reageren
  71. Morrie zegt

    1 maart 2007 om 01:34

    Als ‘k mij nie vergis, dan zie’k een beetje Audi-trekjes op deze Jaguar.. De vorm van de voorbumper heeft wat van de Single Frames van Audi..

    Wel een mooie auto eigenlijk..

    Login om te reageren
  72. Tarzan zegt

    1 maart 2007 om 01:43

    Nooit nooit nooit raak ik ooit meer een fordproduct aan. Daarnaast…wat is ie lelijk vergeleken met de oude trouwe mk 2 en 3…

    Login om te reageren
  73. Dirk zegt

    1 maart 2007 om 02:50

    Jip, puur ver-FORD-t. Het gaat de kant van de Scorpio op. De eerste aanpassing aan Jaguar toen het van Ford was waren de ovalen pinklichten en vanaf toen zijn ze duchtig verder blijven gaan. Gelukkig zijn ze van Aston Martin afgebleven.

    Login om te reageren
  74. Dirk zegt

    1 maart 2007 om 02:52

    En dat die ovalen pinklichtjes zo fout was als wat hebben ze ondertussen dus ook ingezien.

    Login om te reageren
  75. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    1 maart 2007 om 07:54

    @iedereen die mij geadresseerd heeft over dat de XJ boven alle andere merken uitstijgt:

    Jaguar is het summum van styling. Daar kan geen andere auto tegenop. Ik heb zelf een rit mogen maken in de XJ (de vorige X-308 en de huidige X-350).

    Waar de meeste schrijvers hier naar mijn mening zich mee bezighouden is: “hoe snel ben ik bij het verkeerslicht weg?”, “hoe hard kan ie?”en “hoe snel kan ik een bochtje door?”, terwijl ik op andere vlakken een auto beoordeel: styling, comfort, rijgenot, uitstraling. Ondanks het feit dat ik de VW Phaeton en Audi A/S8 echt prachtige wagens vind, ze-kunnen-niet-tippen-aan-een-Jag! Britten hebben nu eenmaal een gevoel voor klasse, alleen wordt dat door Ford nu hier en daar om zeep geholpen – zie de C-XF en de uitwassen op de aangepaste XJ.

    Maar da’s mijn persoonlijke mening.

    @Robbie:
    Ik hoop nog eens het geld bij elkaar te krijgen voor een Daimler, maar dan moeten ze ‘m wel laten zoals ie nu is!

    Tally ho!

    Login om te reageren
  76. Lagonda zegt

    1 maart 2007 om 09:12

    Die brievenbussen aan de zijkant kan echt niet. Erg jammer,maar dat hoort niet thuis op een auto van deze styling. En het dashboard, met al die rondingen, de manier waarop dat klokje geplaatst is en dan die zwarte knoppen, het lijk wel een Ford van binnen. En dan die bumper….. HAHAHA !

    Login om te reageren
  77. Arnoud zegt

    1 maart 2007 om 17:16

    Klopt dat interieur wel? Ik dacht dat die J-gate zou verdwijnen? Ze hadden toch een andere automaat ontwikkeld?
    Verder hoop ik dat ze juist meer de richting van de C-XF opgaan. Stijl met een moderne saus. Ik denk dat Jaguar daar zijn ontwerpen moet zoeken.

    Login om te reageren
  78. JOHN zegt

    1 maart 2007 om 18:28

    @64-Jv-DS.

    Ik wens je veel comfortabele en probleemloze km’s.

    Login om te reageren
  79. Tarzan zegt

    1 maart 2007 om 19:47

    Britten gevoel voor klasse? Laat me niet lachen. Al sinds Ford het heeft overgenomen krijg je Sierrasleutels, nepleer, plasticdashboard, allerhande elektronica wat niet goed werkt met je dure XJ mee. Al was het de laatste auto op de planeet, mij krijg je er niet meer in!! Als mijn dohcter ooit thuiskomt met een knul die dat ding rijdt heeft ze een probleem!! Het is bijna netzo erg als Aston Martin met dit verschil dat Aston werkelijk UBERafzetterij is voor de kwaliteit wat je krijgt. Daar nemen ze 2 mondeo V6-blokken, lassen die aan elkaar en noemen het een V12 waar je 180 duizend euro voor mag neertellen. Overigens is Aston gekozen tot Gay Car of the year. Eindelijk gerechtigheid.

    Login om te reageren
  80. 64-JV-DS (géén auto kenteken) zegt

    1 maart 2007 om 21:56

    @john

    Dank je!

    @tarzan
    Ik denk dat jevan die zin alleen het eerste deel gelezen hebt en daarop reageert, zonder dat je notie hebt genomen van het tweede deel.

    Jij vindt Jag niets, ik vind ‘m geweldig. Dan zijn we in ieder geval het over één ding eens: op dit punt verschillen we van mening.

    Isn’t driving a car a great way to get the conversation going? :-D

    Login om te reageren
  81. Tombnolz zegt

    2 maart 2007 om 14:17

    Hmmmmmmmmm

    Login om te reageren
  82. marcel zegt

    2 maart 2007 om 20:37

    die voorkant is echt een lachertje

    Login om te reageren
  83. kevin zegt

    3 maart 2007 om 08:15

    het was al een super mooie bak maar nu is die nog veel mooier geworden

    Login om te reageren
  84. Frans zegt

    3 maart 2007 om 13:28

    Volgens mij wordt het tijd dat Tarzan weer even het oerwoud induikt om (terwijl hij aan de lianen slingert) zijn overtollige mannelijke hormonen kwijt te raken. Naar mijn mening bestaat de volledig 100% hetero allang niet meer. Tijdens de ontwikkeling van de foetus is het ontstaan van de mannelijke of vrouwelijke mens in principe gelijk. Doordat het aangeleverde mannelijke dan wel vrouwelijke hormoon sterker is ontstaat langzaamaan de ontwikkeling tot een man of vrouw. Gebleken is dat de scheidslijn tussen de geslachten uiteindelijk niet zo ver uit elkaar ligt als dat men ooit heeft gedacht. Een “metro-sexual” is daarom een betere benaming en zo’n ramp is het niet om wat meer naar elkaar toe te groeien. Het kan nooit kwaad om eens met een andere bril naar de andere sexe te kijken. Mocht mijn zoon/dochter met een partner thuiskomen met een Aston Martin of Jaguar onder zijn/haar kont dan heb ik daar géén enkel probleem mee. In ieder geval is mijn opvoeding geslaagd want een zekere smaak heeft mijn koter alsmede de partner zeker. Veel plezier in je Hummer (hoewel, is dat eigenlijk wel een 100% mannending?)

    Login om te reageren
  85. XJ-40 zegt

    4 maart 2007 om 12:52

    Ik vind het een robuspoesje van onze engelsen. Leuke accenten in het uiterlijk verwerkt.

    Login om te reageren
  86. Hondaminded zegt

    6 maart 2007 om 20:27

    Wanneer gaat Jaguar weer een keer mooie auto’s maken?? Of in dit geval auto’s geen facelift geven waar de auto niet beter op wordt.

    Login om te reageren
  87. Jaguar XJR zegt

    9 april 2007 om 17:39

    Jaguar is gewoon een luxe class auto en geen sportieve auto is wel een mooie bak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North