• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 360 Modena occasion aankoopadvies

Auteur: Wouter, gepost 23 april 2013 om 16:00 – 71 Reacties

Ferrari 360 Modena


Het vakantiegeld komt bijna binnen, de hoogste tijd dus om eens te kijken waar we het extra budget op stuk kunnen slaan. Wie droomt er niet van een supercar voor de mooie ritjes? De Ferrari 360 Modena is relatief betaalbaar en duidelijk degelijker dan zijn voorgangers.

De Ferrari 360 Modena in het kort
De 360 Modena verscheen in 1999 als opvolger van de 355 en was de eerste Ferrari die volledig werd ontwikkeld onder de leiding van Luca di Montezemolo. Hij zorgde ervoor dat het een veel betere auto werd, zo werd er meer dan 5.000 uur in de windtunnel getest om de aerodynamica van de 360 Modena beter te krijgen. De vloeiende lijnen verhullen het feit dat de Ferrari 360 veel groter is dan de 355, toch werd de auto lichter dan zijn voorganger. De 360 Modena gebruikt een aluminium spaceframe wat niet alleen 40 procent lichter was dan het stalen chassis van de 355, maar ook nog eens 30 procent stijver.

De motorische upgrade zorgde onder andere voor variabele kleptiming in verband met de vergrote kleppen. De V8 (Tipo F131B) groeide bovendien naar 3.586cc (3,6 liter) en het vermogen steeg naar een gezonde 400 pk. Per liter haalt het atmosferische blok een ronduit indrukwekkende 112 pk. De sprint naar de 100 duurt maar 4,5 seconden en de topsnelheid is 295 km/u bij 8500 toeren per minuut.

De gegroeide buitenmaten zorgen ook voor een verbazingwekkend ruim interieur, waar je makkelijk in- en uitstapt. De opbergruimte is daarentegen toch beperkt. Er is een dashboardkastje, wat ruimte achter de stoelen en in de neus passen wat tasjes, maar om daar optimaal gebruik van te maken kan je het best uitkijken naar de speciale (prijzige) koffers die Ferrari daarvoor in de aanbieding had.

Voor mensen met grote voeten is de handgeschakelde 360 Modena ook niet ideaal, de ruimte tussen koppelingspedaal en voetsteun is klein. Gelukkig bood Ferrari ook de gerobotiseerde F1 handbak aan, sterker nog: circa 70% van de kopers koos ervoor om zonder koppelingspedaal rond te rijden.

Ferrari 360 Spider

In 2000 verscheen de dakloze 360 Spider en in 2003 verscheen de hardcore 360 Challenge Stradale. Deze circuitgeoriënteerde 360 kreeg titanium veren en keramische remmen die fenomenaal vertragen zodra ze op temperatuur zijn. Dankzij een met 25 pk gestegen vermogen sprintte de CS in 4,1 seconden naar de 100 en haalde exact 300 km/u.

Als occasion
Hoewel de Ferrari 360 de best verkochte Italiaanse supercar is, is de spoeling qua occasions toch erg dun. Meestal staan er enkele tientallen te koop, de gemiddelde prijs is 68.139 euro. Echte koopjes zijn in Nederland niet te vinden, de meest voordelige kost nog steeds 49.945 euro. Challenge Stradales zijn fors duurder, zeker als ze weinig kilometers gedraaid hebben.

Ferrari 360 prijzen

Nee, rood is niet de meest voorkomende kleur. Ook Ferrari-kopers ontkomen er niet aan, 33% van de Nederlandse Ferrari 360 is grijs. Rood is de tweede kleur in Nederland, voor het Europese aanbod is zelfs de helft (!) van de Ferrari 360’s die kleur.

De cabriolet oftewel de 360 Spider vormt circa 40% van het aanbod, de rest zijn coupés. Bij de versnellingsbakken zien we een vergelijkbare verdeling: ruwweg een derde heeft een handbak, de rest heeft de F1 automaat.

Aandachtspunten
Betrouwbaarheid was een term die voor de introductie van de 360 Modena niet vaak in één zin met Ferrari werd gebruikt, maar vanaf dat moment wel. Dat was (en is) ook te zien in de onderhoudskosten die een stuk lager zijn dan voor eerdere Ferrari’s met middenmotor. Toch is de Ferrari 360 geen auto voor mensen met een krap budget. Als je net de goedkoopste tweedehands 360 Modena kan betalen, loop dan door en doe iets anders met je geld.

Het eerste wat je aan de verkoper moet vragen is of je de onderhoudshistorie mag inzien, en of de auto aan een beurt toe is. Zeker de beurten bij 30.000 en 50.000 km zijn prijzig, omdat dan de distributieriem moet worden vervangen. Onafhankelijk van de kilometerstand moet dat sowieso iedere drie jaar gebeuren, dus houd daar rekening mee.

Een Ferrari 360 houdt er niet van om lang stil te staan. De oliefilm verdwijnt van het complexe kleppenmechanisme, check of de V8 bij een koude start geen rateltjes heeft. Olielekkages treden ook regelmatig op, maar de meeste eigenaren laten dat voor wat het is, omdat het meestal geen grote gevolgen heeft.

De F1 bak en de handbak zijn in feite hetzelfde apparaat, maar de koppeling slijt harder bij de gerobotiseerde F1 bak. Bij supercars moet je er sowieso vanuit gaan dat de koppeling veel vaker moet worden vervangen dan bij een Astraatje, en bij de 360 Modena is dat niet anders. Bij de F1 bak moet je uitgaan van een vervangingsinterval van tussen de 15.000 en 25.000 km, bij de handbak mag je uitgaan van een levensduur van de koppeling van tussen de 30.000 en 40.000 kilometer. Als de F1 bak ruw schakelt van de eerste naar de tweede versnelling, dan is dat meestal een indicatie dat de koppeling aan het einde van zijn leven is.

Magistrale V8

Motorsteunen zijn bij vroege auto’s een probleem en deze zouden vervangen moeten zijn of worden door tweede generatie steunen. Voor de versnellingsbaksteunen geldt hetzelfde, daar schijnt de remedie te zijn om ze door steunen van de F430 te vervangen.

Slijtage aan het interieur kan ook een issue zijn. Het lederen dashboard kan krimpen door de zon, knoppen en andere kunststof delen slijten en kunnen plakkerig worden. Een wat rommelig interieur hoeft dus geen indicatie te zijn dat de auto een hard leven heeft gehad. Hetzelfde geldt voor steenslagschade aan de voorkant, door de aerodynamische vorm treedt dat bij de 360 relatief snel op. Als je het wil voorkomen kan je de neus laten beplakken met plastic folie.

Bij modellen met een VIN lager dan 123399 moet het variabele kleppenmechanisme worden geupgradet. Bij de meeste auto’s zou dat al moeten zijn uitgevoerd, maar dat moet uiteraard gecontroleerd worden. De keramische remmen zijn heel kostbaar om te vervangen, dus check die goed als de auto er mee uitgerust is.

Schade-auto’s verdienen extra aandacht. De aluminium carrosserie kan niet door de eerste beste schadeboer gerepareerd worden, dus controleer of een eventuele schade goed is gerepareerd en door wie dat is gedaan.

Conclusie
Een supercar kopen is niet voor iedereen weggelegd. Los van de aanschaf zijn de onderhoudskosten ook stevig. Toch is de 360 Modena wel een aanrader, het is er één van de nieuwe generatie Ferrari’s die duidelijk beter in elkaar is geschroefd. Kortom wat let je nog, zoek hier jouw perfecte Ferrari 360 Modena of Spider.

Ook interessant!

  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke
  • Ferrari 360 Modena
  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
  • Aankoopadvies: Youngtimer in 2022

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

360, Aankoopadvies, advies, autoscout24, challenge-stradale, Ferrari, modena, occasion, spider

Vorig bericht: « Peugeot 208 T16’s biturbo V6 levert 875 pk [updated]
Volgend bericht: Plantsoenendienst Knokke rijdt Jaguar XFR »

Lees Interacties

Reacties

  1. Osca zegt

    23 april 2013 om 16:05

    Ik heb dan nog altijd liever de 348

    Login om te reageren
  2. sandervolvo zegt

    23 april 2013 om 16:06

    mooiste ferrari ik heb er zelf in gereden ik ga zo het filmpje kijken !

    Login om te reageren
    • Mixpower zegt

      23 april 2013 om 17:05

      @sandervolvo: Dude, welk filmpje?

      Login om te reageren
    • bart123456 zegt

      23 april 2013 om 17:12

      @sandervolvo: welk filmpje?

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 april 2013 om 23:54

      @sandervolvo: Vooral het stuk op 3:11 is de moeite kijken waard…

      Login om te reageren
  3. pier zegt

    23 april 2013 om 16:07

    Ik heb het nooit echt een mooie Ferrari gevonden, zeker de voorkant niet. Ook al is hij dan technisch wat minder geavanceerd, de F355 vind ik vele malen mooier en is nog iets voordeliger ook :)

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      23 april 2013 om 16:13

      @pier: Vind ik ook !

      Login om te reageren
    • fant zegt

      23 april 2013 om 16:24

      @pier: Precies! Achterkant gaat nog, maar de koplampen verpesten de voorkant een beetje. Challenge Stradale is nog leuk door het geluid, maar de gewone Modena zou ik niet snel kopen. Inderdaad veeeeeel liever een F355! Blijft de mooiste Ferrari (en mooiste auto) ooit.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 april 2013 om 17:18

      @pier: Zonder twijfel vind ik de F355 de mooiste Ferrari (en ook de mooiste auto) ooit gemaakt. Vooral een rode US-spec Spider vind ik heerlijk!

      Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    23 april 2013 om 16:08

    Top verhaal, ga zo door AB!

    Login om te reageren
    • barryb zegt

      23 april 2013 om 17:09

      @ferrari94tr: Als Autoscout blijft betalen, komt dat goed.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 april 2013 om 17:25

        @barryb: Betalen om nergens je naam vermeld te zien dan? Zou mijn geld dan terugvragen in dat geval. ( en ja ik weet dat de linkjes naar autoscout gaan, maar daarvoor moet je er wél eerst op klikken ).

        Login om te reageren
        • barryb zegt

          23 april 2013 om 18:25

          @SimonMc: Dan ben je wel erg naïef, Simon.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            23 april 2013 om 23:55

            @barryb: En jij bent zuurder dan een bokaal augurken.

            Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    23 april 2013 om 16:18

    Kost een 550 niet nog minder? Die heb ik altijd al mooier gevonden eigenlijk.

    Login om te reageren
    • sajmun zegt

      23 april 2013 om 16:25

      @kapiteinaudi: Helemaal mee eens. Een van de mooiste Ferrari’s ooit, en in ieder geval de meest tijdloze!

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        23 april 2013 om 16:31

        @sajmun: Inderdaad, één van de mooiste Ferrari’s ooit. Een prachtige auto, nu nog steeds. Kost denk ik ook minder dan de 360 in aankoopprijs, alleen het onderhoud zal misschien duurder zijn omdat ie een V12 heeft ipv een V8.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          23 april 2013 om 16:54

          @kapiteinaudi: Maar je kan er veel gemakkelijker bij, dus minder werkplaatsuren.

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            23 april 2013 om 17:44

            @Jochempie: Geen idee hoe het in NL zit maar in B wordt alles vanaf 3600cc onbetaalbaar. Anders : zeker de 550 of 456!

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 april 2013 om 16:57

      @kapiteinaudi: 550 en mooi in 1 zin zonder ontkenning is niet mogelijk. De 456 was echt mooi, de 550 tja, hoe zeggen we dat netjes, nogal niet.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        23 april 2013 om 17:04

        @mashell: Jawel joh, prachtige auto! De 456 vind ik juist echt niet zo mooi. Net zoals zijn voorganger, de 400, een lelijk ding in mijn ogen.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          23 april 2013 om 17:47

          @kapiteinaudi:
          Ik kwam vanmorgen een blauwe 456 tegen en dat is toch zeker mooier dan de 400.
          Een vriend van me heeft een 400 gehad en ik werd daar niet wild van. Wat mij betreft had hij er beter aan gedaan om z’n TR te houden, maar die kids hè waar laat je die….
          De 550/575 zou ik ook eerder kiezen maar een 456 laat ik zeker niet staan.

          Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            23 april 2013 om 20:43

            @jrk68: Een TR is zeker leuker en mooier dan de 400, maar in de 400 heb je idd wel plaats voor vier. De 456 vind ik niet zo mooi. Maar natuurlijk zijn dit redelijk betaalbare Ferrari’s, dat is natuurlijk wel leuk. Ik ben persoonlijk niet zo een fan van die jaren 80/begin jaren 90 Ferrari’s, hoewel de 400 wel van de jaren 70 is denk ik…

            Login om te reageren
  6. @ut0 zegt

    23 april 2013 om 16:19

    Dit is gewoon de minder mooie versie van de F430

    Login om te reageren
    • mevipp zegt

      23 april 2013 om 16:26

      @@ut0: niet echt vreemd aangezien de F430 de opvolger van deze is -.-

      Login om te reageren
      • fant zegt

        23 april 2013 om 16:33

        @mevipp: Opvolgers zijn niet altijd mooier. De 360 is bijvoorbeeld de opvolger van de F355, en dat vind ik zelf een enorme achteruitgang.

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        23 april 2013 om 16:43

        @mevipp: de F430 is eerder een ingrijpende facelift van de 360 Modena.

        De basis is namelijk hetzelfde.

        Login om te reageren
      • @ut0 zegt

        23 april 2013 om 20:51

        @mevipp: ja dat is wel waar

        Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 april 2013 om 16:20

    Zat er toevallig 1 voor me vanochtend! Heb hem snel ingehaald omdat hij als een slak over de drempels ging… ;)

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    23 april 2013 om 16:26

    Beschermfolie op een ferrari-neus?
    Het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 april 2013 om 17:26

      @Hubert: Ja inderdaad! Wat is het volgende, dat mensen hun auto gaan wrappen?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        23 april 2013 om 17:49

        @SimonMc:
        Chips away folie zie je nauwelijks als het netjes gedaan is.

        Login om te reageren
  9. madridsta zegt

    23 april 2013 om 16:28

    Enige Ferrari die niet licht ontvlambaar is.

    Login om te reageren
  10. Xxx zegt

    23 april 2013 om 16:34

    Toeval is dat ik er twee weken geleden één op de e40 zag rijden. Ik keek in mijn achterspiegel en dacht ‘meeuuh, dat is toch eigenlijk al een verouderd model’

    Het is wellicht nog steeds een enorme leuke wagen om te rijden, maar indruk maak je er toch niet meer mee.

    Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    23 april 2013 om 16:48

    Lekker een Boxster S kopen, financiëel een stuk voordeliger en aan rijplezier hetzelfde.

    Login om te reageren
    • @ut0 zegt

      23 april 2013 om 16:53

      @kaasboerin: ja maar een porsche boxter is redelijk gay

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        23 april 2013 om 16:56

        @@ut0: En personen die bepaalde auto’s “gay” noemen niet dan??

        Login om te reageren
      • BrutaalAapje zegt

        23 april 2013 om 17:24

        @@ut0: Wat bedoel je met ‘gay’?

        Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        23 april 2013 om 17:36

        @@ut0: Je bedoelt de Gayman asS.

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      23 april 2013 om 16:55

      @kaasboerin: Disagree, de Boxster is foolproof, de 360 Modena is lekker listig!

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 april 2013 om 17:20

      @kaasboerin:
      Hoe goed en fijn een Boxster ook is, bij mij knaagt dan altijd het gevoel van een net niet 911.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        23 april 2013 om 17:28

        @Hubert: Het is maar waar u zich druk om kan maken.. :)
        Het enige wat er door mij heen gaat is plezier! :)

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          23 april 2013 om 17:46

          @kaasboerin: door jou heen?
          gay?!

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          23 april 2013 om 17:53

          @kaasboerin:
          Het mooiste is nog dat figuren die roepen dat een Boxster gay of net niet is hem nooit van zijn lang zal zijn levensdagen kunnen betalen. Ik rij nog weleens met een Boxster en dat is zeker geen straf. Hooguit vind ik hem wat soft, maar dat zeg ik zei de gek.

          Login om te reageren
          • flin95 zegt

            23 april 2013 om 18:09

            @jrk68: Alsof je van AB kan afleiden hoeveel iemand verdient…. Daar gaat het toch ook niet om op dit blog, je kan hooguit opscheppen wat voor auto’s er in je garage staan;)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              23 april 2013 om 18:21

              @flin95:
              En zelfs dat opscheppen zou ik in jouw geval niet geloven, hooguit die van paps en mams….
              Het is heel simpel, dingen kunnen nooit Gay zijn. Alleen schepsels kunnen dat zijn.

              Login om te reageren
              • flin95 zegt

                23 april 2013 om 18:23

                @jrk68: Ik heb (helaas) zelf geen auto… Gelukkig is mijn pa autofan;) Inderdaad, Justin Bieber is bijvoorbeeld Gay

  12. paere zegt

    23 april 2013 om 16:54

    Dit is echt zon auto die ik maar op een manier mooi vind: een spider in het zwart met handbak (i.v.m. gaas achterop i.p.v. stuk kunstof) met challenge stradale velgen en van die sportievere stoelen.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      23 april 2013 om 17:38

      @paere: Ik volg je. Als mooi donkerblauw ook niet lelijk.

      Login om te reageren
  13. ErikkNL zegt

    23 april 2013 om 17:22

    Ik denk dat ik dan toch zou kiezen voor deze. Misschien veel minder PK’s, maar exclusiever, goedkoper (in aanschaf en onderhoud).
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227250462&cd=634951418360000000&asrc=st

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      23 april 2013 om 17:23

      @ErikkNL: *Honda NSX

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        23 april 2013 om 18:31

        @ErikkNL: zag er gister nog eentje staan. inderdaad erg indrukwekkende auto! maar ja, een ferrari is wel een ferrari he. (zowel kwa voor als nadelen..)

        Login om te reageren
  14. BrutaalAapje zegt

    23 april 2013 om 17:22

    Wanneer je alle Ferrari modellen naast elkaar zet, kun je mooi zien hoe de auto is geëevolueerd in de huidige model (458)

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    23 april 2013 om 17:29

    Dat de 360 een betere wagen is dan de 355 is irrelevant. De 355 is mooi en daardoor cool, de 360 is een lelijk ding.

    Ook al is het een veel verstandigere wagen om te kopen.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      23 april 2013 om 17:42

      @Hupke: Gezien het een tweedehands is, speelt er meer mee. Zelf op zoek naar -mogelijk- een mooie 355 maar toch al behoorlijk wat afgeleefde exemplaren gezien. De meeste 360 zien er frisser uit. Ook minder in het rood. Wel een vrij grote auto.

      Login om te reageren
  16. norge zegt

    23 april 2013 om 17:36

    Niet doen.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      23 april 2013 om 17:39

      @norge: Je verpest de romantiek hier :-)

      Waarom niet?

      Login om te reageren
  17. TheMaster zegt

    23 april 2013 om 17:58

    Dit is echt allemaal gebaseerd op niks! Worden nergens bedragen of werkuren vermeld, laat staan specifieke dingen die in een garage horen te gebeuren. Zeker niet geschreven door iemand met zelf een 360, laat staat veel ervaring hiermee of veel kilometers.
    Die zou b.v. weten dat als je veel kilometers met een 360 rijdt direct de challange stradale gaas voor de radiateur monteert om steenslag (en een lekke radiateur) te voorkomen.
    Koppeling om de 30.000-40.000km? Wel nee, 60.000+km altijd!

    Login om te reageren
  18. fit4fun zegt

    23 april 2013 om 18:10

    Gemiddeld elke 20.000 km een nieuwe F1 koppeling…vandaar dat de meeste eigenaren er maar weinig mee rijden…kwalitatief een aanfluiting. Of zouden sommigen het “karakter” of “ziel” noemen? :-)

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      23 april 2013 om 18:33

      @fit4fun: achja dit was wel een van de (zoniet de) eerste F1 bakken op de markt! aston liep 6jaar later nogsteeds te kloten met de vanquish S.

      Login om te reageren
    • barrrry zegt

      23 april 2013 om 19:59

      @fit4fun:

      Inderdaad. Als iets altijd maar naar de kolere gaat heet het emotie.
      Werkt ook zo bij wasmachines en koelkasten. De Indesit’s en Zanussi’s hebben karakter, emotie en ”soul”.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        24 april 2013 om 09:05

        @barrrry:
        Zo zo, dat moet VAG wel heel veel karakter en emotie hebben….proest….

        Login om te reageren
  19. RazorHead zegt

    23 april 2013 om 18:14

    Hoe zit het dan met het onderhoud (en kosten) van een F355, er word verteld dat deze pak duurder is op dit vlak?
    Ben eerder een van van een mooie F355, liefst een spider, hmmmmm

    Login om te reageren
    • Rudy zegt

      23 april 2013 om 18:35

      @RazorHead: 355 is een stuk duurder omdat de riem om de 3 jaar vervangen moet worden. Bij een 360 moet dit ook, maar is hij fatsoenlijk te bereiken. Bij de 355 moet je (zo goed als verplicht) de motor eruit halen wat veel werk is.

      Geen ervaring met een normale 360, wel meer dan een passagier geweest in een Challange Stradale. Dat geluid!.

      Login om te reageren
      • barrrry zegt

        23 april 2013 om 20:02

        @Rudy: óf om de 3 jaar, óf om de 60.000(?)km. Net wat eerst komt.

        Login om te reageren
        • Rudy zegt

          23 april 2013 om 20:09

          @barrrry: Zoals ik zeg 3 jaar (of 60.000km geloof ik, weet ik niet 100% zeker).

          Login om te reageren
          • barrrry zegt

            23 april 2013 om 20:13

            @Rudy: Ik kan het ook niet ff snel vinden. Lijkt me wel een nuttige toevoeging aan het artikel, gezien juist dit onderhoud hetgeen is waarop bezuinigd wordt en een motorrevisie zit je als koper nog niet direct op te wachten.

            Login om te reageren
  20. lamborgfan zegt

    23 april 2013 om 22:28

    In een keer snap ik het punt van de sportsedan a la audi rs6/M5/E63 weer..

    Wat een geld, zou persoonlijk voor dat geld + onderhoudskosten voor een Maserati Quattroporte of granturismo gaan!

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      23 april 2013 om 23:02

      @lamborgfan: Van de quattroporte heeft Fifth Gear vorig seizoen een uitzending gemaakt. Waar moet je op letten etc etc. Staat op Jijbuis. Binnen die test was de Pheaton de winnaar als het goed is als koopje van de eeuw

      Login om te reageren
  21. RazorHead zegt

    23 april 2013 om 23:43

    Of zo’n prachtige mondial :
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=210488891&cd=634661393230000000&asrc=fa
    :O daaammnn

    Login om te reageren
  22. betonstaal zegt

    24 april 2013 om 08:22

    Ik wil een 288 GTO

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North