• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F430 Spider bio dinges

Auteur: autoblogger, gepost 13 januari 2008 om 23:57 – 50 Reacties

Ferrari F430 Spider Biofuel


Ferrari doet niet mee aan de groene hype? Dacht het wel! Die Italiaantjes moeten ook flink snijden in de CO2-emissies dus tonen ze in Detroit een studiemodel van een E85 ethanol-powered F430 Spider…

De auto loopt op een mengsel van 85% natuurlijke ethanol en 15% benzine. Het goede nieuws: dit zou moeten resulteren in een bescheiden 2% vermogenswinst! De standaard 490 pk uit de 4,3-liter V8 zou stijgen naar 500 pk. Het koppel stijgt met 4% en er zou sprake zijn van 5% brandstofbesparing.

Als E85 beschikbaar komt in Californië, dan is er een grote kans dat Ferrari een vergelijkbaar model gaat aanbieden. Een woordvoerder liet weten dat Californië verantwoordelijk is voor maar liefst 10% van wereldwijde verkopen!

Anyway, omdat E85 totaal niet boeiend is, tonen we hieronder wat beursdames die ook aanwezig waren op de Ferrari stand. Opeens wordt die groene technologie toch wel interessant! Grotere pica’s in de gallery.

Ferrari F430 Spider Biofuel
Ferrari F430 Spider Biofuel
Ferrari F430 Spider Biofuel

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, detroit-2008, e85, f430, Ferrari

Vorig bericht: « Live uit Detroit: GLK, LF-A cabrio en 1-serie cabrio
Volgend bericht: Goeiemoggel! Maserati girls! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mls zegt

    14 januari 2008 om 00:01

    ik vind die meiden eigenlijk leuker dan die ”groene” motor ;)

    Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    14 januari 2008 om 00:01

    Doe mij maar die brunette Ferrari-babe, aub :)

    Login om te reageren
  3. nichos zegt

    14 januari 2008 om 00:04

    doe mij die rooie maar!

    Login om te reageren
  4. TomRS6 zegt

    14 januari 2008 om 00:08

    Ik vind die meiden niet leuk, geen uitstraling figuur enz…

    Doe mij m’n vrouwtje maar:)

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    14 januari 2008 om 00:12

    Vrouwtje op de laatste foto. Moet dit nou…. :(
    Ze straalt het uit.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    14 januari 2008 om 00:13

    O! Dus zo ziet deze dag eruit. De dag dat ik op een Ferrari belettering zie om hun “groenheid” te promoten….

    …..dus toch een troosteloze dag……

    Login om te reageren
  7. GeoBem007 zegt

    14 januari 2008 om 00:17

    Voor mij de blonde. En 5% besparing op je benzine omdat je met ethanol rijdt? Ok, het is goedkoper. Maar dan nog :P

    Wel leuk dat er vermogenwinst is.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    14 januari 2008 om 00:18

    Ik zie het al, al die Ferrari-fanboys beginnen opeens over de vrouwtjes. Zeker geen antwoord op dat mooie groene promoverhaal van de Italianen;)

    Login om te reageren
  9. jellepelle zegt

    14 januari 2008 om 00:20

    e85 niet interessant :s
    toch wel hoor :p
    http://www.youtube.com/watch?v=kBzmmO-3Cdo

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    14 januari 2008 om 00:22

    @autoblogger

    Ik denk dat ze er nog aan moeten wennen dat Ferrari ook máár een commerciele vehikel is. En dus niet dat goddelijk wat men er van denkt. ;)

    Login om te reageren
  11. Davidov zegt

    14 januari 2008 om 00:27

    @ autoblogger: Dan maak ik een ritje met die brunette in de 599 waar ze naast staat en dan euh discussieert de rest hier met de blonde babe over groene Ferrari’s :) of is die 599 ook groen toevallig? :P

    Login om te reageren
  12. RA999 zegt

    14 januari 2008 om 00:29

    Nee hè, een ferrari met groene milieu stickers, dat is wel heel erg plebs…
    Voor de rest wel goed trouwens, en meer vermogen is natuurlijk altijd goed…

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    14 januari 2008 om 00:32

    @autoblogger.

    Weet je wat het probleem is. Ferrari’s zijn boeiend, vrouwen zijn boeiend, groene hype komt mijn neus uit. Het zal mij persoonlijk een biet wezen, waarop een auto rijd, zolang het maar met emotie gepaard gaat.

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    14 januari 2008 om 00:35

    @Rick dos: i know you with me ;)

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    14 januari 2008 om 00:44

    @Rick dos.

    Mensen zouden dat toch onderhand wel moeten begrijpen, aangezien de merchandise van Ferrari ook niet echt kinderachtig is.

    Login om te reageren
  16. bob zegt

    14 januari 2008 om 00:48

    Ethanol is niet de oplossing. Eigenlijk betekend het een ramp voor de wereld omdat het de voedselvoorziening in gevaar brengt. Ipv het telen van voedsel gaan boeren in de 3e wereld over op het telen van mais e.d. … een gevolg is dus het tekort aan eten voor een groot deel van de aarde .. zucht.

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    14 januari 2008 om 00:52

    Over de hoeveelheid eten hoef je niet in te zitten bob, het is meer dat de prijs van maïs over de kop gaat.
    Had eigenlijk een Ferrari verwacht die loopt op frituurvet.. klinkt lekker en ruikt lekker!

    Login om te reageren
  18. Vincent zegt

    14 januari 2008 om 00:55

    Best interessant. Vind ethanol als vervanging voor benzine nog een aanvaardbare manier om milieuvriendelijk te zien .( Een hybride-ferrari zou ik daarentegen niet zien zitten). Maar ik vraag mij af hoe ze dat kunnen doordrukken als vervanger van benzine. Als je alleen al 10% van alle wagens op de wereld hierop wil laten rijden dan heb je volgens mij al een extra planeet met alleen maar velden nodig…

    Login om te reageren
  19. Jandepandaman zegt

    14 januari 2008 om 01:20

    Gaan sommigen hier klagen over de vrouwen in beeld dat die niet echt zonnig zijn… Nee een Ferrari met groene biostrepen- dáár wordt je pas vrolijk van…! In dat licht bezien vind ik dat die dames nog verbazend goed werk doen, want ik zou in hun plaats al lang afgehaakt in een zware depressie op de bank bij dokter Psych liggen… Doe ik nou ook bijna is ik dit zie- Wat een einde van de zondag….. Ai ai ai…

    Login om te reageren
  20. ELB zegt

    14 januari 2008 om 01:30

    @ Autoblogger

    “Ik zie het al, al die Ferrari-fanboys beginnen opeens over de vrouwtjes. Zeker geen antwoord op dat mooie groene promoverhaal van de Italianen;)”

    Mooi groen promoverhaal? Waarom zet je er dan weer ferraridames bij? Je hebt het toch zelf in de hand?

    Login om te reageren
  21. Pannekoek zegt

    14 januari 2008 om 02:07

    Groen heeft heeft alleen maar voordelen, want doen jullie allemaal moeilijk.. ?!

    Login om te reageren
  22. bob zegt

    14 januari 2008 om 02:56

    @pannekoek … niet alles wat je denk dat groen is is beter. Zoals hierboven al eerder gezegd is … als je iedereen op ethanol wil laten rijden dan moeten we ff een andere planeet vinden om mais te gaan verbouwen. Fabrikanten kunnen beter geld steken in iets dat zin heeft op de lange termijn. Ethanol is dat dus niet.

    Een misser van jewelste naar mijn idee van Ferrari.

    Login om te reageren
  23. Mustang zegt

    14 januari 2008 om 07:52

    Dit is toch wel erg netjes, als ferrari zegt dat ze het gaan halen met die co2 norm, en dan zoon motor op de markt brengen die 2% meer vermogen heeft!:)
    Super gedaan zeg k dan!

    Login om te reageren
  24. Racer X zegt

    14 januari 2008 om 08:17

    Die groene strepen kunnen nog wel, maar het meest trieste zijn die groene onderdelen op het motorblok zelf. Hoezo sneu en kansloos…

    Verder vind ik E85 wel een leuke brandstof, redelijk schoon en je haalt er meer power uit. Nice!

    Login om te reageren
  25. Floris zegt

    14 januari 2008 om 08:25

    Nee, die groene strepen kunnen ook niet. Over E85, dat zorgt toch voor een betere verbranding? Hoe moeilijk is het om een motor hiervoor aan te passen?

    Login om te reageren
  26. Pannekoek zegt

    14 januari 2008 om 09:05

    @ bob

    De oplossing is heel simpel! Ze maken die alcohol ook uit het restafval van bier..

    Dus –> Iedereen meer bier drinken –> Meer restafval –> Meer ethanol –> Iedereen blij! :D

    Login om te reageren
  27. Steven zegt

    14 januari 2008 om 09:10

    de ecu moet iets aangepast worden, de brandstof leidingen en pakkingen moeten worden vervangen. allemaal zeer goedkope aanpassingen.

    mij lijkt het wel een goede oplossing, 100% minder koolstofmonoxide uitstoot(giftig) en het word trouwens niet van de mais maar de kern waar de mais aan vast zit(dus je hebt heel veel mais), stro en zaagsel gemaakt.

    Login om te reageren
  28. nichos zegt

    14 januari 2008 om 09:47

    @autoblogger: wie zegt dat ik het over de vrouwtjes had?

    Login om te reageren
  29. Turbopaultje zegt

    14 januari 2008 om 11:21

    Men begrijpt blijkbaar niets van slimme productontwikkeling en marketing. Meer power, minder Co2 en dus “groener”……. Dan is dus iedereen blij ?

    Login om te reageren
  30. bob zegt

    14 januari 2008 om 11:54

    Hmm … Ethanol produceerd dan wel iets minder Co2 (dit percentage is vrij laag, het verbruik van een auto op Ethanol is groter, dus per km benzine vs ethanol stoot een auto meer Co2 op ethanol uit. Daarnaast is het produceren van ethanol niet efficient.

    De ratio energie nodig/energie productie om van mais ethanol te maken is maar 1.3 tot 1 .. terwijl dat voor benzine 5 tot 1 is.

    Login om te reageren
  31. Michiel zegt

    14 januari 2008 om 12:16

    Groen verhaal vind ik top… Echt..

    Dames vind ik niks.. Zijn geen profs.. Die zwarte jurk heeft echt teveel gegeten..

    Login om te reageren
  32. bob zegt

    14 januari 2008 om 12:23

    @pannekoek .. lees maar eens de voorpagina van de telegraaf op dit moment.


    BRUSSEL – De Europese Unie heeft niet voorzien dat haar doelstelling om in 2020 10 procent van de autobrandstof te laten bestaan uit biobrandstof een bedreiging vormt voor de regenwouden en leidt tot stijging van de voedselprijzen. Dat heeft EU-commissaris Stavros Dimas maandag gezegd tegen de BBC maandag.

    „Het blijkt dat milieuproblemen veroorzaakt door biobrandstof en de sociale problemen groter zijn dan we dachten. We moeten heel voorzichtig zijn”, aldus Dimas. Hij voegde eraan toe dat het beter is de gestelde doelstelling niet te halen dan dat schade wordt toegebracht aan de armen en het milieu. De EU belooft nieuwe richtlijnen op te stellen voor het gebruik van biobrandstof.

    De EU omarmde tot voor kort het idee om het gebruik van biobrandstof te stimuleren als gedeeltelijke vervanger voor benzine. Vorig jaar maart besloot de unie dat in 2020 minimaal 10 procent van de autobrandstof uit biobrandstoffen moet komen omdat de uitstoot van kooldioxide (CO2) hierbij geringer zou zijn dan bij normale benzine. Bovendien zouden de planten waarvan biobrandstof wordt gemaakt CO2 uit de lucht absorberen terwijl ze groeien.

    Al snel bleek uit onderzoek dat de uitstoot van CO2 bij sommige biobrandstoffen nauwelijks lager is. Organisaties als Greenpeace en Oxfam wezen bovendien op de nadelige gevolgen van grootschalige productie van biobrandstoffen voor arme boeren in ontwikkelingslanden die van hun land verdreven worden en het milieu. Onvervangbaar oerbos dreigt plaats te maken voor eindeloze plantages met sojaplanten en oliepalmen.

    Login om te reageren
  33. dekster zegt

    14 januari 2008 om 12:42

    “Bovendien zouden de planten waarvan biobrandstof wordt gemaakt CO2 uit de lucht absorberen terwijl ze groeien. “
    endan staat er

    “Al snel bleek uit onderzoek dat de uitstoot van CO2 bij sommige biobrandstoffen nauwelijks lager is.”

    Dat snap ik dus niet eh, planten absorberen co2 endan zouden ze slecht voor het milieu zijn? :?

    Login om te reageren
  34. bob zegt

    14 januari 2008 om 12:47

    @dekster Mais neemt veel minder co2 op dan men denkt.

    Login om te reageren
  35. Eric (the good) zegt

    14 januari 2008 om 13:03

    Ik had verwacht de 430 GT Califonia te zien in Detroit. Zal iets worden voor
    het eerst volgend groot Autosalon.
    In Zwitserland (maart) misschien.
    En maar wachten!!! Zelfs geen recente spy-foto.

    Login om te reageren
  36. YK zegt

    14 januari 2008 om 13:43

    @Pannekoek,
    “Dus –> Iedereen meer bier drinken –> Meer restafval –> Meer ethanol –> Iedereen blij!”
    Plan van de EEUW!!! ;) Waarom men hier niet eerder op gekomen is… :lol:

    Login om te reageren
  37. Frasker zegt

    14 januari 2008 om 14:06

    Ik vind het best dat ze zuiniger gaan worden, als de prestaties en het geluid er maar niet op achteruit gaat.

    Login om te reageren
  38. bas zegt

    14 januari 2008 om 14:38

    Die blonde is, wat mij betreft, Mokkel van de maand. Ferrari? Etha(s)nol? huh?
    Ohw…wacht het ging over auto’s…..ik dacht over het mokkel!

    Login om te reageren
  39. rv zegt

    14 januari 2008 om 14:47

    Co2 uitstoot???? Misschien zit er zelfs geen slurptax op deze 430!

    Login om te reageren
  40. Pannekoek zegt

    14 januari 2008 om 15:42

    @YK: Ik leef nog maar 16 jaar.. ;)

    Login om te reageren
  41. Rotary zegt

    14 januari 2008 om 16:44

    E85 niet boeiend? zeker wel! alles wat meer vermogen geeft is boeiend :)

    Login om te reageren
  42. Nick zegt

    14 januari 2008 om 19:18

    Volgens mij kan men uit methaan ook ethanol via een elektrolytisch or katalytische proces.

    Om ethanol te maken moeten we kostbare vegetatie (lees: voedsel) laten fermenteren.
    Maar om methaan te maken hoeven we enkel gas van het riool af te tappen of gas van fermenterende vegetatie opvangen.

    Van dat methaan kun je een kleine hoeveelheid ethanol halen of butaan, propaan, etc.

    De uitstoot hiervan is ook CO2 neutraal.

    Login om te reageren
  43. autoblogger zegt

    14 januari 2008 om 21:04

    Waar moet de biofuel eigenlijk in? Die blonde?

    Login om te reageren
  44. anderS zegt

    14 januari 2008 om 21:59

    Ben ik dan de enige die blij is met dit bericht??

    Olie is in een jaar tijd 100% duurder geworden! Enkele verzamelaars gaan daarom maar liever schilderijen sparen omdat een tankje benzine tegenwoordig een flinke duit kost: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/14/harrie-van-de-moesdijk-doet-ferraris-in-de-uitverkoop#post-12922

    Ik ben blij dat er op deze manier een verbrandingsmotor in blijft zitten i.p.v. een electromotor die hetzelfde geluid maakt als het vervoersmiddel van de Jetsons ;) http://www.youtube.com/watch?v=DFbuulDiM_U En het gaat niet eens ten koste van het vermogen. Wat mij betreft vele malen beter dan de milieubezuiniging van Porsche: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/07/hybride-voor-porsche-panamera-bevestigd#post-12805

    Achteraf hadden we het allemaal aan kunnen zien komen dat Ferrari deze brandstof zou gaan gebruiken voor het terugbrengen vn de CO2 uitstoot, aangezien de A1GP ook gebruik gaat maken van ethanol (en waarvoor Ferrari volgend jaar de motoren gaat leveren): http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/09/ferrari-toont-interesse-in-a1gp#post-11503

    In vele Amerikaanse raceklassen wordt deze brandstof momenteel al toegepast, waronder de Amerikaans Le Mans klasse, waarin een Ferrari rondrijdt. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8057 Ook de Indycars rijden op ethanol en de Champ Cars op methanol. De brandstof heeft zich dus al bewezen in de autosport. En Ferrari heeft er ervaring mee.

    En wat betreft die lelijke groene strepen op de carroserie en rare groene doppen op de motor… dat is om nu ff aandacht te trekken. Straks rijdt er écht geen ferrari rond met die “Greenpeace-look”!

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    14 januari 2008 om 21:59

    @autoblogger

    I’ve got your back, man! ;)

    @mx5-owner

    Dat zou je denken. Echter, als een jongen met zijn Opel 160 over de Nederlandse snelwegen rijdt, dan is het een mugeul. Maar als een persoon in een Ferrari dat doet, is die een held. Hele vreemde gewaarwording….

    Login om te reageren
  46. RenesisHP zegt

    14 januari 2008 om 22:12

    @Rick dos.

    Daar kan ik nou helemaal geen goed argument voor vinden. Misschien alleen het feit dat een Ferrari gebouwd is voor zulke snelheden. Eigenlijk is het andersom. De Ferrari rijder is een mongool omdat hij niet harder gaat, de opel rijder een held omdat hij zo hard gaat. :P

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    14 januari 2008 om 22:24

    @mx5-owner

    Dat is een uitleg. Ik weet niet of die beter is, maar het is in ieder geval een uitleg. ;) :P

    Login om te reageren
  48. autoblogger zegt

    14 januari 2008 om 22:33

    @all: hier nog wat extra uitleg over die F430 biopower:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/14/ferrari-f430-spider-op-biobrandstof-en-meer

    Login om te reageren
  49. bob zegt

    15 januari 2008 om 07:08

    @anderS .. co2 uitstoot bij ethanol is niet minder …

    Login om te reageren
  50. Pieter zegt

    15 januari 2008 om 17:26

    halleluja wat een girls :shock: :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North