• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 458 Challenge bezorgt je een oorgasme

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 oktober 2010 om 11:52 – 48 Reacties

Ferrari 458 Challenge


Minder uitlaatpijpjes, meer fun.

Bij Ferrari is het inmiddels traditie om een tijdje na de introductie van een nieuw model een extra hardcore-variant te lanceren met minder gewicht en meer power. We hadden al een 430 Scuderia, en in het verleden de 360 Challenge Stradale voor op de openbare weg. Ferrari bouwt echter nog agressievere modellen, die alleen op het circuit mogen. Zo was er al de 599 XX. Van de nieuwste telg, de 458 Italia, komt er ook een zo’n model, de Challenge.

Met dank aan youtube kunnen we jullie alvast laten horen hoe deze unit klinkt: rauw, rough, met extra Spaanse peper. Dit is nog een tandje extremer dan de Oakley van laatst. Onderstaand filmpje werd op Monza gemaakt. En nu snel je speakers op 10. Komt die V8!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

458, challenge, Ferrari, Racing, Video

Vorig bericht: « Budgetlimo: Mercedes S250 CDI viercilinder
Volgend bericht: We geven ze weg: Audi kalenders voor 2011 »

Lees Interacties

Reacties

  1. J. zegt

    22 oktober 2010 om 11:57

    Tering! Zo Machtig!

    Login om te reageren
  2. Fiskmas zegt

    22 oktober 2010 om 11:58

    Damn! die klinkt echt goed.

    Check die gloeiende schijven btw :D

    Login om te reageren
  3. arrie zegt

    22 oktober 2010 om 12:01

    ah joh zo klinkt mijn golfje ook! Je krijgt er de kriebels van.

    Login om te reageren
  4. arrie zegt

    22 oktober 2010 om 12:01

    ah joh zo klinkt mijn golfje ook! Je krijgt er de kriebels van.

    Login om te reageren
  5. albert zegt

    22 oktober 2010 om 12:02

    Sloopt gelijk een pijp van z’n vader’s auto!

    Login om te reageren
  6. pica zegt

    22 oktober 2010 om 12:09

    mooi oplichtende remschijven.

    Login om te reageren
  7. willemseles zegt

    22 oktober 2010 om 12:27

    Dat oorverdovend klapperen in de sequentiële versnellingsbakken hadden de DTM alfa 155’s begin jaren ’90 ook :-)

    Dasboarddisplay is wel heel slecht afleesbaar in zonlicht trouwens.

    gr.

    Login om te reageren
  8. robin zegt

    22 oktober 2010 om 12:27

    het moeten tog italiaanse pepertjes zijn ??

    Login om te reageren
  9. BartG zegt

    22 oktober 2010 om 12:29

    I just jizzeld my pants

    Login om te reageren
  10. captain zegt

    22 oktober 2010 om 12:29

    vind het geluid niet zoo mooi eigenlijk, luid zat maar doet me niet veel

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      22 oktober 2010 om 12:35

      @captain: ???

      Login om te reageren
  11. johan zegt

    22 oktober 2010 om 12:40

    bijna net zo mooi als de mogelijke opvolger van de NSX…die klonk nog net wat machtiger, maar dit is wel vet!!

    Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    22 oktober 2010 om 12:43

    Heeeeerlijk!! Wat een kippenvel geluid! By the way.. waarom knipperen de achterlichten zo helemaal in het begin van het filmpje? Is dat vanwege de veiligheid?

    Login om te reageren
    • jp zegt

      22 oktober 2010 om 12:58

      @Freewarefreak: dat heeft te maken met de frequentie van de leds en de frequentie van de camera (vraag me niet hoe het precies zit). Daarom zie je tegenwoordig vaak vooral achterlichten knipperen in carreviews. Het licht brand in het echt dus gewoon constant/normaal.

      OT: ja vet!

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        22 oktober 2010 om 13:09

        @jp + @JPM: Oke dan, thx.. weer wat geleerd. ;)

        Login om te reageren
    • JPM zegt

      22 oktober 2010 om 12:59

      @Freewarefreak: LED’jes doen dat altijd.

      Login om te reageren
  13. Stijn zegt

    22 oktober 2010 om 12:43

    “Van de nieuwste telg, de 458 Italia, komt er ook een zo’n model, de Challenge.”
    Een challenge variant bestaat toch al lang van de V8-modellen. De traditie (merkencup) is begonnen bij de 348 meen ik me te herinneren.

    Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    22 oktober 2010 om 12:49

    Ja, dat wil ook wel tussen die scheidingswandjes ! Die schakeltijden zijn echt kort, moet je luisteren ! :lol:

    Login om te reageren
  15. Schiedam79 zegt

    22 oktober 2010 om 12:54

    Sinds de 348TB is Challenge de aanduiding voor Ferrari’s welke gebouwt zijn voor de eigen merkencup-competitie. in dat geval zou deze Ferrari dus niet ‘streetlegal’ zijn. Of men is daar in Maranello vanaf gestapt???

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      22 oktober 2010 om 19:39

      @Schiedam79: Zie de tweede helft van de tweede alinea. Dit is inderdaad een puur circuitmodel.

      Login om te reageren
  16. Schiedam79 zegt

    22 oktober 2010 om 12:55

    Oeps! Gebouwd is natuurlijk met een D! My bad!

    Login om te reageren
  17. Thomas zegt

    22 oktober 2010 om 12:58

    Veel te kunstmatig. Duidelijk de resonantie in de pijp. Nee, doe mij maar het geluid van een Viper. Daarin hoor je veel duidelijker het blok zelf.

    Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    22 oktober 2010 om 13:03

    mmhmm denk dat dit wel meer dan 92 DB maakt, jammer dan koop ik hem maar niet aangezien ik er niet mee op cpz mag (en assen en zolder en spa) door die geluid restricties :P

    Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    22 oktober 2010 om 13:07

    Zal de buurt erg prettig vinden als je deze op zondagochtend uit de garage rolt. Ze hebben alle uitlaatdempers eruit gesloopt.

    Login om te reageren
  20. Jippie zegt

    22 oktober 2010 om 13:12

    Wow! Nu komen bij mij wel de gedachten op: waarom ziet een Formule 1 auto er niet zo uit? Deze wagen maakt het geluid van een F1 (maar dan zelfs nog beter) en ziet er tenminste nog goed uit ook (zeker voor een F1).

    Login om te reageren
  21. 5LiterV10 zegt

    22 oktober 2010 om 13:15

    zijn we de 599 GTO nu al vergeten??
    dat is voor mij de Ferrari met het gruwelijkste geluid

    Login om te reageren
  22. de echte bob zegt

    22 oktober 2010 om 13:49

    Nou gewelidig… dat geluid klinkt voor geen meter, V8 kan mooi klinken, maar niet deze, geef dan maar een AMG of een hoog toerige 6 cil. van BMW.
    Deze Zonda R geeft pas een mooie sound, of de McL.F1 (V12 is geil)
    http://www.youtube.com/watch?v=4YFR1yPhZmE
    http://www.youtube.com/watch?v=P1KmxJ6Daic

    Login om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    22 oktober 2010 om 13:55

    Wauw, wat een heerlijke woeste achtcilinder! Klinkt ook geweldig bij terugschakelen…

    Login om te reageren
  24. carNerd zegt

    22 oktober 2010 om 14:11

    Wat een duister geluid zit er in! Spooky, maar wel geil!

    Login om te reageren
  25. TDI-goeroe zegt

    22 oktober 2010 om 14:16

    bah wat een herrie, zo wil je toch niet dagelijks rondrijden? doe mij maar een W12 of V8TDI in een A8 :D

    Login om te reageren
    • Baap zegt

      22 oktober 2010 om 14:36

      @TDI-goeroe: En deze auto is ook voor dagelijks gebruik? Circuit-bak pur-sang… Alhoewel een W12 of een V8 TDI overheerlijk cruised!!!

      Login om te reageren
  26. rider zegt

    22 oktober 2010 om 15:57

    er gaat niks boven een V12 v.w.b. geluid. of een V8 klinkt hoogtoerig (zoals deze Ferrari) of ze bulderen (zoals bv de SLS-AMG), maar geen van deze motoren kan mij bekoren of kippevel geven. een V10 van Lambo, of van Lexus of BMW is al beter, maar het echte mooie symphonische geluid kan in mijn oren alleen een lekkere V12 maken, precies zoals de Lambo Murcie (SV), Enzo, McLaren F1 of 599GTO dan kunnen. een Veyron, sorry jongens, weet niet wat hij wil zijn. Die klinkt niet, hooguit erg donker maar er zit geen bepaalde sprankel in zoals de V12 dat wel heeft. Wil niet zeggen dat een V12 per definitie al goed klinkt, want als ze de ontstekingstiming niet goed hebben gekozen klinkt ook zo’n motor voor geen meter.

    Login om te reageren
  27. rider zegt

    22 oktober 2010 om 15:58

    sorry, ik bedoel ontstekingsvolgorde, niet ontstekingstiming.

    Login om te reageren
  28. tayyip zegt

    22 oktober 2010 om 16:17

    Woow die remmen bij 3.01 minut damn die kan remmen seg

    Login om te reageren
  29. FabianVTS16V zegt

    22 oktober 2010 om 17:19

    Vraag me af of de productie versie straks ook zo zal klinken?
    Je komt met deze bak herrie geen enkel circuit meer op…. Dus wat is het nut hiervan?

    Als je alleen op de openbare weg rijdt koop je geen Challenge versie!

    Login om te reageren
  30. patrick zegt

    22 oktober 2010 om 21:18

    OMG

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  31. steven simons zegt

    22 oktober 2010 om 21:53

    Het zal je kind maar wezen die in de nabijheid z’n middag-dutje probeert te doen of je oude vader die in zijn tuin van een siësta wil genieten tijdens zo’n hels lawaai . . .

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      22 oktober 2010 om 21:55

      @steven simons: Dan moet je maar niet in de buurt van een circuit wonen. Simpel he?

      Login om te reageren
  32. steven simons zegt

    22 oktober 2010 om 22:09

    @BmwMPower: Ik denk dat ik er op 4a’5 k.m. vanaf woon en als de wind van daar komt , krijg ik ook een oorgasme !

    Login om te reageren
  33. thomas zegt

    22 oktober 2010 om 23:00

    lekker

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    22 oktober 2010 om 23:24

    Ziet er goed uit… is er al zicht op de GT3 variant?

    Login om te reageren
  35. delimburger zegt

    22 oktober 2010 om 23:35

    Kortom: een echt trekpaard!

    Login om te reageren
  36. Shicomm zegt

    22 oktober 2010 om 23:43

    OMFG… wat een goddelijke sound !!!

    Login om te reageren
  37. steven simons zegt

    23 oktober 2010 om 00:12

    Versta me niet verkeerd : ik ben niet tegen een circuit !
    Ik snap alleen niet waarom jullie zo kicken op geluid !?
    De geur van verbrand rubber is toch ook lekker ! ! !

    Login om te reageren
  38. Nick zegt

    23 oktober 2010 om 12:45

    @steven simons

    Ooit wel eens een Formule 1-race bezocht? Als dat geluid je niks doet.. Zeker aan te raden!!
    Deze 458 klinkt trouwens weer heeeerlijk!

    Login om te reageren
  39. Dimglor zegt

    23 oktober 2010 om 14:10

    Klinkt niet slecht als je het mij vraagt :-)

    Login om te reageren
  40. KaCh1ng zegt

    23 oktober 2010 om 15:16

    wow zo mooi :O

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    25 oktober 2010 om 16:55

    Mooi achterkantje, en wat klinkt dit heeerlijk he!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North