En je kunt nooit teveel plaatjes van deze auto hebben.
In het rood komt dit paardje wat mij betreft beter uit de verf, maar dit glimmend gele exemplaar is nog steeds niets om je voor te schamen. De gierende V8 (9.000 toeren) levert 570 pk en 540 Nm en verbruikt daarbij toch slechts 13,7 l/100 km. Zelfs de CO2-uitstoot is met 320 g/km niet buitensporig. 0-100 doet de 458 in 3,4 seconden en de top bedraagt 325 km/h. In Nederland koop je een basis-458 (pauperversie zonder iPod-aansluiting, LED’jes in het stuur of stiksels in een aparte kleur) voor €271.122.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ferrari heeft weer is een mooie auto neergezet… KUDOS!
Sls is véél mooier
Doe mij maar een SLS, veel vetter !!!
Wordt een echte klassieker.
Zou ik die eens graag in het echt zien… Spijtig dat ik examens heb.
Is wel mooi, in ieder geval veel mooier als de California (wat een gedrocht).
Zelf vind ik ‘em prachtig in deze kleur. Dat rood hoeft niet altijd zo van mij.
Yes ik hoopte het al want ik ga er zaterdag heen:D
een nieuw stukje ferrari geschiedenis is geboren.
Ik vind ‘m in deze kleur juist mooi. Rood vind ik zo langzamerhand enigszins saai worden op Ferrari’s (voor zover een Ferrari saai kan zijn). In het rood wist ik steeds niet of ik ‘m nou wel mooi vond. Zo in het geel vind ik ‘m echt heel gaaf.
Belangrijkere materie nu: is het uitlaten-vraagstuk al ‘ns opgehelderd?
Wat mij opvalt is toch het verbruik, hoe saai ook, 13,7L/100KM haal je volgens mij noooooit. Maar haal je het wel is dat op zich een prestatie zelf rij ik 10L/100KM ongever met een 1.6, dus tsja.
Vind ‘m nog steeds niet echt mooi, niet op foot iig.. Misschien in het echt wel, maar dat zal de tijd uitwijzen.. Wel denk ik dat dit t.o.v. de SLS de beter rijdende is, denk dat er weinig hieraan tipt!
-edit: leer spellen-
Persoonlijk zie ik er liever minder plaatjes van. Er klopt niet 1 lijn van deze auto… maar goed ik zal wel een zeikerd zijn ;)
nou je hoeft weinig te denken hoor ejs, dit is de nieuwe standaard. Die SLS is hoeren auto en niet te vergelijken met een sportauto. Snap toch al niet dat mensen mercedes linken aan sportautos. Ja het kan hard maar een Lexus kan ook 350, dat is niet meer relevant.
Lees eens wat artikelen zou ik zeggen.
@Vincenzo:
Ik denk dat je nu ver overdrijft, dit neigt sterk naar fanboyisme.. Die sls komt prima de bocht om en gaat rete hard. Het is echter niet de benchmark in de klasse, dat is de 458 Italia, à ce moment..
Mocht ik kiezen zou ik overigens vol voor de SLS kiezen, mooier en meer mijn ding..
Je opmerkingen over dat ik eens meer artikelen moet lezen: ik geloof dat ik op ab al in geen 3 jaar ook maar één artikel gemist heb, en ook de autoweek en de topgear magazin lees ik altijd, dus weet niet waar je over zeikt maar…
@Vincenzo: aha, dus de 458 mogen we wel vaker posten, maar de A8 niet. Dat ruikt inderdaad naar een fanboy… bah bah
In het rood komt hij inderdaad beter uit de verf:P
Wat een hondslelijk gedrocht is dat hok toch, eerder een bastaardzoon van een Hyundai Coupé, een nieuwe Scirocco en een 360 Modena dan een nieuwe designlijn voor Ferrari.
Waarom mensen hierover jubelen is me een raadsel.
weet je mensen zeggen altijd dat het zo’n geweldig mooie auto is.. maar ik vind hem helemaal niet zo speciaal ;p
@ iedereen die hem niet mooi vind
De buitenkant zie je toch niet als je aan het rijden bent…
Alleen al om de motor die hier in ligt zou ik hem kopen, wie wil er nou geen 4.5L V8 die je door kan trekken tot 9000 RPM :twisted:
wat een cheap-ass schooier editie dit jaar seg! natuurlijk zijn de auto’s de ster maar er staat bijna niks en decors zouden door 8-jarigen gemaakt kunnen zijn
Sommige reacties zijn weer fantastisch.
Er klopt geen enkele lijn aan deze auto… Dan heb je je ogen dicht bij het kijken ernaar zeker. Tja je zult de 911 lijnen al 40 (ofzo) jaar gewend zijn.
Waarom een vergelijking met de SLS?? Totaal anders, buiten dat het beiden exclusieve, snelle wagens zijn.
Ferrari maakt met het design weer eens een nieuw statement, of je het mooi vind of niet is natuurlijk een andere kwestie.
Persoonlijk ben ik ook nog niet overtuigd van deze bolide.
De zijkant vind ik prachtig, de voorkant moet ik zeer aan wennen en de achterkant vind ik eerlijk gezegd niet mooi t.o.v. een F430 (Mis toch de dubbele achterlichten bij 458).
We krijgen hier het Ferrari magazine en daar staan een heel deel foto’s van een gele in. Ik moet ook eerlijk bekennen dat dde 458 mij meer bekoort in het geel dan in het rood, en dat heb ik nog nooit gehad bij een Ferrari.
@Euphoric77: Als je al 40 jaar met hetzelfde ontwerp kan doen betekend dat dus dat je een tijdloos design neergezet hebt.
Persoonlijk verwacht ik niet dat deze 458 de tand des tijds zo goed zal doorstaan als dat 40 jaar oude design, of eerdere designs van Ferrari zelf for that matter!
Wanneer gaat autoblog een test doen met deze Ferrari?
Ik zei het al eens eerder, ik zeg het nu weer.
Dit versta ik onder een mooie Ferrari.
De F430 mag er ook zijn. Dit is net een halve Ferrari. Alleen de voorkant vind ik wel wat hebben. En mensen die dit vergelijken met een SLS: Don’t. Die is overrated. Mercedes probeert de laatste tijd de 300SL teveel te kopiëren.
@Vinny_93:
Dat is zeker een mooie bak… maar tijden gaan vooruit en design dus ook. Ik zeg niet dat je mooi moet vinden maar als ik naar de zijkant kijk van de Italia deed hij mij juist denken aan de auto die jij daar in die foto hebt geplaatst. Daarom vind ik dat Ferrari weer op dreef is…. F430 en zijn varianten waren ook mooi… California is zo lelijk als ik weet niet wat… Maar met deze gaan ze weer de goede richting op… en voor mij is dit de mooiste en vetste Ferrari ;)Smaken verschillen natuurlijk altijd…
@Vinny_93:
Wat probeert mercedes dan niet te kopiëren dan hun eigen modellen. Ik vind ze allemaal hetzelfde, saai en groot, Grandpa style :mrgreen:
De italia heeft zal wel heel goed zijn, maar ik vind het de lelijkste ferrari ooit :s sorry
Elk plaatjes van dit gedrocht is er een teveel. De F430 was toch minstens 50 keer mooier. Alleen al die 3 uitlaten en die enorm lelijke voorlichten.
Technische hoogstand, alleen qua design net niet geslaagd, net als de Nissan GTR. Terwijl de look toch het aller belangrijkste is: just like the babes.Vinny_93 heeft gelijk. De ninties Ferrari’s zijn het mooiste en klinken werkelijk fantastisch. Waarschijnlijk zal bij de spider de total look wel slagen omdat die toch optisch lager toont. Tenslotte maakt vaak de hoogte van de daklijn (bij voorkeur niet hoger dan 1,15) een auto sensationeel.
You either like it or hate it. En dat is aan de ene kant (klein kantje) leuk natuurlijk. Waarom een eenheidsworst maken? Het probleem is dat een gemiddelde wordt mooier is dan dit geval. Er naar kijkend bekruipt me de gedachte hoe men hier over pakweg 10 jaar naar terug kijkt. Of over nog meer jaar. Dan denk ik toch niet dat men een klassieker ziet. Ja, klassieke design fouten, dat wel. Nee, ik ben ervan overtuigd (!) dat dit ook in de toekomst gezien wordt als een commerciële voetballersauto. Zoals de California een voetbalvrouwenauto is. Behalve dan voor die ene tjik.
de ultralage heupen vanuit een bepaalde hoek is toch wel echt gaaf…
Als die spider er komt, wil ik wel graag spectaculaire luchtinlaten in de portieren zoals in de 512TR.En weer normale dubbele 360-achterlichten aub.As simple as that.
Zeg het nog een keer. Tis een verschrikkelijke auto en als je het int echt ziet is hij nog erger.
)
Dit hieronder is nou de enige en echte Ferrari die ze ooit hebben gemaakt
@Michel 350z:
Ben het helemaal met je eens. Dat is de ENIGE en ECHTE ferrari
Er zijn gelukkig nog merken die niet deze kant op zijn gegaan wbt. styling. En we hebben de youngtimers uit de 90’s nog.
Dit is inderdaad de nieuwe standaard, ik kan niet wachten op een TG review.
@ Michel 350z
De enige en echte Ferrari? Ga je dit jaar naar groep 8 ofzo? Man, sommige mensen hier moeten nog veel leren.
kleur is echt prachtig.
alles is mooi behalve het uiterlijk.
Jep de echte ferrari, De F40, F430, 250 GTO ook wel maar deze de Enzo, California, 612, Zeker niet 599 gaat wel
Chris Harris (EVO)- niet te verwarren met die saaie fruits van Topgear – testte de 458 maar kocht deze week een rode 512 TR (check zijn column.Top; vindt mijn f348koenig zonder spoilers overigens maar met challenge-exhaust)wel iets mooier. Statement van Harris zegt veel over het huidige inferieure modellenlijn van Ferrari.
Lekker karretje, maar zo’n instapper kan natuurlijk echt niet.
@Michel 350z
enige wat je doet is de meest bekende ferrari’s opnoemen, wat dat betreft is de vraag van JPM oprecht…
@integralechubasco:
LoL dat is ook lekker lullen meest bekende Ferrari’s. Hoe komt dat dan haha. Die ik noemde zijn gewoon de coole.
Mooie auto!
Rood is de kleur van Ferrari en dan besluiten ze om hun nieuwe oogappel in het geel neer te zetten !
Goed dat ze het stuur aan de onderkand van koolstofvezel is gemaakt ipv dat zilver achtige geval zoals bij de F430
@AriM6, Geel is toch echt de officiele kleur van Ferrari.
De voorkant begin ik steeds mooier te vinden de achterkant echter..maar die vond ik bij de 430 ook al geen porem.
Verder sluit ik me aan bij Euphoric77, geel kan me normaal niet bekoren bij Ferrari’s maar de 458 ziet er goed uit in het geel.
Die gele kleur staat de 458 italia idd best goed. Als ik de kleur mocht kiezen zou ik denk ik voor rood gaan. :p Na goed nadenken natuurlijk. :D
die f355 is een moderne klassieker natuurlijk, maar de enige echte?? wat te denken van de testarossa en f40 en ga maar door
Wel mooie wielen!
ik weet niet of mijn mening telt, maar dit is in mijn ogen de enige echte Ferrari.
lijkt mij op een cayman versie van ferrari
Ongelooflijk ongelooflijk ongelooflijk… Hoe doen ze dat? De eerste keer dat ik hem zag zag ik een compleet andere auto! Steeds vallen me andere dingen op en steeds kijk ik er anders tegenaan! Ik vond deze lelijk toen ik hem de eerste keer zag, ik neig er nu naar om hem mooi te vinden… Hoe doen ze dat bij Ferrari? Wat een prachtontwerp! Vind nog steeds niet alles mooi, maar wat een respect roept deze auto op zeg! Ongelooflijk… Snap het nog steeds niet:S
He wat is er gebeurt met “Ferrari is SLECHT” en “Lamborghini is GOED” daar tegenover?
Deze Ferrari zit echt niet gemakkelijk!
Ik heb in alle ferrari’s gezeten op het autosalon en deze zat het minst gemakkelijke! De 599 zat het beste.
Greetz, Robin.