
Beknibbelen op je Ferrari? De eigenaar van deze kanariegele 458 Italia deed het goed.
Zonde hoor. Heb je zo’n mooie wagen onder de kont, kon er niet nog even een goed stel rubber vanaf. Uiteraard is het mogelijk om zelfs de duurste band lek te rijden, er hoeft maar ergens een spijkertje te liggen of daar gaan we al. Wel knap is het om precies het loopvlak van de band eraf te rijden. Alleen de wanden zitten nog op de velg. Dat moet dus een flinke klapper zijn geweest. Mazzel dat er een zachte berm in de buurt was om de velg te sparen.
Gelukkig heeft de bestuurder niet al te hard gereden, anders was de schade veel groter geweest. Nu lijkt de 458 niet overbeladen te zijn, dus moeten we de schuld wel bij de band zelf zoeken. Verkeerde bandenspanning, slijtage of een andere vorm van schade kunnen de oorzaak zijn geweest. Lijkt mij dat je, als Ferrari-rijder, toch iets kritischer bent op je banden dan moeke die met haar oude Corsa naar de supermarkt op en neer tokkelt. Had hij nou toch maar gekozen voor de Run-Flat bandenoptie…
Bekijk de spot HIER op Autojunk.
Met dank aan Sebastiaan en Nick voor de foto’s!
Op het loopvlak zit zo te zien ook niet veel profiel meer, eigenaar was dringend toe aan nieuw rubber lijkt me.
Dit kan ook gebeuren met de duurste Michelins, waarschijnlijk is het een kwestie van te lang doorrijden met een lekke band. Ik heb al bijna vier jaar met veel plezier een bijbaantje bij de lokale bandenboer en ik zie het vaak, zij het in minder extreme zin. Bij zulke platte banden wordt de wang ontzettend snel weggevreten als je met en zeer lage bandenspanning doorrijdt, doe het lang genoeg een je krijgt dit.
@zapp: Dit zijn Michelins.
@n54coupe: Correctie, Pirelli’s. Fijn, zo’n edit knop…
@n54coupe: Ik bedoel maar. ;)
@n54coupe: pirelli’s!
Waarschijnlijk (te hard) doorgereden met een lekke band.
Stijve wangen van de band worden heet en het gehele loopvlak komt er zo af.
Geen thuiskomertje in een 458 zeker?
@n54coupe: thuiskomer is een optie van 2800euro denk ik :P
@n54coupe: Ik heb me suf gezocht, maar kan niets over een reservewiel vinden. Wel heb je volgens mij de optie voor zo’n busje perslucht.
@maru: Aan die perslucht heb je nu niet zo veel meer vermoed ik ;)
@motoragent: Hmm, misschien dat je een of andere constructie kunt bouwen waarbij het busje als wiel kan dienen. :P
Ideetje uit de Formule 1 opgedaan en de band maar tegen de rijrichting op de auto gezet? Schijnen die Pirelli’s niet zo tegen te kunnen…
@motoragent: Pirelli’s kunnen nergens tegen…
@ej20g: Qua grip zijn ze een van de betere maar slijtage is waanzinnig hoog. Echt een waardeloze band voor de winder…..je rijd er zo half je profiel mee weg in die 3 wintermaanden.
Kijk, daarom wil ik dus een reservewiel in mijn auto’s en geen plaksetje…
Kun je nagaan hoe stug die wangen zijn van die runflats. Schijtbanden.
Duits kenteken met KLE in NL. Duidelijk een bewonder van een huis met willetjes er onder.
@sketcher: ??? hahahaha hier is geen chocola van te maken.
@stevenpoal: wieltjes ;-)
@sketcher: Je praat terwijl je niks weet. Deze gozer is altijd in Nijmegen te vinden. Zeker geen woonwagenkampbewoner, heeft nog veel meer moois in zijn garage staan. Rijd altijd als een gek haha
@545e60: klopt, ik ken deze gast niet en realiseer me dat er meer mensen in Kleef wonen. Maar ik jaren vlak bij een groot kamp gewoond en het was en is daar altijd een optocht vanmooie auto’s met KLE op het kenteken.
Maar als jij het zegt, I’ll stand corrected
@sketcher: je had gelijk hoor dat hij op het kamp woont. Ik typte het verkeerd. Echter hebben ze ook een huis in Duitsland, vandaar het kenteken.
@sketcher: correctie bedoel natuurlijk wel kamper. Op kenteken NN staat N.Nijs
@545e60: Ik zit dus naar de Ferrari te kijken van een wietkwekende, uit de gemeenteadministratie verdwenen en belasting ontduikende woonwagencrimineel? Blijkbaar een van de weinige manieren in Nederland om zo’n auto nog te kunnen betalen.
@midasracer: daar ga jij vanuit, maar dat weet jij helemaal niet. Wat ik wel weet is dat deze gozer(of liever gezegd zij pa) een aantal goedlopende zaken heeft. De jongen die hierin rijdt is zelf pas 19 jaar. In Nijmegen zijn er ook kampers met eigen bedrijven en zijn het echt niet allemaal wietkwekers. Overigens betaald meneer keurig belasting over de winst die hij in NL maakt.
@545e60: Als je de winst in de boekjes laag houdt, dan hoef je ook niet zoveel belasting te betalen.
@opabrutus: klopt en zolang je je aan de wet houdt is dat volledig legaal. Elk weldenkend bedrijf probeert de winst in de boekjes zo laag mogelijk te houden. Niks raar aan.
Kompleet naar de ballen gereden. Een band is ontworpen om -als je hem naar de filistijnen jaagt- daar en niet op het loopvlak zelf kapot te gaan.
Het verschil met Clarkson, Harris e.d. en deze persoon, is dat voorgenoemden weldegelijk elk rondje of elke paar uur nieuwe banden leggen tijdens drift opnames. Wegens nog wel goed in hun hoofd.
@heidekonijn: Die nieuwe ook gezien van Harris met de F12 en z’n 5 verse setjes rubber? :)
@bozewolf: Absoluut, zet het wel in perspectief denk ik dan. Ook nog niet de goedkoopste rubber ook.
Dit is overigens al zijn 2e 458. 1e al kapot gereden.
Als je regelmatig even speelt met zo’n auto zul je ook minstens elke week even naar je banden moeten kijken. Deze week zagen we Chris Harris nog in één rondje Anglesey een set achterbanden op een F12 verslijten.
Heeuuuj een “Klevenaar”, dat is praktisch bij mijn thuisdorp Groesbeek. Dit kan overigens goed een NL-er zijn aangezien Kleve/Kranenburg overbeladen is met NL-ers vanwege gunstiger kosten aangaande levensonderhoud.
On: Dit kan natuurlijk met elke band cq elk merk gebeuren, dit ligt idd aan de belasting en het regelmatig checken van als je schijnbaar meer dan alleen in het normale verkeer participeert.
@baars1992: Ha aangenaam! Woon zelf in Wyler en heb ook een KLE kenteken maar verblijf eigenlijk altijd in Groesbeek bij mijn vriendin.
Jep,
komt uit millingen, de heren verdienen voor zover ik weet met de sloperij hun geld. verder ken ik ze niet.. heerlijke auto om achter te rijden met mn clio RS;) hahah