• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 AMG-opvolger krijgt drukvulling en ca. 500 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 oktober 2013 om 10:41 – 20 Reacties

Huidige C63 AMG


Over ruim twee maanden zal Mercedes op de Detroit Motor Show de vierde generatie C-Klasse presenteren. Natuurlijk is deze weer in alle opzichten beter en efficiënter dan zijn voorganger, en natuurlijk komt er ook een AMG-variant van.

De nieuwe C-Klasse, interne codenaam W205, doet gelukkig mee met de gewichtsbesparingstrend. Door toepassing van aluminium en sterke staalsoorten (en kleinere motorblokken) moet de auto tot 100 kg lichter worden dan zijn voorganger. Hij beschikt over een nieuw onderstel, een nieuw ontworpen 4-link vooras, én GPS-gevoelige airconditioning. Jawel.

Ook al duurt het nog even totdat we hem te zien krijgen, Mercedes plugt zijn nieuwe verkooptopper-in-de-dop al flink middels teasers en interieurplaatjes. Whatever.

Ook een opvolger van de C63 AMG (457 pk, 600 Nm) zit in het vat, waarbij we er voor nu even van uitgaan dan de cijfers ’63’ behouden blijven. Het motorblok echter zeker niet, de zware, dorstige, maar o-zo-lekkere atmosferische 6,2 liter V8 moet plaats maken voor een exemplaar met turbo(‘s), zo meldt de nieuwe AMG-baas Tobias Moers aan het Australische Motoring.

Zou het de nieuwe 4 liter V8 zijn, of toch nog een teruggeschroefde 5,5 liter Biturbo V8? Het eerste klinkt aannemelijker, maar we weten natuurlijk niet of dit blok al ‘af’ is. Volgens de geruchten wel in ieder geval. Het vermogen komt uit op ‘485 tot 500 pk’, wat mooi ruimte overlaat voor een Edition 5xx over enkele jaren. Bandjes roken kan je er in ieder geval mee.

Geheel volgens traditie volgde de huidige C63 AMG slechts enkele maanden na het debuut van de W204 in maart 2007, op de autosalon van Genève. We verwachten derhalve niet al te lang op de nieuwe koning C-Klasse te hoeven te wachten.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes, tobias-moers, w205

Vorig bericht: « BMW i8 ‘cadeau’ bij deze miljoenenvilla
Volgend bericht: Gespot: Ferrari 458 Italia rijdt band er schoon af »

Lees Interacties

Reacties

  1. SCscreamGT2 zegt

    24 oktober 2013 om 10:46

    Zo legendarisch als de huidige C63 zal ‘ie helaas niet worden vrees ik. Al helemaal niet als ze de 4 liter gaan gebruiken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 oktober 2013 om 11:35

      @SCscreamGT2: aan de andere kant, de BMW M3 was veel legendarischer toen ze nog kleinere motoren gebruiken ipv een lompe V8, BMW is dan ook op de weg terug daarnaar. Misschien wordt de C63 ook wel wat sportiever en minder de lompe bruut en wellicht zelfs leuker daardoor.

      Login om te reageren
      • SCscreamGT2 zegt

        24 oktober 2013 om 12:11

        @mashell: Je kunt zeggen wat je wilt over die V8 van de E92, werkelijk alles, behalve dat ‘ie lomp is. Ik ben van mening dat de meeste auto’s van dit genre één generatie terug op hun best waren. Dus de e92, de rs4, C63, E60, RS6 etc. Zoveel karakter wat tegenwoordig ondergeschikt lijkt aan prestaties en milieu.

        Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        24 oktober 2013 om 14:39

        @mashell: idd de e46 m3 is voor mij nog steeds DE m3

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      24 oktober 2013 om 11:48

      @SCscreamGT2: laten we eerst maar is kijken wat de heren van amg neerzetten voordat we huilie huilie gaan doen! De 5.5 biturbo e klasse is ook een vooruitgang vergeleken met de 6.2. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

      Login om te reageren
      • opabrutus zegt

        24 oktober 2013 om 14:27

        @lambo4all: * eens

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    24 oktober 2013 om 10:49

    En krijgt de AMG nu ook is een fatsoenlijk setje rubber achter? 255 breed. Met 500pk. Volgens mij ook een van de redenen dat zelfs de vorige al zoek werd gereden op een circuit door een M3 met 35pk en een vracht koppel minder. Prachtige sound en als je de hooligan uit wilt hangen ideaal. Maar als je wat vaker een circuitdag opzoekt is een M3 toch echt beter (op dit moment).

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      24 oktober 2013 om 11:02

      @E34M5Touring: Mensen met een C63 gaan niet naar een circuitdag. Hangen liever de hooligan uit op de Coolsingel.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 oktober 2013 om 11:17

        @SCscreamGT2: Nog steeds? Dacht dat ze de meeste wel in beslag hadden genomen de laatste tijd. Maatje van me rijdt regelmatig in Rotterdam, soms met een Continental, maar die kan geen 5mtr rijden zonder aangehouden te worden om te vragen hoe meneer aan die auto komt.

        Login om te reageren
  3. Pordon zegt

    24 oktober 2013 om 11:30

    Ben toch ook erg benieuwd naar welke motor er nou uiteindelijk in komt te liggen. Van alle berichten op het internet wordt je niet veel wijzer.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      24 oktober 2013 om 11:58

      @Pordon: meeste wat ik heb kunnen vinden neigt naar een 4.0, die ook in de SLC/GT/”C190” moet komen.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        24 oktober 2013 om 16:03

        @HDM: Klopt, maar sommige zeggen toch ook nog de 5.5L… Ik ga zelf ook uit van de nieuwe 4.0L. Dit blok zal volgens geruchten grote overeenkomsten hebben met de 2.0L uit de A/CLA 45 AMG. Nou moet ik zeggen dat het me allemaal niet zo heel veel uitmaakt. 450+ pk is meer dan genoeg, alleen nu nog hopen dat AMG ook bij deze nieuwe motor het geluid fantastisch weet te maken. Zo lekker als de 6.2L zal het helaas niet worden ben ik bang.

        Login om te reageren
  4. temptation zegt

    24 oktober 2013 om 11:51

    Het al wel weer een waardige opvolger worden dus laat maar snel komen!

    Login om te reageren
  5. EJS zegt

    24 oktober 2013 om 12:23

    @sir smokalot;

    De 6.2 was helemaal niet zo zwaar. Lichter zelfs dan het 4.0 V8 blok uit de M3!

    Login om te reageren
  6. tysoquattro zegt

    24 oktober 2013 om 13:31

    Ik vind de c classe amg al nog lomp in vergelijking met de bmw m3 en de rs5 meer werken aant gewicht mercedes BENZ

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      24 oktober 2013 om 15:18

      @tyso quattro:
      Audi RS5 – 1725 kg
      BMW M3 – 1575 kg
      Mercedes C63 – 1655 kg

      Mooi in het midden..

      Login om te reageren
  7. djim zegt

    24 oktober 2013 om 13:34

    Nu ben ik wel benieuwd waarom, wanneer en vooral hoe die Airco GPS-informatie gebruikt.

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    24 oktober 2013 om 15:10

    Ik ben eens benieuwd.

    Er zal wel een jag komen die lichter is dan deze merc. dus ze focussen volgens mij best gewoon op pure lompe snelheid en de ophanging.

    Login om te reageren
  9. stan zegt

    24 oktober 2013 om 16:04

    Ik heb toch altijd nog liever een E500 coupé dan een C63 hoor..

    Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    25 oktober 2013 om 21:02

    @all beamer lovers.. Waarom dar vergelijk met een m3? Deze is nooit voor een race classe gebouwd.. Een m3 wel. Daarentegen de black series clk63 weer wel.. Zet die tegenover een m3 op een circuit en kijk dan nog is naar tijden enz…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North