Officiële foto’s BMW M235i gelekt

Auteur: , 57 Reacties

De langeafstandsrijders en sportievelingen mogen in hun handen wrijven.

Topmodel van de BMW 2-serie!

Meer power dan de M135i in een strak lijf, daar hebben wij wel oren naar. Omdat de M235i korter, breder en hoger is dan de E46 3 Serie Coupé, zal dit wel eens een zeer waardige opvolger kunnen worden. Geniet van onderstaande gallery en mijmer over de ronk uit de 326 pk sterke zescilinder.

Voor de 2-serie is er straks de keuze uit vijf verschillende motoren. Voor de dieselaars zijn er de 218d (143 pk), 220d (184 pk) en 225d (218 pk), maar wie liever voor benzinedampen gaat, krijgt de 220i (184 pk) en – uiteraard – de M235i aangeboden.

We vonden niet alleen de officiële foto’s voor het topmodel, maar ook wat plaatjes van de 220d. In saai beige voor die saaie, lange afstanden die er ongetwijfeld mee gereden zullen worden. Gelukkig is de binnenkant wel helemaal BMW, wat nog eens extra aangedikt kan worden met een Sport of Comfort pakket. Zo kom je toch nog redelijk fris en fruitig de vergaderzaal binnen struinen.

Zoals de naam (deze keer wel) aangeeft, wordt de 220d aangedreven door een 2,0-liter diesel. Deze levert 184 pk en sleurt de wagen richting de 100 km/u in 7,1 (automaat) of 7,2 (handbak) seconden met een topsnelheid van 230 km/u. En dat met een gemiddelde uitstoot van 111 tot 119 gram CO2 per kilometer, afhankelijk van de versie die je kiest.

UPDATE: alle info + prijzen van de nieuwe BMW 2 Serie vind je HIER!




57 reacties

Het is wel ff wennen aan die achterlichten denk ik, oogt een beetje raar.
@bmdoubleu: Raar??
Het is gewoon geen porem!!
@2800cc: Ben ik met je eens ! hoewel ik dit ook bij de coupe van de einser riep , die vind ik nu acceptabel.
Achterlichten vind ik lelijk… Rest van de auto erg fraai.
Verdomme, hadden ze deze koplampen maar op de 1serie gedaan, waren de verkopen een stuk hoger geweest denk ik zo! Mooi ding!
@willempieee: En wie zegt dat de 1 serie niet voldoet aan de verkoop verwachtingen.
Er zijn er juist heel veel van verkocht.
@bohica: Kijk naar de koplampen van de 1 serie, dat is BMW onwaardig om het zacht uit te drukken en als ex 130i rijder bewust niet gekozen (mede vanwege de looks) voor de nieuwe M135i maar voor de nieuwe Audi S3 sportback. De koplampen van deze nieuwe 2 serie vind ik zeer mooi en zouden prima staan op de 1 serie die nu wel bekend staat als het lelijke eendje van BMW
@willempieee: dan hou je ook niet van echt autorijden… :-(
@3246cm252kw: Onzin! Dus als ik een goedsturende auto vermijd vanwege het uiterlijk, houd ik niet van autorijden.

Het oog wilt ook wat, ik zou ook voor een S3 gaan.

Ben benieuwd wat jij rijdt en of je überhaupt een rijbewijs hebt.
@natos: ja ik rij en nee ik heb geen rijbewijs meer of in ieder geval geen Nederlandse…

Wat betreft het rijden was maar een grapje hoor hahah lekker stoken tegen Audi liefde haha allemaal onzin…

Maar uhhh ben jij zo iemand die altijd langs de showrooms rijdt om naar je eigen auto te kijken?
@natos: ohhh en ik rij een 330i
Zeer mooie auto. Beter in balans dan de 1 coupe, maar die blijf ik (vooral in M) een mooie bak vinden. Nu de cabrio afwachten, en dan zou er een mooie opvolger voor mijn 3 zo maar gevonden kunnen zijn.
@ederooij: ligt het nou aan mij of is die I-drive knop nou zo enorm gegroeid?
@ederooij: je kan er nu met je vinger op schrijven, vandaar dat de knop groter is.
Lekker bommetje!!
Nog niet de looks van de 335, maar stukken beter dan hoe de 1-serie er tot nu toe heeft uit gezien.
is de 225d een 6-cilinder of een uitgeknepen 4-cilinder?
@melkkoe: volgens mij 4…
@melkkoe: 2 liter 4-cilinder met 220pk
@melkkoe: zéker 4-cylinder, zelfde als in nieuwe X5 ’25d’
Bij BMW zijn ze namelijk goed in PK’s uit 2- en 3-liters persen!
@melkkoe: 4cyl 2l biturbodiesel
@melkkoe: was het een Alpina geweest dan stond er vanachter
ALPINA D2 BITURBO
op.

Is dus een 4-cylinder maar uitgeknepen is ie niet, in de vorige versie (23d) haalde de mijne een betrouwbare 270pk, vast meer moest het vandaag lukken om, met garantieverval uiteraard, hem dus uit te knijpen. Klonk ook goed met een Milltek. Nog steeds fijne herinneringen van.
Geweldige auto om te zien.
Het zou een goede opvolger zijn.
Alleen jammer/super irritant dat BMW weer dezelfde fout maakt als met de 135i.
Een benzinetank van 52 liter is absoluut veels te klein voor een N55 :(.
Sta je nog na elke 400km te tanken.
@n54coupe: als 400km actiearadius te klein is dan kies je de verkeerde motor. Misschien is die 220d meer geschikt voor jou? Dit is een C segment auto en daar is een 50 liter tank vrij normaal, het wordt ook knap lastig om een grotere tank te monteren, de achterwielaandrijving is daarbij een handicap.
@mashell: Van een 135i naar een 220d. Mmm even denken, ehh, nee, ik dacht het niet :D
En eigenlijk wil ik al de overstap niet maken van een N54 naar een N55.
Ik wacht wel tot de M2 yuitkomt, als die tegen die tijd nog betaalbaar is. Daar zal wel een N54 variant in komen hoop ik.
@n54coupe: Waarom geen N55? Geloof dat die blokken een stuk duurzamer zijn dan de N54 variant met 2 turbo’s. Bij straatgebruik merk je het verschil in vermogensafgifte toch niet of nauwelijks.
@RacerX: N55’s zijn als platform slecht te tunen. Voor de twinscroll zijn erg weinig upgrades beschikbaar, terwijl voor de biturbo van de N54 juist heel veel upgrades/tunes beschikbaar zijn. Voor de N54 wordt ook meer ontwikkeld, en de DME van de N54 is beter te ontsluiten dan die van de N55.
Daarbij reageren de twins beter dan de enkele twinscroll op rechtervoet inputs. De automaat gekoppeld aan de N54 is makkelijk te upgraden met bijv. de Alpina B3 software, terwijl de 7-traps automaat van de N55 hier geen mogelijkheden heeft.
@n54coupe: Thanks voor de uitleg, alsnog zou ik voor een N55 gaan i.v.m. eventuele extra onderhoudskosten. Daarbij is een ander chipje en uitlaat voor mij meer dan genoeg tuning.
@n54coupe: De afgifte is inderdaad anders, de n54 is wat ronder (maar minder spectaculair) en heeft mijn voorkeur op de weg.
@n54coupe: wat is de DME?
Verder een heldere uitleg, en veel plezier toegewenst met je 135!
Zelf zou ik liever een ongeblazen benzine 6-in-lijn willen, zoals in de laatste 530i maar deze komt kwa performance natuurlijk lang niet in de buurt van een geblazen 6-pitter.
@melkkoe: DME staat voor Digital Motor Electronics, eigenlijk de ECU (nog een afkorting, Electronic Control Unit) van de motor.
Ik heb deze nu 5 jaar, en mocht ik de standaard twins ooit zat worden dan is het fijn te weten dat er goede upgrades mogelijk zijn van o.a. Vargas en RB. Voor de twinscroll turbo van de N55 is er nog niks bedacht waar de DME blij van blijft.
Het blijft een geweldige auto voor dagelijks gebruik en een trackday eens in de zoveel tijd.
@n54coupe: BMW heeft geen plannen voor een M2, spijtig genoeg.. Je zal het moeten doen met de M235i.
@jensdm: dat zien we wel over 5jaar :-p
Toch maar even doorsparen voor een m4.
Hij oogt een klein beetje uit proportie, en dat komt denk ik door de wat rare daklijn en en grote overhang aan de achterkant. toch is dit een pretbommetje, kleine wielbasis, veel pk’s en zeer waarschijnlijk een heel goed sturende machine!
Hij is iets meer in verhouding dan de 1M. Goede ontwikkeling
De koplampen hadden van mij wel wat strakker gemogen, en de achterlichten wat breder.
Over het algemeen een mooie auto, maar iets er aan staat me niet helemaal aan, maar ik kan de vinger er niet helemaal op leggen. Er is iets raars aan de hand met de proporties, zit te veel blik op zijn heupen in vergelijking met de grootte van de achterwielen.
@motoragent: hij mocht gewoon niet te mooi worden want dan werd het een 4 serie killer. Maar het is een enorme verbetering tov de 1 serie coupe, die was gewoon veel te gedrongen. Zelfs het nog steeds rare vlakke kofferdeksel werd op de 2 minder storend.
@mashell: De silhouet van de daklijn en kofferdeksel van deze 2 vind ik prachtig, terwijl dat inderdaad het zwaktepunt was van de 1 coupé. Toch gaat mijn voorkeur naar de 1 coupe, ik vind dat model er een stuk krachtiger uit zien, en die aangeplakte kont had ook zijn charme.
Wat een lelijke zwarte bumper met 2 triestige uitlaatjes..
Geef mij maar een dubbele uitlaat langs de linker kant!
@vale46: Mwa of ze aan een kant zitten of niet dat maakt me nog niet zo uit, maar ze lijken vooral heel erg klein en eco achtig..
Ranzig apparaat zeg, bah! Het lijkt wel een BMW van Euroshopper.

Terwijl een 1-Serie Coupé nog best een leuke verschijning was ( helemaal als 1 ///M )
De daklijn is een sterke verbetering t.o.v. de huidige 1-serie Coupé, maar die achterlichten… Rijplezier zal wss wel dik in orde zijn!
Deze vind ik toch een pak beter dan de 1 coupé!
Hmmm lastig,

Ik vind hem nogal saai. Het lijkt mij eigenlijk teveel op een ingekorte 3 serie terwijl de 1 coupe echt uniek was.Hij lijkt achter nogal hoog en dan heb je die twee minipijpjes.

Ik vind hem zeker niet lelijk maar vooral gewoon te saai.
Dit is toch wel heel erg leuk. Mogen ze samen met een 2002 Tii wel voor de deur neerzetten, opa en kleinzoon.
Vind hem nou niet direct “mooi”.
Ik moet er even aan wennen denk ik, net als met de 1-coupé
Het neusje ziet eruit alsof ze een gezicht van een oud wijf extreem rimpel vrij en te strak hebben getrokken.

Ik snap het niet, de e46 was neutraal maar mooi en dit is net niet neutraal meer en gelijk ontiegelijk lelijk.. Ben benieuwd wanneer ze de designers bjj MBenz gaan stelen.
Ik ben een BMW man in hart en natuurlijk nieren maar hier heb ik toch echt mijn twijfels over… Die koplampen icm die grille ogen nogal raar.
ik vind hem in de volgende kleurstelling echt heel goed overkomen. Dat rood is niet de allerbeste keuze naar mijn idee.

http://www.2addicts.com/goodiesforyou/2/f22/spyshots/10-10-13/3J5_5115-2823569479-O.jpg
Achterkant even wennen, maar wát een plaatje zeg!
gelukkig is het syndroom van down neusje weggewerkt maar de auto is nog steeds te afzichtelijk om er foto’s van te zien dus vroegtijdig uitgelekte foto’s is alleen maar zout in open wonden strooien
Het is nog geen schoonheid, maar vind het wel wat hebben. En zoals met veel BMW’s de laatste tijd zal het ook een beetje gewenning zijn. Na een jaar of 2 zien ze er een stuk beter en vaak nog fris uit, dat valt me bij andere fabrikanten vaak tegen.
Dan was de neus eens goed, verknoeien ze het weer aan de achterkant…
Op foto’s lijkt de achterkant aan finesse te missen. Maar eerst in het echt zien voor ik een mening heb!
Als je een E92 335i coupe hebt, is de 235i dan een echte vooruitgang?
Kweenie…
Ik denk dat ik moet doorsparen voor een Alpina B3 Touring met een sperretje.
Dan heb ik meer ruimte, power en fun, denk ik.
Maar ik sta open voor suggesties voor andere leuke autos met:
>300pk
handgeschakelde of goede flipperbak
achterwielaandrijving
dagelijks te gebruiken (dus degelijk en wat ruimte voor een kinderstoeltje enzo)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).